Szukaj

Informacje o Volvo V40 II

Lata produkcji: 2012 – 2019
Segment: Niższa klasa średnia

Kompaktowy, pięciodrzwiowy hatchback (pierwszy w historii Volvo) klasyfikowany w segmencie C (niższa klasa średnia), produkowany od 2012 roku. V40 został wprowadzony do oferty szwedzkiej marki w miejsce modeli S40/V50. Choć nosi ten sam symbol, co model kombi, wersja Volvo S40 (produkowany w latach 1995-2004), nie ma z nim nic wspólnego. Wraz z debiutem auta, marka zerwała bowiem z tradycyjnym nazewnictwem, według którego model oznaczony literą „V” oznaczał nadwozie typu kombi. V40 powstał na zmodyfikowanej płycie podłogowej Ford C1, którą dzieli m.in. z Volvo C30. Jego projektantem był Peter Horbury.

czytaj więcej
Powagosław

Wszystko to, czego można było się spodziewać bo Volvo plus coś jeszcze. Co takiego? Dynamizm, rewelacyjne proporcje i lekkość linii, czyli cechy, które nie zawsze były domeną samochodów szwedzkiej marki.

~Powagosław
Luzacjusz

Tak. Tak, podoba się, bo patrzę i widzę, że to Volvo, choć widzę też, że projektantów korciło, by kombinować. Oprócz tego, że samochód powinien być atrakcyjny (a ten jest), miło, gdy zachowuje jakiś element tożsamości marki. Ile można patrzeć na auta, które są jak szafki w basenowej szatni: różnią się tylko zamkami?

~Luzacjusz

Volvo V40 II – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Volvo V40 II

Liczba ocen: 112
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(82%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Karoseria + Skrzynia biegów

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Widoczność

Wybrane oceny

4,9
~M.
Volvo V40 II
Hatchback 1.6 T3 150KM 110kW
Bardzo dobre auto, z tym silnikiem idealne pod względem ekonomi i dynamiki. Naprawdę nie ma się do czego przyczepić, autem jeździ żona, ja trochę mniej, ale jestem pod wrażeniem. Moje podstawowe auto to bmw 3 z dieslem184km, ale volvo ze swoją benzynką na tym tle wydaje się całkiem dynamicznym i komfortowym autem. Układ jezdny całkiem sprawny, użytkuję czasami subaru imprezę i mogę powiedzieć, że to volvo po względem trakcji całkiem dobrze się spisuje. Auto top dla kobiety, wygląda jak na swoje lata całkiem przyzwoicie, nie drenuje portfela i jest bardzo komfortowe.
4,6
~Ronin
Volvo V40 II
Hatchback 2.0 D4 DRIVE-E 190KM 140kW
Samochód idealny dla 2-osobowej rodziny. Zarówno do codziennej jazdy po mieście jak i na długie wyjazdy. Pomimo tego, że w aucie zrobiony STAGE2 (ponad 250KM i prawie 600Nm) przy ruszaniu samochód trochę mułowaty ale jak już się odepchnie to wbija w fotel. Poruszanie się i parkowanie w mieście nie stanowi większego problemu ze względu na gabaryty auta. Ale cała frajda zaczyna się za miastem a zwłaszcza na autostradzie. Auto przyklejone do asfaltu. Dopiero powyżej 250km/h pojawia się delikatne odczucie pływania auta. Silni jak na diesla na postoju i przy wolnej jeździe dość słyszalny. Spalanie jak to w dieslu rewelacja (miasto 5,6l, trasa od 4,5-5,3l, autostrada 6,0-6,5l). W tych silnikach nie ma problemu z DPF-em, wypala się prawidłowo. Jak na tak niewielkie auto dobrze doposażone. Fotele na długie trasy rewelacja, choć wydają się twarde to tak na prawdę po trasie ok. 10-12h nie ma problemów z bólem kręgosłupa czy szyi. Zawieszenie bardzo dobrze zestrojone, układ kierowniczy precyzyjny i rewelacyjne hamulce. Brakuje otwieranego podłokietnika do przewozu nart oraz solidniejszych haczyków na zakupy w bagażniku.
4,0
~wondernaut
Volvo V40 II
Hatchback 1.6 T3 150KM 110kW
Volvo V40 kupiłem oczami. Samochód musi mi się podobać i nic na to nie poradzę. Volvo V40 podoba mi sie bardzo. Po 4 latach użytkowania, uważam, ze był to dobry zakup. Auto wciąż mi się podoba, choć z biegiem lat dostrzegam również jego wady. Ale zacznę od plusów, bo jest ich więcej. Samochód jest dobrze wyciszony i świetnie się go prowadzi. Przez 4 lata użytkowania nie miałem większych awarii, choć elektronika dwukrotnie zwariowała i trzeba było kasować błędy. Wysiadł mi również jeden z czujników z przodu - wymiana 1200 PLN (w 2022 r.). Nie ominęła mnie również znana w tym modelu przypadłość - awaria zamka tylnych drzwi (wymiana 1250 PLN w 2022 r). Niby mało, ale drogo. Dużym plusem są wygodne fotele, które czynią długie podróże znośnymi. Do minusów zaliczę mało miejsca w środku i słabą widoczność ( w porównaniu na przykład do użytkowanego przeze mnie wcześniej Lancera).

Usterki Volvo V40 II

Liczba wpisów: 12
Pękające tuleje
  • Volvo V40 II Hatchback 2.0 D4 DRIVE-E 190KM 140kW od 2014
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 4
Dajcie sobie spokój z zakupem tego modelu a przynajmniej z silnikami D3 i D4. Ja miałem D4 190 koni popękały mi tuleje musiałem wymienić silnik (koszt 20tyś) bo zwykły tokarz nie jest w stanie zrobić tulei. Jak wystawiłem części sprawne ze starego silnika na olx (sprawne) to ciągle mam telefony o wał korbowy bo ludziom poobracało panewki, sprzedałem nawet tłok bo kupującemu wypaliło w nim dziurę ogólnie pękające bloki i inne cuda jeśli chcecie mieć problem polecam zakup tego samochodu. I możecie myśleć aa co on wypisuje mnie to nie spotka, jeśli tak myślisz to może być różnie.
1 komentarz
Problem z zamykaniem drzwi
  • Volvo V40 II
  • instalacja elektryczna
  • 86 tys. km
Gdy temperatura spadła poniżej zera zwariowały zamki . Tylne lewe drzwi zamknęły się całkowicie , drzwi od kierowcy mozna zamknąć tylko kluczykiem . Gdy temperatura wzrosła do plus 4 przednie drzwi zaczęly reagować na pilota ale tylne lewe zamknięte i nie reagują na nic .
Problem rozwiązany
4 komentarze
Uszkodzeniu uległ blok silnika - pękł
  • Volvo V40 II Hatchback 2.0 D4 DRIVE-E 190KM 140kW od 2014
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 8
Nie 4
Podczas spokojnej jazdy na autostradzie pękł blok silnika . D4 190 KM Serwis znał ten rodzaj usterki bo diagnoza była natychmiastowa. Jednak ze względu na koszty (30 tys. )proponują zabrać samochód z serwisu, więc w statystykach brak takich usterek. Akcje serwisowe średnio raz na 6 miesięcy Samochód z 2014
2 komentarze
Volvo V40 II