Szukaj

Informacje o Volvo V40 I 1.8 16V 122KM 90kW 2000-2004

Lata produkcji: 2000 – 2004
Segment: Niższa klasa średnia

Kompaktowy, piÄ™ciodrzwiowy hatchback (pierwszy w historii Volvo) klasyfikowany w segmencie C (niższa klasa Å›rednia), produkowany od 2012 roku. V40 zostaÅ‚ wprowadzony do oferty szwedzkiej marki w miejsce modeli S40/V50. Choć nosi ten sam symbol, co model kombi, wersja Volvo S40 (produkowany w latach 1995-2004), nie ma z nim nic wspólnego. Wraz z debiutem auta, marka zerwaÅ‚a bowiem z tradycyjnym nazewnictwem, wedÅ‚ug którego model oznaczony literÄ… „V” oznaczaÅ‚ nadwozie typu kombi. V40 powstaÅ‚ na zmodyfikowanej pÅ‚ycie podÅ‚ogowej Ford C1, którÄ… dzieli m.in. z Volvo C30. Jego projektantem byÅ‚ Peter Horbury.

czytaj więcej
Powagosław

Wszystko to, czego można byÅ‚o siÄ™ spodziewać bo Volvo plus coÅ› jeszcze. Co takiego? Dynamizm, rewelacyjne proporcje i lekkość linii, czyli cechy, które nie zawsze byÅ‚y domenÄ… samochodów szwedzkiej marki.

~Powagosław
Luzacjusz

Tak. Tak, podoba siÄ™, bo patrzÄ™ i widzÄ™, że to Volvo, choć widzÄ™ też, że projektantów korciÅ‚o, by kombinować. Oprócz tego, że samochód powinien być atrakcyjny (a ten jest), miÅ‚o, gdy zachowuje jakiÅ› element tożsamoÅ›ci marki. Ile można patrzeć na auta, które sÄ… jak szafki w basenowej szatni: różniÄ… siÄ™ tylko zamkami?

~Luzacjusz
Produkowany od 2000 do 2004 roku
Pojemność skokowa 1783 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 122 KM (90 kW) przy 5800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 170 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,9 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(79%)

Zalety

+ Układ jezdny + Silnik + Ergonomia

Wady

- Skrzynia biegów - Karoseria - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

3,6
~ErGie
Volvo V40 I
Kombi 1.8 16V 122KM 90kW
Niby Volvo, ale o szwedzkiej jakości i niezawodności można zapomnieć. V40/S40 to składak; pozostał jedynie dobry szwedzki silnik, zestrojony z wadliwą skrzynia wyciągnięta z Renault, a zawieszenie to Ford/Mitsubishi. Ale od początku... Samochód mam od ponad roku, na dzień dobry po poprzednich właścicielach, trzeba było wymienić kompletny rozrząd (pasek, rolki, pompa wody oraz występujące w tym silniku koło zmiennych faz rozrządu) wydatek w niezależnym serwisie Volvo 1900 zł, bo żaden mechanik nie chciał się takiego serwisu podjąć, więc polecam przyszłym nabywcom zerknąć, kiedy był robiony rozrząd czy coś nie terkocze na zimnym silniku, nie cieknie. Co jakiś czas padają gumy stabilizatora, żeby wymienić je z przodu należy ściągnąć sanki, przez co mechanicy lubią sobie doliczyć, ogólnie elementy zawieszenia nie są trwałe i skomplikowane w wymianie. Wymiana sprzęgła w alternatorze skończyła się koniecznością wymiany całego alternatora i i jeszcze wymianą tego sprzęgła w używce. Ostatnio zaczęło lać z wybieraka skrzyni biegów. Sam zestaw naprawczy jest tani, ale obawiam się, że może wystąpić konieczność zrzucenia całej skrzyni. Części droższe niż Opla, Fiata, Skody, bywa problem z doborem części. Auto wygodne, komfortowe, ponoć super bezpieczne, ale wolę nie testować sprawności poduszek powietrznych. Na duży minus układ klimatyzacji - słabo wydajna w korku, podczas postoju, wydaję mi się, że jest to wina nałożenia na siebie dwóch chłodnic i chłodzenie jednym wentylatorem. Chociażby w Passacie klima mrozi, niezależnie czy się stoi czy się jedzie. Reasumując mieszane odczucia, nie polecam na pierwszy na samochód, lepiej kupić wyśmiewanego Opla albo VW.
4,4
~Radosław
Volvo V40 I
Kombi 1.8 16V 122KM 90kW
Auto kupiłem od pierwszego właściciela (salon Polska). Z wygląda ładne, blacha trzyma się naprawdę dobrze jak na te lata (2 przednie błotniki na dole lekko korodują, reszta auta bez korozji, oryginalny lakier na każdym elemencie). Niestety okazało się, że właściciel wykorzystał to, że to auto jest w stanie wiele wybaczyć. Mechanicznie dramat. Po zrobieniu rozrządu, nastawnika olejowego, koła zmiennych faz, wahaczy przód, łączników stabilizatora, termostatu, czujnika temperatury w silniku, świec, tarcz i klocków auto jest nie do poznania. Nie wiedziałem, że auto o aparycji czołgu może tak przyjemnie jeździć. Pewnie trzyma się drogi, silnik chętnie reaguje na pedał gazu (a szczególnie powyżej 3,5 tysiąca obrotów), mimo dużych rozmiarów całkiem przyjemnie się nim manewruje. Po 20 latach wnętrze praktycznie bez większych śladów zużycia. Na plus klimatyzacja automatyczna. Aktualnie w moim egzemplarzu jest problem z odpalaniem (długo kręci, wypadanie zapłonu na 3 cylindrze) i rezystorem nawiewów ale na dniach to ogarnę. Auto naprawdę godne polecenia. Wygodne, pakowne, zaskakująco niewiele pali - ok 9-10l gazu. Jest to świetna propozycja jako auto rodzinne bądź przysłowiowy wół roboczy pod warunkiem regularnego serwisu. Ceny części poza nastawnikiem olejowym i kołem zmiennych faz bardzo przyzwoite. Od siebie polecam i następne auto też będzie maarki Volvo!
3,6
~Patryk
Volvo V40 I
Kombi 1.8 16V 122KM 90kW
Psują się drobne rzeczy które łatwo naprawić ale za to części typu silnik, sprzęgło, skrzynia w moim egzemplażu nie do zdarcia. No i oczywiście wada fabryczna - koło zmiennej fazy rozrządu hałasowało już od zakupu mimo to przejechałem 60 tys km i dopiero zaczęło poszarpywać przy ok 2,2-2,5 tys obrotów, łącznie zrobiłem 80 tys km bez wymiany tej części ze względu na rdze na progach i błotnikach, podłoga bez śladu rdzy. Samochód wart swej ceny lecz żeby go teraz kupić mija się z celem ponieważ plastikowe elementy pękają i się rozpadają np kluczyk mam osobno i osobno osłonkę z immobilizerem, zaczyna również pękać plastik na gałce zmiany biegów. Auto było godne polecenia teraz jest już trochę za późno na jego zakup ostatnie sztuki z 2004 mogą pocieszyć nas max 4 lata. Moje volvo było jednym z 1 po lifcie.
Åšrednie spalanie dla Volvo V40 I 1.8 16V 122KM 90kW 2000-2004
9,3
l/100 km
9,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,9
Volvo V40 I
Kombi 1.8 16V 122KM 90kW
Podczas jazdy w trybie mieszanym spalanie średnie 8.5 w zimę oraz w lecie przy jeździe z klimą wynik zbliżony. Przez jeden miesiąc nastąpił dziwny spadek do 7.5 l/100 (przy tej samej jeździe dom-praca-dom) po miesiącu znów wróciło do normy czyli 8.5. W trasie przy prędkości 140 km/h spalanie również w granicy 8.5.
9,7
Volvo V40 I
Kombi 1.8 16V 122KM 90kW
Samochód wykorzystywany w pracy. Przy prędkości 80-100 średnia 8,6 spokojnie. Przy 45l gazu zrobione 500km -cykl raczej pozamiejski, bez szaleństw. Sądzę że to dobry wynik. Przy 120km/h autostrada wyszło około 11,5l. Silnik fabrycznie bifuel, instalacja zmieniona na STAG 4 QBox. Butla zajmuje sporo miejsca w bagażniku, ale coś za coś, nie trzeba tankować co 300km ;) Polecam!
10,7
Liczba komentarzy: 1
Volvo V40 I
Kombi 1.8 16V 122KM 90kW
Autko V40 1.8 122 km z automatyczną skrzynią biegów nie należy do ekonomicznych ! W mieście korki ,duża ilość sygnalizacji świetlnych i krótkie odcinki poniżej 13 l raczej niemożliwe . Trasa do 90 km/h można zejść do 7,5l .

Usterki Volvo V40 I

Liczba wpisów: 67
wskaznik temperatury
  • Volvo V40 I 2.0 T 160KM 118kW 1997-2004
  • ukÅ‚ad chÅ‚odzenia
witajcie, jade sobie jade i nagle ku mojemu zdziwieniu obroty silnika weszły samoistnie na 1500 , czujnik temperatury opadł na dół. samochodzik zaczął troszke dziwnie chodzic i dławić się. po krótkiej chwili włączył sie wentylator chłodnicy. po zjechaniu na parking i zgaszeniu auta wentylator chodził dalej.za 10 razem dał sie odpalic i to z duzym problemem. zapaliła sie tez kontrolka silnika. uszkodzony czujnik temperatury przy termostacie. zdjąć górną obudowe termostatu, oczywiscie wcześniej upuście troche płynu bo bedziecie go mieli na sobie.po czym jest piekne dojcie do czujnika. wystarczy odkrecic i wkecic drugi najlepiej nowy. po wykasowaniu błedu wszystko wrociło do normy. pozdrawiam VOLVIAKÓW.
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
przerywanie, dławienie, brak mocy silnika w zakresie od ok 1,5 tys do ok 2,3 tys obr/min
  • Volvo V40 I 2.0 16V 140KM 103kW 1995-1999
  • silnik
Efekt występuje zarówno na benzynie jak i na gazie. Gdy sinik się rozgrzeje samochód przyspiesza ok. Jeżdzę tak od ok 2 lat i nie pogarsza/polepsza się. Do tej pory zostały podjęte następujące czynności: + wymieniono świece + wymieniono przewody zapłonowe + zakupiłem jedną cewkę, podmieniłem z jedną, później z drugą, ale nic się nie zmieniło + wymieniono filtr paliwa oraz powietrza + wymieniono wtryski + wyczyszczono przepustnicę + wymieniono czujnik temperatury płynu chłodzącego = 0 różnicy nie wiadomo
Problem rozwiÄ…zany
7 komentarzy
problemy z uruchomieniem silnika
  • Volvo V40 I 1.9 TD 115KM 85kW 1999-2004
  • silnik
Mam problem z uruchomieniem silnika ,wcześniej zdarzało się to od czasu do czasu obecni występuje prawie co dziennie .niekiedy pomaga kilkukrotne podgrzanie świec a niekiedy muszę użyć urządzenia rozruchowego. Poza tym w trakcie jazdy przy zmianie biegu na wyższy odczuwalny jest spadek mocy i dziwne rzężenie . Dodam tylko że wymieniłem rozrząd paski rolki napinacze,czujnik sekwencji wału ,temperatury oraz świece żarowe.Ponadto wielokrotne diagnostyki silnika (na zimnym czy na rozgrzanym )silniku nic nie wykazały. Jeżeli ktoś może coś doradzić to bardzo proszę o pomoc.
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
2 komentarze
Volvo V40 I