Szukaj

Informacje o Audi A5 I Sportback Facelifting 1.8 TFSI 170KM 125kW 2011-2016

Lata produkcji: 2011 – 2016
Segment: Auta sportowe

Pierwsza generacja modelu produkowana w latach 2007-2016. Pod wzglÄ™dem konstrukcyjnym A5 bazowaÅ‚ na Audi A4 IV generacji. Zbudowano go na tej samej modularnej pÅ‚ycie podÅ‚ogowej Volkswagen Group MLB/MLP. Model debiutowaÅ‚ w wersji coupe, od 2009 roku dostÄ™pny również w 5-drzwiowej odmianie liftback (nazwa Sportback) oraz Cabriolet. Rok później zaprezentowano mocniejszÄ… wersjÄ™ RS5 w wariancie coupe, a w 2012 roku – w wariancie kabrio. W roku 2011 auto poddano face-liftingowi. Audi A5 miaÅ‚o również swojÄ… odmianÄ™ high performance – S5. Projektantem obu modeli byÅ‚ Walter de Silva, ówczesny szef stylistów w caÅ‚ej grupie VW.

czytaj więcej
Powagosław

Samochód kompletny jeÅ›li chodzi o Å›redniej wielkoÅ›ci coupe. Znakomita równowaga pomiÄ™dzy stylowym, dynamicznym i eleganckim nadwoziem. PiÄ™kna rzecz.

~Powagosław
Luzacjusz

A5, czyli Alternatywy 5. Alternatywy wobec BMW i Mercedesa, którzy na widok konkurenta z Ingolstadt powinni nerwowo zajadać sznycle panierowane.

~Luzacjusz
Produkowany od 2011 do 2016 roku
Pojemność skokowa 1798 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 170 KM (125 kW) przy 3800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 1400-3700 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku bezpośredni
Dodatkowe informacje Moc max w zakresie obrotów 3800-6200
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,9 /5 Åšrednia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Skrzynia biegów

Wady

- Karoseria - Wentylacja i ogrzewanie - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Åšrednie spalanie dla Audi A5 I Sportback Facelifting 1.8 TFSI 170KM 125kW 2011-2016
9,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,6
Audi A5 I
Sportback Facelifting 1.8 TFSI 170KM 125kW
Najniżej ile udało mi się zejść to 6,8 litra, wszystko liczyłem sam, nie sugerując się komputerem, bo na komputerze udało się zejść do 5,8 ale to nie było rzeczywiste 5,8l/100km. Przy normalnej jeździe trochę miasto, niezabudowany, autostradą do 130 km/h wychodzi średnio 8 litrów, może troszkę więcej. Jak jeździmy dynamicznie przez miasto czy lecimy 180 autostrada to spali te 12 na pewno, wiec w tym aucie wszystko zależy od stylu jazdy. Ze względu na drogie paliwo jeżdżę w miare oszczędnie i spalam 7,5l/100 km (chociaż zdąży się nadepnąć na gaz bo kusi :) )
9,2
Audi A5 I
Sportback Facelifting 1.8 TFSI 170KM 125kW
Auto do najoszczędniejszych nie należy. Jeżeli ktoś myśli o zakupie i użytkowaniu go głownie w mieście to odradzam. W mieście pali spokojnie 12 L. Chyba że ktoś preferuje emerycki styl jazdy to do 8-9 L zejdzie. Charakterystyka silnika jednak trochę kusi do deptania autka więc jak komuś się wydaje że ma silną wolę i będzie jeździł ekonomicznie to oszukuje sam siebie.
9,8
Audi A5 I
Sportback Facelifting 1.8 TFSI 170KM 125kW

Usterki Audi A5 I

Liczba wpisów: 3
Branie do 2L oleju na 1000km - wada olejowa silnika - wadliwe tłoki i pierścienie (to nie odma jak wstawiają niektóre ASO)
  • Audi A5 I Coupe 2.0 TFSI 211KM 155kW od 2007
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 0
Silniki 2.0 TFSI do 2007-2011 mają FARBRYCZNĄ! tzw. wadę olejową. W tych silnikach zamontowane zostały przez producenta wadliwe - źle zaprojektowane - tłoki oraz pierścienie tłokowe. W efekcie olej przecieka do komór spalania czyli silnik bierze nawet do 2 litrów oleju silnikowego na 1000km. W niektórych ASO Audi gdy się do nich z tym przyjedzie to niestety - pomimo iż o wadzie fabrycznej olejowej w tych silnikach z tych roczników wie cały motoryzacyjny świat już od lat - wstawiają, że nie ma czegoś takiego jak wada olejowa i mówią że ten silnik tak ma i że mogą zmienić ... odmę olejową XD. W rzeczywistym świecie aby rozwiązać problem konieczna jest naprawa silnika w postaci jego wymontowania i wymiany fizycznej wszystkich czterech tłoków oraz pierścieni na nowe, a jeżeli doszło do zatarcia lub porysowania gładzi cylindrów również prace szlifierskie/polerskie. Koszt u specjalisty pod Poznaniem to ok 8 tys PLN, w ASO 10-13 tys PLN.
1 komentarz
ciężko wchodzące biegi
  • Audi A5 I S5 Coupe 4.2 354KM 260kW 2007-2011
  • ukÅ‚ad napÄ™dowy
czasami jest problem z wrzuceniem biegów mianowicie np: 1 wchodzi dwustopniowo trzeba dopchnąć ,3 prosto potem lekko w prawo ogólnie biegi wchodzą dużo ciężej ,a czasami skrzynia chodzi idealnie
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
1 komentarz
Przestał działać system multi medialny
  • Audi A5 I Sportback Facelifting 2.0 TDI clean diesel 190KM 140kW od 2014
  • inne
  • 160 tys. km
Przestał działać system multimedialny ciemny ekran oraz przyciski do obsługi
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
1 komentarz
Audi A5 I Sportback Facelifting