Szukaj

Pregrzewanie układu chłodzenia/wskaźnik temperatury szaleje
Ford Focus I Hatchback 1.6 16V 100KM 74kW 1998-2005

  • Autor: ~ponczo26
  • Kategoria: układ chłodzenia
witam, mam problem ze wskaźnikiem temperatury na zewnątrz minus 20 stopni a mi wlacza sie wentylator na chlodnicy która jest zimna ciecz chlodząca krązy tylko w malym ukladzie jeden wąż do chlodnicy jest cieply a drugi zimny chlodnica też jest zimna a wentylator dziala jak szalony gdzie nie powinien się nawet wlączyc. dzieje sie tak podczas jazdy jak jade pod jakąś wiekszą górke wskazowka idzie prawie na czerwone pole. Termostat i czujnik temperatury wymieniony. Jak auto podgrzeje na postoju to wszystko jest ok plyn idzie na duzy obieg a wentylator wacza sie w odpowienim momencie wskaznik temperatury też ok natomiast podczas jazdy straszne cuda. czy ktoś wie jak to naprawić???????????????? no wlasnie nie wiem jaka jest przyczyna moze ktos wie???? 5 razy u mechanika i nic

Komentarze

Wymieniłem termostat na 73 stopnie, zrobiłem bypass w obiegu chłodzenia. I teraz mogę jechać 140 km/h pod górę i wreszcie wskazówka temp. stoi w pionie. Cały koszt przeróbki ok 100 zł
Odpowiedz
Witajcie. Jeżeli łapie wyższa temperaturę np przy dojazdach do skrzyżowań przyczyna może być wadliwy termostat. może nie na tyle wadliwy co żle dobrany. Część focusów miało zrobiony silnik z innym układem chłodzenia, i zastosowany był termostat o obniżonej temperaturze otwarcia, bodajże 68st. Przerabiałem to u siebie i pomogło.
Odpowiedz
Spróbuj z akumulatorem. U mnie temp też wariowała i na benzynie obroty falowały o 100obr/min.Ładowałem jeden dzień akumulator i po podłączeniu było już całkowicie normalnie. Dzieje się tak, gdy jest zimno jak jest słaby aku i mróz na dworze to zaczynają wariować czujniki. Gdy jest ciepło problem znika, bo skuteczność aku spada, gdy jest mróz.
Odpowiedz
Dziennik kosztów dla Ford Focus I Hatchback 1.6 16V 100KM 74kW
Średni koszt przejechania 100 km
35,00 zł
8,3
l/100km
9,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Focus I Hatchback