Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Volvo V40 Kombi 1.9 TD

Kompaktowy, pięciodrzwiowy hatchback (pierwszy w historii Volvo) klasyfikowany w segmencie C (niższa klasa średnia), produkowany od 2012 roku. V40 został wprowadzony do oferty szwedzkiej marki w miejsce modeli S40/V50. Choć nosi ten sam symbol, co model kombi, wersja Volvo S40 (produkowany w latach 1995-2004), nie ma z nim nic wspólnego. Wraz z debiutem auta, marka zerwała bowiem z tradycyjnym nazewnictwem, według którego model oznaczony literą „V” oznaczał nadwozie typu kombi. V40 powstał na zmodyfikowanej płycie podłogowej Ford C1, którą dzieli m.in. z Volvo C30. Jego projektantem był Peter Horbury.

Generacje Volvo V40

Volvo V40 II

Gdyby zorganizować wśród samochodów kompaktowych konkurs piękności, Volvo V40 II. generacji miałoby ogromne szanse na zwycięstwo. Bo choć da się znaleźć kompakty o równie dynamicznej linii nadwozia i równie interesująco zaprojektowanych detalach, mało który może się równać ze szwedzkim modelem pod względem stylistycznego wyrafinowania oraz designerskiej spójności całego nadwozia. Opływowa sylwetka będąca czymś pomiędzy hatchbackiem a kombi idealnie współgra z lekkimi przetłoczeniami, smukłymi kształtami przodu oraz oryginalnie zaprojektowanym tyłem.

Sił nie poskąpiono też projektując kokpit V40, dzięki czemu wręcz ocieka on zaletami. Dobre wrażenie sprawia już sam jego wygląd - pomimo rozbudowania, prezentuje się lekko i elegancko, a jego detale zachwycają wysmakowaniem. Złego słowa nie można też powiedzieć o przejrzystości kokpitu, bo choć przycisków jest sporo, obsługa okazuje się intuicyjna, a całkowicie elektroniczne zegary oprócz futurystycznego "smaczku" proponują należytą czytelność. Pozytywnego obrazu dopełniają kapitalnej jakości materiały wykończeniowe, których zróżnicowana kolorystyka i faktura dodatkowo powiększa uśmiech na twarzy.

Z miejsca kierowcy kompaktowe Volvo przyciąga też do siebie wygodną pozycją do jazdy, obszernym fotelem z porządnym podparciem bocznym i wreszcie konkretną ilością wolnego miejsca. Niestety, nie ma róży bez kolców - widoczność do przodu jest, dzięki wielkiej szybie i aż trzem spryskiwaczom, znakomita, ale w spoglądaniu na boki, a zwłaszcza do tyłu bardzo przeszkadza dynamiczna bryła nadwozia. Rodzinnemu wykorzystaniu auta sprzyja fakt, że z tyłu: siedzi się bardzo wygodnie, do dyspozycji mamy podłokietnik z miejscem na kubki, a tylko na wysokość może zabraknąć trochę przestrzeni. Rodzinom nie spodoba się za to skromny bagażnik.

Już krótka przejażdżka Volvo V40 wystarczy, żeby dowiedzieć się, iż model ten jeździ równie dobrze, jak wygląda. Zawieszenie perfekcyjnie łączy w sobie komfort i prowadzenie pokazując rywalom nie tylko to, jak powinno się pokonywać ostre zakręty, ale również to, w jaki sposób powinno obchodzić się z nierównymi drogami. To jednak nie wszystko, czym skandynawski hatchback zachęca do dłuższego przebywania "za kółkiem" - ostrej jeździe sprzyja bardzo precyzyjny układ kierowniczy oraz doskonałe hamulce. Te ostatnie, w sprzężeniu z masą poduszek powietrznych i elektronicznych "aniołów stróżów", sprawiają, że Volvo wiedzie prym także w kwestii bezpieczeństwa.

Porównywanie opisywanego "Szweda" do popularnych kompaktów pokroju Volkswagena Golfa byłoby dla V40 krzywdzące - do czynienia mamy bowiem z modelem, który zasługuje na miano produktu klasy premium. Ma to swoje negatywne odzwierciedlenie w cenniku, choć i tak trzeba przyznać, że Volvo jest znacznie korzystniejszą ofertą niż "niemiecka trójca" w postaci Audi A3, BMW serii 1 i Mercedesa klasy A. Do zakupu zachęca zresztą wyposażenie - standard jest bogaty, a mając więcej gotówki w portfelu możemy sięgnąć po wiele luksusowych dodatków.

Volvo V40 I

Wprowadzenie na rynek V40 było dla Volvo krokiem milowy w kwestii stylizowania kombi - zamiast kanciastych kształtów znanych z przeszłości, Szwedzi zastosowali bowiem opływowe, znacznie nowocześniejsze formy. Inaczej urządzono także wnętrze, ale już w jego przypadku zmiany przyniosły niewiele dobrego. Wszystko dlatego, że zamiast obszernej kabiny pasażerskiej i przepastnego bagażnika otrzymaliśmy ciasny drugi rząd siedzeń i zdecydowanie za mały kufer. Na domiar złego, elementy wnętrza zostały dość niechlujnie zmontowane.

O tym, że V40 nie jest już klasycznym kombi spod znaku Volvo świadczą też jego silniki. Pod maskę trafiły bowiem wysokoprężne jednostki Renault oraz benzynowy motor 1.8 konstrukcji Mitsubishi - wszystkie okazały się niestety mniej lub bardziej problematyczne. Na szczęście, w ofercie znalazła się też garść "benzyniaków" rodem ze Szwecji, z których wszystkie wykazały się trwałością, a wersje 1.6 i 2.0/140 KM - udaną relacją przyspieszenia do spalania oraz niewygórowanymi kosztami serwisu. Układ jezdny zestrojono bardzo sztywno, czego efektem są dobre właściwości jezdne i mizerny komfort.

Produkcję Volvo V40 I. generacji zlokalizowano w Holandii, co w połączeniu z niedopracowaniem konstrukcji zaowocowało licznymi problemami aut z początkowych lat produkcji. Później z trwałością podzespołów było już znacznie lepiej, choć przyspieszone zużycie diesli, skrzyni biegów czy zawieszenia pozostało. Co więcej, liczne modernizacje przyniosły wiele dobrego, ale spowodowały też, że dobór części do danego rocznika bywa utrudniony. Jeśli chodzi o ceny części, te podstawowe nie są specjalnie kosztowne, ale pozostałe mogą mocno nadszarpnąć budżet.

Komentarze redakcji

Powagosław: Wszystko to, czego można było się spodziewać bo Volvo plus coś jeszcze. Co takiego? Dynamizm, rewelacyjne proporcje i lekkość linii, czyli cechy, które nie zawsze były domeną samochodów szwedzkiej marki.
Luzacjusz: Tak. Tak, podoba się, bo patrzę i widzę, że to Volvo, choć widzę też, że projektantów korciło, by kombinować. Oprócz tego, że samochód powinien być atrakcyjny (a ten jest), miło, gdy zachowuje jakiś element tożsamości marki. Ile można patrzeć na auta, które są jak szafki w basenowej szatni: różnią się tylko zamkami?

Silniki Volvo V40 Kombi

Lista silników:

Publikacje o Volvo V40

Volvo V40 T3 Momentum - Pan Rozsądny
 
Nasz test Volvo V40 T3 Momentum

Arcybezpieczny, naszpikowany nowoczesną technologią, oszczędny, a do tego nieprzesadnie drogi. Najnowsze dziecko Volvo ma multum zalet. Czy udało się nam również znaleźć jego wady?

Stonowana rewolucja po szwedzku - Volvo V40

Od lat szwedzkie samochody uznawane były za porządne, bezawaryjne oraz beznadziejnie... nudne. Z biegiem lat opinia ta schodziła na dalszy plan, a projektanci z tego zimowego kraju coraz częściej pokazywali swoje zwariowane, choć nie zawsze do końca przemyślane oblicze. Volvo sprzed 10 lat oraz Volvo...

Volvo V40 - inna jakość?

"Wzrost gospodarczy jest wysoki, finanse publiczne mamy silne, spada bezrobocie. To daje nam przestrzeń do reform." W obliczu obecnej sytuacji polityczno - ekonomicznej na Starym Kontynencie brzmi to jak nienajlepszy dowcip. A jednak - w Królestwie Szwecji nadwyżka budżetowa w 2011 roku wyniosła...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Volvo V40

Volvo V40 na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Volvo V40autoWcentrum - społeczność Volvo V40

najwyższe oktanyAuta - Volvo V40

Volvo V40 68,09

Volvo V40 NOVY 66,16

Volvo V40 Vałek 64,27

Volvo V40 76,36

Volvo V40 76,80

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Volvo V40

miron72 30,15

Friggi 30,16

sztefan79 30,13

darek5538 32,34

zgoda_x 30,14

gaja81 30,13

gsgw1 30,18

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Volvo V40

Volvo zarejstrowany w Irlandii
Volvo zarejstrowany w Irlandii Po dwoch miesiacach jezdzenia na angielskich tablicach w koncu przerejstrowalem ...
Sklep z częściami Volvo - Prądzyńskiego Wrocław
Sklep z częściami Volvo - Prądzyńskiego Wrocław Dzisiaj w poszukiwaniu kostki do kabelków audio (przejście na ISO) trafiłem do s...
nowa szyba przednia
nowa szyba przednia wymiana pękniętej szyby przedniej...
Woskowanko
Woskowanko Dziś stwierdziłem ,że nadeszła w końcu upragniona chwila woskowania autka. Tak w...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Volvo V40

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Volvo V40
 

Najpopularniejsza wersja Volvo V40

Volvo V40

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Volvo V40
 

Volvo V40 najczęściej porównywane z:

Kia cee´d
1.6 T-GDI (204 KM)
Citroen C4
1.6 e-HDi (114 KM)
Volkswagen Golf
2.0 TSI (220 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Hyundai Elantra Classic Plus Demonstracyjny Hyundai Elantra Classic Plus
Rocznik: 2014. Silnik: 1.6 132KM, benzynowy.
Cena: 66 100 zł 58 900 zł
Zyskujesz: 7 200 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Hyundai i30 Classic Plus Demonstracyjny Hyundai i30 Classic Plus
Rocznik: 2013. Przebieg: 7 000 km. Silnik: 1.4 90KM, diesel.
Cena: 70 500 zł 59 900 zł
Zyskujesz: 10 600 zł Zobacz szczegóły »

Używane Volvo V40

Volvo V40
1.8 benzyna 122 KM
193 000 km, 2001
9 999 PLN
Volvo V40
1.9 diesel 102 KM
244 340 km, 2003
15 900 PLN
Volvo V40
1.8 benzyna 122 KM
2000
6 450 PLN
Volvo V40
1.9 diesel 85 KM
120 000 km, 2004
7 500 PLN

Ocena auta Volvo V40 Kombi 1.9 TD

  • Średnia ocena
    na podstawie 28 opinii
  • 3,92
  • Średnia dla segmentu
    Niższa klasa średnia: 4,08

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Volvo V40

Volvo V40 II Volvo V40 II Cross Country Volvo V40 II Drive-E (2014) Volvo V40 R-Design Volvo V40 II 1.6 T3 150KM - galeria redakcyjna Volvo V40 II Cross Country Drive-E (2014)
Zobacz inne galerie Volvo

Opinie o instalacji LPG

Volvo V40

  • 1.
  • 5,00 Volvo V40 2.0 16V (140KM) 1997r.
    dodał: Stasiek, 19.12.2009

    Witam. Mam to Volvo choc zrobilem tyle km na gazie to silnik pracuje jak trzeba i jest moc widocznie trafilem na uczciwych ludzi ktorzy maja pojecie o instalacjach lpg. tylko zbiornik troche maly bo wchodzi tylko 34 litry ale to i tak sie oplacalo wydac prawie 2tys pln

  • 2.
  • 5,00 Volvo V40 1.8 SDI (122KM) 2000r.
    dodał: volvo v40, 04.04.2011

    Polecam wstawienie gazu do v40-auto chodzi bardzo poprawnie-spalanie nie odbiega od spalania benzynowego, jezeli chodzi o moc tez jest podobnie..instalacje wstawilem w warsztacie W Suwałkach na ul Reja,ktory tez polecam

  • 3.
  • 4,50 Volvo V40 I 2.0 T (160KM) 2004r.
    dodał: Grzegorz K., 22.09.2012

    Polecam. Właściciele profesjonalnie podchodzą do swojej pracy. Zresztą sami ją wykonują. Dobrze mi doradzili i dobrali do mojego pojazdu instalacje. Jestem zadowolony w 100% i BARDZO POLECAM.

  • 4.
  • 2,00 Volvo V40 2.0 16V (140KM) 1997r.
    dodał: v40, 25.09.2009

    tragedia.jezeli by byl to ostatni serwis gazu w Polsce wolal bym go wymontowac niz tam jechac poraz 20,30itd.nie wiedza nic o lpi vialle i jeszcze pretesje jak jedziesz z reklamacja.

  • 5.
  • 4,50 Volvo V40 1.8 16V (125KM) 2000r.
    dodał: aki, 05.05.2012

    instalacja montowana w J&W SERWIS w Warszawie działa bez żadnych problemów

  • 6.
  • 5,00 Volvo V40 1.9 T4 (200KM) 1999r.
    dodał: Marek Regulski, 12.02.2009

    Bardzo profesjonalna obsługa,oraz montaż instalacji.Gorąco polecam.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Volvo V40

Volvo V40

278 komentarzy

198 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

siedlarsiedlar

Do ~iwchiebroker: zacząć trzeba od początku czyli od bezpiecznika

~Kamil~Kamil

Witam, chciałbym założyć LPG do mojego volvo v40 o jednostce 1.8 czy ten silnik dobrze trawi gaz? Nie ma jakiś głębszych problemów? Myślałem o firmie BRC.

~robert~robert

panowie padla mi deska roxdzielcza nic nie pokazuje.ale licznik i godzina sie swieci.co robic gdzie szukac problemu

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Volvo

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
12 527
Przejechany dystans
6 161 316 km
Zatankowanego paliwa
437 127 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
1 993
Wydanych pieniędzy
947 246 zł
Średnie wydatki na auto
1 729 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
2 745
Wydanych pieniędzy
923 171 zł
Średnie wydatki na auto
1 685 zł
Zobacz dzienniki kosztów Volvo (548)

Testy zderzeniowe Volvo V40

Najnowsze testy zderzeniowe Volvo V40 przeprowadzone przez Euro NCAP.

Volvo V40 1.6 diesel 'Kinetic', LHD
2012

Volvo V40
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Volvo

Zużycie paliwa Volvo V40 Kombi 1.9 TD

Na podstawie 40 raportów spalania

ON
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Silu, dodano: 10.03.2012 13:52

Zastanawiam się jakim cudem pali wam po 14 litrów. Raz udało mi się osiągnąć taki wynik zimą na klimie przy częstym odpalaniu silnika. Po mieście 10-12 litrów w zależności od stylu jazdy. Trasa? Osiągi znakomite, praktycznie bez redukcji biegów "łykać" można każdego. Prędkość 130 to spalanie w granicach 7,3 litra. W porównaniu do innych samochodów 1.8 czy 1.6 gdzie po mieście palą 10 litrów to ten zdecydowanie wygrywa i przede wszystkim ma dużo więcej zapasu pod pedałem gazu. Pozdrawiam użytkowników tego kultowego auta!

pełny raport Volvo Kombi 1.9 T4

autor: aro303, dodano: 20.01.2010 19:49

Witajcie. Troszkę się dziwie opisom aut po 2000-roku, trochę niektórym dużo palą... może bardzo zużyte silniki, jeżdżące na nie najlepszych olejach czyli nie full-syntetykach: bo to podstawa!!! Osobiście mam 3-cą V40: pierwsza 90KM spalała najwięcej !!! ta 102KM ciut mniej - ale zgodnie jak opisują użytkownicy: czyli odpowiednio 6-9litra i 5,5-8,5litra. Natomiast ciut zmodyfikowana (dużo lepsiejsza) jednostka Reno czyli najmocniejsza w V40-ce 115KM jest REWELKA - typowy standard to ok. 5,1-5,3litra jazda tzw. pół na pół (miasto/trasa) i co najważniejsze to na trasie czy się jedzie 100 czy 160 czy 215 ( bo tyle idzie;) !!! ), to specjalnie nie ma różnicy - tylko do pół litra !!! - A w starszych jednostkach podchodziło to pod 2 litry !!! Te 4,7-4,8 uzyskałem jadąc nocą przez Polskę z Tirami...!!! - mając 4-osoby na pokładzie i fuul bagaż:) Znajomy ma też taką piękną V40-kę tylko z mniejszym przebiegiem i założyłem się z nim że jego wóz spali mniej niż 4,5litra - tankowanie do fuula na tym samym dystubutorze! i po przejechaniu niecałe 200km wyszło... UWAGA: 4,22litra !!!!! -tak dla ciekawskich: prędkość oczywiście na trasie wynosiła: 75-80km/godz, obroty: ok 1400-1500. Ps. tankuje zwykłą ropę tylko i wyłącznie na shellach tak dla informacji. POZDRAWIAM zwolenników V40-ek. Ps. i uważam że są 3 najładniejsze kombi na świecie: V40, 156SportWagon i 159SportWagon;)) co prawda kosztem bagażnika...ale to mniej ważne :) POZDRO.

pełny raport Volvo Kombi 1.9 TD

autor: Z.T.J., dodano: 01.05.2009 11:29

autko nie jest takie paliwożerne w porównaniu do mojego BMW które potrafi spalić nawet 18l LPG. Jadąc nie dokońca trasą bo cząsciowo normalna drogą z ostymi łukami i skrzyżowaniami a częściowo ładną prostą dwupasmówka V40 na włączonym tempomacie(85-95km/h) spala mi 4.6l w porywach do 5.2L/100 podczas wyprzedzania gdze czasem z 90km/h prędkoś zwiększam dwukrotnie. Jazda w mieście niestety kosztuje więcej bo V40 przy ciężkiej nodze potrafi łyknąć 7,5L ale przy spokojnym poruszaniu się spalanie spada do 5,4-5,7L/100km. Spalanie tego auta można więc ocenić na: 5(trasa), 4+ (min. miasto)i (4- max. miasto)

pełny raport Volvo Kombi 1.9 TD

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Volvo V40 Kombi 1.9 TD

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Volvo V40 Kombi 1.9 TD

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Volvo V40 I Kombi 1.9 TD 95KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Volvo V40, oglądali także