Szukaj

Informacje o Audi A3 8P Sportback 1.9 TDI 105KM 77kW 2004-2010

Lata produkcji: 2004 – 2010
Segment: Niższa klasa średnia
Gama silnikowa w Audi A3 poraża jak nadmiar alkoholu tyle, że w tym wypadku jest to jak najbardziej zdrowe. Na szczycie – benzynowy 2.0 TFSI w modelu S3 generujący moc 265KM! W praktyce rozsądniejsze i tańsze są inne jednostki. Już podstawowa o mocy 102KM i pojemności 1.6l może okazać się wystarczająca, ale jeśli iść tym tropem, to lepiej wybrać wersję FSI o mocy 115KM. Jest dynamiczniejsza, mniej pali i lepiej pracuje. Trzymając się bezpośredniego wtrysku – 1.4TFSI z doładowaniem jest jednym ze słynniejszych silników w koncernie. Ma 125KM, pracuje cicho i zaskakująco żwawo popycha auto w kierunku horyzontu, ale nie do gwiazd. Od tego są inne motory: 1.8 i 2.0l również z bezpośrednim wtryskiem. 2.0 150KM wystarczy do dynamicznej jazdy i zawstydzenia cwaniaczków na drogach, a jego cena jest dość rozsądnie skalkulowana – przynajmniej jak na Audi. Lepszy jest jednak doładowany 1.8l, który osiąga 160KM już przy 4500 obr/min. Czuć w nim moc, ale też i wyższą cenę. Wśród ciekawszych diesli znajdzie się coś nudnego, fajnego i szalonego. Nudny jest 1.9TDI o mocy 105KM, choć poradzi sobie zarówno w trasie jak i w mieście. Fajny jest 2.0TDI o mocy 140KM, a szalony – 2.0TDI 170KM. Mogłyby być trochę lepiej wyciszone, ale już ten słabszy jest w stanie pokazać, że życie może być piękne, a mocniejszy, że warto czasem zgrzeszyć. Tym bardziej, że oba są oszczędne.
czytaj więcej
Powagosław

Samochód, który trafi do książek o historii motoryzacji nie musi się zmieniać, a ewentualne zmiany stylistyczne powinny być przewidywalne i delikatne. Czy nie tak właśnie jest? A3 to jeden z tych samochodów na rynku, które chyba pod każdym względem wpisują się w oczekiwania kupującego.

~Powagosław
Luzacjusz

Nigdy nie był indywidualistą i nigdy nie będzie. Dla większości ludzi, którzy kupują ten samochód jest on i tak zbyt zadziorny.

~Luzacjusz
Produkowany od 2004 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1896 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 105 KM (77 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 1900 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79,5 x 95,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Dodatkowe informacje silnik wyposażony w pompowtryskiwacze i turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek (VTG)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(62%)

Zalety

+ Układ jezdny + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Stosunek jakość/cena - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,0
~D71
Audi A3 8P
Sportback 1.9 TDI 105KM 77kW
Swoją trójką jeżdżę już od ponad 2 lat i niestety mam mocno mieszane uczucia co do niej - z jednej strony jest oszczędna, zgrabna i dobrze się prowadzi, zaś z drugiej posiada mnóstwo wad i namnażających się problemów. Ogólnie nie jestem zadowolony ze swojej decyzji, którą jest wybór tego samochodu i wszystkim tym, którzy sugerują się niezwykle pochlebnymi opiniami radziłbym się 5 razy zastanowić. Zacznijmy może jednak od zalet, które sprawiły, że jeszcze się jej nie pozbyłem: - oszczędny, niezawodny silnik (podróż od 70 do 90 km/h gwarantuje średnie spalanie ok. 4,3 litra / cykl mieszany to ok. 5,5 litra) - bardzo dobre prowadzenie - tanie części oraz duża dostępność - jak na te gabaryty jest bardzo dużo miejsca w środku oraz w bagażniku - wydajna klimatyzacja, która praktycznie w ogóle nie ma wpływu na spalanie - dobre nagłośnienie - dosyć dobra widoczność, tylko słupki A Wady: - tragiczne wyciszenie wnętrza, przy prędkościach autostradowych (140 km/h), także żeby porozmawiać z pasażerem, to trzeba się wydzierać - jakość użytych materiałów - wszędzie twarde i trzeszczące plastiki, których wytrzymałość pozostawia wiele do życzenia. Tutaj złamie Ci się podłokietnik, tu urwą się mocowania od osłony przeciwsłonecznej itd. - elektryka w tym samochodzie to żart, w ciągu dwóch lat tyle razy naprawiałem działanie silniczków od podnoszenia szyb, że w pewnym momencie po prostu odpuściłem, także z tyłu pasażerowie się nie przewietrzą - radio cofające nas w czasy wczesnych lat 90, niezależnie od wersji (Concert, BNS 5.0, Navigation Plus) jego obsługa pozostawia wiele do życzenia, a do tego brak AUX (a żeby je podłączyć, to po prostu cyrk) - dramatyczna skrzynia 5-biegowa, której absolutnie nikomu nie polecam. Jeżeli jeździcie szybciej niż 100 km/h to zdecydowanie szukajcie wersji z 6-biegowej, do tego jej częstym problemem jest samoczynne zrzucanie się biegu na luz - lakier i wykonanie elementów zewnętrznych - pojawia się dużo ognisk korozji, do tego z plastikowych elementów schodzi farba (np. pomiędzy szybami) - w przypadku dojazdu do pracy w cięższych warunkach (ok. 20 km, do tego 2 kilometry stania w korku i temp. poniżej zera) średnie spalanie sięga nawet 11/12 litrów. - dynamika i elastyczność 1.9 TDI pozostawia wiele do życzenia Podsumowanie: Samochód dobry pod względem taniego przemieszczania się oraz serwisowania, natomiast jeżeli ktoś oczekuje fajerwerków bo "Audi jest bardziej premium od Golfa" to może się na tym solidnie przejechać, tym bardziej, że wnętrze wygłuszone jest gorzej od Tarpana.
4,4
~Sebastian
Audi A3 8P
Sportback 1.9 TDI 105KM 77kW
Jestem pierwszym właścicielem w Polsce. Auto sprowadzone z Belgii. Jestem z niego bardzo zadowolony. Ma ładne wykończenie, skórzana tapicerka, drewniane elementy. Samochód spełnia swoją rolę. Na początku kilometry robiłem głównie w trasach w czasie urlopów. Zjeździłem nim całą Europę od Węgier po zachodnią Francję. Od Belgii po Włochy. Od dwóch lat codziennie jeżdżę do pracy, wcześniej nie było takiej potrzeby. Pomijając koszty tankowania, w ciągu czterech lat wydałem na niego ok. 8 tys. zł. Wymieniłem rozrząd dwukrotnie (90 tys przelotu), klocki, olej i filtry co 15 tyś wymieniane, zawór egr, rozrusznik i świece. Sprzęgło z dwumasowym kołem przy 219 tys przebiegu. Słowem, zero awarii i wymiana elementów eksploatacyjnych. Jest głośny w środku, zwłaszcza w porównaniu z A6 mojego ojca. Jest dość pakowny, pomogłem przy niejednej przeprowadzce. Ogólna ocena jak najbardziej na plus, zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę cenę, koszty utrzymania i jakość samochodu.
4,8
~Tomek
Audi A3 8P
Sportback 1.9 TDI 105KM 77kW
Moja trójeczka ma dość bogate wyposażenie, piękny perłowy czarny kolor. Kod silnika 1.9 BLS. Autko odkupiłem od znajomej jako 5 letnie. Serwisowane w Audi - Łopiński Szczecin. Gdzie kontynuuje serwisowanie. W 2012 miało najechane 95tys. Odkąd mam to w 2013- przy 105tys wymieniłem komplet rozrządu. A rok temu przy 130tys. tylne klocki i tarcze, i osłony z odbojami tylnych amortyzatorów( koszt osłon - groszowe sprawy). Autko naprawde jest bezproblemowe. Pod warunkiem systematycznego serwisowania tzn. przestrzegania zmian oleju u mnie co 15tys, a także zmian filtra paliwa - raz do roku przed zimą plus powietrza. Silnik suchutki, od zmiany do zmian nie pobiera ani grama oleju.
Średnie spalanie dla Audi A3 8P Sportback 1.9 TDI 105KM 77kW 2004-2010
5,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,9
Audi A3 8P
Sportback 1.9 TDI 105KM 77kW
Samochód po chip tuningu na 140KM, średnie spalanie przy spokojnej jeździe około 5,6l, bardziej dynamicznie około 6,5l, można zejść ze spalaniem poniżej 5l, ale to przesadnie wolna jazda, najniższy wynik jaki udało mi się uzyskać na komputerze to 3,6l, ale tylko raz tak jechałem i nie mam zamiaru tego powtarzać. Samochód z tym silnikiem pali dużo w trasie, silnik jest za mały aby pozwolić na dynamiczną i oszczędną jazdę , w jedną osobę, bez obciążenia spala mi w trasie średnio 8,5l z prędkościami rzędu 180-200km/h. Jak się wlecze do 140km/h w trasie pali poniżej 6l.
6,1
Audi A3 8P
Sportback 1.9 TDI 105KM 77kW
Witam. Z ciekawością zapoznałem się z opiniami dot. spalania. W moim przypadku jestem autem rozczarowany. Może dlatego, że wcześniej jeździłem przez 5 lat BMW e39 o pojemnośći 2,5l i 163KM i poza miastem okazało się, że stare auto paliło minimalnie więcej niż Audi. Najbardziej zdziwiło mnie spalanie w czasie mojej ostatniej podróży nad Bałtyk. Jadąc z mniej więcej stałą prędkością 140 km/h wyszło mi po przejechaniu w obie strony ok. 700 km( 90% autostrada) 7,3 l/100. Tyle samo przy takiej samej prędkości spalał motor w 2,5 litrowym BMW. W mieście, przyznaje nie sprawdzałem ale trasa - rozczarowanie.
5,2
Audi A3 8P
Sportback 1.9 TDI 105KM 77kW
Witam. Na początku zaznaczę, że moja noga nie jest ciężka a wyniki spalania podaję na podstawie wyświetleń z komputera. Posiadam samochód ze skrzynią s-tronic i silnikiem 1.9 TDI 105KM i sprawa ze spalaniem wygląda bardzo imponująco. Skrzynia jeżeli nie "ciśniemy" zmienia bardzo optymalnie biegi a to przykłada się na rewelacyjne wyniki spalania.W jeździe prawie cały czas po mieście gdy jest ciasno ale bez korków z włączoną klimą pochłania około 5,3 l. W cyklu mieszanym około 4,8 z tym, że tutaj i tak przeważa cykl miejski powiedzmy 70/30 %. Natomiast ostatnio na 240 kilometrowym odcinku z czego około 30-40 km stanowiło miasto spalanie osiągnęło 4,5 l (prędkość przelotowa około 110km/h + tempomat). Są to wyniki podane z wykorzystaniem klimatyzacji na umiarkowanym poziomie i stylem jazdy, który niektórzy nazwą "emeryckim" ale coś za coś - albo spalanie albo tryb młody gniewny. Natomiast przy prędkości autostradowej około 140km/h spalanie wzrasta do około 5,3 l. W mieście przy jeździe jak tutaj zwykło ją się nazywać "dynamicznej" czyli gnamy od świateł do świateł i odrobinie korków komputer pokazał 6,1 l (ale nie wiem na ile jest to miarodajne bo był to tylko test po zakupie trwający jakiej 20 minut). Silnik polecam osobom, które oczekują w miarę dynamicznego silnika o rozsądnym poziomie spalania ale nie mają, życiowej potrzeby bycia pierwszym na światłach. Przy rozsądnym użytkowaniu samochód mało pali.

Usterki Audi A3 8P

Liczba wpisów: 32
Falujące obroty na zimnym silniku
  • Audi A3 8P Hatchback 3d 2.0 FSI 150KM 110kW 2003-2007
  • silnik
  • 201 tys. km
Witam, Jakiś czas temu, dokładniej 5 tygodni temu, kupiłem audi a3 8p 2003 silnik fsi 150 kucy. Problem leży w tym, że jak odpalam silnik powiedzmy z rana po przerwie od jeżdżenia około 8 godzin, obroty bardzo falują, skaczą między 1400 a 500 obr, do tego silnik wibruje, skacze, rzuca, jakoś tak to ujme. Do tego świeci się engine, dodam że po 4 minutach obroty ustają na 800, 750 i nie falują, nie ma tez drgań, silnik pracuje tak jak powinien, tak się wydaje przynajmniej i nie mam problemu z jazdą. Dodam też że po odpaleniu na zimnym przygasają światła. Liczę na pomoc, dzięki wielkie.
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Szarpanie na wolnych obrotach + gaśnięcie silnika
  • Audi A3 8P Sportback 2.0 TDI PD 140KM 103kW 2004-2008
  • inne
Podczas jazdy na wolnych obrotach pod dużym obciążeniem silnika auto szarpie, sprzęgło nie odbija do końca tak szybka jak powinno to robić. Ostatnio dodatkowo silnik podczas normalnej jazdy zaczął gasnąć......na autostradzie na tempomacie zgasł silnik bez widocznego powodu 140 km/h ok 2300rpm, na mieście przy dojeżdżaniu do skrzyżowania również zgasł kilkakrotnie. Mechanik po krótkiej rozmowie stwierdził że koło dwumas ze sprzęgłem do wymiany. Odnośnie gaśnięcia prawdopodobna usterka w instalacji elektrycznej jeszcze nie dokonana
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Nie działają wentylatory(ani wody ani klimatyzacji)
  • Audi A3 8P Hatchback 3d 2.0 TDI PD 140KM 103kW 2003-2008
  • układ chłodzenia
Pierwsze objawy to nie wyłączający się mniejszy wentylator,następnie przestała działać klimatyzacja i zapalił się przycisk "ECON" którego nie da się wyłączyć!!!Dodam że sprężarka klimatyzacji startuje!!! Najpierw w warsztacie powiedziano mi że to sterownik wentylatorów...więc wymieniłem cały zestaw wentylatorów na nowy, po czym okazało się że wentylatory nadal się nie włączają...zostało sprawdzone też że jest napięcie w kostce...sprawdziłem też ilość czynnika chłodzącego-także jest,jedyne co wyszło dziwne to fakt że w układzie klimatyzacji jest nad zwyczaj duże ciśnienie...jeżeli ktoś spotkał się z podobnym problemem to bardzo proszę o pomoc bo mechanicy ręce rozkładają...:(
Problem rozwiązany
16 komentarzy
Audi A3 8P Sportback