Szukaj

Informacje o Audi A5 II Sportback

Lata produkcji: 2017 – teraz
Segment: Auta sportowe

Druga, najnowsza generacja modelu, wprowadzona na rynek w 2017 roku. Koncepcyjnym pierwowzorem A5 II był prototyp o nazwie Audi Prologue zaprezentowany w 2014 roku. To jeden z pierwszych samochodów Audi zaprojektowanych po odejściu Waltera de Silvy, który przez 14 lat związany był z grupą VW. Za projekt A5 II odpowiadał tercet: Frank Lamberty, Jakob Hirzel i Stephan Fahr-Becker. Model został zbudowany na najnowszej, VIII generacji płyty podłogowej Volkswagen Group MLB Platform. Samochód oferowany jest w analogicznej gamie nadwoziowej jak jego poprzednik: coupe, kabrio oraz 5-drzwiowy liftback, a także w usportowionej wersji S5.

 

Już na pierwszy rzut oka widać, że nowe Audi A5 Coupé jest teraz jeszcze bardziej nowoczesny i wyrafinowany. Jednocześnie nie traci nic ze swojego oryginalnego sportowego charakteru i elegancji. Najlepszym przykładem są wytłoczenia na masce, na wysokości nadkoli. Do tego głęboka, precyzyjnie prowadzona linia boczna, z wydatnymi krągłościami nadkoli, które dzięki temu są bardzo efektownie wyeksponowane. Dzięki temu już sam wygląd sugeruje, że auto posiada napęd quattro.

Doskonała równowaga proporcji. Wydłużona sylwetka wraz krótkimi częściami nadwozia, wystającymi z przodu i z tyłu poza szeroki rozstaw osi. To elementy podkreślające sportowy charakter nowego A5 Coupé. W porównaniu do poprzedniej edycji, atrakcyjnie rzeźbiona jednolita rama osłony chłodnicy jest bardziej płaska i znacznie szersza.

czytaj więcej
Powagosław

Audi ma wyjątkową zdolność porywania tłumów środkami, które wydają się proste i oczywiste. Być może na tym właśnie polega uniwersalna, ponadczasowa elegancja. A5 jest jej kolejnym chwalebnym ucieleśnieniem.

~Powagosław
Luzacjusz

Powiedziałbym: te zmiany to szczyt pychy i arogancji. To szaleństwo, które wymknęło się spod kontroli. Pewnie tak bym powiedział, gdyby jakieś zmiany były. A to przecież ciągle ta sama dobra melodia, którą znamy i lubimy.

~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 4
Średnica zawracania 11,7 m
Promień skrętu 5,85 m
Długość 4712 mm
Szerokość 1843 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2029 mm
Wysokość 1384 mm
Rozstaw osi 2825 mm
Rozstaw kół - przód 1587 mm
Rozstaw kół - tył 1586 mm
Zwis przedni 861 mm
Zwis tylny 1041 mm
Prześwit 127 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 1015 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 945 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1477 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1448 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1414 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1365 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 465 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1000 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 1072 mm
Wysokość progu załadowczego 666 mm
Dopuszczalne obciążenie dachu 90 kg
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Silnik + Układ jezdny

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,7
~Mr T
Sportback 2.0 TFSI 252KM 185kW
Audi A5 II
Auto jest doskonałe pod wieloma względami, muszę tylko zwrócić uwagę ze dobra konfiguracja to co najmniej 250 k a optymalna ok 300. Za wszelkie dodatki typu gniazdo zapalniczki w bagażniku trzeba słono dopłacać. Wygląd zewnętrzny to naprawdę "top of the range" - moim zdaniem to najładniejsze auto do 300k. Potwierdzają to spojrzenia przechodniów i kciuki innych kierowców. Spalanie średnio zależy dość mocno : minimum jakie wycisnąłem przy spokojnej jeździe 80-90 km/h na odcinku 200 km to 5,5 ale nierealne do osiągnięcia w normalnej jeździe. Średnio przy jeździe normalnej należy liczyć 7,5-9,0 i zależy od miksa autostrad, miasta i cykli pozamiejskich Max to 12+, przy jeździe w mieście, wyścigach spod każdych świateł i bardzo agresywnej jeździe poza miastem. Myślę, że nie da się spalić więcej niż 15 na odcinku 100 km ale pewnie znajdą się i tacy co ten rekord będą kwestionować.
4,4
~Góralik
Sportback 2.0 TDI 190KM 140kW
Audi A5 II
W związku z tym że auto zostało kupione z rozsądku a nie miłości a tak naprawdę oczami było inne chętnie kupowane. Auto posiada wiele cech umielających i uprzyjemniających jazdę ale również kilka mankamentów które są cechą samochodów coupe jaki mankamentów tego konkretnego modelu. Auto wyposażone w systemy wspomagające jazdę są elementem usprawniający jazdę i nie powodującym zmęczenia ale równocześnie wymagają jeszcze bardzo dużego dopracowania.
4,3
~kornik
Sportback 2.0 TFSI 190KM 140kW
Audi A5 II
Zadowolony. Mam prawie to, co chciałem. Następnym razem wybrałbym mocniejszy silnik i napęd quattro zamiast niektórych asystentów.
Średnie spalanie dla Audi A5 II Sportback
8,3 – 9,2
l/100 km
6,1 – 7,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,3
Sportback 2.0 TFSI 252KM 185kW
Audi A5 II
Podane wyniki dotyczą miasta. Spalanie miejskie jest dość mocno związane z temperaturą na zewnątrz i długością odcinków jazdy. Zimą system Start-Stop praktycznie nie działa, za to latem silnik wyłącza się nawet w czasie jazdy po zdjęciu nogi z gazu, co znacznie wpływa na spalanie. Jazda pozamiejska (nie po autostradzie) to przy spokojnej jeździe 100-110 km/h zużycie 6,5-7,5. Przy jeździe drogą "krajową" w kolumnie TIRów, 85-90 km/h, bez wyprzedzania, z przewidywaniem sytuacji, z używaniem hamulca tylko w trybie odzyskiwania energii (delikatne hamowanie, zapala się zielony akumulatorek), na odcinku 50 km wyszło mi rekordowe 5,3 l/100km. Jazda autostradowa 180-200 km/h 11-13 w zależności od nasilenia ruchu i ilości dohamowań. W porównaniu do poprzedniego 211 konnego silnika 2.0TFSI w tej samej konfiguracji - średnio o około 1 l mniej.
9,0
Sportback 2.0 TFSI 252KM 185kW
Audi A5 II
Auto jest dość ekonomiczne na trasie, przy jednostajnej jeździe, niestety gubi je jazda w ruchu miejskim i w korkach. Biorąc pod uwagę bardzo dobre osiągi, spore gabaryty, masę elektroniki i napęd quattro średnie spalanie pomiędzy 8-9 litrów to dobry wynik.
11,6
Sportback 2.0 TFSI 252KM 185kW
Audi A5 II
Średnie spalanie 12,8L w cyklu mieszanym. Nie wiem jak trzeba jeździć żeby spalał po 8 litrów. Nie dam rady się nawet zbliżyć do 10L w mieście. W trasie przy tempomacie na 120km/h pali mi 9L.
Audi A5 II Sportback