Szukaj

Informacje o Volvo V50 2.0 TD 136KM 100kW 2004-2010

Lata produkcji: 2004 – 2010
Segment: Niższa klasa średnia
Model o nadwoziu typu kombi, klasyfikowany w niższej klasie średniej (segment C+, grupa premium), produkowany od 2004 roku. Wprowadzony jako zastępstwo dla Volvo V40, gdy na rynku pojawiła się druga generacja modelu S40. V50 to jego odmiana kombi. O ile jednak wersja sedan zatrzymała nazwę S40, to kombi według nowego nazewnictwa Volvo, musiało otrzymać nazwę z nieparzystą liczbą dziesiątek. V50 powstał na płycie podłogowej Forda (P1), którą dzieli m.in. z Mazdą 3 i Fordem Focusem. W 2007 roku V50 został poddany face-liftingowi, po którym auto upodobniło się stylistycznie do modeli S80 i V70.
czytaj więcej
Powagosław
Eleganckie kombi, które nie boi się konkurencji w postaci zgrabniejszych sedanów, masywniejszych SUV-ów, czy bardziej przestrzennych minivanów. A do tego wygląda niepozornie, jak na grupę premium. Wygląda na to, że V50 naprawdę nie musi niczego udowadniać. ~Powagosław
Luzacjusz
Ziew, jak to mawiają prawdziwi luzacy. Może i V50 to kombi-natorskie dzieło sztuki, ale nie mogę opanować ziewania. Wiem, niesprawiedliwie, bo jak na kombi to i tak wyjątkowo emocjonujący typ. ~Luzacjusz
Produkowany od 2004 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 136 KM (100 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(82%)

Zalety

+ Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie + Silnik

Wady

- Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

2,7
~Łukasz
Volvo V50
Kombi 2.0 TD 136KM 100kW
Samochód w rodzinie od ponad 15 lat. Tymczasowo ja go użytkuję. Od kiedy pamiętam były z nim problemy. Kupiony był jak miał 3/4 lata. Wymieniane było w nim już chyba wszystko. Elektryka jest cholernie kapryśna. Obecnie potrafi nie zamknąć drzwi albo nie wyłączyć radia, czasem radio się po prostu "zawiesza". Nie wiem czy to kwestia mojego egzemplarza ale przy jeździe po stolicy pali ~8.7-9.0 litrów/100 km, jeżdżę raczej spokojnie bo i nie ma czym szaleć. Porównując go do bezpośredniego konkurenta czyli Focusa MK2 FL jest bardziej dynamiczny (o ile można mówić o dynamice przy takim aucie) ale zdecydowanie jest mniej miejsca wewnątrz.
4,4
~Jakub
Volvo V50
Kombi 2.0 TD 136KM 100kW
V50 jest warte polecenia z racji wytrzymałego i oszczędnego silnika z koncernu PSA w połączeniu z płytą podłogową Focusa mk2 ma również świetne prowadzenie i nie jest drogi w utrzymaniu. Nadaje sie jako wycieczkowóz dla małej rodziny jak i wół roboczy (można przewieść nawet długie rzeczy przez możliwość położenia fotela pasażera). Liczba schowków jest niewielka, za to nadrabia ilością kieszeni (przed i za fotelem jak i na środku kanapy). W drzwiach zmieści się najwyżej portfel ale za to cupholdery są duże i jest ich 4 (2 z przodu i 2 z tyłu w podłokietniku). Irytować mogą skrzypiące plastiki i bateria w pilocie, która może unieruchomić pojazd poprzez niemożliwość uruchomienia poprzez przekręcenie kluczyka (trzeba wozić zapasową baterie i mały śrubokręt +). Plusem jak i minusem może być mały zbiornik paliwa, mniejsze spalanie i lepsze osiągi przez niższą masę kosztem zasięgu ale to nie jest elektryk więc tankowanie to chwila. Należy też dodać łatwość wymiany żarówek w reflektorach, wystarczy wyciągnąć bolczyk i wychodzi cała lampa co bardzo ułatwia wymianę. V50 jest dobrym autem w rozsądnej kwocie, z czystym sumieniem mogę ten model polecić.
4,5
~FAN V50
Volvo V50
Kombi 2.0 TD 136KM 100kW
Świetne auto na trasy! W trasie zapominasz co to 3 i 4 bieg,bardzo elastyczne - max redukujesz z 6 do do 5 przy wyprzedzaniu.Na 4 biegu pojedziesz od 60 km/km/h do 120 km/h i się zabiera .Średnie spalanie 5.5l/100 km na trasie przy 120-160km/h. Nie stresujesz się,czy zdążysz wyprzedzić czy nie...moment 320Nm robi swoje .Świetny silnik przy tej masie auta. Minusy? Jeśli jeździsz w większości po mieście i lubisz szarpaną jazdę, to dwu-mas szybko pada (koszt 2000 zł), egr się zapycha,nie mówiąc o DPF-jeśli ma.Szyby i uszczelki huczą ponad 120km/h - dość słabe wykonanie przez Forda,dość głośny silnik,który potrafi zmęczyć w trakcie drugiej jazdy. ZALETY? Super wygodne fotele! 600km i postój 10 min? To dla niego żadne wyzwanie! Lubię w nim długie trasy. Aktualnie mam benzynę....jeśli trasy- wybieram Diesla :) MINUSY: - Szybko zużywające się elementy silnika w jeździe miejskiej - Głośność w kabinie - Filtry paliwa i oleju max co 100000 i śpisz spokojnie,mówcie co chcecie. - Jak na kombi mały bagażnik
Średnie spalanie dla Volvo V50 2.0 TD 136KM 100kW 2004-2010
6,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,7
Volvo V50
Kombi 2.0 TD 136KM 100kW
Przy spokojniej jeździe w trasie i sprzyjających warunkach (60-70 w zabudowanym i 100-110 poza) da się spokojnie zejść do 5,5 l/100km (bardzo oszczędni do 5 mogą zejść) w trybie 50 % jazdy miejskie, 50% trasy, raczej nie przekracza się 6,5 od tankowania do tankowania. Na autostradzie przy przelotówce na poziomie 140-150 km/h 6,5. W mieście to już zależy jakie miasto i w jakich godzinach czy z klimą czy bez itd. wartości mogą być skrajne od 7 do 10. Mój rzeczywisty średni roczny wynik spalania na dystansie 16000 km, w proporcjach 50% jazda pozamiejska, 40% miasto, 10 % autostrady to 5,92 l/100 km, więc jak na nie lekką budę i nie najgorsze osiągi całkiem ok.
6,8
Volvo V50
Kombi 2.0 TD 136KM 100kW
Samochód posiadam od 2 lat, przez ten czas zrobione 30 000km, mało bo wyszło, że samochód 1/3 mojego posiadania spędził u nieudolnego mechanika. Auto niecodzienne, porównałbym do saaba 93 lub alfy 159, nigdy nie zamieniłbym na żadne bmw, audi, czy inne niemieckie. Komfort i wygoda zdecydowanie, chociaż nie które plastiki bardzo trzeszczą, może kwestia przebiegu bo już na liczniku 283 Kkm, części nie drogie, bo wiekszość to ford/mazda, silnik PSA więc podzespoły też w każdym kiosku, gorzej z oprogramowaniem, tutaj tak jak w saabie jak chcesz coś rozszerzyć to nie ma tak łatwo i nie ma tak tanio. do VW czy BMW można kupić sprzęt na allegro i sciągnąć program z torrentów i mamy full pakiet, w volvo zapomnijmy więc lepiej dołożyć do lepszego wyposażenia, bardzo brakuje mi komputera pokładowego, tempomatu, język jakiś niemiecko-podobny a zmiana 250zł. Zdecydowanie Polecam.
6,2
Volvo V50
Kombi 2.0 TD 136KM 100kW
Wcześniej przerabiałem auta na benzynę, LPG oraz inne diesle. Jeździłem małymi benzynkami (Peugeot 2.6 1.1), a także V-kami na gazie (Passat 2.8 V6 192 KM). Co mogę powiedzieć o Volvo - odpycha się naprawdę bardzo dobrze i pali mniej niż Peugeot 206 1.1. Wynik 6.5 litra wyciągam na jeździe głównie po Wrocławiu oraz jego okolicach (65% Wrocław + 35% okolice). Przy oszczędnej jeździe w trasie spala na spokojnie poniżej 5 litrów. Auto strasznie wygodne, fotele są fenomenalne. Komfort jazdy bardzo duży. Zawieszenie jest jednak "twardawe", także czuć nierówności. Nie jest to "kanapowóz". Wystrojenie zawieszenia zaliczyłbym do kategorii lekko-sportowego. Bagażnik także nie jest za wielki, to typowe kompaktowe kombi. Na duży plus zaliczam wykonanie wnętrza. Bardzo dobre materiały. Problem jest jedynie z aluminiowymi elementami, które potrafią się rysować. Pozostałe elementy są solidne. Tapicerka miękka. Kierownica skórzana. Biegi wchodzą idealnie. Przyjemność z jazdy bardzo duża.

Usterki Volvo V50

Liczba wpisów: 31
Nie odpala
  • Volvo V50 1.6 DRIVe 109KM 80kW 2005-2012
  • instalacja elektryczna
  • 290 tys. km
Witam, to było tak: Odpalam auto, bez problemów na dotyk, wszystko ładnie pracuje, stało przedtem10h, przejeżdżam 200m i gaśnie nagle, odpalam po chwili i po 5s znowu gaśnie, od tamtej pory nie zapala w cale. Po podpięciu OBD wyskakuje błąd czujnika położenia wałka rozrządu i błąd 'zasilania 3' - cokolwiek to znaczy. Dodam że czujnik położenia wałka rozrządu wymieniałem już rok temu, objawy były podobne z tym że auto odpalało na zimnym a gasło na rozgrzanym silniku. Moje pytanie brzmi czy to ponownie czujnik mógł ulec awarji, czy problem tym razem leży gdzie indziej? Dziękuję z góry na odpowiedzi.
Oczekuje na rozwiązanie
dwa razy samozapłon silnika!
  • Volvo V50 2.0 TD 136KM 100kW 2004-2010
  • silnik
  • 250 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 4
Niestety dwa razy miałem w życiu samozapłon diesla i dwa razy w tym samym aucie. Za pierwszym razem poszedłem w wymianę silnika wraz z różnymi "gadżetami" za prawie 10 tysięcy na silnik fordowski (odpowiednik) - bo przecież gorzej nie będzie. Niestety po roku (jakieś 15 tys przebiegu) dokładnie taka sama awaria - teraz już auto idzie na złom, nie brnę w to dalej. Podejrzenie jest proste - coś jest zwalonego poza samym silnikiem, ale nie wiadomo niestety co. Jeden mechanik podejrzewał coś z filtrem DPF. A poza tym z dodatkowych atrakcji miałem też awarię stacyjki (popularne w tym modelu) oraz stały problem z nierówną pracą silnika przy ok 2 tys obrotów - nie usunięty przez żadnego mechanika, do dziś nie wiem skąd się to brało.
2 komentarze
Nie odpala i nie przyspiesza. Stuki przy wrzucaniu pierwszego biegu
  • Volvo V50 2.0 TD 136KM 100kW 2004-2010
  • silnik
  • 189 tys. km
1. Samochód nie odpala, tzn. kręci, ale tak jakby nie było podawane paliwo - zapowietrzenie? Myślałem, że ma to związek np. z wilgocią, bo gdy nocował poza garażem, praktycznie za każdym razem rano nie chciał odpalić. Jednak ostatnio po nocce w garażu - ten sam problem. Dopiero samostart w spray pomaga... Wymieniony czujnik położenia wału, ale mało pomogło. 2. Brak przyspieszenia. Zdarza mu się zamulenie - spowolniona reakcja na pedał gazu. Wymieniony potencjometr przyspieszenia pod pedałem gazu, 2 razy i po czasie to samo. Zgaszenie i odpalenie na nowo auta, pomaga. Niekiedy na miesiąc, niekiedy na kilkanaście minut. Błędy odczytane z komputera wskazują na ów potencjometr, ale dostałem wskazówki, że to mogę być gdzieś zaśniedziałe gniazda/wtyczki, odpowiadające za podłączenie tego potencjometru. 3. Głuche puknięcie przy wrzucaniu jedynki na światłach. Też nie zawsze, ale 75% przypadków wrzucania biegu. Strasznie irytujące. Generalni auto mocno wkur.. z takimi upierdliwymi usterkami. Sam silnik złoto, ale osprzęt tragedia.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Volvo V50