Szukaj

Informacje o Alfa Romeo Stelvio 2.9 V6 Bi-turbo 510KM 375kW od 2017

Lata produkcji: 2017 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Średniej wielkości crossover SUV (segment I; grupa premium) produkowany od 2017 roku. Pierwszy samochód w tej klasie Alfa Romeo, pomijając terenowy model Matta z lat 50. Początek prac nad SUV-em włoskiej marki datuje się na rok 2003, kiedy zaprezentowano prototyp o nazwie Kamal. Stelvio zbudowano na płycie podłogowej Giorgio, którą dzieli z modelem Giulia. Usportowiona wersja auta nosi nazwę Stelvio Quadrifoglio. Nazwa modelu pochodzi od słynnej Przełęczy Stelvio – najwyższej przejezdnej przełęczy we włoskich Alpach Wschodnich.

czytaj więcej
Powagosław

Henry Ford mawiał, że „gdy widzi Alfę Romeo, zdejmuje kapelusz”. W ostatnich latach marka z powodzeniem odbudowuje swój prestiż i Stelvio właśnie dobudował do niego dwa piętra. Warto było czekać.

~Powagosław
Luzacjusz

Przypomnijcie mi, która marka jeszcze nie robi SUV-ów? FSO? Więc darujmy sobie marketingową śpiewkę o tym, że SUV Alfa Romeo to jakiś przełom w motoryzacji. Gdyby Alfa była niemiecką marką, zabrałaby się za niego mniej więcej wtedy, co Porsche, czyli dawno temu. Na szczęście, to ładny samochód, ale parę ładnych w tej klasie już mamy.

~Luzacjusz
Produkowany od 2017 roku
Pojemność skokowa 2891 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 510 KM (375 kW) przy 6500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 600 Nm przy 2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 9,3 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 86,5 x 82 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 8
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,9 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Skrzynia biegów

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Koszty utrzymania

Wybrane oceny

5,0
~Bogdan361
SUV 2.9 V6 Bi-Turbo 510KM 375kW
Alfa Romeo Stelvio
Włosi są mistrzami, reszta to tylko mniej czy bardziej udane naśladownictwo. Układ kierowniczy niezwykle precyzyjny, czuły i bezpośredni. Hamulce bardziej niż skuteczne. Doskonałe zawieszenie o zmiennej charakterystyce. Wygodny i niepozorny, ciągle SUV.
4,7
~FanatykQ
SUV 2.9 V6 Bi-Turbo 510KM 375kW
Alfa Romeo Stelvio
Czego chcieć więcej. Cudo inżynierii i włoskiej pasji. Rwie do przodu, i to jak! Mocy nie brakuje, nigdy. Jest zawsze pod nogą. Porsche zostają daleko z tyłu:) Nawet niektóre amg. Mina cwaniaków z BMW M? BezcennaI ten dźwięk! (Silnik)
Alfa Romeo Stelvio