Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Volvo V40 Kombi 1.9 TD

Kompaktowy, pięciodrzwiowy hatchback (pierwszy w historii Volvo) klasyfikowany w segmencie C (niższa klasa średnia), produkowany od 2012 roku. V40 został wprowadzony do oferty szwedzkiej marki w miejsce modeli S40/V50. Choć nosi ten sam symbol, co model kombi, wersja Volvo S40 (produkowany w latach 1995-2004), nie ma z nim nic wspólnego. Wraz z debiutem auta, marka zerwała bowiem z tradycyjnym nazewnictwem, według którego model oznaczony literą „V” oznaczał nadwozie typu kombi. V40 powstał na zmodyfikowanej płycie podłogowej Ford C1, którą dzieli m.in. z Volvo C30. Jego projektantem był Peter Horbury.

Generacje Volvo V40

Volvo V40 II

Gdyby zorganizować wśród samochodów kompaktowych konkurs piękności, Volvo V40 II. generacji miałoby ogromne szanse na zwycięstwo. Bo choć da się znaleźć kompakty o równie dynamicznej linii nadwozia i równie interesująco zaprojektowanych detalach, mało który może się równać ze szwedzkim modelem pod względem stylistycznego wyrafinowania oraz designerskiej spójności całego nadwozia. Opływowa sylwetka będąca czymś pomiędzy hatchbackiem a kombi idealnie współgra z lekkimi przetłoczeniami, smukłymi kształtami przodu oraz oryginalnie zaprojektowanym tyłem.

Sił nie poskąpiono też projektując kokpit V40, dzięki czemu wręcz ocieka on zaletami. Dobre wrażenie sprawia już sam jego wygląd - pomimo rozbudowania, prezentuje się lekko i elegancko, a jego detale zachwycają wysmakowaniem. Złego słowa nie można też powiedzieć o przejrzystości kokpitu, bo choć przycisków jest sporo, obsługa okazuje się intuicyjna, a całkowicie elektroniczne zegary oprócz futurystycznego "smaczku" proponują należytą czytelność. Pozytywnego obrazu dopełniają kapitalnej jakości materiały wykończeniowe, których zróżnicowana kolorystyka i faktura dodatkowo powiększa uśmiech na twarzy.

Z miejsca kierowcy kompaktowe Volvo przyciąga też do siebie wygodną pozycją do jazdy, obszernym fotelem z porządnym podparciem bocznym i wreszcie konkretną ilością wolnego miejsca. Niestety, nie ma róży bez kolców - widoczność do przodu jest, dzięki wielkiej szybie i aż trzem spryskiwaczom, znakomita, ale w spoglądaniu na boki, a zwłaszcza do tyłu bardzo przeszkadza dynamiczna bryła nadwozia. Rodzinnemu wykorzystaniu auta sprzyja fakt, że z tyłu: siedzi się bardzo wygodnie, do dyspozycji mamy podłokietnik z miejscem na kubki, a tylko na wysokość może zabraknąć trochę przestrzeni. Rodzinom nie spodoba się za to skromny bagażnik.

Już krótka przejażdżka Volvo V40 wystarczy, żeby dowiedzieć się, iż model ten jeździ równie dobrze, jak wygląda. Zawieszenie perfekcyjnie łączy w sobie komfort i prowadzenie pokazując rywalom nie tylko to, jak powinno się pokonywać ostre zakręty, ale również to, w jaki sposób powinno obchodzić się z nierównymi drogami. To jednak nie wszystko, czym skandynawski hatchback zachęca do dłuższego przebywania "za kółkiem" - ostrej jeździe sprzyja bardzo precyzyjny układ kierowniczy oraz doskonałe hamulce. Te ostatnie, w sprzężeniu z masą poduszek powietrznych i elektronicznych "aniołów stróżów", sprawiają, że Volvo wiedzie prym także w kwestii bezpieczeństwa.

Porównywanie opisywanego "Szweda" do popularnych kompaktów pokroju Volkswagena Golfa byłoby dla V40 krzywdzące - do czynienia mamy bowiem z modelem, który zasługuje na miano produktu klasy premium. Ma to swoje negatywne odzwierciedlenie w cenniku, choć i tak trzeba przyznać, że Volvo jest znacznie korzystniejszą ofertą niż "niemiecka trójca" w postaci Audi A3, BMW serii 1 i Mercedesa klasy A. Do zakupu zachęca zresztą wyposażenie - standard jest bogaty, a mając więcej gotówki w portfelu możemy sięgnąć po wiele luksusowych dodatków.

Volvo V40 I

Wprowadzenie na rynek V40 było dla Volvo krokiem milowy w kwestii stylizowania kombi - zamiast kanciastych kształtów znanych z przeszłości, Szwedzi zastosowali bowiem opływowe, znacznie nowocześniejsze formy. Inaczej urządzono także wnętrze, ale już w jego przypadku zmiany przyniosły niewiele dobrego. Wszystko dlatego, że zamiast obszernej kabiny pasażerskiej i przepastnego bagażnika otrzymaliśmy ciasny drugi rząd siedzeń i zdecydowanie za mały kufer. Na domiar złego, elementy wnętrza zostały dość niechlujnie zmontowane.

O tym, że V40 nie jest już klasycznym kombi spod znaku Volvo świadczą też jego silniki. Pod maskę trafiły bowiem wysokoprężne jednostki Renault oraz benzynowy motor 1.8 konstrukcji Mitsubishi - wszystkie okazały się niestety mniej lub bardziej problematyczne. Na szczęście, w ofercie znalazła się też garść "benzyniaków" rodem ze Szwecji, z których wszystkie wykazały się trwałością, a wersje 1.6 i 2.0/140 KM - udaną relacją przyspieszenia do spalania oraz niewygórowanymi kosztami serwisu. Układ jezdny zestrojono bardzo sztywno, czego efektem są dobre właściwości jezdne i mizerny komfort.

Produkcję Volvo V40 I. generacji zlokalizowano w Holandii, co w połączeniu z niedopracowaniem konstrukcji zaowocowało licznymi problemami aut z początkowych lat produkcji. Później z trwałością podzespołów było już znacznie lepiej, choć przyspieszone zużycie diesli, skrzyni biegów czy zawieszenia pozostało. Co więcej, liczne modernizacje przyniosły wiele dobrego, ale spowodowały też, że dobór części do danego rocznika bywa utrudniony. Jeśli chodzi o ceny części, te podstawowe nie są specjalnie kosztowne, ale pozostałe mogą mocno nadszarpnąć budżet.

Komentarze redakcji

Powagosław: Wszystko to, czego można było się spodziewać bo Volvo plus coś jeszcze. Co takiego? Dynamizm, rewelacyjne proporcje i lekkość linii, czyli cechy, które nie zawsze były domeną samochodów szwedzkiej marki.
Luzacjusz: Tak. Tak, podoba się, bo patrzę i widzę, że to Volvo, choć widzę też, że projektantów korciło, by kombinować. Oprócz tego, że samochód powinien być atrakcyjny (a ten jest), miło, gdy zachowuje jakiś element tożsamości marki. Ile można patrzeć na auta, które są jak szafki w basenowej szatni: różnią się tylko zamkami?

Silniki Volvo V40 Kombi

Lista silników:

Publikacje o Volvo V40

Volvo V40 T3 Ocean Race Summum - wakacyjna przygoda
 
Nasz test Volvo V40 T3 Ocean Race

Świat motoryzacji nie obraca się tylko wokół czterech kołek i silnika. Producenci samochodów bardzo często obejmują patronat nad jakaś nobliwą imprezą sportową zwiększając tym samym swoją reputację oraz poprawiając wizerunek. Wśród takich aktywnych marketingowo marek motoryzacyjnych jest Volvo. Volvo,...

Volvo V40 T3 Momentum - Pan Rozsądny
 
Nasz test Volvo V40 T3 Momentum

Arcybezpieczny, naszpikowany nowoczesną technologią, oszczędny, a do tego nieprzesadnie drogi. Najnowsze dziecko Volvo ma multum zalet. Czy udało się nam również znaleźć jego wady?

Stonowana rewolucja po szwedzku - Volvo V40

Od lat szwedzkie samochody uznawane były za porządne, bezawaryjne oraz beznadziejnie... nudne. Z biegiem lat opinia ta schodziła na dalszy plan, a projektanci z tego zimowego kraju coraz częściej pokazywali swoje zwariowane, choć nie zawsze do końca przemyślane oblicze. Volvo sprzed 10 lat oraz Volvo...

Volvo V40 - inna jakość?

"Wzrost gospodarczy jest wysoki, finanse publiczne mamy silne, spada bezrobocie. To daje nam przestrzeń do reform." W obliczu obecnej sytuacji polityczno - ekonomicznej na Starym Kontynencie brzmi to jak nienajlepszy dowcip. A jednak - w Królestwie Szwecji nadwyżka budżetowa w 2011 roku wyniosła...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Volvo V40

Volvo V40 na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Volvo V40autoWcentrum - społeczność Volvo V40

najwyższe oktanyAuta - Volvo V40

Volvo V40 VALKIRIA 64,73

Volvo V40 63,28

Volvo V40 69,71

Volvo V40    PL 1,9 DCI 116 KM 71,89

Volvo V40 66,27

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Volvo V40

kulkis 30,14

Wierzcho 33,43

james27711 50,48

Andreasek 53,04

ZONQ_MZ 65,76

Marjo_Wroc 30,32

Michal29Kotera 86,93

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Volvo V40

Spot aWc w Koszalinie 2011 zakończony
Spot aWc w Koszalinie 2011 zakończony Witam! Kolejne spotkanie userów aWc w Koszalinie dobiegło już końca. W moich sk...
Volvo sprzedane, w obecnej chwili auta brak.
Volvo sprzedane, w obecnej chwili auta brak. Dzisiaj moje V40 zostało sprzedane. Za niską kwotę ale z czystym sumieniem bo ku...
Sklep z częściami Volvo - Prądzyńskiego Wrocław
Sklep z częściami Volvo - Prądzyńskiego Wrocław Dzisiaj w poszukiwaniu kostki do kabelków audio (przejście na ISO) trafiłem do s...
Samodzielna wymiana klocków hamulcowych
Samodzielna wymiana klocków hamulcowych Witam! Od jakiegoś czasu w samochodzie dało się słyszeć dziwne tarcie podczas h...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Volvo V40

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Volvo V40
 

Najpopularniejsza wersja Volvo V40

Volvo V40

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Volvo V40
 

Volvo V40 najczęściej porównywane z:

Audi A3
2.0 TDI clean diesel (184 KM)
Peugeot 308
1.2 PureTech (110 KM)
Seat Leon
1.4 TSI ACT (150 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Volvo V40 Momentum Volvo V40 Momentum
Rocznik: 2012. Przebieg: 115 870 km. Silnik: 2.0 111KM .
Cena: 69 900 zł
Ford Focus II Trend Ford Focus II Trend
Rocznik: 2011. Przebieg: 127 194 km. Silnik: 1.6 66KM .
Cena: 28 900 zł

Używane Volvo V40

Volvo V40
1.8 benzyna 122 KM
193 000 km, 2001
9 999 PLN
Volvo V40
1.9 diesel 102 KM
244 340 km, 2003
15 900 PLN
Volvo V40
1.8 benzyna 122 KM
2000
6 450 PLN
Volvo V40
1.9 diesel 85 KM
120 000 km, 2004
7 500 PLN

Ocena auta Volvo V40 Kombi 1.9 TD

  • Średnia ocena
    na podstawie 31 opinii
  • 3,96
  • Średnia dla segmentu
    Niższa klasa średnia: 4,08

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Volvo V40

Volvo V40 II Cross Country Drive-E (2014) Volvo V40 II Cross Country Volvo V40 II Drive-E (2014) Volvo V40 II Volvo V40 II 1.6 T3 150KM - galeria redakcyjna (2) Volvo V40 II 1.6 T3 150KM - galeria redakcyjna Volvo V40 R-Design
Zobacz inne galerie Volvo

Opinie o instalacji LPG

Volvo V40

  • 1.
  • 5,00 Volvo V40 2.0 16V (140KM) 1997r.
    dodał: Stasiek, 19.12.2009

    Witam. Mam to Volvo choc zrobilem tyle km na gazie to silnik pracuje jak trzeba i jest moc widocznie trafilem na uczciwych ludzi ktorzy maja pojecie o instalacjach lpg. tylko zbiornik troche maly bo wchodzi tylko 34 litry ale to i tak sie oplacalo wydac prawie 2tys pln

  • 2.
  • 5,00 Volvo V40 1.8 SDI (122KM) 2000r.
    dodał: volvo v40, 04.04.2011

    Polecam wstawienie gazu do v40-auto chodzi bardzo poprawnie-spalanie nie odbiega od spalania benzynowego, jezeli chodzi o moc tez jest podobnie..instalacje wstawilem w warsztacie W Suwałkach na ul Reja,ktory tez polecam

  • 3.
  • 4,50 Volvo V40 I 2.0 T (160KM) 2004r.
    dodał: Grzegorz K., 22.09.2012

    Polecam. Właściciele profesjonalnie podchodzą do swojej pracy. Zresztą sami ją wykonują. Dobrze mi doradzili i dobrali do mojego pojazdu instalacje. Jestem zadowolony w 100% i BARDZO POLECAM.

  • 4.
  • 2,00 Volvo V40 2.0 16V (140KM) 1997r.
    dodał: v40, 25.09.2009

    tragedia.jezeli by byl to ostatni serwis gazu w Polsce wolal bym go wymontowac niz tam jechac poraz 20,30itd.nie wiedza nic o lpi vialle i jeszcze pretesje jak jedziesz z reklamacja.

  • 5.
  • 4,50 Volvo V40 1.8 16V (125KM) 2000r.
    dodał: aki, 05.05.2012

    instalacja montowana w J&W SERWIS w Warszawie działa bez żadnych problemów

  • 6.
  • 5,00 Volvo V40 1.9 T4 (200KM) 1999r.
    dodał: Marek Regulski, 12.02.2009

    Bardzo profesjonalna obsługa,oraz montaż instalacji.Gorąco polecam.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Volvo V40

Volvo V40

278 komentarzy

198 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

siedlarsiedlar

Do ~iwchiebroker: zacząć trzeba od początku czyli od bezpiecznika

~Kamil~Kamil

Witam, chciałbym założyć LPG do mojego volvo v40 o jednostce 1.8 czy ten silnik dobrze trawi gaz? Nie ma jakiś głębszych problemów? Myślałem o firmie BRC.

~robert~robert

panowie padla mi deska roxdzielcza nic nie pokazuje.ale licznik i godzina sie swieci.co robic gdzie szukac problemu

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Volvo

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
14 365
Przejechany dystans
6 850 034 km
Zatankowanego paliwa
499 219 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
2 208
Wydanych pieniędzy
1 078 083 zł
Średnie wydatki na auto
1 725 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
3 220
Wydanych pieniędzy
1 066 664 zł
Średnie wydatki na auto
1 707 zł
Zobacz dzienniki kosztów Volvo (625)

Testy zderzeniowe Volvo V40

Najnowsze testy zderzeniowe Volvo V40 przeprowadzone przez Euro NCAP.

Volvo V40 1.6 diesel 'Kinetic', LHD
2012

Volvo V40
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Volvo

Zużycie paliwa Volvo V40 Kombi 1.9 TD

Na podstawie 43 raportów spalania

ON
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: chcialem s60 a , dodano: 14.03.2008 15:13

4 bo zuzycie paliwa raczej wysokie na poczatku jezdzilem na benzynie i ponizej 10-11l nie umialem zejsc teraz jak jechalem w dalsza podroz to udalo mi sie zejsc do 8,9l ale to tylko przez to ze duzy ruch i srednia predkosc z jaka jechalem to jakies 60-80km/h. teraz juz mam gaz wiec nie przejmuje sie spalaniem. Przy predkosci 200km/h jakies 19l ale za to frajda z jazdy jest:D. Co do napraw to nie wiem jak narazie nic mi sie nie zepsulo.

pełny raport Volvo Kombi 2.0 16V

autor: maniek, dodano: 01.03.2011 11:55

9l benzyny przy bardzo spokojnej jeździe w trybie mieszanym, ale jeszcze bez eko-drivingu 11,0 gazu z lekkim eko-drivingiem. Przy średnim wykorzystaniu silnika pali ok 12,5 gazu i co ciekawe nie rośnie już później bardzo... jak na auto które waży 1400kg i ma 200KM to całkiem nieźle... golf III który miał 90KM i ważył 1020kg palił mi regularnie 10-11 litrów gazu. Spokojnie może to auto utrzymać osoba zarabiająca na czysto 2000zł/m. Kompletny rozrząd z allego to koszt ok 450zł, komplet hamulców na przód dobrej jakości to również kosz ok 400zł, termostat - 30zł, często przy gazie trzeba zaglądać do świec, przewodów zapłonowych, filtru powietrza, filtra gazu i cewek. Te ostatnie oryginalne są dość drogie (350zł/szt - a potrzebne są dwie) i brak jest zamienników, ale samemu można je za 10zł zregenerować. Jeżeli lubi się majsterkować - to wystarczy się zapisać na forum i będzie dużo taniej w utrzymaniu.

pełny raport Volvo Kombi 2.0 T4

autor: poxa, dodano: 02.01.2010 20:16

Powiem tak: spalanie jest super trasa od 4,5 (ekonomicznie) do 6,3 (jak mnie poniesie i jadę za jakimś gościem co ma CB). Miasto 6,3 do 6,5. Dane z komputera ale myślę że się zgadzają z rzeczywistością chociaż nigdy nie sprawdzałem. Części zamienne w takich cenach jak w pozostałych autach z tego segmentu. Klocki przód kpl. i tarcze przód kpl. 431 (allegro) wymiana dziecinnie prosta. Rozrząd jak się nie mylę w podobnej cenie z wymianą.

pełny raport Volvo Kombi 1.9 TD

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Volvo V40 Kombi 1.9 TD

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Volvo V40 Kombi 1.9 TD

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Volvo V40 I Kombi 1.9 TD 95KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Volvo V40, oglądali także