Nie trać czasu na szukanie częœci! Motodoradca zrobi to za Ciebie.

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Volvo XC70

Model typu crossover o nadwoziu kombi (segment I), uterenowiona wersja Volvo V70. Jego produkcja rozpoczęła się w 1997 roku. Początkowo XC70, podobnie jak bazowy model, korzystał z rozwiązań Volvo 850. Zupełnie nową konstrukcją była druga generacja auta, której debiut przypadł na rok 2000. Od 2007 roku oferowany jest XC70 trzeciej generacji zbudowany na pycie podłogowej Y20 Forda, którą dzieli m.in. z Fordem Mondeo i Land Roverem Freelanderem. XC to zmodyfikowany skrót od Cross Country (co w jęz. angielskim oznacza mniej więcej tyle samo, co off-road).

Generacje Volvo XC70

Volvo XC70 II

Dziś, kiedy na off-roadery stylizuje się nawet auta miejskie, uterenowione kombi klasy wyższej nikogo już nie dziwi. Za zaskoczenie trudno uznać też fakt, że jego nadwozie obłożone jest z każdej strony plastikowymi nakładkami, spod spodu wyłaniają się dodatkowe osłony podwozia, a całość stoi nad ziemią nieco wyżej niż zwykle. W schemat ten idealnie wpisuje się Volvo XC70, choć trzeba przyznać, że akurat w jego przypadku karoseria dużego kombi oraz terenowe akcenty świetnie do siebie pasują - dzięki tym ostatnim auto prezentuje się modnie, ale mimo to pozostaje elegancką, prestiżową limuzyną.

Już "zwykłe" V70 robi wrażenie swoimi gabarytami, a wersja w teren - za sprawą podwyższonego prześwitu i połaci plastiku - tylko podkreśla imponujące rozmiary. I właśnie dzięki nim opisywane Volvo jest królem przestrzeni - niezależnie od tego, czy usiądziemy z przodu, czy też z tyłu, będziemy mogli cieszyć się bogactwem wolnego miejsca w każdym kierunku. Co więcej, do dyspozycji mamy obszerne i wyjątkowo wygodne siedzenia. Na podróże z kompletem pasażerów doskonale przygotowany jest też bagażnik - ma bardzo regularne kształty, a przede wszystkim okazuje się gigantyczny.

Kokpit Volvo XC70 z jednej strony zdradza, że model ten ma już swoje lata, z drugiej jednak jest tyle udany, że do dziś cieszy oko, a jego dystyngowany charakter idealnie współgra z klasą pojazdu. Nie należy zapominać oczywiście o wykończeniu - zarówno dobór materiałów, jak i staranność montażu to absolutna ekstraklasa. Z czysto praktycznego punktu widzenia miejsce pracy kierowcy zaprasza czytelnymi zegarami, odpycha z kolei mnogością przycisków wymagających przyzwyczajenia. Duży plus za doskonałą widoczność ułatwiającą manewrowanie szwedzkim kolosem.

Stylistyka oraz pseudonim opisywanego Volvo (XC od "Cross Country") sugeruje nam, że auto nadaje się do pokonywania wertepów. I rzeczywiście - jeśli rozsądnie będziemy wybierać przeszkody, także poza utwardzonymi szlakami XC70 sobie poradzi. Jest tylko jeden warunek - musi być wyposażony w napęd 4x4 zamiast standardowego napędu przedniego. Na zwykłych drogach auto zachwyca skutecznością resorowania nierówności, ale zakręty lepiej pokonywać nim w łagodny sposób. Jak przystało na prawdziwe Volvo, na wysokim stopniu stoi zapewniane bezpieczeństwo podróży.

Spoglądając na cennik uterenowionego kombi ze Skandynawii cieszy fakt, że kosztuje niewiele więcej niż standardowe Volvo V70. I choć nie oznacza to, że należy do tanich pojazdów, jego cenę można zaakceptować - w końcu mamy do czynienia z luksusowym kombi klasy premium, który sprzężony z napędem 4x4 jest przedsionkiem dla SUV-ów najwyższej klasy. Jeśli chodzi o wyposażenie, to standardowe jest bogate, ale opcje okazują się bardzo kosztowne.

Komentarze redakcji

Powagosław: Niekrzykliwe auto dla mężczyzny, który nie musi obnosić się swoją ekstrawagancją, by zwrócić na siebie uwagę. XC70 jest stonowane i nie próbuje prowokować jak prześcigające się w designerskich pstrokaciznach SUV-y. Za to warto lubić ten model.
Luzacjusz: Nie jestem fanem kombi (może jestem uprzedzony przez zespół, który się tak nazywa), a kombi terenowe to już zbrodnia na sylwetce każdego, nawet najbrzydszego samochodu. XC70 wygląda właśnie tak groteskowo – jak sweter Jasia Fasoli z łatami na łokciach. Zdaje się, że to dobrze. Ups…

Publikacje o Volvo XC70

Szwed na każdą drogę - Volvo XC70 D5 AWD Summum
 
Nasz test

Otrzymało mocny, a zarazem oszczędny silnik, jest świetne wyposażone i nie boi się żadnej drogi. Volvo XC70, bo o nim mowa, ma w zasadzie jedną wadę. Cenę, która w przypadku testowanego egzemplarza z kompletnym wyposażeniem sięgnęła astronomicznego pułapu 289 tys. złotych!

Redakcja2.0 - przeczytaj wszystkie artykuły tego autora Volvo XC70 - bulwarowy olbrzym

Typowy Szwed to osoba ostrożna i wymagająca. Z rzadka zdarza mu się uczynić coś spontanicznie. Na wakacje wybiera się do Hiszpanii lub na Majorkę. Każda decyzja jest dla niego życiowym problemem. Nawet codzienne zakupy, wybór sera, czy też pieczywa, to zadania wymagające wytężenia wszystkich zmysłów....

Przeczytaj pozostałe artykuły o Volvo XC70

Volvo XC70 na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Volvo XC70autoWcentrum - społeczność Volvo XC70

najwyższe oktanyAuta - Volvo XC70

Volvo XC70 39,00

Volvo XC70 45,15

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Volvo XC70

d5awd 30,16

tomtym 30,71

więcej kierowców

Katalog nowych aut

Volvo XC70

od 164 600 zł do 247 200

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (245 - 304 KM): 2.0 T5 DRIVE-E, 3.0 T6

 

Diesel (181 - 215 KM): 2.0 D4 DRIVE-E, 2.4 D4, 2.4 D5

Skrzynie biegów

automatyczna: 6-stopniowa, 8-stopniowa

 

manualna: 6-biegowa
Katalog nowych aut Volvo XC70
 

Najpopularniejsza wersja Volvo XC70

Volvo XC70 2.4 D5 215KM - 5 drzwiowe kombi

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
hak
radio / CD
czujnik parkowania
szyberdach
podgrzewane fotele
tempomat

Dostępne kolory

Pakiety dealerskie

Pakiet XENIUM - 6 400
Pakiet WINTER PLUS - 3 900
Pakiet WINTER - 2 200
Pakiet SECURITY - 5 100
Pakiet VERSATILITY - 2 800
Pakiet FAMILY - 1 700
Pakiet DRIVER SUPPORT - 9 900
Pakiet CLIMATE COMFORT - 700

Cena katalogowa

247 200

Zobacz ofertę Volvo XC70 2.4 D5 215KM - 5 drzwiowe kombi
 

Volvo XC70 najczęściej porównywane z:

Skoda Yeti
1.4 TSI (122 KM)
Volkswagen Tiguan
2.0 TDI CR DPF (140 KM)
Nissan Qashqai
1.2 DIG-T (115 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Mitsubishi Outlander 2,0 City Style Demonstracyjny Mitsubishi Outlander 2,0 City Style
Rocznik: 2014. Przebieg: 750 km. Silnik: 2.0 150KM, benzynowy.
Cena: 99 900 zł 91 900 zł
Zyskujesz: 8 000 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Suzuki SX4 S-Cross 4WD 1,6DDIS ELEGANCE Demonstracyjny Suzuki SX4 S-Cross 4WD 1,6DDIS ELEGANCE
Rocznik: 2013. Przebieg: 10 km. Silnik: 1.6 120KM, diesel.
Cena: 118 190 zł 89 900 zł
Zyskujesz: 28 290 zł Zobacz szczegóły »

Ocena auta Volvo XC70

Wybrane opinie

Volvo XC70 Kombi 2.4 D5 AWD (185 KM)

Mhm, zawsze podobały mi się Szwedki, a teraz dodatkowo pokochałem Szwedów, ale tylko tych, co byli konstruktorami tego samochodu, samochodu który uznaję za prawie idealny. Prawie, bo PEŁNEJ IDEALNOŚCI, po dołożeniu na własną rękę Xenonów i i instalacji na gaz (sekwencyjna) mu brakuje: - 2 poduszek bocznych tylnych (na "tylko" przednie, boczne i kurtyny) - odczytu MP3 i wyświetlania RDS w radio (ale to można zupgradeować akurat) - podgrzewana przednia szyba i druga tylna (jest tylko podgrzewana tylnia szybka od strony kierowcy, pewnie dlatego że tej jednej szyby nikomu w kombi się nie chce akurat odmiatać ze śniegu ??? ;-))) ) - nie tylko podgrzewane, ale i wentylowane fotele skórzane, jednak przy wysokiej temperaturze skóra musi mieć wentylację, aby plecy się tak nie pociły... - Navigacji i telefonu ??? (telefon mam, navi mam w urzadzeniu, wiec zartowalem ;-))) ) Podsumowując: płacisz 60K, a masz samochdów wyglądający na wóz za grubo ponad 100K. Opłaca się więc chyba, prawda ???...

dodał: Sweet Charlie
Volvo XC70 Kombi 2.5 T AWD (210 KM)

to nie jest samochod na polskie drogi mimo ,ze podobno jest terenowym,idealnie zchowywal sie w warunkach zimowych przy duzych opadach sniegu,serwis nie potrafi go obslugiwac poza pojedynczymi mechanikami w kraju,bardzo drogie czesci,drogi w obsludze,przereklamowany w jakosci- to nie ta epoka Volvo co w reklamie,seryjna przecietna jakosc,w tej klasie samochodu awarie nagrzewnicy, wezyka nagrzewnicy,tylnego mostu po140 000km nie powinny sie zdarzyc!czesci sprowadzaja z centralnego magazynu z Geteborga w ciagu 2-4tygodni! wstyd! Zaleta,ze nie kradna jak Mercedesow,o bezpieczenstwie sie nie przekonalem ale jezeli jes przereklamowana jak jakosc i niezawodnosc- to dzieki Bogu ,ze go sprzedalem,po 5-cu latach stracil ponad 62%wartosci mimo nowego silnika i tylnego mostu!

dodał: tmarczyk@poczta.onet.pl
Volvo XC70 Kombi 2.5 T AWD (210 KM)

AWD jest super. Konkurencja to tylko Legacy i Audi Allroad. Legacy ustepuje w komforcie, przestrzeni i jest brzydsze IMHO. Ma tez slabsza siec serwisowa. Z drugiej strony jest bardziej niezawodny i tanszy. Allroad jest szybszy, lepiej sie prowadzi, ma problemy z ergonomika wnetrza i drozszy o kilkadziesiat tysiecy (plus w ubezpieczeniu roznica 50%). Amerykanskie dane z wypadkow pokazuja Audi jest mniej bezpieczne niz Volvo, jest tez bardziej awaryjne. Zadna z "prawdziwych terenowek" nie bedzie tak szybka i nie bedzie sie tak dobrze prowadzic.

dodał: xcer
Volvo XC70 Kombi 2.4 D5 (185 KM)

Jeżdżę nim już 100000 km i ani razu się nie zepsuł, ani razu nie miał nawet najmniejszej usterki, AWD z InstantTraction świetne, genialna praca amortyzatorów (Four-C), wszystkie inne systemy OK, świetne ogrzewanie i klimatyzacja, silnik jak na Diesel o mocy 185 KM (szkoda, że nie mają większego Diesel´a) bardzo dobrze, skrzynia biegów bez zarzutów, mało pali, świetna ergonomia i komfort, audio, RTI, TV bardzo dobrze, jedyne minusy to: stosunek auta do ceny, duży promień skrętu,

dodał: FV
Volvo XC70 Kombi 2.4 5D AWD (163 KM)

Marzylem o XC 70 no i kupilem nowy u dealera i wbrew tym niektorym opiniom wiedzialem, ze to nie samochod terenowy, dziwie sie tym niektorym ludziom, ze pisza takie bzdury.Nawet XC90 nie jest terenowy i Volvo wcale tego nie ukrywa!!!! Poprzednio jezdzilem V.40 bez zarzutu ale chcialem uterenowione, strzal jak dotad fantastyczny, prestiz, moc, komfort, boskie auto, ale dla wybranych nie dla idiotow, ktorzy terenowki nid odrozniaja od uterenowionego samochodu

dodał: Robert

Galerie Volvo XC70

Volvo XC70 2007 Volvo XC70 2012 Volvo XC 70 Volvo XC70 Facelifting (2014) Volvo XC70 Ocean Race Volvo XC70 II Volvo XC70 II 2.4 D5 215KM - galeria redakcyjna
Zobacz inne galerie Volvo

Opinie o instalacji LPG

Volvo XC70

  • 1.
  • 5,00 Volvo XC70 I 2.5 T AWD (210KM) 2001r.
    dodał: robert, 05.04.2012

    z założeniem gazu wahałem się dość długo ale ceny benzyny zrobiły swoje, założyłem i jestem bardzo zadowolony, zadnych problemów czy spadku mocy, zbiornik ponad 75l w kole, robię 600 km i tankuję ok70l gazu, stag isa2, kme gold turbo, hana niebieskie, przewod 8mm

  • 2.
  • 5,00 Volvo XC70 I 2.5 T AWD (210KM) 2001r.
    dodał: Volvia440, 24.01.2009

    mialem wielkie obawy ale dobra instalacja to podstawa, szczególnie do silnika z turbo, kolega założył BRC tez jest ok. Warto czasem dac 1000 wiecej i nic nie słyszec o serwisie gazu!

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Volvo XC70

Volvo XC70

19 komentarzy

18 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~okodemona~okodemona

Jeżdżę Xc70 D5 automat od 2010 roku (kupiłem nowy). Po ok. 50 tys. wymieniono skrzynię biegów i dyferencjał, trochę później chłodnicę. Teraz (185 tys. km) wymieniłem pompę paliwową i ..niestety tylny most do wymiany (strasznie wyje). Jeździ się doskonale, serwis w okresie gwarancji spisał się doskonale.Ale usterki bardzo poważne.

~arti~arti

Witam posiadam Volvo XC70 z 2010 roku,nie potrafię wymienić żarówki swiatła wstecznego ,proszę o pomoc.
Dziękuję

~arti~arti

mam problem ,posiadam volvo xc70 z 2010 roku i nie potrafię wymienić żarówki światła wstecznego,pomożę mi ktoś..??
dziękuję

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Volvo

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
13 167
Przejechany dystans
8 045 808 km
Zatankowanego paliwa
459 614 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
2 066
Wydanych pieniędzy
988 494 zł
Średnie wydatki na auto
1 713 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
2 895
Wydanych pieniędzy
947 260 zł
Średnie wydatki na auto
1 642 zł
Zobacz dzienniki kosztów Volvo (577)

Zużycie paliwa Volvo XC70

Na podstawie 67 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: drabek, dodano: 25.06.2010 22:19

Coz 2.5 litra silnik musi sie napic zwlaszcza na krotkich dystansach gdy sie nie rozgrzeje lub gdy go troche przyciskamy. W miescie wychodzi mi ok 10l ON na 100km na krotkich odcinkach (4-5km w jedna 4-5 w druga tyle mam do pracy). Na dlugich trasach 1600km wyszlo mi 6.2l/100km. (dwie osoby plus dziecko i bagaznik pod sufit zaladowany) Fakt ze nie przekraczalem 150km/h. Z tego co zauwazylem to najbardziej ekonomiczna jazda na autostradzie to ok 120-130 km/h.

pełny raport Volvo Kombi 2.4 D5 AWD

autor: Igor Igor@bd.pl, dodano: 21.05.2008 22:19

Jak poza ASO to nieco ponad przeciętną, ale uważać należy na warsztaty nonameowe. W tej furze jest co zepsuć przy niefachowym fachowcu. Zużycie nieco wyższe niż w autach bez AWD.

pełny raport Volvo Kombi 2.4 5D AWD

autor: szwed, dodano: 10.06.2009 20:04

na tempomacie 110 zona z dzieckiem plus bagaze pokazuje 8.0

pełny raport Volvo Kombi 2.5 T AWD

Diagnozy usterek

Prośby o diagnozę

Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Volvo XC70

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Volvo XC70

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Volvo XC70
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Volvo XC70, oglądali także