Szukaj

Informacje o Audi Q3 I SUV 2.0 TDI 140KM 103kW 2011-2015

Lata produkcji: 2011 – 2015
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Kompaktowy crossover SUV (segment I, należący do klasy premium) produkowany od 2011 roku. Najmniejszy samochód Audi w tym segmencie, pozycjonowany obok większych Q5 i Q7. Stylistycznie powiązany z większym Q5, a także z modelem A4. Pierwowzorem Q3 był prototyp o nazwie Cross Coupe Quattro Concept zaprezentowany w 2007 roku. Auto zostało zbudowane na platformie podłogowej Volkswagen Group A5 (PQ35), którą dzieli m.in. z VW Tiguanem. Część elementów Q3 zapożyczył natomiast z nowego Volkswagena Golfa.
czytaj więcej
Powagosław
Podobny do Q5 i Q7, ale nie jest wyłącznie ich miniaturą. Co więcej, ładniejszy i zbudowany bardziej proporcjonalnie od swojego starszego i większego brata Q5. Nieco kobiecy, ale takie samochody podobno bardzo przyciągają mężczyzn. ~Powagosław
Luzacjusz
Ładne auto dla niemieckiego nastolatka, którego rodzice mają w domu trochę waluty. Dawno temu marzeniem 18-letniego chłopca był Ford Mustang. Dziś małolaty chcą mieć SUV-a, zaświadczenie o przebytej dysleksji i dużo „like’ów” na facebooku. ~Luzacjusz
Produkowany od 2011 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1968 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 140 KM (103 kW) przy 4200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 1750-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4 Quattro
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 7
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Karoseria + Skrzynia biegów + Układ jezdny

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,6
~Szymon
Audi Q3 I
SUV 2.0 TDI 140KM 103kW
Samochodem jeździłem przez 5 lat i zrobiłem około 145000 km od nowości. Samochód bardzo dynamiczny w mieście jak i również w trasie mimo 140 km, dłuższe trasy to czysta przyjemność. Q3 bardzo niepozorne ale w zakrętach może na prawdę zaskoczyć, oczywiście na plus a to dzięki zawieszeniu które jest równie wygodne jak i pozwala na dość dynamiczna jazdę po zakrętach. Napędu Quattro chyba nie trzeba oceniać.... W zimie żadna droga niestraszna. Niedługo po zakupie "coś" zaczęło szumieć w okolicy skrzyni biegów i po kilku wizytach w ASO, panowie stwierdzili potrzebę wymiany przekładni głównej dobrze zrobili. Problem zniknął choć miałem wrażenie że od czasu do czasu znów coś dalej szumi. Poważna awaria spotkała mnie przy około 120000 km gdy będąc 400 km od domu posłuszeństwa odmówił mechanizm różnicowy - rozleciał się całkiem przy tym wydając bardzo metaliczne, nieprzyjemne dźwięki. Awaria nie unieruchomiła samochodu bo dotarłem do domu na kołach a koszt używanego dyferencjału wraz z wymianą to koszt około 1000 zł więc nie było źle. Reszta kosztów to części eksploatacyjne. Ogólnie - jeśli ktoś będzie dbał o samochód, wymieniał olej częściej (np. Po 15 kkm) i wszystkie potrzebne naprawy robil na bieżąco to na pewno będzie się cieszył długo bezawaryjną jazdą.
4,9
~Piotr
Audi Q3 I
SUV 2.0 TDI 140KM 103kW
Atrakcyjny wygląd oraz precyzyjne i staranne wykonanie. Bardzo dobre właściwości jezdne, cichy i oszczędny silnik 2.0 TDI CFFB. Dzięki napędowi 4x4 (Haldex) nie boi się zjechać z asfaltu a równocześnie jest oszczędny i łatwo uzyskać w trasie spalanie poniżej 5 l /100km.
4,0
~Błażej Kapelski
Audi Q3 I
SUV 2.0 TDI 140KM 103kW
Do 150 tys. km super. przy 200 tys. km fajnieirytujące awarie. dlatego taka ocena
Audi Q3 I SUV