Szukaj

Informacje o Audi A6 C8 Limousine 3.0 50 TDI 286KM 210kW od 2018

Lata produkcji: 2018 – teraz
Segment: Wyższa klasa średnia

W ofercie nowego Audi A6 znaleźć można cztery silniki . Pośród benzynowych jednostek dostępna jest trzylitrową, turbodoładowaną V-szóstka o mocy 340 KM i oferująca 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Wśród jednostek wysokoprężnych do wyboru są dwie V-szóstki. Silnik 3.0 TDI, o mocy 286 KM generujący 620 Nm momentu obrotowego. Jednostka oznaczona 45 TDI,  o pojemności trzech litrów, generuje moc 231 KM i moment obrotowy 500 Nm. Najsłabszy w ofercie to rzędowy silnik czterocylindrowy o oznaczeniu 40 TDI i mocy 204 KM, moment obrotowy generowany przez jednostkę wynosi 400 Nm.

Obie jednostki wysokoprężne V6 współpracują z ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów Tiptronic, a jednostka benzynowa (3.0 TFSI) i najsłabszy diesel są standardowo oferowane z siedmiostopniową przekładnią automatyczną S-tronic. Wszystkie jednostki trzylitrowymi występują standardowo dostępne ze stałym napędem na cztery koła Quattro.

Technika mild-hybrid objęła wszystkie wersje silnikowe. Te o sześciu cylindrach opierają się na sieci pokładowej 48V, czterocylindrowe pozostały przy instalacji 12V. W obu przypadkach za dostarczanie energii do układu odpowiada alternator-rozrusznik RSG, współpracujący z akumulatorem litowo-jonowym. Dzięki niemu Audi A6, jadące z prędkością od 55 do 160 km/h, może „żeglować” przy wyłączonym silniku, oszczędzając paliwo.

czytaj więcej
Powagosław
Byli tacy, dla których poprzednie A6 wyglądało jak marzenie, choć częściej na pytanie o stylistykę tego modelu, mówiło się: „Ok, ale to Audi”. Nowemu A6 wyrosły pazury. I ciągle to jest Audi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jeden z niewielu w motoryzacji przykładów wprowadzania kolejnych generacji modelu na zasadzie niekończącego się faceliftingu. Ten, trzeba przyznać, jest chyba najbardziej udany z dotychczasowych, jakkolwiek A6 wciąż pozostaje obrzydliwie akuratny. ~Luzacjusz
Produkowany od 2018 roku
Pojemność skokowa 2967 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 286 KM (210 kW) przy 3500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 620 Nm przy 2250-3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 16,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 83 x 91,4 mm
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 7
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Układ jezdny + Widoczność + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,4
~Igor
Audi A6 C8
Limousine 3.0 50 TDI 286KM 210kW
Auto naprawdę ładne ,dobrze się prowadzi ale ma pewne problemy jak reakcja na padał przy ruszaniu strasznie opóźniony . Dopiero po modyfikacji na stage 1 auto zaczęło chodzić rewelacyjnie . Zawieszenie pneumatyczne bajka do tego fajnie przyspiesza na wyższych prędkościach prawdopodobnie zasługa sportowego quattro ze sportowym mechanizmem różnicowym, do tego tylna oś skrętna robi dobrą robotę . Bardzo wygodne auto ale trochę czasami ma się wrażenie nie dopracowanego z działaniem skrzyni z silnikiem w BMW znacznie lepiej to się zgrywa . Ale mimo wszystko nie ma tragedii i naprawdę fajnie się jeździ gdybym miał kupić jeszcze raz zrobiłbym to . Z dokuczliwych rzeczy zdążają się jakieś błędy ,typu lampa nie działa , błąd czytania znaków itp. ale wystarczy ponownie odpalić i wszystko działa . Zdarza się to naprawdę bardzo rzadko . Spalanie w zależności od trybu jazdy ale jest ok . O kosztach utrzymania trudno rozmawiać , bo na razie oleje itp. więc cenowo jest jak zawsze . Skrzynia tiptronic więc olej dożywotni albo jak ktoś dba co 90 tys. koszt jakieś 2500 zł u dobrego specjalisty w ASO 3300-4500 zł ale nie zalecają .
4,1
~Rafal
Audi A6 C8
Limousine 3.0 50 TDI 286KM 210kW
Wkurzaja drobne usterki elektryki. Jak tylko troszke popada deszcz i pozniej zaschnie brud na radarze to zaraz wszystkie systemy dzialaja w ograniczonym poziomie.
4,4
~Pawel
Audi A6 C8
Limousine 3.0 50 TDI 286KM 210kW

Usterki Audi A6 C8

Liczba wpisów: 26
Traci moc w trakcie jazdy
  • Audi A6 C8 Limousine 2.0 40 TDI 204KM 150kW od 2018
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 7
Auto po zatrzymaniu na światłach po ponownym uruchomieniu się ze stop-startu nie ma mocy aby zjechać ze skrzyżowania. Jego maksymalna prędkość to ok. 3 km/h, co powoduje bardzo duże zagrożenie w ruchu, gdyż miałem kilka takich sytuacji na dużych skrzyżowaniach z tramwajem. Trzeba silnik uruchomić ponownie co najmniej 3 razy, aby zjechać zjechać ze skrzyżowania, które już niestety całe zablokowałem. Usterka zaczęła występować przy 25tys km. Teraz przy ok. 40tys oprócz tego auto szarpie, traci moc podczas jazdy. 4 wizyty w serwisie, wszyscy rozkładają ręce bo komputer nie wyświetla żadnych błędów. Każą dalej użytkować auto. Jak się ich pytam co w przypadku, gdy dojdzie do tragicznego zdarzenia, nie z mojej, a winy auta - np. Kolizja z tramwajem? Dostałem odpowiedź, że mam wykupione auto casco. Czy ktoś ma podobne usterki? Pozdrawiam Marek
4 komentarze
Ekrany dotykowe
  • Audi A6 C8 Limousine 2.0 35 TDI 163KM 120kW od 2019
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 28
Nie 13
Od 2 tygodni użytkuję ten samochód. I co? Na razie porażka. Samochód kupiłem w salonie Audi w Gliwicach. Odbiór, prezentacja, wszystko OK. Dojazd do domu 180km bez stresu. Następnego dnia od rana zonk!!! nie działają ekrany dotykowe. W praktyce nie działa radio, navi, telefon, oraz brak możliwości regulacji klimatyzacji i wszystkich innych rzeczy sterowanych dotykowymi ekranami.Telefon do dealera (sobota), powiedzieli - postaramy się pomóc. OK, jadę 200 km. W Gliwicach wszystko zaczęło działać. Stwierdzono "chwilowy brak komunikacji między modułami". No dobra, elektronika bywa upierdliwa. Wsiadam i w trasę. Wyjazd do Włoch. Jazda bez stresu, małe zużycie paliwa cieszy. Nocleg Słowenia. Rano co? Nie działają dotykowe ekrany. Jestem wściekły , ale jadę dalej. I tu niespodzianka, po 50km ekrany same się włączają. Nocleg nr 1 Włochy podziemny parking. Rano wszystko gra. Nocleg nr 2 Włochy pod chmurką. Rano ekrany nie działają. Taki stan rzeczy przez kolejne dni. Powrót do Polski. Ekrany rano nie działają ,gdy temperatura spada do 12-14 stopni i mniej. Później "ożywają". Po drodze zapala się kontrolka check engine, a pod koniec podróży przy przebiegu 3800km oślepia mnie komunikat "niskie ciśnienie oleju w silniku, natychmiast wyłącz silnik". Nawet nie chce mi się komentować, bo samochód mam w leasingu , do pracy i perspektywa bujania się po serwisach jest przerażająca. Najchętnie oddałbym to "badziewie".
11 komentarzy
Awaria silnika
  • Audi A6 C8 Limousine 2.0 40 TDI 204KM 150kW od 2018
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 19
Nie 3
Przy temperaturze poniżej 10 stopni celsjusza, po całonocnym postoju, falowanie obrotów silnika na biegu jałowym. Ponadto przez pierwsze 5km jazdy hałasujace wtryski przy choćby lekkim przyspieszeniu. Serwis twierdzi że to w tym modelu normalne. Co więcej, podobno nagranie usterki było wysłane do Niemiec i oni nic nie każą z tym robić, bo w wąskim oknie temperaturowym(poniżej 20 stopni cieczy chlodzacej- dla mnie to bardzo duże okno a nie wąskie!!!) Samochod ma prawo to takich zachowań - niewyobrażalne w samochodzie za ponad 300 tyś. zł.!!!
12 komentarzy
Audi A6 C8 Limousine