Szukaj

Informacje o Audi A5 I Sportback Facelifting

Lata produkcji: 2011 – 2016
Segment: Auta sportowe

Pierwsza generacja modelu produkowana w latach 2007-2016. Pod wzglÄ™dem konstrukcyjnym A5 bazowaÅ‚ na Audi A4 IV generacji. Zbudowano go na tej samej modularnej pÅ‚ycie podÅ‚ogowej Volkswagen Group MLB/MLP. Model debiutowaÅ‚ w wersji coupe, od 2009 roku dostÄ™pny również w 5-drzwiowej odmianie liftback (nazwa Sportback) oraz Cabriolet. Rok później zaprezentowano mocniejszÄ… wersjÄ™ RS5 w wariancie coupe, a w 2012 roku – w wariancie kabrio. W roku 2011 auto poddano face-liftingowi. Audi A5 miaÅ‚o również swojÄ… odmianÄ™ high performance – S5. Projektantem obu modeli byÅ‚ Walter de Silva, ówczesny szef stylistów w caÅ‚ej grupie VW.

czytaj więcej
Powagosław

Samochód kompletny jeÅ›li chodzi o Å›redniej wielkoÅ›ci coupe. Znakomita równowaga pomiÄ™dzy stylowym, dynamicznym i eleganckim nadwoziem. PiÄ™kna rzecz.

~Powagosław
Luzacjusz

A5, czyli Alternatywy 5. Alternatywy wobec BMW i Mercedesa, którzy na widok konkurenta z Ingolstadt powinni nerwowo zajadać sznycle panierowane.

~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Åšrednica zawracania 11,5 m
Promień skrętu 5,75 m
Długość 4712 mm
Szerokość 1854 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2020 mm
Wysokość 1391 mm
Rozstaw osi 2810 mm
Rozstaw kół - przód 1590 mm
Rozstaw kół - tył 1575 mm
Zwis przedni 861 mm
Zwis tylny 1041 mm
Prześwit 110 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 1014 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 947 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1462 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1443 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1405 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1374 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 980 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 480 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1000 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 1068 mm
Wysokość progu załadowczego 679 mm
Drzwi tylne - szerokość 941 mm
Ogólna ocena
4,5 /5 Åšrednia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(95%)

Zalety

+ Karoseria + Silnik + Układ jezdny

Wady

- Widoczność - Bezawaryjność (poważne usterki) - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

3,4
~tomek
Audi A5 I
Sportback Facelifting 3.0 TDI 245KM 180kW
Jeżdziłęm tym autem prze 3 lata,skończył sie leasing z ulgą sprzedałem.Wczesniej był mondeo 2009 - duze ale tandetnie wykonane,jedyny plus to przepastne wnetrze i silnik diesla....z PSA,później ćitroen C5 - genialnie wykonane i jeżdzące auto i w koncu wizeło mnie na Audi....Z wygladu piekne.Po prostu.Technicznie znacznie gorzej.Po kolei.Świetnie jeżdzi jak jeździ zmiana duzych kół 19tek na mniejsze i przestał to byc wóz drabiniasty a pokazał sie precyzyjny komfort.Wykonanie w srodku hm.....po 100tys skóry zaczęły nosic ślady uzywania !! Halompo dwóch latach uzywania? Nonsens....Pod koniec pojawiły sie męczące trzaski z okolic tablicy.Szyby bezramkowe NIE DO SKALIBROWANIA ,zwłaszcza tył.Przeciekające i w d..e mam tłumaczenai serwisu ze tak to juz jest.Podciekanie notorycznie powoduje przymarzanie szyb do uszczelek -jedna w złosci wyrwana przeze mnie.Kolejna sprawa to DSG.Jezus Maria -dwa (2) remonty za takie pieniądze że niech to jasny szlag...Kompletnie niedopracowana konstrukcja w fazie projektu - bubel.Ani Focus syna z Powershiftem (ponad 200tys ujechane) ani Alfa żony (przebieg zblizony) automaty -nie wykazuja zadnych sladów zuzycia.DSG to jakies nieporozumienie.W aucie za te pieniądze? Po 100tys silnik zostawia slady,leje sie z niego olej.Uszczelnianie pomaga na chwile -syzyfowa praca -ten typ tak ma....Za niskie zawieszenie w zasadzie odarty dół z osłon bo co chwile o cos zawadzałem.Co chwilę słyszałem w serwisie - ten typ tak ma.Plusy - potężny moment,silnik,aksamitna praca po prostu wielki komfort,uroda auta - w zyciu nie kupie zadnego adi-bubla ale ten model pieknie narysowany.Zawieszenie przez trzy lata prawie nie tknięte,dopracowane,odporne...Teraz jest Mazda 6 ,2,5l....równie piekna,bezawaryjna....
4,1
~skalu
Audi A5 I
Sportback Facelifting 2.0 TDI 177KM 130kW
W mojej ocenie - jedna z najpiękniejszych konstrukcji AUDI. Do dnia dzisiejszego mało który samochód tak bardzo podoba mi się z zewnątrz. Jeżeli chodzi o środek to wygląd trochę przestarzały. Gdyby auto miało środek drugiej generacji a5 było by samochodem perfekcyjnym (wizualnie). Co do wrażeń z jazdy. Samochód zawieszony dosyć sztywno. Niewiele dzieje się podczas jazdy, sprawnie przewozi Cie z punktu A do punktu B (jednak brakuje emocji). Napęd quattro to majstersztyk, w bardzo złych warunkach dojedziesz wszędzie. Środek dobrze wykończony, jednak czasem odzywają się jakieś trzeszczenia plastików. Bagażnik mimo sportowej sylwetki bardzo pojemny. Na tylnej kanapie osoby wyższe mogę mieć problem z miejscem nad głową, dzieci mieszczą się bez najmniejszych problemów. W przypadku manuala samochód cierpi na wadę konstrukcyjną związaną ze sprzęgłem. Mój przy przebiegu 70.000 km szarpał podczas ruszania (w końcowej fazie puszczania sprzęgła). Wymiana kompletnego sprzęgła oraz dwumasy niczego nie dała. Działo się to tylko po pokonaniu dłuższej trasy lub intensywniejszym wciskaniu sprzęgła (np. w korku gdzie ciągle ruszamy). Automat nie miał tego problemu. Strasznie mnie to denerwowało i generalnie była to jedyna przyczyna przez którą pozbyłem się samochodu. Wg. mnie takie usterki są niedopuszczalne w marce premium.
4,2
~grzegorz
Audi A5 I
Sportback Facelifting 2.0 TFSI 225KM 165kW
Piekna karoseria, bardzo wytrzymaly na kamienie i odpryski lakier perłowy (polecam szary Daytona), wspaniale wlasciwosci jezdne dzieki napędowi quattro, sztywnemu zawieszeniu (opcja sport) oraz oponom 245 pirelli Pzero, bardzo sprawna automatyczna skrzynia biegów s-tronic, ponad przecietny system naglosnieniowy bang&olufsen (opcja), wygodne sportowe fotele (opcja), bardzo dobre przyspieszenie z launch control - 6,5s do setki, do 170km/h dobre wyciszenie, powyzej tej predkosci piekne bezramkowe szyby niestety przepuszczaja do kabiny sporo swistów powietrza
Åšrednie spalanie dla Audi A5 I Sportback Facelifting
7,7 – 11,7
l/100 km
5,2 – 8,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,6
Audi A5 I
Sportback Facelifting 1.8 TFSI 170KM 125kW
Najniżej ile udało mi się zejść to 6,8 litra, wszystko liczyłem sam, nie sugerując się komputerem, bo na komputerze udało się zejść do 5,8 ale to nie było rzeczywiste 5,8l/100km. Przy normalnej jeździe trochę miasto, niezabudowany, autostradą do 130 km/h wychodzi średnio 8 litrów, może troszkę więcej. Jak jeździmy dynamicznie przez miasto czy lecimy 180 autostrada to spali te 12 na pewno, wiec w tym aucie wszystko zależy od stylu jazdy. Ze względu na drogie paliwo jeżdżę w miare oszczędnie i spalam 7,5l/100 km (chociaż zdąży się nadepnąć na gaz bo kusi :) )
13,7
Audi A5 I
Sportback Facelifting 2.0 TFSI 225KM 165kW
przy jeździe miejskiej pali sporo, nawet jak na tę osiągi i quattro w automacie. Przy dynamicznej jeździe miejskiej spalanie 17-18 litrów nie powinno dziwić (uwaga: dynamicznej to nie znaczy jak debil spod każdych świateł do oporu! mowa o normalnej, ale żwawej jezdzie). Przy zwykłej jeździe miejskiej spalanie spada do 11-13 litrów (znowu: normalnej a nie ekodrivingu). W trasie przy trzymaniu stałej prędkości jest już zdecydowanie lepiej. Osobiście jestem niemiło zaskoczony. Wszyscy producenci podają wyniki nie osiągalne w normalnej jeździe i trzeba dodać te 2-3 litry ale deklaracje audi są w przypadku tego silnika z kapelusza wyciągnięte. Zwłaszcza że jak ktoś kupuje 230 konne coupe to generalnie nie z myślą o dziadowaniu 90 km/h za tirem na prawym pasie.
8,4
Audi A5 I
Sportback Facelifting 3.0 TDI 245KM 180kW
Audi A5 3.0 TDi Quattro Chip na 300 KM i 600Nm. Srednie spalanie mierzone dystrybutorem 8.5l/100km 70% krótkie trasy poa miastem 30% miasto. Maksymalne spalanie przy ostrej jezdzie 11l/100km. Minimalne spalanie przy oszednej jezdzie w trasie 300 km i predkosc 90 km/h to 5.6l/100KM. Spalanie autostrada Niemcy-Polska 150km/h i wiecej, dosc agresywnie zaraz po kupnie 8-8,5 litra jazda autostrada nieagresywnie 140 km/h-170km/h to spalnie 7 litrow. Jak na auto ktore ma 300 koni 600Nm ii przyspiesza do setki w 5.4s a od 0 do 200 w 19 sekund to jest bajka. Srednie spalanie po 7 tys km komputer 8.2litra mierzone 8.6 litra

Usterki Audi A5 I

Liczba wpisów: 3
Branie do 2L oleju na 1000km - wada olejowa silnika - wadliwe tłoki i pierścienie (to nie odma jak wstawiają niektóre ASO)
  • Audi A5 I Coupe 2.0 TFSI 211KM 155kW od 2007
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 0
Silniki 2.0 TFSI do 2007-2011 mają FARBRYCZNĄ! tzw. wadę olejową. W tych silnikach zamontowane zostały przez producenta wadliwe - źle zaprojektowane - tłoki oraz pierścienie tłokowe. W efekcie olej przecieka do komór spalania czyli silnik bierze nawet do 2 litrów oleju silnikowego na 1000km. W niektórych ASO Audi gdy się do nich z tym przyjedzie to niestety - pomimo iż o wadzie fabrycznej olejowej w tych silnikach z tych roczników wie cały motoryzacyjny świat już od lat - wstawiają, że nie ma czegoś takiego jak wada olejowa i mówią że ten silnik tak ma i że mogą zmienić ... odmę olejową XD. W rzeczywistym świecie aby rozwiązać problem konieczna jest naprawa silnika w postaci jego wymontowania i wymiany fizycznej wszystkich czterech tłoków oraz pierścieni na nowe, a jeżeli doszło do zatarcia lub porysowania gładzi cylindrów również prace szlifierskie/polerskie. Koszt u specjalisty pod Poznaniem to ok 8 tys PLN, w ASO 10-13 tys PLN.
1 komentarz
ciężko wchodzące biegi
  • Audi A5 I S5 Coupe 4.2 354KM 260kW 2007-2011
  • ukÅ‚ad napÄ™dowy
czasami jest problem z wrzuceniem biegów mianowicie np: 1 wchodzi dwustopniowo trzeba dopchnąć ,3 prosto potem lekko w prawo ogólnie biegi wchodzą dużo ciężej ,a czasami skrzynia chodzi idealnie
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
1 komentarz
Przestał działać system multi medialny
  • Audi A5 I Sportback Facelifting 2.0 TDI clean diesel 190KM 140kW od 2014
  • inne
  • 160 tys. km
Przestał działać system multimedialny ciemny ekran oraz przyciski do obsługi
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
1 komentarz
Audi A5 I Sportback Facelifting