Szukaj

Informacje o Volvo V40 I 2.0 T 160KM 118kW 1997-2004

Lata produkcji: 1997 – 2004
Segment: Niższa klasa średnia

Kompaktowy, pięciodrzwiowy hatchback (pierwszy w historii Volvo) klasyfikowany w segmencie C (niższa klasa średnia), produkowany od 2012 roku. V40 został wprowadzony do oferty szwedzkiej marki w miejsce modeli S40/V50. Choć nosi ten sam symbol, co model kombi, wersja Volvo S40 (produkowany w latach 1995-2004), nie ma z nim nic wspólnego. Wraz z debiutem auta, marka zerwała bowiem z tradycyjnym nazewnictwem, według którego model oznaczony literą „V” oznaczał nadwozie typu kombi. V40 powstał na zmodyfikowanej płycie podłogowej Ford C1, którą dzieli m.in. z Volvo C30. Jego projektantem był Peter Horbury.

czytaj więcej
Powagosław

Wszystko to, czego można było się spodziewać bo Volvo plus coś jeszcze. Co takiego? Dynamizm, rewelacyjne proporcje i lekkość linii, czyli cechy, które nie zawsze były domeną samochodów szwedzkiej marki.

~Powagosław
Luzacjusz

Tak. Tak, podoba się, bo patrzę i widzę, że to Volvo, choć widzę też, że projektantów korciło, by kombinować. Oprócz tego, że samochód powinien być atrakcyjny (a ten jest), miło, gdy zachowuje jakiś element tożsamości marki. Ile można patrzeć na auta, które są jak szafki w basenowej szatni: różnią się tylko zamkami?

~Luzacjusz
Produkowany od 1997 do 2004 roku
Pojemność skokowa 1948 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 160 KM (118 kW) przy 5100 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 230 Nm przy 1800-4800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 83 x 90 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(95%)

Zalety

+ Silnik + Bezawaryjność (poważne usterki) + Ergonomia

Wady

- Wyciszenie - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,3
~RobertDW
Volvo V40 I
Kombi 2.0 T 160KM 118kW
Auto ma jedną podstawową wadę! Brak 6 biegu przez spalanie przy prędkości 150 wynosi 12 litrów. Bardzo uciążliwe o spalaniu przy 200 lepiej nie mówić gdy jest to 5000 obrotów.. Po mieście nie zamulając około 9-10 litrów trasa przy 110 8 przy 100, 7 litrów. Raz udało mi się uzyskać efekt 6 litrów jadąc na 5 biegu 90 km ale nie po to się kupuje 2.0 Turbo. Warto zaznaczyć, że turbina w tym aucie lubi być naładowana czyli trzymamy przez kilka sekund równo na obrotach 2,500 i gaz :) auto dostaje mega kopa - przy wyprzedzeniu rewelacja.. Części, jeżeli ktoś wam mówi, że utrzymanie v40 jest drogie to albo jest kretynem albo nie jeździł tym autem. Rozrząd + pompa wody + robocizna = 650zł. Przednie amory kayaba + drązki itd całe przednie zawieszenie niemieckiej jakości na 50 tyś km 800zł !!! Za zawieche do passata przednią zapłaciłem 1400zł !! Komfort i jakość materiałów w stosunku do passata to rols materiały są świetnej jakości dużo dużo lepsze niż w pasku.. Blacha no nei ma co ukrywać zaprawki obowiązkowe brak ocynku.. Awaryjność: BRAK i to jest chyba najważniejsze.. Zrobiłem tym autem 100 tyś km jestem hmm kto to wie.. 4 właścicielem? A auto ma przejechane 300,000 km a ile naprawdę? Może 2 razy tyle.. Silnik tak jak ludzie piszą lubiii i to bardzo olej - zależy od jazdy przy hardcorowej spali nawet 1l albo więcej na 1000 km przy spokojnej 0,3 na 1000 km ale zawsze weźmie - nie wierzcie w bajki sprzedających ( sprawdzona informacja w aso itp ) Skrzynia rewelacyjna, sonda lambda itd brak problemów. W pasku miałem z sondą problemy.. Podwozie chyba ocynkowane, ponieważ poza tłumikiem nawet kropeczki rdzy. Ogólnie solidne, nie psujące się auto, szybkie w dobrej cenie. WAŻNE: jeżeli zabraknie benzyny i auto stanie zalej możliwie najlepszą benzynę najlepiej 100 okt na shellu i daj mu jeden dzień na dojście do siebie - naprawdę pilnujcie aby do tego nie doszło, pompa jest bardzo wrażliwa. PS. jest jeszcze jeden ważny aspekt, w tym chorym kraju każdy ocenia Ciebie na podstawie auta, kierowcy volvo czy saaba z tym problemów nie mają..
3,2
~AndrzejWroclaw
Volvo V40 I
Kombi 2.0 T 160KM 118kW
Auto jak auto ma zawieść mnie tam gdzie chce a nie do serwisu. Po tym względem sprawdza się doskonale, zrobiłem nim 80 tyś km wymieniając jedynie termostat - nowy oryginalny kupiłem za 900zł na allegro w serwisie 2000zł! Wymiana 250zł to jedyna awaria. Kiepskie zawieszenie, komfortowe ale wymieniam tulejki co 30 tyś km w tylnych wahaczach, fakt, że tanie bo 30zł na allegro sztuka ale na oryginał za 250zł mnie nie stać. Auto ogólnie komfortowe w tym roku wyjdzie nowa v40 jednak wątpię aby była tak udaną konstrukcją. Warto kupić po leaftingu wszystke wady konstrukcyjne usunięte aaa i jeszcze kluczowa cecha volvo - OGRZEWANIE auto grzeje w -20 po przejechaniu kilkuset metrów po 2km w aucie jest sauna, żadne inne auto tego nie potrafi fakt, że spalanie wzrasta od 1 do 2litrów jednak warto..
3,7
~Pioto
Volvo V40 I
Kombi 2.0 T 160KM 118kW
Z tym silnikiem samochód mogę polecić. Zapewnia dobrą dynamikę i nie jest przesadnie awaryjny. Na LPG spisuje się dobrze (instalacja sekwencyjna). Nie rzuca się w oczy. Nie jest bezawaryjny jak Toyota, ale też nie jest przesadnie awaryjny. Blachy są dobrze zabezpieczone przed korozją i raczej nie rdzewieje. Ja kupiłem, bo potrzebowałem kombi nie za drogie w eksploatacji, a jednocześnie o dobrych osiągach z silnikiem 4 cylindrowym do 2.0, które dobrze jeździ na LPG. Diesla sobie odpuściłem, bo ekstremalnie trudno kupić diesla spełniającego moje oczekiwania (10latki mają po 400tys. przebiegu i naprawy mogą szybko osiągnąć liczbę 5 cyfrową, a nowsze są drogie i wcale nie zapewniają dobrych osiągów). Jak w każdym używanym samochodzie koniecznie trzeba sprawdzać przed zakupem i na chłodno spojrzeć. Nie wolno dać się ponieść emocjom, bo skatowane auto to skarbonka, a im więcej bajerów, tym grubszą świnkę musisz mieć. Na stronie autocentrum znajdziesz mnie pod pseudonimem \"Pioto\", a na pytania chętnie odpowiem i pomogę w miarę możliwości (kiedros2@wp.pl).
Średnie spalanie dla Volvo V40 I 2.0 T 160KM 118kW 1997-2004
9,5
l/100 km
11,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

13,3
Volvo V40 I
Kombi 2.0 T 160KM 118kW
Silnik T3 (163km) nie wielbłąd - pić musi :) Średnio po mieście spalanie oscyluje pomiędzy 14-16 litrów. Rekord przy ciężkiej nodze mam 18 litrów. Trasa troszkę to rekompensuje, przy około 120km/h można zejść do około 8 litrów. Magiczna granica jest przy 135km/h - wtedy spalanie od razu rośnie do około 11 litrów. Jeśli takie spalanie komuś nie przeszkadza, to samochodzik na prawdę godny polecenia. Silnik jest dynamiczny i nie zamula.
10,2
Volvo V40 I
Kombi 2.0 T 160KM 118kW
Ceny cześci eksploatacyjnych i serwisu - oczywiście nieautoryzowanego - aktualnie przystępne. Poza tym nie bardzo wiem, bo poza typowo eksploatacyjnymi rzeczami (tarcze, klocki, oleje, filtry) nie musiałem nic wymeniać. Najdroższa rzecz - sond lambda - 450zł. Jedyny ból to spalanie. Ale turbo aby żyć musi pić. No i pije. W trasie od 7,5 do 11. W mieście od 10 do 14 zależnie od cięzkości nogi i ilości korków
9,3
Volvo V40 I
Kombi 2.0 T 160KM 118kW
Koszty bieżących wymian typu klocki, rozrząd, filtry bardzo przystępne. Koszty napraw - przez trzy lata wymoeniałem dwie rzeczy - sondę lambda - 370zł i kabel prądowy - 80 zł Spalanie - no cóz turbo aby żyć musi piś. Od 6,5 l/100km bardzo spokojnej jazdy w trasie (zgodnie z przepisami) do 15l/100 dynamicznie w mieście

Usterki Volvo V40 I

Liczba wpisów: 67
wskaznik temperatury
  • Volvo V40 I 2.0 T 160KM 118kW 1997-2004
  • układ chłodzenia
witajcie, jade sobie jade i nagle ku mojemu zdziwieniu obroty silnika weszły samoistnie na 1500 , czujnik temperatury opadł na dół. samochodzik zaczął troszke dziwnie chodzic i dławić się. po krótkiej chwili włączył sie wentylator chłodnicy. po zjechaniu na parking i zgaszeniu auta wentylator chodził dalej.za 10 razem dał sie odpalic i to z duzym problemem. zapaliła sie tez kontrolka silnika. uszkodzony czujnik temperatury przy termostacie. zdjąć górną obudowe termostatu, oczywiscie wcześniej upuście troche płynu bo bedziecie go mieli na sobie.po czym jest piekne dojcie do czujnika. wystarczy odkrecic i wkecic drugi najlepiej nowy. po wykasowaniu błedu wszystko wrociło do normy. pozdrawiam VOLVIAKÓW.
Oczekuje na rozwiązanie
przerywanie, dławienie, brak mocy silnika w zakresie od ok 1,5 tys do ok 2,3 tys obr/min
  • Volvo V40 I 2.0 16V 140KM 103kW 1995-1999
  • silnik
Efekt występuje zarówno na benzynie jak i na gazie. Gdy sinik się rozgrzeje samochód przyspiesza ok. Jeżdzę tak od ok 2 lat i nie pogarsza/polepsza się. Do tej pory zostały podjęte następujące czynności: + wymieniono świece + wymieniono przewody zapłonowe + zakupiłem jedną cewkę, podmieniłem z jedną, później z drugą, ale nic się nie zmieniło + wymieniono filtr paliwa oraz powietrza + wymieniono wtryski + wyczyszczono przepustnicę + wymieniono czujnik temperatury płynu chłodzącego = 0 różnicy nie wiadomo
Problem rozwiązany
7 komentarzy
problemy z uruchomieniem silnika
  • Volvo V40 I 1.9 TD 115KM 85kW 1999-2004
  • silnik
Mam problem z uruchomieniem silnika ,wcześniej zdarzało się to od czasu do czasu obecni występuje prawie co dziennie .niekiedy pomaga kilkukrotne podgrzanie świec a niekiedy muszę użyć urządzenia rozruchowego. Poza tym w trakcie jazdy przy zmianie biegu na wyższy odczuwalny jest spadek mocy i dziwne rzężenie . Dodam tylko że wymieniłem rozrząd paski rolki napinacze,czujnik sekwencji wału ,temperatury oraz świece żarowe.Ponadto wielokrotne diagnostyki silnika (na zimnym czy na rozgrzanym )silniku nic nie wykazały. Jeżeli ktoś może coś doradzić to bardzo proszę o pomoc.
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Volvo V40 I