Szukaj

Informacje o Volvo V60

Lata produkcji: 2010 – teraz
Segment: Wyższa klasa średnia
Rodzinny model o nadwoziu typu kombi klasyfikowany w klasie średniej (segment D), zaliczany do prestiżowej grupy premium. Jego produkcja rozpoczęła się w 2010 roku. V60 nie jest bezpośrednim następcą żadnego innego modelu w gamie Volvo, choć wypełnia lukę po modelu V70 II generacji, poprzedniego kombi segmentu D (obecnie segment E). Pod względem stylistycznym ma V60 ma stanowić połączenie auta rodzinnego ze sportowym coupe. Samochód powstał na płycie podłogowej Forda (symbol EUCD), którą dzieli m.in. Fordem Mondeo i Volvo S80, V70, XC60 i S60.
czytaj więcej
Powagosław
Ja też kiedyś myślałem, że Volvo to jak kostka masła, zawsze będzie wyglądać tak samo. Sportowe coupe w ciele rodzinnego kombi? Świat się zmienia. Volvo też ma prawo. ~Powagosław
Luzacjusz
Kiedyś to Bond twierdził, że świat to za mało. Teraz Volvo mówi, że bezpieczny i jakościowo nienaganny wóz to za mało. To więcej oznacza zadziorną stylistykę, na widok której zimny Szwed obleje się rumieńcem. Tak jak na widok Szwedki Izy Scorupco, która rozbierała się przed Bondem. ~Luzacjusz

Volvo V60 – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Volvo V60

Liczba ocen: 106
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Karoseria + Układ jezdny

Wady

- Skrzynia biegów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

3,3
~Michał
Volvo V60 II
Kombi 2.0 D3 150KM 110kW
Samochód kupiłem używany, od pierwszego właściciela w dobrym stanie z pełną książeczką serwisową. Kupiony głównie ze względu na wygląd oraz fakt że starsze Volva w naszej rodzinie zawsze się dobrze spisywały, ale już po około 6 miesiącach jestem zawiedziony totalnie. Silnik głośny, klekocze jak traktor, skrzynia biegów... oj skrzynia biegów, nie sądziłem nawet że taki badziew jest montowany w samochodach w 2018 roku. Gdy jest zimna szarpie aż niekiedy na mokrej nawierzchni zrywa przyczepność, gdy się chce przyśpieszyć dynamiczniej np. wjeżdżając na autostradę to gubi się w biegach, daje kickdown do odcięcia, potem szuka wyższego biegu przez 5 sekund. We wnętrzu skrzypi prawie każdy plastik na wybojach. Przy prędkości powyżej 90 kmh we wnętrzu jest niesamowicie głośno, szum wiatru, wycie silnika, w 18 letnim Saabie było ciszej i wygodniej.
2,4
~Mateusz
Volvo V60 I
Kombi 1.6 DRIVe 115KM 85kW
Wsadzenie 1.6 do auta warzącego ponad 1.5 tony to pomyłka. Silnik mimo że jakąś tam moc ma to się poci i męczy w szczególności kiedy przekroczy się prędkość 90 km/h. Efektem tego jest np wydmuchana uszczelka pod głowicą. Kolejną poważną wadą silnika są padające wtrystki, ogólnie silnik i wykończenie wnętrza to największa bolączka tego auta. Wnętrze jest strasznie plastikowe i potrafi trzeszczeć kiedy mocniej wejdzie się w zakręt, boczki drzwi dają wrażenie jakby zaraz miały powypadać z zatrzasków i zostać nam w ręce. Co do wnętrza się tyczy to też język komputera pokładowego, w multimediach można go zmienić na jaki nam sie podoba ale żeby dokonać zmian w komputerze pokładowym trzeba jechać na serwis volvo WTF. W mojej opini dziwna jest też pozycja za kierownicą i ciężko było mi się do niej przywyczaić ale być może to tylko moje odczucie. Warto poruszyć także temat wymiany filtra kabinowego gdzie trzeba rozebrać kawal deski rozdzielczej i siłować się z wciśnięciem go w ciasne szczeliny deski. Co do prowadzeni auto sprawuje się naprawdę dobrze chociaż jest do bardziej leniwej jazdy, w prowadzeniu przeszkadza jedynie 6 begowa skrzyni która jest w tym aucie niepotrzebna 5 biegowa z dłuższymi biegami sprawdziłaby sie idealnie a płynna zmiana biegu nie byłaby wyzwaniem jak to jest w tym przypadku. Za największy plus tego auto uznałbym klime ( potrafi paść elektronika przez co żegnamy sie z klimą) i hamulce.
2,4
~Mateusz
Volvo V60 I
Kombi 1.6 DRIVe 115KM 85kW
Wsadzenie 1.6 do auta warzącego ponad 1.5 tony to pomyłka. Silnik mimo że jakąś tam moc ma to się poci i męczy w szczególności kiedy przekroczy się prędkość 90 km/h. Efektem tego jest np wydmuchana uszczelka pod głowicą. Kolejną poważną wadą silnika są padające wtrystki, ogólnie silnik i wykończenie wnętrza to największa bolączka tego auta. Wnętrze jest strasznie plastikowe i potrafi trzeszczeć kiedy mocniej wejdzie się w zakręt, boczki drzwi dają wrażenie jakby zaraz miały powypadać z zatrzasków i zostać nam w ręce. Co do wnętrza się tyczy to też język komputera pokładowego, w multimediach można go zmienić na jaki nam sie podoba ale żeby dokonać zmian w komputerze pokładowym trzeba jechać na serwis volvo WTF. W mojej opini dziwna jest też pozycja za kierownicą i ciężko było mi się do niej przywyczaić ale być może to tylko moje odczucie. Warto poruszyć także temat wymiany filtra kabinowego gdzie trzeba rozebrać kawal deski rozdzielczej i siłować się z wciśnięciem go w ciasne szczeliny deski. Co do prowadzeni auto sprawuje się naprawdę dobrze chociaż jest do bardziej leniwej jazdy, w prowadzeniu przeszkadza jedynie 6 begowa skrzyni która jest w tym aucie niepotrzebna 5 biegowa z dłuższymi biegami sprawdziłaby sie idealnie a płynna zmiana biegu nie byłaby wyzwaniem jak to jest w tym przypadku. Za największy plus tego auto uznałbym klime ( potrafi paść elektronika przez co żegnamy sie z klimą) i hamulce.

Raporty spalania Volvo V60

Liczba raportów: 188
Średnie spalanie dla Volvo V60
6,9 – 11,2
l/100 km
5,1 – 8,2
l/100 km
13,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,4
Volvo V60 II
Cross Country 2.0 D4 190KM 140kW
Po przejechaniu 55.000 km moje wnioski są następujące: Podczas jazdy autostradą z prędkością dozwoloną w Polsce auto pali ok 7,5-8 l, powyżej 140 km/h kończy się ekonomia. Na niemieckich autostradach auto spala ok 10,5l. Trasa po Polsce zgodnie z przepisami i bez gwałtownych przyspieszeń, po prostu jadąc w miarę płynnie spokojnie można zmieścić się w 6l. Jazda po mieście na krótkich odcinkach to spalanie rzędu 9-11 l. U mnie w cyklu mieszanym, gdzie 80% przebiegu to trasa, komputer pokazuje średnio 8,5 l. Ogólnie uważam, że jeżeli nie jedzie się na wyścigi, to zasięg w okolicach 1000km jest w zupełności wystarczający, a spalanie nie należy do wysokich biorąc pod uwagę, że auto jest wyżej zawieszone i waży prawie 2000kg.
10,7
Volvo V60 II
Cross Country 2.0 D4 190KM 140kW
Samochód to najoszczędniejszych nie należy , przy średniej prędkości na autostradzie 130- 140 średnie spalanie na poziomie ok. 8 l , przy zwiększeniu prędkości do ok. 160km spalanie wzrasta do ok. 10.5l , prawdziwy hardkor zaczyna się powyżej prędkości 160 ( na odcinku ok. 180km , średnią prędkością ok. 185km h średnie spalanie wyszło mi ma poziomie 16.8 l / 100km W mieście przy przepisowej jeździe i ustawionej skrzyni na poziomie komfort i troszkę bardziej dynamicznym dodawaniu gazu należy spodziewać się ok. 8 l . Najniższe spalanie osiągnąłem jadąc ok. 60 km droga krajowa z prędkością 60- 90 wtedy średnie spalanie komputer wskazywał na ok.6 l.
6,5
Volvo V60 II
Kombi 2.0 D3 150KM 110kW
Witam. Autko jedzone 70% miasto 30% trasa :) ciche spokojne poruszanie się z miłym komfortem wersja inscription volvo v60 kombi, środek nic nie trzeszczy do 140-150km cicho w środku dużo zmieniają dobre opony :) pozdrawiam i polecam autko.

Usterki Volvo V60

Liczba wpisów: 12
Mild-Hybrid B4 nie pdala
  • Volvo V60 II Kombi
  • silnik
  • 996 tys. km
Po odebraniu nowego auta w kwietni br. auto 3-krotnie nie odpaliło, tzn. po przekręceniu przełącznika uruchomienia silnika liczniki wystartowały tak, jakby silnik miał się uruchomić, jednakże nic takiego nie nastąpiło. Brak jakichkolwiek błędów na desce rozdzielczej. Nie chciałem auta oddawać na lawetę, w związku z powyższym zacząłem szukać przyczyny samemu. Silnik elektryczny uruchamia silnik spalinowy - to mnie naprowadziło na moduł baterii 48V - po wyjęciu bezpiecznik od tego modułu silnik wystartował... ;-/ Zgłosiłem sprawę do Volvo - auto trafiło 2 razy do serwisu. Po pierwszym razie nie udało się rozwiązać problemu. Po drugiej wizycie i kolejnej awarii którą byłem zmuszony sam naprawić auto miało wgraną aktualizację modułów i od 2+ miesięcy jest spokój i można się w końcu cieszyć autem. Jako ciekawostkę dodam, że auto zastępcze XC60 z silnikiem B4 diesel też nie odpaliło :) i tym samym sposobem je naprawiłem.. Myślę, że Volvo nie przyznaje się oficjalnie do tego problemu i stara się wgrywać poprawkę podczas okresowych przeglądów,
Problem rozwiązany
8 komentarzy
Mild-Hybrid B4 nie pdala
  • Volvo V60 II Kombi
  • silnik
  • 996 tys. km
Po odebraniu nowego auta w kwietni br. auto 3-krotnie nie odpaliło, tzn. po przekręceniu przełącznika uruchomienia silnika liczniki wystartowały tak, jakby silnik miał się uruchomić, jednakże nic takiego nie nastąpiło. Brak jakichkolwiek błędów na desce rozdzielczej. Nie chciałem auta oddawać na lawetę, w związku z powyższym zacząłem szukać przyczyny samemu. Silnik elektryczny uruchamia silnik spalinowy - to mnie naprowadziło na moduł baterii 48V - po wyjęciu bezpiecznik od tego modułu silnik wystartował... ;-/ Zgłosiłem sprawę do Volvo - auto trafiło 2 razy do serwisu. Po pierwszym razie nie udało się rozwiązać problemu. Po drugiej wizycie i kolejnej awarii którą byłem zmuszony sam naprawić auto miało wgraną aktualizację modułów i od 2+ miesięcy jest spokój i można się w końcu cieszyć autem. Jako ciekawostkę dodam, że auto zastępcze XC60 z silnikiem B4 diesel też nie odpaliło :) i tym samym sposobem je naprawiłem.. Myślę, że Volvo nie przyznaje się oficjalnie do tego problemu i stara się wgrywać poprawkę podczas okresowych przeglądów,
Problem rozwiązany
1 komentarz
Mild-Hybrid B4 nie pdala
  • Volvo V60 II Kombi
  • silnik
  • 996 tys. km
Po odebraniu nowego auta w kwietni br. auto 3-krotnie nie odpaliło, tzn. po przekręceniu przełącznika uruchomienia silnika liczniki wystartowały tak, jakby silnik miał się uruchomić, jednakże nic takiego nie nastąpiło. Brak jakichkolwiek błędów na desce rozdzielczej. Nie chciałem auta oddawać na lawetę, w związku z powyższym zacząłem szukać przyczyny samemu. Silnik elektryczny uruchamia silnik spalinowy - to mnie naprowadziło na moduł baterii 48V - po wyjęciu bezpiecznik od tego modułu silnik wystartował... ;-/ Zgłosiłem sprawę do Volvo - auto trafiło 2 razy do serwisu. Po pierwszym razie nie udało się rozwiązać problemu. Po drugiej wizycie i kolejnej awarii którą byłem zmuszony sam naprawić auto miało wgraną aktualizację modułów i od 2+ miesięcy jest spokój i można się w końcu cieszyć autem. Jako ciekawostkę dodam, że auto zastępcze XC60 z silnikiem B4 diesel też nie odpaliło :) i tym samym sposobem je naprawiłem.. Myślę, że Volvo nie przyznaje się oficjalnie do tego problemu i stara się wgrywać poprawkę podczas okresowych przeglądów,
Problem rozwiązany
2 komentarze
Volvo V60