Szukaj

Informacje o Volvo XC90

Lata produkcji: 2002 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Średniej wielkości crossover SUV (segment I+), pozycjonowany w prestiżowej grupie premium, produkowany od 2002 roku. Pierwszy samochód w tej klasie w historii marki. Auto odniosło duży sukces rynkowy, szczególnie w USA, gdzie od lat pozostaje najlepiej sprzedającym się modelem Volvo. Wielokrotnie nagradzany - w 2003 roku XC 90 zdobył tytuł North American Car of the Year, a w 2005 roku było to nawet najpopularniejsze Volvo na świecie. Od 2014 roku oferowana jest druga generacja modelu. Pierwsza nadal produkowana jest w Chinach i sprzedawana jako XC Classic.
czytaj więcej
Powagosław
Znakomicie wyglądająca alternatywa wobec krzykliwych, często udziwnionych stylistycznie SUV-ów. Volvo nie musiało wymyślać niczego nowego, wystarczyło sięgnąć do tradycji wzornictwa skandynawskiego minimalizmu. To zawsze dobry sposób na ponadczasową elegancję. ~Powagosław
Luzacjusz
Nie mów, co Ty możesz zrobić dla Szwecji, pomyśl, co Szwecja może zrobić dla Ciebie. A przepraszam, właśnie dała nam czystą formę nowego Volvo. To lepsze niż nowy katalog Ikei, Zlatan Ibrahimović, a nawet wąsy chłopaków z Abby. ~Luzacjusz

Volvo XC90 – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Volvo XC90

Liczba ocen: 219
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(72%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,3
~Michał
Volvo XC90 II
SUV Facelifting 2.0 T6 310KM 228kW
Bardzo wygodny i pakowny, dobrze działające systemy bezpieczeństwa. Ładny (subiektywne ale mogę wyrazić swoją opinię). Dynamiczny, chociaż trzeba się przyzwyczaić do charakterystyki silnika. Niewygodny przy parkowaniu w mieście (wielkość samochodu) ale jak na tę wielkość zaskakująco zwrotny. Nie miałem awarii, natomiast komputer wyświetla czasem zaskakujące komunikaty typu awaria świateł mijania, które znikają następnego dnia razem z „awarią”(?). Dużo pali. Moi dorośli synowie wolą xc70 T6, ja xc90.
4,8
~Marek
Volvo XC90 I
SUV 2.4 D5 200KM 147kW
Auto bardzo fajne, dużo miejsca, człowiek jadąc czuje się bezpiecznie. Przez 9 lat użytkowania jedyną awarią była pompa paliwa w zbiorniku, po jej wymianie jest spokój, po 160 tyś km pojawiło się delikatne szarpanie skrzyni lecz po dynamiczniej wymianie oleju od 10 tysięcy kilometrów szarpania brak. Co do skrzyni mogła by być troszeczkę szybsza przy ruszaniu, moment zwłoki pomiędzy naciśnięciem pedału przyspieszenie a sprawmym ruszeniem auta jest dość długi. Zawieszenie komfortowe bardzo wytrzymałe, wyciszenie dobre. Silnik całkowicie wystarcza do sprawnego przemieszczania się. Spalanie co ciekawe nie zmienia się prawie pomiędzy uważaniem z pedałem gazu a dynamiczna jazdą u mnie zawsze oscyluje pomiędzy 8.7 a 10 litrów/100km , auto swoje waży jak i posiada dość duże opory aerodynamiczne wynikające z kształtu auta. Przy mocno wietrznej pogodzie dość mocno odczuwane są podmuchy boczne, czuć , że auto chwilami walczy z wiatrem, ale jest to urok tak wysokich i postawnych aut, więc nie ma się co czepiać. Fotele bardzo wygodne, przez co nawet długie trasy nie męczą. Problemem jest również manewrowanie w wąskich uliczkach, czy też zawracanie, promień skrętu jak to w volvo jest porównywany ze statkiem pasażerskim. Na plus jest rowniez oświetlenie, reflektory xenonowe naprawdę bardzo dobrze oświetlają drogę, a gdy włączymy światła drogowe to jazda po zmroku jest naprawdę przyjemna. Na pochwalę zasługuje również wykończenie auta , czuć w nim klase premium, może brakuje dotykowych ekranów i multum wyświetlaczy, lecz wszystko jest na swoim miejscu wyposażenie auta pod względem komfotu nie odstaje od nowszych też luksusowych aut. Wszystkie użyte materiały są wysokiej jakości wszystko co widzimy w zasięgu wzroku jest miękkie i przykemne w dotyku, obicia drzwi czy też podłokietniki są naprawdę miękkie i widać że nikt na materiałach nie próbował oszczędzić. Auto jak na swoje możliwości posiada dość dobre właściwości terenowe, nie oczekujmy od tego właściwości terenowego auta, ale wyjechanie z błotnistego terenie czy też przejazd przez dość mocno zaśnieżone miejsca, gdzie auto z małym prześwitem i napędem na jedną os naoewno by sobie nie poradziło na xc90 nie robi wrażenia. Ogólnie auto posiadam od nowości i przez ten czas nigdy nie żałowałem jego zakupu, Łoś zawsze spisywał się dobrze. Więc jeśli oczekujesz dużego, komfortowego i przechwstronnego auta, to jest auto dla Ciebie i napewno nie będziesz zawiedziony.
3,5
~Przemysław
Volvo XC90 II
SUV 2.0 T6 320KM 235kW
Uważam, że Volvo XC90 jest jednym z najpiękniejszych SUV-ów na rynku, stanowił odpowiedź na potrzebę pojazdu 7-osobowego, który zapewni przestronność, komfort i bezpieczeństwo mojej rodzinie, a przy tym uwiedzie lekkością linii. Spełnił rolę auta rodzinnego, klasycznego "dzieciakowozu", na pochwałę zasługują potężna ilość miejsca także w drugim i trzecim rzędzie oraz szeroki kąt rozwarcia tylnych drzwi, dzięki czemu można komfortowo zajmować miejsce z tyłu. Niestety uwiódł mnie urodą, lecz globalnie rozczarował elektroniką, elektryką, silnikiem oraz wyjątkowo wysokim spalaniem. Jest to pierwsze Volvo, które mnie rozczarowało, bowiem byłem wierny marce od lat, zaczynając od S70, następnie S80, dwie generacje XC70 CC, którymi byłem usatysfakcjonowany. Mój egzemplarz XC90 wymagał zbyt wielu kompromisów w stosunku do ceny zakupu...

Raporty spalania Volvo XC90

Liczba raportów: 291
Średnie spalanie dla Volvo XC90
6,8 – 15,6
l/100 km
7,6 – 10,0
l/100 km
15,5 – 16,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,3
Volvo XC90 I
SUV 2.4 D5 185KM 136kW
Posiadam c Xc90 od 2 mcy, wczesniej xc70 z takim samym silnikiem nieco starszy ale legendarny wol roboczy d5 163km. Poprzednim zrobiłem 60tkm bez awarii motoru. Ten mnie nieco rozczarował bonjuz po 2tkm padł jedem wtrysk. Wymianilem na nowy ale mam wrażenie że to początek inwestycji. Na szczęście regeneracja nie przekracza 100e ew.wymina na nowy 260e x 4;-(. Komfort zaskakująco dobry, jednak to auto jak nazwa wskazuje volvare do doczenia się nie do dynamicznej jazdy. Będzie pakowne i wygodne na długich przlotach. Masa zaminnikow w przystępnych cenach. Jeśli do roku bedzie się toczył bez dalszych awarii nabiorę do niego większego zaufania.
9,1
Volvo XC90 II
SUV 2.0 D5 225KM 165kW
6,4 l/100km Gdańsk-Częstochowa w trybie Eko, na obniżonym pneumatyczny zawieszeniu, włączoną klimatyzacją na 20 st C z przodu i 17 st C z tyłu, przy temperaturze zewnętrznej między 26 a 30 st. C. 1/3 trasy za autokarem przy 102 km/h i adaptacyjny tempomatem ustawionym na minimalną odległość od poprzedzającego pojazdu, reszta trasy równą stówką. Mało wyprzedzania, jeśli już to bardzo delikatne. Obciążenie samochodu około 300kg plus 2100kg masy własnej pojazdu. Przebieg 140 tys. Sądzę, że jadąc równo z tymi wolniejszym Tirami około 80km/h, bez obciążenia i z wyłączoną klimą da się zbić jeszcze z pół litra na setkę by zobaczyć 5 z przodu do deklarowanej przez producenta wartości. Autostrada 120km/h to już 8 litrów na setkę. Przy 140km/h jakieś 9. W mieście przy dynamicznej jeździe na krótkich odcinkach żre jak smok, nawet i 15litrów ale masa swoje robi.
9,7
Volvo XC90 II
SUV 2.0 T8 Twin Engine 390KM 287kW
Realny zasięg na samym prądzie (tryb PURE) to max 30-35 km. W zimie 20-25 km. Przy spokojnej jedzie na pełnej baterii w trybie miejskim / podmiejskim na dystansie koło 80 km do osiągnięcia 4-5 litra / 100 km. Generalnie po mieście przy częstym ładowaniu w lecie jeżdżę wyłącznie na prądzie. Na autostradzie przy prędkości 150 km/h trzeba liczyć 12-13 litrów na 100 km. Warunki pogodowe potrafią zrobić 1-1,5 litra różnicy na 100 km. Generalnie na 27 tys. km przejechane (w tym 1/3 na prądzie i ponad 1/3 na autostradzie) długoterminowe spalanie 8,1. Ja na taka moc silnika bardzo przyzwoicie

Usterki Volvo XC90

Liczba wpisów: 39
uszczelka pod głowicą
  • Volvo XC90 II SUV 2.0 D5 235KM 173kW 2016-2018
  • silnik
  • 256 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 0
Komunikat z komputera pokładowego zatrzymaj pojazd i dolej płynu chłodniczego. Po dolaniu płynu problem zniknął. Serwis ustalił że padła uszczelka pod głowicą i zaproponował wymianę silnika(sic!). Z racji tego udałem się do niezależnych serwisów (3 różnych) naprawiających silniki i usłyszałem ze to typowa wada tego silnika, przy uszkodzeniu uszczelki ulega deformacji z powodu przegrzania cylinder a w skrajnym przypadku cały blok silnika i wymiana uszczelki niczego nie da albo naprawi na bardzo krótko. Usłyszałem ponadto że zwykle usterka ta występuje przy przebiegu około 200tys. Świetne auto ale przy dużej usterce drogie w naprawie. Na pocieszenie Volvo daje gwarancje na dożywotnią na nowy silnik do czasu zmiany właściciela
Błąd krytyczny ładowania akumulatora 12V, błąd hybrydy.
  • Volvo XC90 II SUV Facelifting 2.0 B5 Diesel Mild Hybrid 249KM 183kW od 2019
  • instalacja elektryczna
  • 33 tys. km
Błąd wyskoczył podczas jazdy. Najpierw pokazało błąd ładowania akumulatora 12V, po czym po 3-4 minutach pokazało błąd układu hybrydowego, auto przeszło w tryb awaryjny, ograniczenie do 50km/h i nakazało zatrzymanie. Laweta - serwis. Czekam na info z serwisu. Chyba pechowe to Volvo lub jakieś chińskie :) bo to już kolejna usterka. Do tego Volvo assistance w ramach auta zastępczego podstawia notorycznie segment D choć oddając auto serii 90 przysługuje auto z segmentu E - 4 raz wiozłem na lawecie do serwisu i zawsze ta sama gadka, że akurat wypożyczalnia nie ma. I z każdym kolejnym razem coraz gorsze fury. Boję się że przy następnej dostanę matiza.
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Zawieszenie pneumatyczne nie podnosi się czy to jest związane z wielkim mrozem wczoraj działało wszystko
  • Volvo XC90 II
  • zawieszenie
  • 103 tys. km
Zawieszenie pneumatyczne nie działa słychać trzaski a niechce się podnieść czy to normalne podczas mrozu -16 wczoraj działało bez zarzutów co zrobić jaka może być przyczyna muszę coś wyczyścić czy postawić w ciepłym pomieszczeniu
Problem rozwiązany
6 komentarzy

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 36
5,0
Volvo XC90 I
SUV 2.9 T 272KM 200kW
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LANDIRENZO OMEGAS
przebieg: 80 tys. km
użytkowana przez: 90 tys. km
Kilka tygodni męczyłem się z instalacją w samochodzie Volvo XC90 2,9 biturbo. Trafiłem do tego zakładu i mam to co chciałem. Jeżdżę na gazie samochodem, który podobno na gazie nie jeździ i to lepiej niz na benzynie. Nic sie nie dzieje. Żadnych problemów. Jeszcze raz polecam: Auto Gaz Kopiczko ul. Braci Briggsów 21. Marki. 22 771 35 33. Mają też stronę ale nie pamiętam...
5,0
Volvo XC90 II
SUV Facelifting 2.0 B6 Benzynowy Mild Hybrid 314KM 231kW
homologacja: "KME" Sp. z o.o.
instalacja: KME
przebieg: 2 tys. km
użytkowana przez: 4 tys. km
Rewelacja. Spalanie benzyny na 100 km symboliczne około +/- 1 litr, reszta lpg. Auto chodzi na gazie pięknie jestem bardzo zadowolony. Odnośni Właściciel Homologacji wg ITS wybrałem cokolwiek, nie wiem tego nie mam tej homologacji pod ręką a bez wybrania nie dało się opinii wystawić.
5,0
Volvo XC90 I
SUV 3.2 243KM 179kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC Sequent P&D
przebieg: 80 tys. km
użytkowana przez: 65 tys. km
Instalacja BRC SQ P&D. Montaż przy udokumentowanym przebiegu 80 tys.km. Przebieg do dziś ok 65 tys.km. Przez ten czas - ok 2 lata żadnych problemów. Po montazu nic się nie zmieniło jeśli chodzi o dynamikę i pracę silnika. Nie było spadków mocy, ani tzw mulenia na gazie.To że zdecydowałem się na LPG to był dobry wybór. Instalacja zwrócila się już dwukrotnie.
Volvo XC90