Szukaj

Informacje o Audi A3 8L S3 Hatchback 1.8 T 210KM 154kW 1999-2001

Lata produkcji: 1999 – 2001
Segment: Niższa klasa średnia

Kompaktowe Audi A3 to od momentu swojej premiery rynkowej w 1996 r. jeden z najlepiej sprzedających się modeli z czterema pierścieniami na grillu. W zależności od generacji w ofercie były dostępne wersja trzydrzwiowa, pięciodrzwiowa Sportback, dwudrzwiowy kabriolet oraz czterodrzwiowa limuzyna (sedan). W sprzedaży znalazły się również mocniejsze odmiany Audi S3 oraz Audi RS3.

Audi A3 I (8L) (1996 - 2006)

Zaprojektowana przez Dirka Van Braeckela pierwsza generacja kompaktowego Audi zadebiutowała na rynku w 1996 r. jako trzydrzwiowy hatchback. Trzy lata później do oferty dołączył wariant pięciodrzwiowy, by w kolejnym roku auto przeszło przeszło pierwszy facelifting.

Dostępne silniki Audi A3 8L

Oferta silnikowa, jaka była dostępna w sprzedaży, była dość szeroka i niemal każdy mógł znaleźć coś interesującego dla siebie. Bazowy model napędzany był 1,6-litrowym silnikiem o mocy najpierw 101, a później 102 KM. Mocniejsza jednostka, o pojemności 1,8 litra, generowała 125 KM, zaś wersja tego silnika z turbodoładowaniem oferowała 150 oraz 180 KM, a w odmianie S3 – 210 KM. Później silnik w Audi S3 dysponował już mocą 224 KM.

Oferta diesli obejmowała wyłącznie silniki o pojemności 1,9 litra. Wersja 1.9 TDI z pompą rotacyjną generowała 90 i 110 KM, a z pompowtryskiwaczami 100 i 130 KM.

Audi A3 II (8P/8PA/8P7) (2003 - 2013)

Druga generacja Audi A3, którą zaprojektował Gary Telaak, zbudowana została na nowej płycie niemieckiego koncernu PQ35, która posłużyła również przy projektowaniu m.in. Volkswagena Golfa IV, Seata Leona II czy Skody Octavii II. Tak jak w przypadku pierwszej generacji "A-trójki" najpierw zadebiutowała odmiana trzydrzwiowa, ale już rok później dołączyła do niej pięciodrzwiowa wersja A3 Sportback. W 2006 r. zadebiutowało Audi S3 w trzydrzwiowym nadwoziu, z kolei od 2007 r. z taśm produkcyjnych zjeżdżała również odmiana A3 Cabriolet z klasycznym miękkim dachem. W 2008 r. auto przeszło facelifting i jednocześnie dołączyła do oferty mocniejsza odmiana Audi S3 Sportback.

Dostępne silniki Audi A3 8P/8PA/8P7

Gama dostępnych jednostek napędowych w Audi A3 drugiej generacji obejmowała szeroką paletę silników benzynowych. Na początku bazowym silnikiem były 1.6 8V o mocy 102 KM i 1.6 FSI o mocy 115 KM, które zostały zastąpione przez jednostkę 1.4 TFSI o mocy 125 KM. Z kolei jednostka 2.0 FSI (150 KM) zastąpił silnik 1.8 TFSI (160 KM). Dwulitrowa odmiana silnika TFSI dysponowała mocą 200 KM, a w odmianie S3 silnik ten był mocniejszy o 65 KM. W ofercie znalazła się także 6-cylindrowa jednostka o pojemności 3,2 litra i mocy 250 KM.

Gamę silników wysokoprężnych otwierał silnik 1.9 TDI o mocy 105 KM, który został zastąpiony przez diesla 1.6 TDI o mocy 90 oraz 105 KM. Do oferty dołączył także dwulitrowy motor TDI, który był oferowany w opcji 140- i 170-konnej.

Audi RS3

W drugiej generacji kompaktowego Audi pojawiła się również po raz pierwszy wersja RS3. Pod maską tej odmiany silnikowej pracował 2,5-litrowy motor o mocy 340 KM, który pozwalał na rozpędzenie się do prędkości 100 km/h w zaledwie 4,6 s.

Audi A3 III (8V) (2012 - 2020)

Trzecia generacja Audi A3, oznaczona kodem fabrycznym 8V, a którą zaprojektował Dany Garand, zadebiutowała na wystawie w Genewie w 2012 r. także najpierw w odmianie 3-drzwiowej, a rok później pojawiła się wersja A3 Sportback z jedną parą drzwi więcej, a także odmiana sedan (A3 Limousine). Pod koniec tego roku pojawiła się również wersja z otwieranym miękkim dachem (A3 Cabriolet) Auto zbudowane została na platformie MQB. W 2014 r. na wystawie w Nowym Jorku Audi A3 zostało uhonorowane prestiżowym tytułem Światowego Samochodu Roku 2014.

Dostępne silniki Audi A3 8V

Paletę dostępnych silników benzynowych TFSI w Audi A3 III otwiera jednostka 1,2-litrowa o mocy 105 KM. Silnik 1.4 dysponował mocą 122 i 140 KM, wersja 1.8 TFSI miała pod maską stado koni mechanicznych liczące 180 sztuk, zaś jednostka 2.0 TFSI generowała moc 223 KM. Bazowy diesel 1.6 TDI miał moc 105 KM, zaś dwulitrowa jednostka wysokoprężna była dostępna do wyboru w wariancie o mocy 150 i 184 KM.

Audi A3 III oferowane było także w odmianie dostosowanej do zasilania gazem ziemnym (CNG). Audi A3 g-tron dysponował mocą 110 KM. W ofercie pojawiła się także po raz pierwszy wersja hybrydowa e-tron o łącznej mocy silników benzynowego i elektrycznego równej 204 KM.

Audi S3 oraz RS3

Niemalże od początku produkcji, bo od 2003 r., w ofercie znajdowało się Audi S3, które napędzane było silnikiem 2.0 TFSI o mocy 300 KM. W 2014 r. pojawiła się także wersja S3 z otwieranym dachem (S3 Cabriolet). Wraz z liftingiem Audi A3 w 2016 r. moc odmiany S3 wzrosła do 310 KM.

Pod koniec 2014 r. pojawiła się najmocniejsza wersja kompaktowego Audi A3. Nowe Audi RS3 napędzane było wielokrotnie nagradzanym pięciocylindrowym silnikiem 2.5 TFSI o mocy 367 KM i maksymalnym momentem obrotowym 465 Nm. Od 2017 r. moc Audi RS3 podniesiono do 400 KM.

czytaj więcej
Powagosław

Samochód, który trafi do książek o historii motoryzacji nie musi się zmieniać, a ewentualne zmiany stylistyczne powinny być przewidywalne i delikatne. Czy nie tak właśnie jest? A3 to jeden z tych samochodów na rynku, które chyba pod każdym względem wpisują się w oczekiwania kupującego.

~Powagosław
Luzacjusz

Nigdy nie był indywidualistą i nigdy nie będzie. Dla większości ludzi, którzy kupują ten samochód jest on i tak zbyt zadziorny.

~Luzacjusz
Produkowany od 1999 do 2001 roku
Pojemność skokowa 1781 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 210 KM (154 kW) przy 5800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 270 Nm przy 2100-5000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 20
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 96,4 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Silnik + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria
Średnie spalanie dla Audi A3 8L S3 Hatchback 1.8 T 210KM 154kW 1999-2001
12,0
l/100 km
12,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,6
Audi A3 8L
S3 Hatchback 1.8 T 210KM 154kW
Autko rewelacyjnie spisuje się na LPG. Średnie splanie gazu ok 9.2l:) Instalacja kosztowała 2400zł, na gazie zrobione 35 tys km i zero problemów:) Teraz informacja dla osób które tak ostro krytykują zakładanie gazu do s3... po pierwsze jak was tak stać to kupcie sobie nowe s3 a dlaczego jezdzicie starszymi modelami?! Po kolejne to, że LPG szkodzi to zwykły mit! poprzednie a3 zrobiło 150 tysi na gazie i zupełnie nic złego się z silnikiem nie stało, zero awarii!! Ktoś pisal, ze gaz jet suchy i szkodzi na turbine bo ma gorsze smarowanie... i w tym przypadku gratuluje ogromnej wiedzy!;D dla formalnosci dodam ,ze turbina jest smarowana olejem z silnika a łopatki turbiny napedzają spaliny więc nie wiem co ma to wspólnego z suchościa gazu;D
11,5
Liczba komentarzy: 2
Audi A3 8L
S3 Hatchback 1.8 T 210KM 154kW
Na "Baranów" z zagazowanymi jednostkami z turbo nie chce mi się patrzeć, po pierwsze gaz jest suchy i nie ma smarowania, po 2 nie rób z siebie dziada i kup sobie diesla a nie kaleczysz kultowe wóż jakim jest eSka, zagazuj sobie a3 !! Auto godne polecenia, jeżdżę rok i nic jeszcze nie wymieniłem (nic się nie zepsuło) wiadomo ze wszystkie podzespoły exploatacyjne typu filtry oleje klocki itp, trzeba robić na czas! Swoim wozem zrobiłęm juz grubo ponad 25 tyś. kilometrów wymieniam olej z filtrami co 8-9 tys i nic się nie dzieje. czytają nie które opinie srać mi się chce, kupuje baran auto ponad 200 konne turbo i chce zeby mu paliło 7 czy 8 litrów jak Matiz. Trzeba podkreślić ze to nie jest wóz do bujanki dla żelusia, bo z natury 4wd zawsze pali więcej, nie jest to oska, Mi srednia nie spada poniżej 13,2 z wregóły wolno nie jeżdze i nie lubię jak ktoś startuje przede mną na światłach :) Dla kogoś kto szuka wozu mogę powiedzieć ze WRX S500 CZY BMW 750 na krótkich odcinkach nie dają rady, na trasie audi mięknie bo v-max 250 sprawdzony ;] Auto nie zawodne godne polecenie ;]
13,8
Audi A3 8L
S3 Hatchback 1.8 T 210KM 154kW
Audi posiadam 2 lata, spalanie z tego okresu. Średnio 10l, trochę trasa trochę miasto- raczej bez korków. W zimie 0.5-1 l więcej. Spalanie maksymalne za 100zł 70km, ale to już cały czas podłoga w trasie, dużo wyprzedzania poboczem. Minimalne średnie, w trasie 300km, Zakopianka - Słowacja, zakopianka dosyć dynamicznie, słowacja - przepisowo, sam byłem w szoku spalania. W korki się nie pcham bo wiem czym to może grozić.

Usterki Audi A3 8L

Liczba wpisów: 59
Problem z silnikiem.
  • Audi A3 8L Hatchback 1.6 i 101KM 74kW 1996-2000
  • silnik
Witam. Mam problem z silnikiem. Problem się zaczął, gdy samochód tracił moc 2 dni po wymianie termostatu. Mechanik doszedł do wniosku, że powodem tego problemu była świeca iskrowa. Gdy została wymieniona pojazdem zrobiłem 100km, a po przejechanych 100 kilometrach znowu tracił moc, zaczął szarpać przy dodawaniu gazu. Po przyjechaniu do mechanika zmieniliśmy wszystkie świece i przewody do świec. Po dzisiejszych kilometrach (około 60-ciu), samochód znowu stracił moc, w dodatku gasł. Cały ten czas gdy tracił moc, objawem kolejnym był dziwny zapach spalin, drżenie silnika i strzelanie z tłumika. Wypompowane było całe paliwo i zalane 10 litrów benzyny z innej stacji (polskiej)
Problem rozwiązany
8 komentarzy
Dziwny problem w Audi a3 1,6 LPG 2000r. Gaszący silnik
  • Audi A3 8L Hatchback 1.6 i 101KM 74kW 1996-2000
  • silnik
Witam serdecznie. Pisze do Was, bo mam od 5 dni taki nie typowy problem w moim Audi a3 1,6 LPG 2000r. Ostatnio wymieniałem rozrząd w nim wraz z czujnikiem wałka rozrządu, do tego założyłem gaz sekwencyjny i miałem jeszcze zmieniane panewki,korbowód. Co do samochodu jeździ bardzo przyjemnie, nic nie stuka nic nie puka, zapala bardzo dobrze, a po przejechaniu ostatnio 6 km, i dojezdzajac do krzyzowki, zwalniając i mając na sprzegle już noge,zeby rzucic na luz zgasł mi silnik tak bez niczego, bez zadnych wahan czy spadku obrotów. Swiatła świeciły, radio grało, tyle że silnik zgasł i kontrolka akumulatora świeciła-normalne, odrazu, wyłaczyłem, i włączyłem i auto zapaliło odrazu. Wczoraj jechałem 40km, i nic takiego nie miałem, stałem w korkach, dojezdzałem do krzyzowek, na ronda, i po powrocie czyli około 70km, znowu dojezdzajac do swiateł, zwalniajac juz na nizszym biegu i nie dodajac gazu , dalej to samo, auto zgasło, swiatla sie nie wylaczyly, radio dalej grało, tyle ze zgasło, ale nie ma problemu odrazu go zapalic. Ale co jest przyczyna ze tak się dzieje?
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Centralny Zamek.
  • Audi A3 8L
  • inne
Występowanie usterki:
Tak 74
Nie 23
Częstą przypadłością Naszych A3 jest kulejąca pompka centralnego zamka, która steruje zarazem oświetleniem wnętrz i domykaniem szyb oraz w niektórych przypadkach fabrycznym alarmem. Pompka o której mowa znajduje się w lewym boczku bagażnika (poniżej wofera jeżeli jest w opcji), jego dziwna przypadłośc to rozpadające się na kawałki łopatki wirnika przez które blokuje się mechanizm. Bratnim problemem centralnego zamka sa również pękające przewody ciśnieniowe przez które rygielki w drzwiach "nie mają siły" się podnieśc lub opóścić
9 komentarzy
Audi A3 8L S3 Hatchback