Szukaj

Informacje o Audi A3 8P Hatchback 3d 3.2 VR6 250KM 184kW 2003-2009

Lata produkcji: 2003 – 2009
Segment: Niższa klasa średnia
Gama silnikowa w Audi A3 poraża jak nadmiar alkoholu tyle, że w tym wypadku jest to jak najbardziej zdrowe. Na szczycie – benzynowy 2.0 TFSI w modelu S3 generujący moc 265KM! W praktyce rozsądniejsze i tańsze są inne jednostki. Już podstawowa o mocy 102KM i pojemności 1.6l może okazać się wystarczająca, ale jeśli iść tym tropem, to lepiej wybrać wersję FSI o mocy 115KM. Jest dynamiczniejsza, mniej pali i lepiej pracuje. Trzymając się bezpośredniego wtrysku – 1.4TFSI z doładowaniem jest jednym ze słynniejszych silników w koncernie. Ma 125KM, pracuje cicho i zaskakująco żwawo popycha auto w kierunku horyzontu, ale nie do gwiazd. Od tego są inne motory: 1.8 i 2.0l również z bezpośrednim wtryskiem. 2.0 150KM wystarczy do dynamicznej jazdy i zawstydzenia cwaniaczków na drogach, a jego cena jest dość rozsądnie skalkulowana – przynajmniej jak na Audi. Lepszy jest jednak doładowany 1.8l, który osiąga 160KM już przy 4500 obr/min. Czuć w nim moc, ale też i wyższą cenę. Wśród ciekawszych diesli znajdzie się coś nudnego, fajnego i szalonego. Nudny jest 1.9TDI o mocy 105KM, choć poradzi sobie zarówno w trasie jak i w mieście. Fajny jest 2.0TDI o mocy 140KM, a szalony – 2.0TDI 170KM. Mogłyby być trochę lepiej wyciszone, ale już ten słabszy jest w stanie pokazać, że życie może być piękne, a mocniejszy, że warto czasem zgrzeszyć. Tym bardziej, że oba są oszczędne.
czytaj więcej
Powagosław

Samochód, który trafi do książek o historii motoryzacji nie musi się zmieniać, a ewentualne zmiany stylistyczne powinny być przewidywalne i delikatne. Czy nie tak właśnie jest? A3 to jeden z tych samochodów na rynku, które chyba pod każdym względem wpisują się w oczekiwania kupującego.

~Powagosław
Luzacjusz

Nigdy nie był indywidualistą i nigdy nie będzie. Dla większości ludzi, którzy kupują ten samochód jest on i tak zbyt zadziorny.

~Luzacjusz
Produkowany od 2003 do 2009 roku
Pojemność skokowa 3189 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 250 KM (184 kW) przy 6300 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 2500-3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 84 x 95,9 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4 quattro
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Silnik + Całokształt

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Widoczność - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,5
~szymek_wawa
Audi A3 8P
Hatchback 3d 3.2 VR6 250KM 184kW
Wilk w owczej skórze. Gdyby nie napis na grillu "Quattro", emblemat "3.2" na klapie i dokładnie wypełniające obręcze felg tarcze hamulcowe - nikt nie wiedziałby że to jest jeden z najszybszych hatchback'ów w dziejach. Genialne auto, doskonały napęd, fantastyczny silnik i jakość wykonania na najwyższym poziomie. Ze względu na pracę jeździłem wieloma autami, a to jest jedno z najlepszych. Auto dla kogoś, kto szuka osiągów przy rozsądnych kosztach użytkowania, niewygórowanej ceny zakupu, aby móc cieszyć się tym przez cały rok. Dzięki instalacji LPG jest porównywalny w eksploatacji z popularnym 1.9 TDI, ale po 10 latach nie liczmy na przebieg mniejszy niż 300tkm w aucie z klekotem pod maską. Połączenie radości z jazdy z ekonomią - coś fantastycznego. Takie tańsze i niekrzyczące "jestem sportowym autem" S3.
4,3
~MichalG
Audi A3 8P
Hatchback 3d 3.2 VR6 250KM 184kW
Jeździłem już wieloma samochodami ale ten bije na głowę wszystkie poprzednie auta. Niesamowite wrażenia z jazdy. Przyśpieszanie, wyprzedzanie to bajka. Dźwięk silnika piękny. W środku luksus. Z zewnątrz auto bardzo eleganckie, z klasą. Bardzo wygone fotele, jakość plastików na bardzo wysokim poziomie. Mimo, że auto ma już swoje lata ciągle wszystko w nim działa, bardzo dobrze się prowadzi. Dzięki napędowi 4x4 nie ma najmniejszych problemów z jazdą w zimie, deszczu czy jeździ po szutrze, lekkim błocie. Poza tym silnik 3.2 to ostatni prawdziwy, dobry silnik w tym aucie. Nowsze silniki 1.8 TSI to już nie to. Nie ten dźwięk, nie ta elastyczność. Jeden z ostatnich prawdziwych samochodów.
4,5
~Pablo
Audi A3 8P
Hatchback 3d 3.2 VR6 250KM 184kW
Samochód jest solidny, bezpieczny, szybki i niepozorny to też duży plus dla mnie , jedyna wada to spalanie, poza tym nie znalazłem wad. Uwielbiam nim jeździć. Po zakupie i zainwestowaniu we wszystkie wymagane naprawy nie sądzę żebym go kiedykolwiek chciał sprzedać.
Średnie spalanie dla Audi A3 8P Hatchback 3d 3.2 VR6 250KM 184kW 2003-2009
12,8
l/100 km
12,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,5
Audi A3 8P
Hatchback 3d 3.2 VR6 250KM 184kW
Szczerze mówiąc kupując to auto liczyłem się ze sporymi wydatkami na paliwo... i nie zawiodłem się. Nie jest to 1.9 TDI co praktycznie paliwa nie zużywa. Miasto (Kraków) spalanie w zależności od ruchu, godziny i ciężaru nogi w przedziale 11-15,5. Trasa 8-10. Wiadomo, że jadąc cały czas ponad 200km/h spali więcej ale realnie w trasie można spokojnie zmieścić się poniżej 10. Podczas jazdy po zakrętach, z maksymalnym wykorzystaniem osiągów 20 albo i więcej. Wszystkie powyższe wartości są liczone bez klimy. Za klimę trzeba dodać mimimum litr więcej. No i trzeba dodać, że auto obliczone jest na benzynę 98. Niby można zatankować 95 ale wtedy i słabiej jeździ i więcej pali więc się nie opłaca. Kwestia napraw i przeglądów to całkiem osoby temat. Tutaj jest po prostu źle. Pomnijesi mechanicy po prostu się na tym aucie nie znają, nie potrafią zdiagnozować przyczyny, wymieniają "co się im wydaje" a przyczyny, nawet banalnie prostej nie potrafią określić. Zostaje tylko ASO (Bełtowski), które jest bardzo dobre i momentalnie wszystko dobrze diagnozują i naprawiają ale jest też niestety drogie. Chociaż nie przesadnia. Da się przeżyć ;) Części to tego auta też tylko z oryginału. Nawet jak by chcieć naprawiać u znajomych mechaników to wcale tanio nie będzie bo części i tak tylko z ASO. Oczywiście pomniejsze rzyczy typu filtry, paski, oleje, hamulce, zawieszenie itp. można spokojnie robić taniej ale poważniejsze rzeczy tylko w ASO.
12,0
Audi A3 8P
Hatchback 3d 3.2 VR6 250KM 184kW
Instalacja LPG trudna w montażu, graty topowe (KME Nevo + MAGIC III + Barracuda), a sam silnik bardzo ekonomiczny, współpracuje u mnie ze skrzynią S tronic DQ250. Przy spokojnej jeździe można zejść do 9L/100km LPG w trasie(
13,0
Audi A3 8P
Hatchback 3d 3.2 VR6 250KM 184kW
Spodziewałem się spalania do 18 litrów na 100km, więc zaskoczenia nie było. Jeden z ostatnich silników z pośrednim wtryskiem, więc jest możliwość zamontowania LPG, co też zrobiłem. Średnie spalanie po Warszawie w okolicach 17.0l/100km PB98 / 19.0l/100km LPG, a przy Quattro i takiej mocy jak najbardziej akceptowalne. Brak większych awarii, więc ciężko mówić o innych kosztach.

Usterki Audi A3 8P

Liczba wpisów: 32
Falujące obroty na zimnym silniku
  • Audi A3 8P Hatchback 3d 2.0 FSI 150KM 110kW 2003-2007
  • silnik
  • 201 tys. km
Witam, Jakiś czas temu, dokładniej 5 tygodni temu, kupiłem audi a3 8p 2003 silnik fsi 150 kucy. Problem leży w tym, że jak odpalam silnik powiedzmy z rana po przerwie od jeżdżenia około 8 godzin, obroty bardzo falują, skaczą między 1400 a 500 obr, do tego silnik wibruje, skacze, rzuca, jakoś tak to ujme. Do tego świeci się engine, dodam że po 4 minutach obroty ustają na 800, 750 i nie falują, nie ma tez drgań, silnik pracuje tak jak powinien, tak się wydaje przynajmniej i nie mam problemu z jazdą. Dodam też że po odpaleniu na zimnym przygasają światła. Liczę na pomoc, dzięki wielkie.
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Szarpanie na wolnych obrotach + gaśnięcie silnika
  • Audi A3 8P Sportback 2.0 TDI PD 140KM 103kW 2004-2008
  • inne
Podczas jazdy na wolnych obrotach pod dużym obciążeniem silnika auto szarpie, sprzęgło nie odbija do końca tak szybka jak powinno to robić. Ostatnio dodatkowo silnik podczas normalnej jazdy zaczął gasnąć......na autostradzie na tempomacie zgasł silnik bez widocznego powodu 140 km/h ok 2300rpm, na mieście przy dojeżdżaniu do skrzyżowania również zgasł kilkakrotnie. Mechanik po krótkiej rozmowie stwierdził że koło dwumas ze sprzęgłem do wymiany. Odnośnie gaśnięcia prawdopodobna usterka w instalacji elektrycznej jeszcze nie dokonana
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Nie działają wentylatory(ani wody ani klimatyzacji)
  • Audi A3 8P Hatchback 3d 2.0 TDI PD 140KM 103kW 2003-2008
  • układ chłodzenia
Pierwsze objawy to nie wyłączający się mniejszy wentylator,następnie przestała działać klimatyzacja i zapalił się przycisk "ECON" którego nie da się wyłączyć!!!Dodam że sprężarka klimatyzacji startuje!!! Najpierw w warsztacie powiedziano mi że to sterownik wentylatorów...więc wymieniłem cały zestaw wentylatorów na nowy, po czym okazało się że wentylatory nadal się nie włączają...zostało sprawdzone też że jest napięcie w kostce...sprawdziłem też ilość czynnika chłodzącego-także jest,jedyne co wyszło dziwne to fakt że w układzie klimatyzacji jest nad zwyczaj duże ciśnienie...jeżeli ktoś spotkał się z podobnym problemem to bardzo proszę o pomoc bo mechanicy ręce rozkładają...:(
Problem rozwiązany
16 komentarzy
Audi A3 8P Hatchback 3d