Szukaj

Informacje o Audi A7 II Sportback 3.0 55 TFSI 340KM 250kW od 2017

Lata produkcji: 2017 – teraz
Segment: Auta luksusowe

Nowe Audi A7 Sportback debiutuje w wersji 55 TFSI. Oznacza to, że pod maską znajdziemy trzylitrową, benzynową jednostkę TFSI o mocy 340 KM i oferującą 500 Nm momentu obrotowego. Rozpędzanie się od 0 do 100 km/h zajmuje 5,3 sekundy zaś maksymalna prędkość jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Silnik 3.0 TFSI współpracuje z siedmiobiegową, automatyczną skrzynią biegów S tronic. system napędu na cztery koła wyposazony jest w funkcję ultra, inteligentnie załączają napęd na tylną oś w kluczowych momentach jazdy.

czytaj więcej
Powagosław

Z profilu odrobinę przypomina Porsche Panamera, tył ma w sobie coś z ducha Lamborghini. Nie, to nie zarzuty, raczej spostrzeżenia potwierdzające aspiracje Audi związane z tym samochodem. Całkiem uzasadnione, skądinąd.

~Powagosław
Luzacjusz

Są dwa typy słynnych gitarowych solówek. Jedne mają cię oszołomić i rzucić na kolana, żebyś prosił o litość (np. Steve Vai). Ale ja wolę Briana Maya i jego harmonie, które wydobywa z instrumentu. Taka harmonia jest też w sylwetce A7. Nie oszałamia, nie rzuca na kolana, ale przyjemnie rozbrzmiewa w duszy humanisty.

~Luzacjusz
Produkowany od 2017 roku
Pojemność skokowa 2995 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 340 KM (250 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 500 Nm przy 1370-4500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 10,6 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 84,5 x 89 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 7
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Układ jezdny + Widoczność + Ergonomia

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (poważne usterki)
Audi A7 II Sportback