Szukaj

Informacje o Volvo V40 I 1.9 TD 90KM 66kW 1995-1999

Lata produkcji: 1995 – 1999
Segment: Niższa klasa średnia

Kompaktowy, piÄ™ciodrzwiowy hatchback (pierwszy w historii Volvo) klasyfikowany w segmencie C (niższa klasa Å›rednia), produkowany od 2012 roku. V40 zostaÅ‚ wprowadzony do oferty szwedzkiej marki w miejsce modeli S40/V50. Choć nosi ten sam symbol, co model kombi, wersja Volvo S40 (produkowany w latach 1995-2004), nie ma z nim nic wspólnego. Wraz z debiutem auta, marka zerwaÅ‚a bowiem z tradycyjnym nazewnictwem, wedÅ‚ug którego model oznaczony literÄ… „V” oznaczaÅ‚ nadwozie typu kombi. V40 powstaÅ‚ na zmodyfikowanej pÅ‚ycie podÅ‚ogowej Ford C1, którÄ… dzieli m.in. z Volvo C30. Jego projektantem byÅ‚ Peter Horbury.

czytaj więcej
Powagosław

Wszystko to, czego można byÅ‚o siÄ™ spodziewać bo Volvo plus coÅ› jeszcze. Co takiego? Dynamizm, rewelacyjne proporcje i lekkość linii, czyli cechy, które nie zawsze byÅ‚y domenÄ… samochodów szwedzkiej marki.

~Powagosław
Luzacjusz

Tak. Tak, podoba siÄ™, bo patrzÄ™ i widzÄ™, że to Volvo, choć widzÄ™ też, że projektantów korciÅ‚o, by kombinować. Oprócz tego, że samochód powinien być atrakcyjny (a ten jest), miÅ‚o, gdy zachowuje jakiÅ› element tożsamoÅ›ci marki. Ile można patrzeć na auta, które sÄ… jak szafki w basenowej szatni: różniÄ… siÄ™ tylko zamkami?

~Luzacjusz
Produkowany od 1995 do 1999 roku
Pojemność skokowa 1870 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 4250 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 176 Nm przy 2250 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 21,0 : 1 : 1
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(73%)

Zalety

+ Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

2,6
~james27711
Volvo V40 I
Kombi 1.9 TD 90KM 66kW
Posiadałem Volvo V40 przez trochę ponad miesiąc. Przez ten czas dało mi się poznać z każdej strony. Samochód nie miał mocy, ledwie wyciągał 100km/h. Spalanie dużo za duże jak na taki silnik. Palił 10l/100km. Dodatkowo nie działała kontrolka rezerwy, przez co kilka razy był potrzebny hol. Volvo miało problem z odpalaniem na zimno, rozgrzany właściwie też nie robił szału. Jak na kombi miał mało miejsca wewnątrz. Mogę pochwalić V40 jedynie za bardzo bogate wyposażenie. Ogólnie oceniam je jako przeciętne.
3,1
~lukasq
Volvo V40 I
Kombi 1.9 TD 90KM 66kW
Auto posiadam od dwóch lat. Kupując to auto kierowałem się renomą marki Volvo.. Plusy to bardzo wygodne fotele (VW, Opel, "Japońce" z 1999r nie umywają się do wygody foteli Volvo), bardzo dobra pakowność, przyzwoita konsumpcja paliwa. Więcej plusów to auto nigdy nie miało. Minusy to "średnio" się prowadzi, jakość plastików jest bardzo niska, bardzo nieprecyzyjny drążek zmiany biegów (długi jak w autobusie, bardzo długie "ścieżki" biegów). Do MEGA MINUSÓW zaliczam silnik o fabrycznej mocy 90km który moim zdaniem ma ich 9 a nie 90; absolutny brak dynamiki na jakimkolwiek biegu. W dodatku kultura pracy w skali 1-5 to 0.00; silnik jest głośniejszy niż traktor w pierwszych transitach a przy 120km/h nie słychać już własnych myśli. Przy 140km/h (zdecydowanie odradzam takiej prędkości w tym aucie) ma się wrażenie że silnik zaraz wyskoczy spod maski na 30m w górę.
3,9
~kamil
Volvo V40 I
Kombi 1.9 TD 90KM 66kW
Pomimo wielu nieciekawych opinii o tym aucie zdecydowałem się go kupić. Podczas zakupu nie liczyłem na przebieg mniejszy niz ok 400tys km i na to że będzie bezwypadkowe. Mój egzemlarz sprowadzony był z belgii wnętrze w przeciętnym stanie zrobiona głowica ale już w polsce, przebieg wg. licznika 190000 km ( w rzeczywistości pewnie 2, 3x tyle) ogólnie nie było źle jak na auto z 98r. Po zakupie wymienione klocki tył(TRW), filtry(Purflux), rozrząd(INA/Contitech), olej(mobil) całość zamknęła się w ok 550zl. Ceny części nie są najniższe ale nie jest źle myślę że nie ma co oszczędzać i kupować nieznacznie tańszych zamienników. Od tamtej pory minął już rok bez poważniejszej awarii chyba że liczyć spaloną żarówkę czy bezpiecznik. Ogólnie jestem zadowolony choć auto nie jest pozbawione wad zawieszenie jest dość twarde, silnik poci się a jego kultura pracy jest przeciętna ale to przecież stara konstrukcja z komorą pośrednią w dodatku produkcji francuskiej. Teraz trochę plusów auto jest wygodne i dość pakowne pomimo swojego wieku wygląda bardzo dobrze, wyposażenie na duży plus. Jeszcze jedno auto tankowałem na różnych stacjach od tesco przez ON z rosji, ukrainy skończywszy na BP żadnego problemu z pompą lucasa nie było pomimo że miałem wątpliwości do jej trwałości. Spalanie na poziomie 6 do nawet 9 w zależności od stylu jazdy. Jeśli komuś nie podoba się to że nie jest to prawdziwe volvo tylko mitsubishi, i renault składany w holandii i nie akceptuje jego wad proponuję kupić droższe słabiej wyposażone i z oklepanym silnikiem tdi auto z grupy vag lub nowe z salonu.
Åšrednie spalanie dla Volvo V40 I 1.9 TD 90KM 66kW 1995-1999
6,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,7
Volvo V40 I
Kombi 1.9 TD 90KM 66kW
jak na diesla to pali bardzo dużo, do tego ten diesel zaoferować może niewiele, zero dynamiki, jak już to trzeba go trochę wyżej pokręcić, w porównaniu do TDI VW to... właściwie nie ma co porównywać, do tego jest hałaśliwy, ten silnik Renault to porażka, do tego non stop problem z paskiem wieloklinowym i wyciekami oleju, szkoda bo auto poza tym fajne i jak na taki wiek jak moje bardzo trwałe, nie widać dużych śladów zużycia w środku, a to z kolei w porównaniu z VW w tym wieku a nawet młodszym mocno na plus Volvo,
5,1
Volvo V40 I
Kombi 1.9 TD 90KM 66kW
Sam silnik nie zachęca nas do szaleństw swoją "dynamiką" natomiast oszczędza też sporo portfele. Mieszkam w Stolicy i raczej sporo poruszam się po mieście, nie jest to centrum ale mimo wszystko miasto i tutaj jest rewelacyjnie, średnie spalanie to około 5.2 litrów na 100km przy klimatyzacji około 5.9, 6.0 / 100km. W ostatnie lato jadąc nad morze nie przekraczając 140 km/h Volvo spaliło 4.5 / 100km. Przeglądy też nie wypadają jakoś strasznie, wymiana oleju i filtra w silniku to okolo 150zł. Dużo w nim nie robiłem bo się nie psuje ;) (tfu tfu)
5,5
Volvo V40 I
Kombi 1.9 TD 90KM 66kW
koledzy nic trudnego zejść do 5,5 6 l, hamowanie silnikiem to podstawa auto nie jest dynamiczne więc nie butować obroty w granicy 2000 i zmiana biegu rozpędzanie spokojnie i na luz lub hamowanie silnikiem i gra to nic że nowsze auta nas mieszają ale i tak na następnych światłach stoję równo z nimi he he ;)

Usterki Volvo V40 I

Liczba wpisów: 67
wskaznik temperatury
  • Volvo V40 I 2.0 T 160KM 118kW 1997-2004
  • ukÅ‚ad chÅ‚odzenia
witajcie, jade sobie jade i nagle ku mojemu zdziwieniu obroty silnika weszły samoistnie na 1500 , czujnik temperatury opadł na dół. samochodzik zaczął troszke dziwnie chodzic i dławić się. po krótkiej chwili włączył sie wentylator chłodnicy. po zjechaniu na parking i zgaszeniu auta wentylator chodził dalej.za 10 razem dał sie odpalic i to z duzym problemem. zapaliła sie tez kontrolka silnika. uszkodzony czujnik temperatury przy termostacie. zdjąć górną obudowe termostatu, oczywiscie wcześniej upuście troche płynu bo bedziecie go mieli na sobie.po czym jest piekne dojcie do czujnika. wystarczy odkrecic i wkecic drugi najlepiej nowy. po wykasowaniu błedu wszystko wrociło do normy. pozdrawiam VOLVIAKÓW.
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
przerywanie, dławienie, brak mocy silnika w zakresie od ok 1,5 tys do ok 2,3 tys obr/min
  • Volvo V40 I 2.0 16V 140KM 103kW 1995-1999
  • silnik
Efekt występuje zarówno na benzynie jak i na gazie. Gdy sinik się rozgrzeje samochód przyspiesza ok. Jeżdzę tak od ok 2 lat i nie pogarsza/polepsza się. Do tej pory zostały podjęte następujące czynności: + wymieniono świece + wymieniono przewody zapłonowe + zakupiłem jedną cewkę, podmieniłem z jedną, później z drugą, ale nic się nie zmieniło + wymieniono filtr paliwa oraz powietrza + wymieniono wtryski + wyczyszczono przepustnicę + wymieniono czujnik temperatury płynu chłodzącego = 0 różnicy nie wiadomo
Problem rozwiÄ…zany
7 komentarzy
problemy z uruchomieniem silnika
  • Volvo V40 I 1.9 TD 115KM 85kW 1999-2004
  • silnik
Mam problem z uruchomieniem silnika ,wcześniej zdarzało się to od czasu do czasu obecni występuje prawie co dziennie .niekiedy pomaga kilkukrotne podgrzanie świec a niekiedy muszę użyć urządzenia rozruchowego. Poza tym w trakcie jazdy przy zmianie biegu na wyższy odczuwalny jest spadek mocy i dziwne rzężenie . Dodam tylko że wymieniłem rozrząd paski rolki napinacze,czujnik sekwencji wału ,temperatury oraz świece żarowe.Ponadto wielokrotne diagnostyki silnika (na zimnym czy na rozgrzanym )silniku nic nie wykazały. Jeżeli ktoś może coś doradzić to bardzo proszę o pomoc.
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
2 komentarze
Volvo V40 I