Szukaj

Informacje o Volvo V40 I 2.0 16V 140KM 103kW 1995-1999

Lata produkcji: 1995 – 1999
Segment: Niższa klasa średnia

Kompaktowy, pięciodrzwiowy hatchback (pierwszy w historii Volvo) klasyfikowany w segmencie C (niższa klasa średnia), produkowany od 2012 roku. V40 został wprowadzony do oferty szwedzkiej marki w miejsce modeli S40/V50. Choć nosi ten sam symbol, co model kombi, wersja Volvo S40 (produkowany w latach 1995-2004), nie ma z nim nic wspólnego. Wraz z debiutem auta, marka zerwała bowiem z tradycyjnym nazewnictwem, według którego model oznaczony literą „V” oznaczał nadwozie typu kombi. V40 powstał na zmodyfikowanej płycie podłogowej Ford C1, którą dzieli m.in. z Volvo C30. Jego projektantem był Peter Horbury.

czytaj więcej
Powagosław

Wszystko to, czego można było się spodziewać bo Volvo plus coś jeszcze. Co takiego? Dynamizm, rewelacyjne proporcje i lekkość linii, czyli cechy, które nie zawsze były domeną samochodów szwedzkiej marki.

~Powagosław
Luzacjusz

Tak. Tak, podoba się, bo patrzę i widzę, że to Volvo, choć widzę też, że projektantów korciło, by kombinować. Oprócz tego, że samochód powinien być atrakcyjny (a ten jest), miło, gdy zachowuje jakiś element tożsamości marki. Ile można patrzeć na auta, które są jak szafki w basenowej szatni: różnią się tylko zamkami?

~Luzacjusz
Produkowany od 1995 do 1999 roku
Pojemność skokowa 1948 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 140 KM (103 kW) przy 6100 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 183 Nm przy 4500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Ergonomia + Całokształt

Wady

- Skrzynia biegów - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,2
~Jarek
Volvo V40 I
Kombi 2.0 16V 140KM 103kW
Kupiłem to auto 3 lata temu z przebiegem 260 tys. Przez te trzy latach przejechałem nim 100 tys km. Myślę, że jest to bardzo dobre auto. Wymienilem co prawda kilka rzeczy ale raczej byly to zaniedbania poprzedniego wlasciciela niz usterki. Samochod kupilem glownie czytajac opinie z tej strony, nie zawiodlem sie. Nie jest awaryjne, bardzo duzo nim podrozowalem i podrozuje, bylem nawet w Rumunii gdzie przejechal 3 tys km. Obecnie auto ma 360 tys na liczniku. Ostatnio mierzylem kompresje i jest taka jak w ksiazce! silnik pracuje rowno i cicho. A pracuje juz na LPG ponad 150 tys km, jak dla mnie rewelacja. Mysle ze spokojnie pojezdze nim kolejne 100 tys jak nie wiecej ;) karoseria ma kika rysek, pojawil sie tylko niewielka rdza na grilu przy masce, a tak caly karoseria jest bez rdzy. zero rdzy na nadkolach, na klapie. Ogolnie jest to bardzo wygodny samochod dla 4 osob, w 5 osob jest lekko za maly, ale bagaznik rekompensuje tą stratę. Bardzo wygodny w podrozy, po 8 godzinach nie narzekalem na bolace plecy, nastepne auto to rowniez bedzie V40 tylko ze mlodszy rocznik, ale ciezko bedzie mi sprzedac moje cacko :)
4,7
~.tommy
Volvo V40 I
Kombi 2.0 16V 140KM 103kW
Mam od miesiąca V40 na pełnej opcji 2.0 16V automat, jestem jak na razie autem zachwycony. Cicho, miło i przytulnie. Auto ma dobrą dynamikę choć tzreba się mocno przestawić z manuala na automata. Wcześniej miałem Vectrę z 94 roku i nie ma co porównywać. Niestety serwisy i ceny są tragiczne. Chciałem ostatnio wymienić pasek rozrządu i olej w skrzyni, niestety usłyszałem od pani, że samego paska mi nie wymienią tylko razem z napinaczami, tulejami i pompom wody bo napewno już jest zepsuta i to będzie mnie kosztować ok 1000zł za części, a co do wymiany oleju w utomatycznej skrzyni biegów, to mechanicy nie chcą się tego podjąć... buehehehehhe - autoryzowany servis volvo masakra. Auto ogólnie na medal
3,9
~tomek fan v40.pl
Volvo V40 I
Kombi 2.0 16V 140KM 103kW
Żal go sprzedać bo mam mały oryginalny przebieg i zadbany,nic poważnego sie nie dzieje, nawet w środku nie skrzypi.Dużo pali w zimie po mieście w korkach nawet 13 L/100 wychodzi średnia, ale jak jade 8km 30min.Oprócz lakieru, który jest porysowany, ale pierdole nie maluje jak i tak nie rdzewieje bo to ocynkowana blacha to nic sie nie dzieje.Może teraz przyjdzie sprzęgło, ale poczekam aż całkiem padnie.
Średnie spalanie dla Volvo V40 I 2.0 16V 140KM 103kW 1995-1999
9,3
l/100 km
10,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,5
Volvo V40 I
Kombi 2.0 16V 140KM 103kW
Volvo v40 140km 103kW, a tyle mi pali LPG: trasa (z jednym pasażerem, bez gwałtownych przyspieszeń) - 9l LPG tryb mieszany (trochę trasy, trochę miasta, trochę pusty, trochę z obciążeniem) - 12l LPG miasto (niezbyt zakorkowane, po godzinach szczytu, z klimatyzacją, bez "butowania") - 14l LPG do 15l LPG. Podsumowując, auto na trasę jest idealne (jeżeli jedzie się bez obciążenia, bo jak mamy 3-4 pasażerów to rozpędza się jak lokomotywa), jednak według mnie w mieście pali stanowczo za dużo (tak, tak wiem, że to dwulitrowy silnik, ale przynajmniej mógłby się za to spalanie mocą odwdzięczyć, a on ledwo co jeździ :)) Pozdrawiam.
11,7
Volvo V40 I
Kombi 2.0 16V 140KM 103kW
Spalanie LGP mojego "Volvo V40 Srebrnik 2.0" jest dosyć zróżnicowane [l/100km]: -> w okresie letnim: 1. cykl miejski 11,9-12,6 2. cykl mieszany 10,9-12,0 3. cykl poza miejski 9,9-10,7 Dwa razy zanotowałem w trasie niziutkie spalania: 9,36 i 9,47. Jak na benzynową jednostkę napędową 2.0 to wynik wg mnie rewelacyjny. -> w okresie zimowym: 1. cykl miejski 12,9-14,7 2. cykl mieszany 12,5-13,3 3. cykl poza miejski 10,9-12,1 Cóż mi pozostaje do dodania... Jest to auto dosyć zachłanne na paliwo i dlatego zainwestowałem w instalację LPG. Z drugiej strony to silnik dwulitrowy, więc ma swoje potrzeby, ale potrafi się mile odwdzięczyć.
9,1
Volvo V40 I
Kombi 2.0 16V 140KM 103kW
W mieście ma takie wiry w baku że czuć jak pod siedzeniem przewody skręca, ale i tak mniej pali niż ford, stanowczo mniej na trasie, przy wbudowanym w prawe siedzenie ograniczniku prędkości (czyt. kobieta) przy prędkości 90-100 km/h pali nawet na trasie 6,3-6,7, miasto duże pali jakieś do 10 l / 100km, male miasto w którym co 50m masz światła i przejechanie 3 km to coś koło 30 min (niestety :(( ) i wtedy trzeba liczyć te 12 l na setkę. Ogólnie - bardziej na trasę niż na miasto, i mniej żłopie niż ford

Usterki Volvo V40 I

Liczba wpisów: 67
wskaznik temperatury
  • Volvo V40 I 2.0 T 160KM 118kW 1997-2004
  • układ chłodzenia
witajcie, jade sobie jade i nagle ku mojemu zdziwieniu obroty silnika weszły samoistnie na 1500 , czujnik temperatury opadł na dół. samochodzik zaczął troszke dziwnie chodzic i dławić się. po krótkiej chwili włączył sie wentylator chłodnicy. po zjechaniu na parking i zgaszeniu auta wentylator chodził dalej.za 10 razem dał sie odpalic i to z duzym problemem. zapaliła sie tez kontrolka silnika. uszkodzony czujnik temperatury przy termostacie. zdjąć górną obudowe termostatu, oczywiscie wcześniej upuście troche płynu bo bedziecie go mieli na sobie.po czym jest piekne dojcie do czujnika. wystarczy odkrecic i wkecic drugi najlepiej nowy. po wykasowaniu błedu wszystko wrociło do normy. pozdrawiam VOLVIAKÓW.
Oczekuje na rozwiązanie
przerywanie, dławienie, brak mocy silnika w zakresie od ok 1,5 tys do ok 2,3 tys obr/min
  • Volvo V40 I 2.0 16V 140KM 103kW 1995-1999
  • silnik
Efekt występuje zarówno na benzynie jak i na gazie. Gdy sinik się rozgrzeje samochód przyspiesza ok. Jeżdzę tak od ok 2 lat i nie pogarsza/polepsza się. Do tej pory zostały podjęte następujące czynności: + wymieniono świece + wymieniono przewody zapłonowe + zakupiłem jedną cewkę, podmieniłem z jedną, później z drugą, ale nic się nie zmieniło + wymieniono filtr paliwa oraz powietrza + wymieniono wtryski + wyczyszczono przepustnicę + wymieniono czujnik temperatury płynu chłodzącego = 0 różnicy nie wiadomo
Problem rozwiązany
7 komentarzy
problemy z uruchomieniem silnika
  • Volvo V40 I 1.9 TD 115KM 85kW 1999-2004
  • silnik
Mam problem z uruchomieniem silnika ,wcześniej zdarzało się to od czasu do czasu obecni występuje prawie co dziennie .niekiedy pomaga kilkukrotne podgrzanie świec a niekiedy muszę użyć urządzenia rozruchowego. Poza tym w trakcie jazdy przy zmianie biegu na wyższy odczuwalny jest spadek mocy i dziwne rzężenie . Dodam tylko że wymieniłem rozrząd paski rolki napinacze,czujnik sekwencji wału ,temperatury oraz świece żarowe.Ponadto wielokrotne diagnostyki silnika (na zimnym czy na rozgrzanym )silniku nic nie wykazały. Jeżeli ktoś może coś doradzić to bardzo proszę o pomoc.
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Volvo V40 I