Szukaj

Informacje o Volvo XC90 I

Lata produkcji: 2002 – 2014
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Pierwsza generacja modelu produkowana w latach 2002-2014. Koncepcyjnym pierwowzorem modelu był prototyp o nazwie Adventure Concept Car zaprezentowany w 2001 roku. Wersja produkcyjna auta została zbudowana na platformie podłogowej o oznaczeniu P2x, którą dzieliła między innymi z modelami S60, V70 i S80. Projektantem auta był Doug Frasher. W latach: 2004, 2006 i 2007 XC90 przechodził kolejne modernizacje stylistyczne. Po wprowadzeniu drugiej generacji samochodu, XC90 I został przygotowany na rynek chiński, gdzie jest produkowany pod nazwą XC Classic .
czytaj więcej
Powagosław
Znakomicie wyglądająca alternatywa wobec krzykliwych, często udziwnionych stylistycznie SUV-ów. Volvo nie musiało wymyślać niczego nowego, wystarczyło sięgnąć do tradycji wzornictwa skandynawskiego minimalizmu. To zawsze dobry sposób na ponadczasową elegancję. ~Powagosław
Luzacjusz
Nie mów, co Ty możesz zrobić dla Szwecji, pomyśl, co Szwecja może zrobić dla Ciebie. A przepraszam, właśnie dała nam czystą formę nowego Volvo. To lepsze niż nowy katalog Ikei, Zlatan Ibrahimović, a nawet wąsy chłopaków z Abby. ~Luzacjusz

Oceny Volvo XC90 I

Liczba ocen: 152
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(74%)

Zalety

+ Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,8
~Marek
Volvo XC90 I
SUV 2.4 D5 200KM 147kW
Auto bardzo fajne, dużo miejsca, człowiek jadąc czuje się bezpiecznie. Przez 9 lat użytkowania jedyną awarią była pompa paliwa w zbiorniku, po jej wymianie jest spokój, po 160 tyś km pojawiło się delikatne szarpanie skrzyni lecz po dynamiczniej wymianie oleju od 10 tysięcy kilometrów szarpania brak. Co do skrzyni mogła by być troszeczkę szybsza przy ruszaniu, moment zwłoki pomiędzy naciśnięciem pedału przyspieszenie a sprawmym ruszeniem auta jest dość długi. Zawieszenie komfortowe bardzo wytrzymałe, wyciszenie dobre. Silnik całkowicie wystarcza do sprawnego przemieszczania się. Spalanie co ciekawe nie zmienia się prawie pomiędzy uważaniem z pedałem gazu a dynamiczna jazdą u mnie zawsze oscyluje pomiędzy 8.7 a 10 litrów/100km , auto swoje waży jak i posiada dość duże opory aerodynamiczne wynikające z kształtu auta. Przy mocno wietrznej pogodzie dość mocno odczuwane są podmuchy boczne, czuć , że auto chwilami walczy z wiatrem, ale jest to urok tak wysokich i postawnych aut, więc nie ma się co czepiać. Fotele bardzo wygodne, przez co nawet długie trasy nie męczą. Problemem jest również manewrowanie w wąskich uliczkach, czy też zawracanie, promień skrętu jak to w volvo jest porównywany ze statkiem pasażerskim. Na plus jest rowniez oświetlenie, reflektory xenonowe naprawdę bardzo dobrze oświetlają drogę, a gdy włączymy światła drogowe to jazda po zmroku jest naprawdę przyjemna. Na pochwalę zasługuje również wykończenie auta , czuć w nim klase premium, może brakuje dotykowych ekranów i multum wyświetlaczy, lecz wszystko jest na swoim miejscu wyposażenie auta pod względem komfotu nie odstaje od nowszych też luksusowych aut. Wszystkie użyte materiały są wysokiej jakości wszystko co widzimy w zasięgu wzroku jest miękkie i przykemne w dotyku, obicia drzwi czy też podłokietniki są naprawdę miękkie i widać że nikt na materiałach nie próbował oszczędzić. Auto jak na swoje możliwości posiada dość dobre właściwości terenowe, nie oczekujmy od tego właściwości terenowego auta, ale wyjechanie z błotnistego terenie czy też przejazd przez dość mocno zaśnieżone miejsca, gdzie auto z małym prześwitem i napędem na jedną os naoewno by sobie nie poradziło na xc90 nie robi wrażenia. Ogólnie auto posiadam od nowości i przez ten czas nigdy nie żałowałem jego zakupu, Łoś zawsze spisywał się dobrze. Więc jeśli oczekujesz dużego, komfortowego i przechwstronnego auta, to jest auto dla Ciebie i napewno nie będziesz zawiedziony.
4,7
~Bart
Volvo XC90 I
SUV 3.2 243KM 179kW
Auto jest wspaniałe ale ma drobne mankamenty. Kiedyś słyszałem o papierowym zawieszeniu i coś w tym jest. Po tej klasie auta zawieszenie powinno być lepsze, czuć każda dziurę. Wymieniłem amortyzatory i gumy jest trochę lepiej ale nadal zbyt są odczuwalne. Samochód sam w sobie jest bardzo cichy wewnątrz. Silnik benzynowy 3.2 V6 pięknie śpiewa. Jego mruk uwielbiam słuchać przy otwartym szyberdachu i oknach. Skrzynia zbyt chętnie reaguje na redukcję. Niewielki nacisk na pedał gazu powoduje już redukcję. Sama redukcja następuje zbyt późno po wciśnięciu gazu tj po około sekundy. Plastiki czasem trzeszczą tego bym się raczej nie spodziewał po tym aucie. Poza tym samochód jest rewelacyjny. Zasięg na lpg w mieście to około 250 km 40 litrów gazu. Na trasie udało mi się osiągnąć 300 km. Masa pojazdu prawie 2200 kg robi swoje. Czujesz się jak w małym czołgu. Inni kierowcy Cię szanują i mają do Ciebie respekt. Widoczność jest bardzo dobra. Światło xenon mijania daleki zasięg. Dobrze bardzo dobrze jeździ się nocą. Przyjemne nagłośnienie 12 głośników. Auto sprowadzone z USA. Drewniana kierownica, drewno fortepianowe plus kremowa skóra wyglądają przepięknie. Auto 7 osobowe. Wysoko siedzisz. Szyberdach. Oddzielna Klima dla 3 rzędu siedzeń. Na desce rozdzielczej przeważa plastik, słabej jakości co dziwi. Generalnie w życiu jeździłem około 40 autami część z nich to suvy, vany, kombi, osobowki. Poza mankamentami o których wspomniałem tym autem jeździ mi się najlepiej. Czuje się bezpiecznie. Bardzo wygodnie. Bardzo dużo miejsca w środku. Nawet stanie w korkach to przyjemność. Przepiękny dźwięk silnika delikatna drewniana kierownica i bardzo wygodne fotele w połączeniu z wspaniałym nagłośnieniem czynią ten samochód wspaniałym dla kierowcy i pasażerów. Spalanie ok. Przyspieszenie ok. Co mnie zaskoczyło to przyspieszenie od 120 do 170 bardzo bardzo dynamiczne, wręcz zaskakujące. Wyciszenie auta wewnątrz bardzo pozytywnie zaskakuje.
4,5
~volwiak
Volvo XC90 I
SUV 2.4 D5 200KM 147kW
Auto jak na masę i wielkość, prowadzi się dość pewnie. Stabilnie na wszelkich łukach. Jak na volvo przystało komfort przednich foteli jest na wysokim poziomie - są świetne. Bagażnik przy pięciu osobach jest wystarczający. 7 pasażerów na pokładzie równa się praktycznie zerowym bagażnikiem, natomiast 3 trzeci rząd siedzeń wyłącznie dla dzieci. Ergonomia na odpowiednim poziomie. Największy plus volvo - no oczywiście silnik D5 o pięciu cylindrach. Nie jest demonem, ale nie o to chodzi w tym pojeździe. Radzi sobie znakomicie, jest silny jak tur, oszczędny i brak jakichkolwiek awarii. Auto kupiłem od pierwszego właściciela. Volvo było serwisowane w ASO. Po zakupie na 60 tys km oleje, filtry paski, olej w Haldex plus skrzynia biegów. Tu niestety minus. Skrzynia nie szarpie, ale to nie jest optymalny automat. Jazda tym autem czysta przyjemność. Niestety jest moje ostatnie VOLVO ponieważ nie zdzierżę 4 cylindrów pod maską XC90. Ten pojazd równa się motor min 5 cylindrowy.

Raporty spalania Volvo XC90 I

Liczba raportów: 204
Średnie spalanie dla Volvo XC90 I
11,2 – 15,6
l/100 km
9,3 – 10,0
l/100 km
15,5 – 16,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,3
Volvo XC90 I
SUV 2.4 D5 185KM 136kW
Posiadam c Xc90 od 2 mcy, wczesniej xc70 z takim samym silnikiem nieco starszy ale legendarny wol roboczy d5 163km. Poprzednim zrobiłem 60tkm bez awarii motoru. Ten mnie nieco rozczarował bonjuz po 2tkm padł jedem wtrysk. Wymianilem na nowy ale mam wrażenie że to początek inwestycji. Na szczęście regeneracja nie przekracza 100e ew.wymina na nowy 260e x 4;-(. Komfort zaskakująco dobry, jednak to auto jak nazwa wskazuje volvare do doczenia się nie do dynamicznej jazdy. Będzie pakowne i wygodne na długich przlotach. Masa zaminnikow w przystępnych cenach. Jeśli do roku bedzie się toczył bez dalszych awarii nabiorę do niego większego zaufania.
9,8
Volvo XC90 I
SUV 2.4 D5 200KM 147kW
Zima, miasto ciężko zejść poniżej 12L. Natomiast w trasie, droga krajowa bez zbędnego wyprzedzania, jazda z rodziną do 90 komp pokazuje mi często 5,9L ale trzeba doliczyć 0,5L około. Przy jeździe po mieście do wskazań kompa przynajmniej 1L trzeba doliczyć. Auto idealne na rodzinne i przy spokojnej jeździe zaskakuje spalaniem przy tej masie.
14,1
Volvo XC90 I
SUV 4.4 315KM 232kW
Opony o niskim oporze toczenia (u mnie A/A), swiece NGK laser do gazu i dobrze wyregulowana instalacja, dobrej jakości olej (u mnie Motul Eco Nergy) i wymienione wszystkie filtry... i można zejść ze spalaniem do 11.5l na trasie (do 110km/h) 12.7l mieszany miasto/trasa

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 35
5,0
Volvo XC90 I
SUV 2.9 T 272KM 200kW
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LANDIRENZO OMEGAS
przebieg: 80 tys. km
użytkowana przez: 90 tys. km
Kilka tygodni męczyłem się z instalacją w samochodzie Volvo XC90 2,9 biturbo. Trafiłem do tego zakładu i mam to co chciałem. Jeżdżę na gazie samochodem, który podobno na gazie nie jeździ i to lepiej niz na benzynie. Nic sie nie dzieje. Żadnych problemów. Jeszcze raz polecam: Auto Gaz Kopiczko ul. Braci Briggsów 21. Marki. 22 771 35 33. Mają też stronę ale nie pamiętam...
5,0
Volvo XC90 I
SUV 3.2 243KM 179kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC Sequent P&D
przebieg: 80 tys. km
użytkowana przez: 65 tys. km
Instalacja BRC SQ P&D. Montaż przy udokumentowanym przebiegu 80 tys.km. Przebieg do dziś ok 65 tys.km. Przez ten czas - ok 2 lata żadnych problemów. Po montazu nic się nie zmieniło jeśli chodzi o dynamikę i pracę silnika. Nie było spadków mocy, ani tzw mulenia na gazie.To że zdecydowałem się na LPG to był dobry wybór. Instalacja zwrócila się już dwukrotnie.
5,0
Volvo XC90 I
SUV 4.4 315KM 232kW
homologacja: "PALACAR"
instalacja: AC STAG 300 - premium
przebieg: 228 tys. km
użytkowana przez: 39 tys. km
Wszyscy się zachwycają. Po otwarciu maski słychać tylko pykanie wtryskiwaczy gazowych - wtryskiwacze Hana, 1 reduktor do 400 KM Turbo. Odczuwam różnicę jedynie w portfelu, no i tankowanie przy mojej podwieszonej w miejscu koła zapasowego butli tankowanie LPG co ok 300 km.
Volvo XC90 I