Szukaj

Informacje o Audi A6 C6 Limousine 2.0 TFSI 170KM 125kW 2005-2011

Lata produkcji: 2005 – 2011
Segment: Wyższa klasa średnia
Duże auto, duże silniki? Niezupełnie. Najmniejsza „benzyna” TFSI ma 2.0l pojemności i aż 170KM – dzięki doładowaniu. A6 jest dość ciężki, ale dzięki 280Nm osiąganym już przy 4300obr/min rozpędza się całkiem żwawo i jest oszczędny – średnio 9-10l/100km nie powinno być trudne do osiągnięcia. To prawda, że im większe auto, tym rozsądniej jest wziąć diesla, dlatego inne motory benzynowe, nad którymi warto „zerwać nockę” oferują coś, czego paleta motorów wysokoprężnych nie przewiduje – naprawdę dużą moc. Audi ma 3 takie jednostki: 3.2 FSI o mocy 255KM – czuć, że cała gromadka koni jest posłuszna i tylko czeka, aż przejedzie się im ostrogą po boku. Odwdzięczą się większym łykiem paliwa, jednak nie tak dużym, jak w 4.2 FSI V8. 350KM musi kosztować, choć w stosunku do oferowanych możliwości nie jest źle. Do tego ten dźwięk... . Na szczycie znajduje się 5.2l, 435KM i 10 cylindrów w układzie V. Pochodzenie? Lamborghini Gallardo. To jednak motor dla wybranych – jeśli zależy wam na osiągach i spalaniu, to warto przejrzeć diesle – są dobre. W stronę 2.0 TDI 140KM nawet nie patrzcie – zaśniecie za kierownicą. Lepiej odłożyć trochę przez rok i wziąć 2.7 TDI 180KM/190KM – bardzo żwawy, o miłym brzmieniu, a przy tym oszczędny, dlatego miażdży podobne motory benzynowe. Ponadto może napędzać wszystkie koła. Mocniejszy, 3.0 TDI o ponad 230KM jest oczywiście jeszcze lepszy, ale czy jest sens dopłacać za niewiele lepsze osiągi? Jeśli pliczek banknotów nie robi wam większej różnicy, to warto.
czytaj więcej
Powagosław
Byli tacy, dla których poprzednie A6 wyglądało jak marzenie, choć częściej na pytanie o stylistykę tego modelu, mówiło się: „Ok, ale to Audi”. Nowemu A6 wyrosły pazury. I ciągle to jest Audi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jeden z niewielu w motoryzacji przykładów wprowadzania kolejnych generacji modelu na zasadzie niekończącego się faceliftingu. Ten, trzeba przyznać, jest chyba najbardziej udany z dotychczasowych, jakkolwiek A6 wciąż pozostaje obrzydliwie akuratny. ~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2011 roku
Pojemność skokowa 1984 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 170 KM (125 kW) przy 4300 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 280 Nm przy 1800-4200 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 82,5 x 92,8 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(71%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi)
Średnie spalanie dla Audi A6 C6 Limousine 2.0 TFSI 170KM 125kW 2005-2011
9,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,3
Audi A6 C6
Limousine 2.0 TFSI 170KM 125kW
Witam wszystkich.Przejechałem już ponad 5200km.tym autkiem,więc mogę już podzielić się moimi spostrzeżeniami.7.3 to spalanie na autostradzie przy dystansie 1780km.autostrada dystans 230km.to spalanie 7.75. Spalanie 9.8 to cykl mieszany do 36km.dziennie z przewagą 60% droga przelotowa malo swiatel+40% miasto zakorkowane na maxa.10.75 gdy jest od wrotnie 60% miasta i 40% przelotowki"to odcinek drogi z max 100km/h i tylko parę światem jazda bardzo płynna" A teraz szokujący wynik potwierdzony dwukrotnie 13.75 takie spalanie uzyskałem jazda tylko miasto,przejazdy około 2.5 3.5 km.i gaszenie i znowu takie przejazdy,od 6 do 8 razy dziennie.Więc sprawdziłem Jeszcze raz po pewnym czasie i wynik 13.5.No cóż przy tak krótkim dystansie jedzie praktycznie na ssaniu.Pamietam moja Audi B4 2.0 90koni też przy tanich przejazdach zimą potrafiła wciągnąć 16.3 wiec moral z tego taki,A6 super autko na trasy,moc komfortowo i bezpiecznie,lecz na miasto i tylko miasto daje do myślenia.Wszystkie moje wyniki to styl jazdy normalny.Polecam A6 jest naprawdę dobrze
8,5
Audi A6 C6
Limousine 2.0 TFSI 170KM 125kW
Wiec tak,miasto-9.8 spokojna jazda przejazdy okolo 11km. trasa autostrady-7.3 jazda od 120h-180h rewelacja.Przejechalem dopiero okolo 4200km.z tym,ze 3740km.to autostrady,wiec polkne jeszcze pare tys.km. i podziele sie moimi wynikami.
11,0
Audi A6 C6
Limousine 2.0 TFSI 170KM 125kW
To co pisze producent można włożyć pomiędzy Bajeczki. Minimalne spalanie przy bardzo spokojnej jeździe to 8,5 l/100km. Trasa autostradowa przy 130km/h to już ok. 10l/100km. Przy mojej obecnej, zimowej eksploatacji: 2xdziennie "webasto"+ krótkie trasy do pracy spalanie sięga 15-16l/100km, ale oczywiście swoje bierze też ogrzewanie postojowe. Latem jest to w granicach 13l (jazda mieszana z przewagą miasta)

Usterki Audi A6 C6

Liczba wpisów: 41
Dzwignia Tiptronic przy rozgrzanej skrzyni biegów działa z wyczuwalnym oporem.
  • Audi A6 C6 Limousine 3.0 V6 TDI 225KM 165kW 2004-2006
  • inne
Dzwignia Tiptronic przy rozgrzanej skrzyni biegów działa z wyczuwalnym oporem. Czasami przy rozgrzanej skrzyni biegów, po krotkim postoju istnieje trudność uruchomienia, pojawia sie komunikat przestaw dzwignie na park lub neutral, a dzwignia jest w tej pozycji. Audi dealer etc. rozkladaja rece. Co sie wiec dzieje? Czasami przy rozgrzanej skrzyni biegów, po krotkim postoju istnieje trudność uruchomienia, pojawia sie komunikat przestaw dzwignie na park lub neutral, a dzwignia jest w tej pozycji. Audi dealer etc. rozkladaja rece. Co sie wiec dzieje?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Trzecie światło stop.
  • Audi A6 C6 Avant 2.4 V6 24V 177KM 130kW 2004-2008
  • nadwozie
Występowanie usterki:
Tak 76
Nie 11
w większości egzemplarzy wersji kombi występuje ten problem - po prostu lampa 3 stopu jest mniejsza od wnęki na nią, uszczelka z gąbki podwija się przez co po jakimś czasie zalewana wodą odmawia posłuszeństwa. Wymiany wymaga również kostka, którą trzeba kupić dodatkowo. Wymiana choć skomplikowana (samo wyjęcie lampy z klapy, trzeba zsunąć plastikową listewkę, która trzyma blaszki) może zostać wykonana we własnym zakresie i to dość szybko - ok. 30 min, w aso sama wymiana kosztuje ok 100PLN, polecam podklejenie nowej lampy silikonem sanitarnym, problem szybko nie powróci
2 komentarze
kontrolka silnika - bład pasów- gwałtowne wibracje silnika
  • Audi A6 C6 Avant 2.0 TDI 140KM 103kW 2005-2008
  • silnik
Witam Mam 4 letnie Audi a6 w kombi od jakiegos czasu zapala mi sie kontrolka silnika "check engine" po zresetowani błedu kontrolka znika po czym nastepnego dnia rano przy odpalani znów sie zapala objawia sie to gwałtownymi drganiami silnika na niskich obrotach wiec podpinam komputer a bład ktory pokazuje dotyczy napinacza tylnych posów auto jezdzi po serwisach wymieniaja przewody kostki elektryczne przez dzien jest spokój a nazajutrz to samo ja sam nie wiem co maja wspólnego pasy z ta kontrolka... prosze o pomoc DIAGNOZY BRAK
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Audi A6 C6 Limousine