Szukaj

Długi rozruch silnika.
Mercedes 190

  • Autor: ~waltic
  • Kategoria: silnik
Po nocnym przestoju latem czy zimą uruchamianie silnika wymaga dłuższego zakręcenia rozrusznikiem. Po dwukrotnym załączeniu świec żarowych czas ten jest trochę krótszy. Po jednokrotnym załączeniu zimą bym nie odpalił, podgrzewam 3 razy i to zakręcić muszę konkretnie.
Świece żarowe kilkakrotnie sprawdzane - sprawne.Po uruchomieniu silnik pracuje równo, spalanie w normie.
Przypuszczam, że w czasie postoju następuje cofanie się paliwa w układzie zasilania ale w zakładzie mercedesa powiedzieli mi, że nie ma takiej możliwości. Po krótkim postoju silnik pali bez zastrzeżeń. Wiem, że w sklepach motoryzacyjnych sprzedają zaworki zwrotne do instalacji paliwowej. Coś musi być na rzeczy.
Proszę o radę, co w tej sytuacji powinienem zrobić?

Komentarze

Witam, mam problem z regulatorem nawiewu w W201: na 1,2,3 działa OK, natomiast 4 bieg nawiewu przerywa, dmucha przez 15-20 sekund potem gaśnie, słychać ciche cykniecie i po 10-15 sekund załącza się znowu i tak w kółko. Jednym słowem brak stałego nawiewu na 4 biegu. Pozdrawiam i proszę o pomoc!
Odpowiedz
Dziękuję bardzo Leonardowi za pomoc. Wymieniłem ten czujnik i auto chodzi super. Żaden mechanik nie mógł mi pomóc. Sugerowali że są problemy z instalacją elektryczną. Pozdrawiam wszystkich i dziękuje za porady!
Odpowiedz
Mam problem w moim Mercedesie z anteną. Teleskop się nie składa i radio się rozstraja, a czasem wcale nie ściąga żadnych stacji. Jeśli mógłby mi ktoś pomóc to bardzo proszę.
Odpowiedz
Dzięki za poradę ale już to zrobiłem i dalej parują. Jeśli możesz to podpowiedz mi jakim olejem najlepiej zalać silnik nie wiem co było w nim wcześniej bo auto jest sprowadzone z Niemiec.
Odpowiedz
mec124
jeśłi masz klime to filtr jest na podszybiu pod tymi plastikami miedzy akumulatorem a wycieraczką jeśli niemasz to pod tymi samymi plastikami co prawda niema filtra ale mogło naleciec smieci i czeba poprostu wyczyścić
Odpowiedz
Dzieki za porady niestety mam kolejny problem i byłbym wam bardzo wdzięczny za pomoc a mianowicie powiedzcie mi czy w tym mercedesie jest filtr kabinowy jeśli tak to gdzie on jest umiejscowiony, podczas deszczu od wewnątrz bardzo parują szyby i nic nie da sie zobaczyć. Jeżdżę nim krótko i mało go znam(wcześniej jeździłem oplem).Jak dużo spala benzyny i czy da sie w nim założyć instalację gazową bo mój mechanik twierdzi że na gazie nie będzie chodził. Ma przejechane 185 tys.km i czy po tym przebiegu będzie brał olej.
Z góry wielkie dzięki
Odpowiedz
Wszystkie te porady i sugestie są trochę nie trafione. Mój benzyniak
zachowuje się podobnie, oczywiście w warsztatach nic nie potrafią na to poradzić. Bardzo się wszyscy zdziwicie jaka może być tego przyczyna a sprawa jest prosta należy wymienić czujnik temperatury cieczy chłodzącej,który zamontowany jest w pompie a kosztuje zaledwie 20zł. Zapytacie dlaczego akurat ten czujnik? bo on steruje wtryskiem paliwa to kluczowa sprawa. Jak ktoś nie wieży to niech spróbuje na uruchomionym silniku zdjąc przewód elektryczny z tego czujnika(ostrożnie żeby pasek nie urwał ręki)a następnie dotykał imulsowo do końcówki stykowej czujnika zobaczycie, że w tym momęcie obroty silnika będą spadać co jednoznacznie potwierdza moje zdanie, które zresztą wyczytałem w książce. Jeżeli to komuś pomoże to się cieszę bo mnie pomogło abujałem z tym kłopotem przez długi czas ale teraz jest o.k. Pozdrawiam wszystkich Mercaków.
Odpowiedz
mercveteran
tak siak czy owak podałeś za mało szczegółów problemów związanych z rozruchem i pracą silnika w twoim mercedesie, żebym mógł jednoznacznie stwierdzić na odległość co konkretnie masz w nim uszkodzone
Odpowiedz
mercveteran
Bądź też mieszanka paliwowo-powietrzna jest zbyt uboga. Przy zimnym silniku po uruchomieniu nastepują straty na skutek kondensacji paliwa na ściankach rur dolotowych i komory spalania. W okresie nagrzewania dostarczeniem zwiększonych ilości paliwa steruje regulator termiczny. Jeśli przy nagrzanym silniku zwiększą się obroty, to najczęściej uszkodzony jest regulator termiczny
Odpowiedz
Dziennik kosztów dla Mercedes 190
Średni koszt przejechania 100 km
39,33 zł
6,8
l/100km
10,0
l/100km
10,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Mercedes 190