Szukaj

Informacje o Volvo V40 I 2.0 T 165KM 121kW 2000-2001

Lata produkcji: 2000 – 2001
Segment: Niższa klasa średnia

Kompaktowy, pięciodrzwiowy hatchback (pierwszy w historii Volvo) klasyfikowany w segmencie C (niższa klasa średnia), produkowany od 2012 roku. V40 został wprowadzony do oferty szwedzkiej marki w miejsce modeli S40/V50. Choć nosi ten sam symbol, co model kombi, wersja Volvo S40 (produkowany w latach 1995-2004), nie ma z nim nic wspólnego. Wraz z debiutem auta, marka zerwała bowiem z tradycyjnym nazewnictwem, według którego model oznaczony literą „V” oznaczał nadwozie typu kombi. V40 powstał na zmodyfikowanej płycie podłogowej Ford C1, którą dzieli m.in. z Volvo C30. Jego projektantem był Peter Horbury.

czytaj więcej
Powagosław

Wszystko to, czego można było się spodziewać bo Volvo plus coś jeszcze. Co takiego? Dynamizm, rewelacyjne proporcje i lekkość linii, czyli cechy, które nie zawsze były domeną samochodów szwedzkiej marki.

~Powagosław
Luzacjusz

Tak. Tak, podoba się, bo patrzę i widzę, że to Volvo, choć widzę też, że projektantów korciło, by kombinować. Oprócz tego, że samochód powinien być atrakcyjny (a ten jest), miło, gdy zachowuje jakiś element tożsamości marki. Ile można patrzeć na auta, które są jak szafki w basenowej szatni: różnią się tylko zamkami?

~Luzacjusz
Produkowany od 2000 do 2001 roku
Pojemność skokowa 1948 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 165 KM (121 kW) przy 5250 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 240 Nm przy 1800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(93%)

Zalety

+ Silnik + Skrzynia biegów + Układ jezdny

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,2
~gosc
Volvo V40 I
Kombi 2.0 T 165KM 121kW
Ja do auta podchodzę nie jak do świątyni a środka transportu, który zapewni bezpieczne dotarcie z punktu a do punktu b i co najważniejsze dowiedzie mnie bezawaryjnie i takie jest v40 nie można w nim szukać super auta sportowego ani luksusowego, uwazam to auto za bardzo dobre auto rodzinne, ktorym zrobilem 180 000km bez ani jednej awarii 2 x regenerowalem turbo 800zl poduszki amortyzatorow 140zl poduszki silnika ogolnie zwiazane z eksploatacja nie ma mowy o awarii w drodze do austrii na narty. Duzy minus za brak 6 biegu poniewaz auto przy 180km/h pali 16litrow co jest kiepskim wynkiem do 130 bardzo ekonomiczne spalanie po miescie 10,5 trasa 8,5 nie mulac itd po prostu normalna dynamiczna jazda - szczerze polecam bo obawiam sie ze nowe chinskie volva to juz nie ta jakosc podobnie jak v50 :( plastiki jak w dacii logan w przeciwienstwie do v40, ktorej wykoczenie jest godne klasy premium - udane auto polecam
4,3
~Kamil
Volvo V40 I
Kombi 2.0 T 165KM 121kW
Może zacznę od minusów: kiepskie wyciszenie, zawieszenie nie należy do najmocniejszych co 20tyś km wymieniam tulejki i końcówki drążków oczywiście zamienniki, których na szczęście koszt nie jest porażający, pobieranie dużej ilości oleju ( uwaga! warto zrezygnować z pełnego syntetyka! auto będzie pobierało o połowę mniej oleju ) Auto bezawaryjne ja kupiłem w Niemczech w 2004r. I do dzisiaj wymieniam podstawowe części eksploatacyjne plus standardowe, sprzęgło co 70tyś km, poduszki pod silnikiem, katalizator zamieniłem ma strumienice 30zł :) z allegro zrobilem na niej 40 tyś km więc ku zaskoczeniu wszystkich ludzi volvo jest bardzo tanie w eksplotacji! Szczerze polecam. jezdzilem rowniez v50 bo myslalem o sprzedazy swojego do czasu przetestowania nastepcy:( v50 to dla mnie porazka w ogole nie czulem sie bezpiecznie jakos wykonczenia plastikow nie ma porownania do v40!!!! i nie ma juz takiego klimatu. polecam wszystkim volvo!
4,5
~Tomek Hamburg
Volvo V40 I
Kombi 2.0 T 165KM 121kW
Diesla kupiłem nowego z salonu w niemczech bo tak wszyscy znajomi go nazywają auto ma nabite ponad 400k zbliza sie wymiana rozrzadu:) w aucie wymieniam co 150k rozrzad co 50k poduszki, posiada drugie sprzeglo dwie regeneracji turbiny, sporadycznie zawieszenie tylne amory od nowosci! jezdze w niemczech oraz jakies tam pierdoly tanie w eksploataqcji komfortowe i NIEZAWODNE! auto duzo pali ale pod moja noga i chyba tutaj tkwi sekret niezawodnosci tym autem nie mozna zamulac jak na 2 krece do 3500 obrtoow i jezeli jest potrzeba to zmieniam dopiero a nie jak wiekszosc kierowcow 60 na godzine i na trojce albo czworce przy 70! to zarzynanie tego silnjika wogolnyum rozrachunku spali wiecej o 50zl na kilkaset km a silnik bedzie w super stanie !!! nalezy pamietac zeby dolewac co 1000km okolo 0,5-1l pozadnego oleju silnik sie poci a tubrina lubi olej ito bardzo
Średnie spalanie dla Volvo V40 I 2.0 T 165KM 121kW 2000-2001
9,8
l/100 km
10,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,7
Volvo V40 I
Kombi 2.0 T 165KM 121kW
Jeżeli chodzi o paliwo to przy automacie i tym silniku normalnie. Miasto: Warszawa, czasami przeprawa 55 Km zajmuję ok 2,5 H skrótami , tempo żółwia a spalanie od 10,5~13,7l , na trasie najbardziej ekonomicznie jak mi się udało to 8 L ale standardowo ok. 9 l. ------------------- No to koniec dobrych opinii, teraz się zacznie jazda: Ceny przeglądów w A.S.O. 1000~1200 PLN Serwis w A.S.O. to już tragedia...pomimo wspaniałych akcji typu ile lat tyle procent x 10 zniżki itd. Serwis w nieautoryzowanych stacjach typu specjalizujemy się w Volvo to już zupełna klapa i niewiedza pseudo-fachowców (mógłbym wymienić 5takich warsztatów od ręki ), których nie poleciłbym nikomu a ich banery porozwieszane są dookoła Warszawy. W większości przypadków ich praca polega na zgadywaniu Twoim kosztem, podłączeniu do komputera (za odpowiednią opłatą ) i wymyślaniu że może to a jak nie to to na pewno tamto i zabawa trwa za Twoją kasę. Najgorsze, że nie mają chęci żeby zrobić sobie składzik przynajmniej najczęściej psujących się części w celu podmiany tylko zgadują , kupują, wymieniają a Ty za to bulisz. Niestety dzięki A.S.O. ceny mimo, że niższe to i tak mają wysokie. Żeby nie być gołosłownym kilka przykładów życia. Samochód po odpaleniu gaśnie raz , drugi potem ok niezależenie czy zimny czy ciepły, przy okazji wymiany poduszki silnika w jednym z takich niezależnych serwisów specjalizujących się w Volvo i Nissanie mówię o problemie, podpowiadam , że wyczytałem na forum V40, że po takim przebiegu pada najczęściej regulator ciśnienia paliwa i to są podobno tego objawy. Panowie zbiegli się , testowali, mierzyli ciśnienie na regulatorze a na koniec ich ulubione narzędzie w dłoń czyli komputer i dalej jazda szukanie błędów, no i oczywiście doszukali się błędów m.in. czujnika położenia wału. Robota na kilka dni , rozbieranie silnika i pozostawienie im autka w serwisie po to długa i kosztowna naprawa. Daliby sobie ręce uciąć, że to nie regulator (bo forum to forum a serwis to życie- do tej pory myślałem ,że forum to przypadki użytkowników z życia wzięte). Po wizycie zakupiłem od znajomego z Anglika regulator i...tak już jeżdżę prawie 1,5 roku omijając ich z daleka. Kolejny przypadek: auto bardzo nierówno pracuje , czasami zgaśnie kiedy zimne, kilka błędów. Warsztat specjalizujący się w Volvo (w prawo z gierkówki w stronę Warszawy) znowu diagnostyka (pomimo informacji ,że ja również mam komputer i sobie odczytałem błędy) bo ich program jest "profi" i zawsze pokaże więcej, niestety nie pokazał więcej ale ja za to + niepotrzebne czyszczenie przepustnicy zapłaciłem 160 PL. Rezultat wiadomy- zero poprawy, inny Pan z okolicy ze specjalizacją i wieloletnim doświadczeniem w A.S.O. Volvo (jak się potem okazało również mechanik komputerowy), dwa dni sprawdzał, dodam ,że na siłę chciał mi wcisnąć oryginalne świece bo bez tego to nie bierze się za naprawę auta. Moje były 1000 Km wcześniej wymieniane i nie miałem ochoty płacić 2 raz za to samo, skracając szukał , wyszukał wszystko ale nie to co trzeba, więc znowu forum V40.pl i po krótkim szukaniu moim oczom ukazała się wzmianka o pękających cewkach. Pod maskę, wyjmuję cewki i jedna wzdłuż ma piękne pęknięcie na całej długości. Znowu znajomy Anglik i wymiana, od tego czasu minęło 7 miesięcy jak czekam (a raczej jeżdżę) na telefon od pana mechanika, który miał sprowadzić części na podmianę, które zdiagnozował jako uszkodzone (oczywiście wymieniając świece wyciągał cewki, z których jedna miała piękne pęknięcie). Podsumowując, jak problemem jest uszkodzone zawieszenie czy ewidentna usterka jakiegoś podzespołu to masz szczęście jak znasz dobrego mechanika, jeżeli powstaje uszkodzenie trudne do zdiagnozowania a Ty wiesz tylko gdzie w Twoim aucie jest wlew paliwa - łap się za portfel bo właśnie zostałeś czyimś sponsorem na najbliższe dni.
10,8
Volvo V40 I
Kombi 2.0 T 165KM 121kW
Maksymalne spalanie to zima i wyłącznie jazda po mieście - czyli korki i światła. Jeżeli w miesiącu dojdzie pary wyjazdów poza miasto to średnie spalanie spadnie do ok. 10 l. W trasie spal 8l. Sprawdziłem jadąc do Włoch. Samochód załadowany w dwie dorosłe osoby oraz 5 letnie dziecko i bagaż (pełen bagażnik). Jechałem po autostradach utrzymując prędkość w przedziale 130 - 140 km/h, czasami przyspieszając, czasami zwalniając. Średnie spalanie po przejechaniu 1300 km wyniosło 8l (po autostradach jechałem ok 1200km)
13,8
Volvo V40 I
Kombi 2.0 T 165KM 121kW
Auto bardzo dynamiczne, jednak spalanie spore. Jazda po mieście to spalanie ok. 15-16l LPG.

Usterki Volvo V40 I

Liczba wpisów: 67
wskaznik temperatury
  • Volvo V40 I 2.0 T 160KM 118kW 1997-2004
  • układ chłodzenia
witajcie, jade sobie jade i nagle ku mojemu zdziwieniu obroty silnika weszły samoistnie na 1500 , czujnik temperatury opadł na dół. samochodzik zaczął troszke dziwnie chodzic i dławić się. po krótkiej chwili włączył sie wentylator chłodnicy. po zjechaniu na parking i zgaszeniu auta wentylator chodził dalej.za 10 razem dał sie odpalic i to z duzym problemem. zapaliła sie tez kontrolka silnika. uszkodzony czujnik temperatury przy termostacie. zdjąć górną obudowe termostatu, oczywiscie wcześniej upuście troche płynu bo bedziecie go mieli na sobie.po czym jest piekne dojcie do czujnika. wystarczy odkrecic i wkecic drugi najlepiej nowy. po wykasowaniu błedu wszystko wrociło do normy. pozdrawiam VOLVIAKÓW.
Oczekuje na rozwiązanie
przerywanie, dławienie, brak mocy silnika w zakresie od ok 1,5 tys do ok 2,3 tys obr/min
  • Volvo V40 I 2.0 16V 140KM 103kW 1995-1999
  • silnik
Efekt występuje zarówno na benzynie jak i na gazie. Gdy sinik się rozgrzeje samochód przyspiesza ok. Jeżdzę tak od ok 2 lat i nie pogarsza/polepsza się. Do tej pory zostały podjęte następujące czynności: + wymieniono świece + wymieniono przewody zapłonowe + zakupiłem jedną cewkę, podmieniłem z jedną, później z drugą, ale nic się nie zmieniło + wymieniono filtr paliwa oraz powietrza + wymieniono wtryski + wyczyszczono przepustnicę + wymieniono czujnik temperatury płynu chłodzącego = 0 różnicy nie wiadomo
Problem rozwiązany
7 komentarzy
problemy z uruchomieniem silnika
  • Volvo V40 I 1.9 TD 115KM 85kW 1999-2004
  • silnik
Mam problem z uruchomieniem silnika ,wcześniej zdarzało się to od czasu do czasu obecni występuje prawie co dziennie .niekiedy pomaga kilkukrotne podgrzanie świec a niekiedy muszę użyć urządzenia rozruchowego. Poza tym w trakcie jazdy przy zmianie biegu na wyższy odczuwalny jest spadek mocy i dziwne rzężenie . Dodam tylko że wymieniłem rozrząd paski rolki napinacze,czujnik sekwencji wału ,temperatury oraz świece żarowe.Ponadto wielokrotne diagnostyki silnika (na zimnym czy na rozgrzanym )silniku nic nie wykazały. Jeżeli ktoś może coś doradzić to bardzo proszę o pomoc.
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Volvo V40 I