Szukaj

Informacje o Volvo XC90 I 2.5 T 210KM 154kW 2002-2007

Lata produkcji: 2002 – 2007
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Pierwsza generacja modelu produkowana w latach 2002-2014. Koncepcyjnym pierwowzorem modelu był prototyp o nazwie Adventure Concept Car zaprezentowany w 2001 roku. Wersja produkcyjna auta została zbudowana na platformie podłogowej o oznaczeniu P2x, którą dzieliła między innymi z modelami S60, V70 i S80. Projektantem auta był Doug Frasher. W latach: 2004, 2006 i 2007 XC90 przechodził kolejne modernizacje stylistyczne. Po wprowadzeniu drugiej generacji samochodu, XC90 I został przygotowany na rynek chiński, gdzie jest produkowany pod nazwą XC Classic .
czytaj więcej
Powagosław
Znakomicie wyglądająca alternatywa wobec krzykliwych, często udziwnionych stylistycznie SUV-ów. Volvo nie musiało wymyślać niczego nowego, wystarczyło sięgnąć do tradycji wzornictwa skandynawskiego minimalizmu. To zawsze dobry sposób na ponadczasową elegancję. ~Powagosław
Luzacjusz
Nie mów, co Ty możesz zrobić dla Szwecji, pomyśl, co Szwecja może zrobić dla Ciebie. A przepraszam, właśnie dała nam czystą formę nowego Volvo. To lepsze niż nowy katalog Ikei, Zlatan Ibrahimović, a nawet wąsy chłopaków z Abby. ~Luzacjusz
Produkowany od 2002 do 2007 roku
Pojemność skokowa 2521 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 210 KM (154 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 1500-4500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 5
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 20
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 83 x 93,2 mm
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Silnik + Całokształt

Wady

- Stosunek jakość/cena - Układ jezdny - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie dla Volvo XC90 I 2.5 T 210KM 154kW 2002-2007
14,9
l/100 km
15,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

13,9
Liczba komentarzy: 1
Volvo XC90 I
SUV 2.5 T 210KM 154kW
185 000km przebiegu, auto z francji, 5biegowy automat, od nowosci 5w30, od 170 000km jezdzi na 0w30 A5b5 castrol dla Volvo, minimalnie po naszej pieknej Polsce w trasie potrafi zejsc ponizej 12L lpg/100 warunek taki by nie przekraczac 110km/h. 12L lpg = 28zł = 5,5L ON!! a ten szrocik wazy 2,2T!! swietne auto, jezeli chodzi o pakownosc, komfort, ekonomie podrozowania :) przy szybszej jezdzie ( autostrada 150-160km/h plus bycie najszybszym na trasie krajowej i w miescie) spalanie 16,5L lpg. ale to naprawde trzeba sie spieszyc :D brakuje 6biegu wtedy bylo by nieco ciszej... we wroclawiu w korkach spalanie nie przekracza 16L lpg jak to wyglada z sama benzyna? mysle ze bez problemu 11L/100km srednia, ok 10 na trasie i ok 13-14L w miescie :) jestem naprawde zadowolony i wiem ze nastepne auto to tez xc90 :) pozdrawiam
14,1
Volvo XC90 I
SUV 2.5 T 210KM 154kW
Pali dużo i mało. To duży samochód wiec palić musi. Zadziwia mnie rozrzut spalania na trasie i w mieście. Na trasie jadąc rozsądnie bez problemu osiągam poziom 11,5 litrów/100 za to w mieście latem 16,5l a zimą w ciągłych warszawskich korkach 17,5l. Choć za paliwo zapłacić trzeba to kocham ten samochód coraz bardziej. To brzmienie silnika, napęd AWD i komfort. Mnie to bardzo odpowiada. Do ścigania się nie nadaje i nie po to go stworzono ale osiągnięcie prędkości maksymalnej nie stanowi dla niego problemu.
13,9
Volvo XC90 I
SUV 2.5 T 210KM 154kW
Instalacja STAG. Jak na tak ciężkie auto spalanie bardzo dobre. Najniższy wynik na trasie w Polsce 10,5L nie przekraczając 100km/h. Dystans 450km , czas 5h 20 min. Jeżeli chodzi o autostradę, proporcjonalnie do prędkości +1. 110 - 12L, 140- 15L itd.
Volvo XC90 I