Szukaj

Informacje o Audi A6 C8 Limousine 2.0 40 TDI 204KM 150kW od 2018

Lata produkcji: 2018 – teraz
Segment: Wyższa klasa średnia

W ofercie nowego Audi A6 znaleźć można cztery silniki . PoÅ›ród benzynowych jednostek dostÄ™pna jest trzylitrowÄ…, turbodoÅ‚adowanÄ… V-szóstka o mocy 340 KM i oferujÄ…ca 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

WÅ›ród jednostek wysokoprężnych do wyboru sÄ… dwie V-szóstki. Silnik 3.0 TDI, o mocy 286 KM generujÄ…cy 620 Nm momentu obrotowego. Jednostka oznaczona 45 TDI,  o pojemnoÅ›ci trzech litrów, generuje moc 231 KM i moment obrotowy 500 Nm. NajsÅ‚abszy w ofercie to rzÄ™dowy silnik czterocylindrowy o oznaczeniu 40 TDI i mocy 204 KM, moment obrotowy generowany przez jednostkÄ™ wynosi 400 Nm.

Obie jednostki wysokoprężne V6 wspóÅ‚pracujÄ… z oÅ›miostopniowÄ…, automatycznÄ… skrzyniÄ… biegów Tiptronic, a jednostka benzynowa (3.0 TFSI) i najsÅ‚abszy diesel sÄ… standardowo oferowane z siedmiostopniowÄ… przekÅ‚adniÄ… automatycznÄ… S-tronic. Wszystkie jednostki trzylitrowymi wystÄ™pujÄ… standardowo dostÄ™pne ze staÅ‚ym napÄ™dem na cztery koÅ‚a Quattro.

Technika mild-hybrid objęła wszystkie wersje silnikowe. Te o szeÅ›ciu cylindrach opierajÄ… siÄ™ na sieci pokÅ‚adowej 48V, czterocylindrowe pozostaÅ‚y przy instalacji 12V. W obu przypadkach za dostarczanie energii do ukÅ‚adu odpowiada alternator-rozrusznik RSG, wspóÅ‚pracujÄ…cy z akumulatorem litowo-jonowym. DziÄ™ki niemu Audi A6, jadÄ…ce z prÄ™dkoÅ›ciÄ… od 55 do 160 km/h, może „żeglować” przy wyÅ‚Ä…czonym silniku, oszczÄ™dzajÄ…c paliwo.

czytaj więcej
Powagosław
Byli tacy, dla których poprzednie A6 wyglÄ…daÅ‚o jak marzenie, choć częściej na pytanie o stylistykÄ™ tego modelu, mówiÅ‚o siÄ™: „Ok, ale to Audi”. Nowemu A6 wyrosÅ‚y pazury. I ciÄ…gle to jest Audi. ~PowagosÅ‚aw
Luzacjusz
Jeden z niewielu w motoryzacji przykładów wprowadzania kolejnych generacji modelu na zasadzie niekończącego się faceliftingu. Ten, trzeba przyznać, jest chyba najbardziej udany z dotychczasowych, jakkolwiek A6 wciąż pozostaje obrzydliwie akuratny. ~Luzacjusz
Produkowany od 2018 roku
Pojemność skokowa 1968 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 204 KM (150 kW) przy 3750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 1750-3000 obr/min
Montaż silnika z tyłu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 15,1 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 81 x 95,5 mm
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni
System start&stop Dostępny
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 7
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,2 /5 Åšrednia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 38% / przeciw: 62%

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Silnik + Widoczność

Wady

- Całokształt - Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

3,2
~Tomek J
Audi A6 C8
Limousine 2.0 40 TDI 204KM 150kW
Silnik: nie potrafi nagle wystartować. Skrzynia zastanawia się wrzucić jedynkę czy nie. Gaz do dechy, a auto najpierw 2 sekundy mysli czy startować czy nie. Permnentnie trzeszczące wnętrze. Tragedia. Po wakacjach w chorwacji ASO musiało sklejać kokpit od początku bo trzaski odobne do Poloneza. Wiecznie błędy asystentów bezpieczeństwa. Wada wrodzona tego modelu. ASO nie jest w stanie nic z tym zrobić. Po wyłączeniu i ponownym uruchomieniu auta błędy ustepują. Zdarzają się co 30 uruchomień. Samo otwierający się bagażnik w wersji sedan. Ogólnie wygląd ok, ale jakość jak u francuza. Za co sie płaci?
3,6
~M
Audi A6 C8
Limousine 2.0 40 TDI 204KM 150kW
To moja druga opinia na temat auta. Pierwszą opublikowałem przy przebiegu 20.000 km. Auto w dalszym ciągu bardzo mi się podoba z wyglądu. Najdłuższa trasa jaką nim zrobiłem jednego dnia to blisko 1500 km. Wszystko byłoby w jak najlepszym porządku gdyby nie trzeszczące non stop wnętrze. Istny szał. Jak można tak beznadziejnie składać w XXI wieku samochód? Zwykły skandal. Pozostałe minusy: 1. Słaby lakier (czarny briliant). Pomimo nałożenia ceramiki auto widać na nim tysiące rys. 2. Kierownica w dalszym ciągu ma tendencję do "uciekania" w lewą stronę. Po akcji przywoławczej dotyczącej nakrętek tylnych wahaczy miałem 3x ustawianą geometrię i ... jest dramat. Lekko przerażające jest to, że wydawany jest samochód po ustawieniu geometrii w sytuacji gdy z wydruku wynikają duże różnice w wartościach dla jednej i drugiej strony (mam na myśli pochylenie sworznia zwrotnicy). Jestem tym rozczarowany. Zamiast cieszyć się autem, denerwuję się gdy do niego wsiadam.
4,4
~M
Audi A6 C8
Limousine 2.0 40 TDI 204KM 150kW
Auto bardzo ładne z wyglądu, wygodne. Nie męczy w podróży. Najdłuższa trasa jaką nim zrobiłem jednego dnia to 900 km. Mimo to nie czułem zmęczenia. Bardzo niskie spalanie. Minusy: 1. Słaby lakier (czarny briliant). Pomimo nałożenia ceramiki auto widać na nim tysiące rys. 2. Kierownica "przekręcona" odrobinę w lewo w czasie jazdy na wprost, niemniej zauważyłem, że w VW i Skodzie kolegów jest podobnie. Mi to osobiście przeszkadza i przy okazji przeglądu planuję to zgłosić. 3. Wygnieciona (w jednym punkcie), tapicerka siedziska. Niestety zgłosiłem to po odbiorze auta i ... reklamacji nie uwzględniono. 4. Słaba jakość montażu plastików wnętrza. Auto po prostu trzeszczy. Planowałem to zgłosić przy najbliższym przeglądzie, niemniej nie wiem czy wytrzymam tyle czasu. Do przeglądu jeszcze 10 tyś. km a czasami chciałoby się przejechać bez włączonego radia. Pod naciskiem trzeszczą wszystkie też wszystkie boczki drzwi.

Usterki Audi A6 C8

Liczba wpisów: 26
Traci moc w trakcie jazdy
  • Audi A6 C8 Limousine 2.0 40 TDI 204KM 150kW od 2018
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 7
Auto po zatrzymaniu na światłach po ponownym uruchomieniu się ze stop-startu nie ma mocy aby zjechać ze skrzyżowania. Jego maksymalna prędkość to ok. 3 km/h, co powoduje bardzo duże zagrożenie w ruchu, gdyż miałem kilka takich sytuacji na dużych skrzyżowaniach z tramwajem. Trzeba silnik uruchomić ponownie co najmniej 3 razy, aby zjechać zjechać ze skrzyżowania, które już niestety całe zablokowałem. Usterka zaczęła występować przy 25tys km. Teraz przy ok. 40tys oprócz tego auto szarpie, traci moc podczas jazdy. 4 wizyty w serwisie, wszyscy rozkładają ręce bo komputer nie wyświetla żadnych błędów. Każą dalej użytkować auto. Jak się ich pytam co w przypadku, gdy dojdzie do tragicznego zdarzenia, nie z mojej, a winy auta - np. Kolizja z tramwajem? Dostałem odpowiedź, że mam wykupione auto casco. Czy ktoś ma podobne usterki? Pozdrawiam Marek
4 komentarze
Ekrany dotykowe
  • Audi A6 C8 Limousine 2.0 35 TDI 163KM 120kW od 2019
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 28
Nie 13
Od 2 tygodni użytkuję ten samochód. I co? Na razie porażka. Samochód kupiłem w salonie Audi w Gliwicach. Odbiór, prezentacja, wszystko OK. Dojazd do domu 180km bez stresu. Następnego dnia od rana zonk!!! nie działają ekrany dotykowe. W praktyce nie działa radio, navi, telefon, oraz brak możliwości regulacji klimatyzacji i wszystkich innych rzeczy sterowanych dotykowymi ekranami.Telefon do dealera (sobota), powiedzieli - postaramy się pomóc. OK, jadę 200 km. W Gliwicach wszystko zaczęło działać. Stwierdzono "chwilowy brak komunikacji między modułami". No dobra, elektronika bywa upierdliwa. Wsiadam i w trasę. Wyjazd do Włoch. Jazda bez stresu, małe zużycie paliwa cieszy. Nocleg Słowenia. Rano co? Nie działają dotykowe ekrany. Jestem wściekły , ale jadę dalej. I tu niespodzianka, po 50km ekrany same się włączają. Nocleg nr 1 Włochy podziemny parking. Rano wszystko gra. Nocleg nr 2 Włochy pod chmurką. Rano ekrany nie działają. Taki stan rzeczy przez kolejne dni. Powrót do Polski. Ekrany rano nie działają ,gdy temperatura spada do 12-14 stopni i mniej. Później "ożywają". Po drodze zapala się kontrolka check engine, a pod koniec podróży przy przebiegu 3800km oślepia mnie komunikat "niskie ciśnienie oleju w silniku, natychmiast wyłącz silnik". Nawet nie chce mi się komentować, bo samochód mam w leasingu , do pracy i perspektywa bujania się po serwisach jest przerażająca. Najchętnie oddałbym to "badziewie".
11 komentarzy
Awaria silnika
  • Audi A6 C8 Limousine 2.0 40 TDI 204KM 150kW od 2018
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 19
Nie 3
Przy temperaturze poniżej 10 stopni celsjusza, po całonocnym postoju, falowanie obrotów silnika na biegu jałowym. Ponadto przez pierwsze 5km jazdy hałasujace wtryski przy choćby lekkim przyspieszeniu. Serwis twierdzi że to w tym modelu normalne. Co więcej, podobno nagranie usterki było wysłane do Niemiec i oni nic nie każą z tym robić, bo w wąskim oknie temperaturowym(poniżej 20 stopni cieczy chlodzacej- dla mnie to bardzo duże okno a nie wąskie!!!) Samochod ma prawo to takich zachowań - niewyobrażalne w samochodzie za ponad 300 tyś. zł.!!!
12 komentarzy
Audi A6 C8 Limousine