Szukaj

Informacje o Alfa Romeo Giulietta Nuova II Hatchback 5d Facelifting 2016 2.0 JTDM-2 150KM 110kW od 2016

Lata produkcji: 2016 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Aż chce się to powiedzieć – kunszt technologii. Kiedyś Alfa błyszczała produkując nietypowe motory typu Bokser, a teraz idzie za modą i z małych jednostek wyciska ostatnie poty. Benzynowe 1.4l ma tylko 120KM, ale dzięki doładowaniu moment obrotowy wynosi ponad 200Nm i po prostu go czuć – setka w 9.4s zupełnie wystarczy. Mało? Wariant 170-konny zejdzie poniżej 8 sekund! To zabawne ale flagowy motor ma… 1.8l. Moc? 235KM! Genialnie wchodzi na obroty i w fotel wciska tak, że aż się robi niedobrze – a to „tylko” wóz kompaktowy. Diesle brzmią nieco skromniej – 1.6l ma 105KM i jest najnudniejszą jednostką w gamie. Mimo to spokojnym kierowcom na co dzień powinien się spodobać. Większy motor ma już 2.0l i 170KM – jego elastyczność jest świetna, a 320Nm momentu obrotowego sprawia takie wrażenie, jakby auto nic nie ważyło. Niestety – nie brzmi jak motor benzynowy.
czytaj więcej
Powagosław
Giulietta ma na tyle wdzięku, że nie trzeba nawet Umy Thurman, by przekonać o tym świat. Miło ogląda się samochody, które oddają ducha marki, jeśli oczywiście taki istnieje. Giulietta tak właśnie emanuje duchem Alfy Romeo. ~Powagosław
Luzacjusz
Jak zapewne powiedziałby pewien słynny szwagier: predator, piękny, it's beautiful, forfiter. Giulietta bardziej od krokodyla przypomina żabę, ale jej nie trzeba całować, żeby ujrzeć królewski urok. ~Luzacjusz

Dane techniczne Alfa Romeo Giulietta Nuova II Hatchback 5d Facelifting 2016 2.0 JTDM-2 150KM 110kW od 2016

Produkowany od 2016 roku
Pojemność skokowa 1956 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 4500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 380 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6

Usterki Alfa Romeo Giulietta Nuova II

Liczba wpisów: 4
Często haczy 1 bieg, czasami 2 oraz zgrzyta przy redukcji z 5 na 4
  • Alfa Romeo Giulietta Nuova II
  • inne
Często haczy 1 bieg i trochę czasami 2, ale przy przełączaniu z 1 na 2 (przy redukcji z np.3 lub 4 - 2 bieg wchodzi b. dobrze, a do tego zdarzyło się kilka razy, że przy redukcji z 5 na 4 nastąpił zgrzyt w skrzyni biegów, jakby koła zębate przytarły o siebie (zmiana normalna nie za szybka). Jak zrobię redukcję powoli, z odstępem ok. 1,5 s, to jest O.K. Inne biegi wchodzą całkiem w porządku. W serwisie Alfy usłyszałem, że skrzynia z tych pierwszych roczników była felerna i niedopracowana, ale żadnej akcji naprawczej nie robią, mogą jedynie wymienić elementy 1 i 2 biegu na mój koszt (ok.3000zł) lub sam olej w skrzyni, ale nie dają żadnej gwarancji, że to coś pomoże. Proszę o poradę co z tym fantem można zrobić, a może ktoś ma podobny problem? Co ciekawe, jak kupowałem używany pojazd 5 letni z przebiegiem 80tys., skrzynia chodziła całkiem dobrze, ale po przejechaniu dosłownie ok. 1-2 tys., po miesiącu używania zaczęła wychodzić w/w usterka.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
MultiAir
  • Alfa Romeo Giulietta Nuova II Hatchback 5d 1.4 TB 16v Mair 170KM 125kW 2010-2013
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Dwa razy uszkodzony moduł MultiAir. Pierwszy z błędem konstrukcyjnym, drugi tzw. pozmianowy. Moduł kosztuje ponad 3000 + drobne części, oleje i robocizna. Całość ponad 4000. To moja pierwsza i ostatnia alfa. Super przygoda, zakończona rozczarowaniem.
Sonda Lambda i wąż gumowy
  • Alfa Romeo Giulietta Nuova II Hatchback 5d 2.0 JTD 16v 140KM 103kW 2011-2013
  • układ wtryskowy
  • 48 tys. km
Występowanie usterki:
Miałem problem z sadzą na tylnej klapie. Padła sonda lambda i wąż gumowy między turbiną i intercooler'em.
Alfa Romeo Giulietta Nuova II Hatchback 5d Facelifting 2016