Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Volvo XC70

Lata produkcji: 2000 - teraz
Segment: Małe SUVy
Model typu crossover o nadwoziu kombi (segment I), uterenowiona wersja Volvo V70. Jego produkcja rozpoczęła się w 1997 roku. Początkowo XC70, podobnie jak bazowy model, korzystał z rozwiązań Volvo 850. Zupełnie nową konstrukcją była druga generacja auta, której debiut przypadł na rok 2000. Od 2007 roku oferowany jest XC70 trzeciej generacji zbudowany na pycie podłogowej Y20 Forda, którą dzieli m.in. z Fordem Mondeo i Land Roverem Freelanderem. XC to zmodyfikowany skrót od Cross Country (co w jęz. angielskim oznacza mniej więcej tyle samo, co off-road).

Komentarze redakcji

Powagosław: Niekrzykliwe auto dla mężczyzny, który nie musi obnosić się swoją ekstrawagancją, by zwrócić na siebie uwagę. XC70 jest stonowane i nie próbuje prowokować jak prześcigające się w designerskich pstrokaciznach SUV-y. Za to warto lubić ten model.
Luzacjusz: Nie jestem fanem kombi (może jestem uprzedzony przez zespół, który się tak nazywa), a kombi terenowe to już zbrodnia na sylwetce każdego, nawet najbrzydszego samochodu. XC70 wygląda właśnie tak groteskowo – jak sweter Jasia Fasoli z łatami na łokciach. Zdaje się, że to dobrze. Ups…

Volvo XC70 II

Kiedyś był to samochód niszowy. Dziś, po zadomowieniu się na rynku i zyskaniu licznych rywali, jego dawniej awangardowy charakter stał się typowym elementem motoryzacyjnego krajobrazu. Uterenowiony styl Volvo XC70, objawiający się podniesionym prześwitem i zestawem plastikowych nakładek, nikogo już nie dziwi. A z racji mody na tego typu pojazdy, auto jest znacznie bardziej trendy niż pozbawiony off-roadowych dodatków model V70.

Ze wspomnianego V70 niemal żywcem przejęto wnętrze. Kierowcy dano więc schludnie zaprojektowany kokpit, którego czytelność i ergonomia obsługi nie pozostawiają wiele do życzenia. Minimalistyczny projekt nie przeszkodził w zastosowaniu mało oszczędnego wykończenia - postarano się o wysokogatunkowe materiały i porządny montaż. Prowadzącemu zaoferowano też wygodną pozycję za kierownicą i doskonałą widoczność na zewnątrz.

Choć wnętrze XC70 nie jest tak obszerne, jak sugerują to gabaryty nadwozia, weźmie na pokład komplet dorosłych pasażerów (przy czym piąta osoba będzie miała ograniczone miejsce na nogi), a także komplet przygotowanych na dłuższy wyjazd bagaży. Podkreślić trzeba wysoką funkcjonalność kufra, na którą składają się jego regularne kształty, praktyczne gadżety i równa podłoga powstająca po złożeniu kanapy. Duży plus należy się niezwykle wygodnym siedzeniom.

Uterenowione kombi ze Szwecji spodoba się tym, którzy lubią spokojną jazdę. Zawieszenie skutecznie opiera się wszelkim nierównościom, wygłuszenie kabiny izoluje podróżnych od panującego na zewnątrz hałasu, zaś wysoki prześwit i opcjonalny napęd na wszystkie koła pozwalają bez stresu pokonać ośnieżoną drogę czy lekkie bezdroża. Volvo nie nadaje się natomiast do dynamicznego podróżowania i nie przepada za manewrowaniem w mieście.

Modny, luksusowy, przestronny, wygodny, uniwersalny, a na dodatek bogato wyposażony i gwarantujący wzorowy poziom bezpieczeństwa - bohater naszego opisu to model pełen zalet. Jego cena potrafi jednak zwalić z nóg, przy czym na tle konkurencyjnych ofert i tak prezentuje się korzystnie. Trzeba natomiast pamiętać, że Volvo XC70 II ma na karku sporo latek, przez co pod pewnymi względami może ustępować nowocześniejszym rywalom.

Dane techniczne Volvo XC70

Silniki

Moc silników 163-304 KM

Poj. silników 1 969-3 192 cm3

Prędkość maks. 195-225 km/h

Przyspieszenia 0-100 6,8-11,5 s

Szkic techniczny :
zobacz dane techniczne

Oceny Volvo XC70

Średnia ocena modelu

na podstawie 70 opinii

4.22

Średnia dla segmentu: Małe SUVy 4.15

Zalety

+ Ergonomia

+ Wentylacja i ogrzewanie

+ Silnik

Wady

- Skrzynia biegów

- Stosunek jakość/cena

- Koszty utrzymania

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (86%)
NIE (14%)

Wybrane oceny kierowców Volvo XC70

Przed zakupem oczywiście sporo innych aut porównałem. Ten model łączy zalety wszystkich innych typów nadwozi nie mając jednocześnie ich wad. ... więcejCzyli: prześwit 21cm jak w terenówce lub SUV, ale da się nim jeździć jak zwykłą osobówką; wnętrze obszerne, ciche i wygodne jak w limuzynie, ale bardziej pojemne i ustawne; nadaje się do celów rodzinnych a nie jest VAN'em. Używam go także jako auta służbowego - świetnie się prezentuje. W zasadzie to jedynie nie ma cech auta sportowego, choć mnie jego osiągi całkowicie zadowalają. Na rynku nie ma wielu konkurentów w takim nadwoziu. Właściwie to są tylko 2 takie. Subaru Outback nie dorównuje VOLVO komfortem i jakością wykończenia, ma słabe lub paliwożerne silniki. Jedyny w ofercie diesel to złom i jeszcze słaby na dodatek. Ceną dobija lub nawet przewyższa mój model. Allroad w kwestii komfortu i jakości jest porównywalne ale droższe o ok. 100.000 PLN - nie znajduję w tym aucie uzasadnienia dla takiej różnicy w cenie. Wybór zatem naturalnie padł na XC70. Jest to nie nowa już konstrukcja, ale właśnie dlatego wzbudza moją sympatię i zaufanie - sprawdzone rozwiązania, brak festyniarskich LED'ow w lampach przednich, charakterystyka zawieszenia to ukłon w stronę klienta a nie motoryzacyjncych pismaków używających aut głównie na torach testowych (tam liczy się twardy zawias a nie komfortowy), stylistyka auta jest stonowana, ale ma w sobie to coś - za 10 lat nadal będzie wyglądać atrakcyjnie. Auto nietuzinkowe i niezbyt często spotykane na drogach. Marka jak i model nie wywołują też żadnych negatywnych skojarzeń. Koń jaki jest każdy widzi. I tak miało być. ukryj
dodano 07.10.2013 przez
No cóż wybór wydał mi się optymalny.XC70 w wersji Summum z wyposażeniem dodatkowym spełnia w pełni moje oczekiwania. Nie ma ... więcejsamochodów idealnych i jest kilka rzeczy które bym zmienił , sczególnie automat któremu brakuje wigoru.Dziś kupił bym T6. Rozpatrywałem jeszcze Outbacka 3.0 H6 ale odpadł w przedbiegach bo jakość wykończenia w środku w aucie za ponad 200 tys to jakiś żart czyli-tandeta po amerykańsku. Ale europa dla tej marki to nie rynek docelowy. Za tą samą cenę kupiłem swietnie wyposażone XC 70. A6 Allroad i BMW 5 xdrive nie są warte tych pieniedzy które trzeba za nie zapłacić, więc wybór uważam za optymalny. Auto jest wygodne ciche i bezpieczne - takiego szukałem. Wnętrze klasa w sama w sobie. Auto ma wszystko co potrzeba. ukryj
dodano 15.01.2012 przez
Marzenie, zbieralem kase na to autko 5 lat (kupilem nowke) i nie zaluje. Nie interesowaly mnie oceny/utrzymanie/niezawodnosc. Jezdze duzo po ... więcejgorach i XC70 bylo moim marzeniem. Podobal mi sie i nadal uwazam ze jest to najladniejszy samochod na rynku a to ze sie sie swietnie sprawdza w terenie to dodatek. ukryj
dodano 03.03.2006 przez
Mhm, zawsze podobały mi się Szwedki, a teraz dodatkowo pokochałem Szwedów, ale tylko tych, co byli konstruktorami tego samochodu, samochodu ... więcejktóry uznaję za prawie idealny. Prawie, bo PEŁNEJ IDEALNOŚCI, po dołożeniu na własną rękę Xenonów i i instalacji na gaz (sekwencyjna) mu brakuje: - 2 poduszek bocznych tylnych (na "tylko" przednie, boczne i kurtyny) - odczytu MP3 i wyświetlania RDS w radio (ale to można zupgradeować akurat) - podgrzewana przednia szyba i druga tylna (jest tylko podgrzewana tylnia szybka od strony kierowcy, pewnie dlatego że tej jednej szyby nikomu w kombi się nie chce akurat odmiatać ze śniegu ??? ;-))) ) - nie tylko podgrzewane, ale i wentylowane fotele skórzane, jednak przy wysokiej temperaturze skóra musi mieć wentylację, aby plecy się tak nie pociły... - Navigacji i telefonu ??? (telefon mam, navi mam w urzadzeniu, wiec zartowalem ;-))) ) Podsumowując: płacisz 60K, a masz samochdów wyglądający na wóz za grubo ponad 100K. Opłaca się więc chyba, prawda ??? Jeśli oczywiście stać Cię na paliwo do tego "małego" czołgo-bolidu semi-terenowego i na jego ubezpieczenie :->>> No cóż, za podatek od dóbr luksusowych trzeba płacić, jak się luxusy chce mieć na własność... ukryj
dodano 29.06.2007 przez
Zobacz oceny Volvo XC70 Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Volvo XC70

Pb
8,33 - 13,33
Na podstawie 28 raportów spalania
ON
6,33 - 12,47
Na podstawie 34 raportów spalania
LPG
9,33 - 17,63
Na podstawie 12 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Volvo XC70

xc 70 super autko ale nie dla "przecietniakow" a dla ludzi z grubszym portwelem. Swoje xc kupilem 3lata temu z ... więcejprzebiegiem (udukomentowanym) 190tys.km...teraz ma 278tys.km przez ten czas mialem problemy z elektryka w samochodzie a mianowicie spalil sie silniczek od podnoszenia szyby , potem wysiadlo elektryczne lusterko, przyciski sterowania elektryka szwankuja ,caly czas cuda sie dzeja z elektrka !!!zawieszenie niby terenowe a nie daje sobie rady na polskich drogach..kofort jazdy mocno przecietny , jedynym plusem jest duza trwalosc i wytrzymalosc tego zawieszenia!!!silnik,ok jedynie pompa oleju padla ale to od przebiegu auta. Co do spalania to da sie przezyc jak na taka mase .Koszty serwisowania i czesci drogie!! ..na nieplanowany serwisi usterki wydalem juz ok 4 tys zl. ukryj
dodano 31.08.2009 przez
Wybór należy do użytkownika. Serwisować albo jeździć do momentu jak coś odpadnie - tylko potem lament, że jeszcze trzeba tysiąc ... więcejinnych uszkodzonych części wymienić i jest drogo. Pan Mietek z meslem pewnie i wymieni olej i zrobi taniej, pytanie czy lepiej. W serwisie wymiana oleju i wszystkich filtrów koszt 1600PLN następna wymiana za rok lub za 30kkm. Na zwykłym oleju tylko 15kkm. W ramach przeglądu aktualizacja softu. Ja serwisuję w Volvo Nova Łódź. To drugie auto serwisowane w VN i zdecydowanie polecam to ASO. Opony też większy wydatek (Zimowe Continentale Conticross Winter - 3200PLN, niestety masa pojazdu oraz rozmiar felg robi swoje 235x55x18 101V. Na stacji też duży zbiornik to duży wydatek, na szczęście przyzwoite spalanie powoduje, że wizyty na stacji są rzadsze. ukryj
dodano 03.12.2014 przez
I tu był największy problem z oceną. Bo z jednej strony - samochód max nieekonomiczny, a przynajmniej do czasu założenia ... więcejinstalacji gazowej sekwencyjnej i nie wyszukaniu alternatywnych do sieci autoryzowanych warsztatow specjalistycznych warsztatow Volvo. Części są już w zastępnikach i to niezłych firm, ceny są wyższe niż dla VW czy innych spowszedniałych marek, ale.. nie jest źle. Innymi słowy - gdyby nie spalanie gazu przy pełnym wykorzystaniu 200KM na poziomie 18-20 litrow w miescie i 13litrow na trasie przy prekosci 160-190km/h, to orzeklbym to za idealne auto. Tak po prawdzie, jak na ta klase, to auto i tak jest dosc tanie w eksploatacji, ceny w BMW czy Audi sa moim zdaniem i tak wyzsze w totalnych kosztach utrzymania... ukryj
dodano 29.06.2007 przez
xc70, 2007 rok produkcji, model 2008 r. summum, silnik 3.2 benzyna. Bardzo dobry silnik, elegancka praca zarówno przy spokojnej, komfortowej ... więcejjeździe jak i przy bardzo dynamicznej. Spalanie uzależnione od ciężkości nogi kierowcy i jego umiejętności. W trasie odnotowałem przy spokojnej jeździe na odcinku ok 300 km (5 osób w samochodzie i zapakowany bagażnik) przy średniej prędkości ok 90 km/h średnie zużycie paliwa na poziomie 7,8 l/100 km. W mieście spala od 11 l/100 km w górę, w zależności od ilości i natężenia korków. Zarówno samochód jak ten silnik gorąco polecam mimo, że do najekonomiczniejszych nie należy, ale skoro stać Cię na kupno takiego samochodu to spalanie na tym poziomie nie jest większym problemem. ukryj
dodano 06.01.2012 przez
auto nie z 2000 a z 98 roku ( nie można wybrać tego rocznika ) gaz chodzi bardzo dobrze bałem ... więcejsię o to kupując auto ale nie mam z nim najmniejszych problemów. montowany w Golubiu-Dobrzyniu. spala dość dużo myślałem że bedzie z kilka litrów mniej ( jakies 2-3 ) po mieście mniej wiecej trzeba liczyc te 18 litrów. po trasie 120-130 km/h to tak 15-16 litrów. zgadza sie spalanie gazu ze spalaniem pokazywanym na komputerze. nie wiem jak z benzyną bo tak dużo na niej nie jeżdze, spalanie na komputerze bynajniej niestety sie nie zmienia a paliwko szybko ubywa jak sie patrzy na wskaznik paliwa. ukryj
dodano 26.08.2010 przez
Zobacz raporty spalania Volvo XC70 Dodaj raport spalania

Generacje Volvo XC70

2007 - teraz
2000 - 2007

Nowe Volvo XC70

nowe Volvo XC70
Volvo XC70
ceny od 168 600 zł do 249 600

Volvo XC70 II Kombi Facelifting 2.4 D5 220KM od 2015

w pakiecie Summum

w cenie katalogowej brutto

249 600 zł

Wyposażenie standardowe
Układ szybkiego nagrzewania wnętrza PTC (POSITIVE TEMPERATURE CONTROL) tylko dla D2, D3 i D5
Chromowane wykończenia przycisków panelu klimatyzacji i wylotów nawiewu powietrza
Sterowanie audio w kierownicy
Wyposażenie opcjonalne
Pakiet FAMILY (1 800 zł)
Pakiet VERSATILITY (3 100 zł)
Wyposażenie stylizacyjne Dynamic (4 400 zł)
Pakiety dealerskie
Pakiet FAMILY (1 800 zł)
Pakiet VERSATILITY (3 100 zł)
Wyposażenie stylizacyjne Dynamic (4 400 zł)
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 26 oferty Volvo XC70

Dealerzy Volvo

AUTO BRUNO SP. Z O.O.

AUTO BRUNO Volvo Szczecin

zachodniopomorskie, Szczecin, Pomorska 115B

Więcej

AUTO-BOSS

AUTO BOSS Volvo Bielsko-Biała

śląskie, Bielsko-Biała, Warszawska 299A

Więcej

AUTO-BOSS

AUTO BOSS Volvo Chorzów

śląskie, Chorzów, Drogowa Trasa Średnicowa 51

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Volvo XC70

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

180

Przejechany dystans

42 525 zł

Zatankowanego paliwa

8 848 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

24

Wydanych pieniędzy

19 399 zł

Średnie wydatki na auto

1 492 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

36

Wydanych pieniędzy

26 018 zł

Średnie wydatki na auto

2 001 zł

ZOBACZ 13 dzienników kosztów Volvo XC70 Załóż dziennik kosztów

Opinie o instalacjach LPG w Volvo XC70

Liczba wpisów: 3
z założeniem gazu wahałem się dość długo ale ceny benzyny zrobiły swoje, założyłem i jestem bardzo zadowolony, zadnych problemów czy ... więcejspadku mocy, zbiornik ponad 75l w kole, robię 600 km i tankuję ok70l gazu, stag isa2, kme gold turbo, hana niebieskie, przewod 8mm ukryj
dodano 05.04.2012 przez
Zainstalowałem gaz do mego Mitsubishi kilka lat temu w Energy Gaz Polska i nie mam żadnych kłopotów z samochodem. Polecił ... więcejmi ten zakłąd dealer Mitsu z Szyszkowej w Warszawie. Sami montowali LPG do samochodów Klientów więc i ja skorzystałem. ukryj
dodano 22.07.2015 przez
mialem wielkie obawy ale dobra instalacja to podstawa, szczególnie do silnika z turbo, kolega założył BRC tez jest ok. Warto ... więcejczasem dac 1000 wiecej i nic nie słyszec o serwisie gazu! ukryj
dodano 24.01.2009 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Volvo XC70