Szukaj

Engine anti pollution system default.
Peugeot 607 2.2 HDi 138KM 101kW od 2003

  • Autor: ~k77wawa
  • Kategoria: silnik
Witam
Jestem posiadaczem Peugeota 607 z 2001 r, 2,2 HDi, 140 KM, 160.000 km.
Sprowadziłem samochód z Belgii od kuzyna, więc znana mi jest historia i użytkowanie pojazdu. Przejechałem samochodem ponad 3.000 km i nie miałem z nim żadnego problemu. Miesiąc temu wymieniłem u mechanika rozrząd, wszystkie filtry, płyny, tarcze i klocki hamulcowe. Mechanik skasował mi również kluczyk serwisowy który pokazuje się co 20.000km. Od tamtej pory przy normalnej jeździe miejskiej czy na trasie po przejechaniu 30-50 km (z predkością ok. 130km/h) wyskakuje mi komunikat "engine anti-pollution system default".

Następnie przestaje działać turbo i prędkość nie przekracza 110 km/h. Odczuwalny jest wyraźny spadek mocy (nie można wydobyć więcej niż 2.200 obr/min). Po kilkunastu godzinach postoju lub przez zatrzymanie wyłączenie silnika i ponowne uruchomienie - problem znika. Wczoraj przejechałem 500 km przy prędkosci 110km/h nie przekraczając 2.100 obr/min i turbo działało podczas wyprzedzania, ale gdy przyspieszyłem do 130 km/h i jechałem tak dłuższy czas - wyswietlił się znowu komunikat i samochod przeszedł w tryb serwisowy. Oczywiscie po dojechaniu do domu, zgaszeniu samochodu i ponownym rozruchu - wszystko wrocilo do normy.
Byłem juz w kilku serwisach w Warszawie i po wymianie elektrozaworu sterowania turbo zapewniano mnie, że problem zniknie i będzie wszystko ok. Niestety, za każdą wizytę płace 200 zł za podłączenie pod komputer diagnostyczny i wyjeżdzam ze skasowanym błedem i nic poza tym. Wymieniłem też FAP na nowy, wlali też nowy 4,5 l dodatku i ustawili na nowo kalkulator i komputer. Myslałem, że to pomoże, ale turbo nadal się wyłącza przy dluższej jeździe z większą prędkością. Na komputerze serwisowym wychodzi, że przeładowane jest turbo.(?) Pomóżcie bo ręce opadają i portfel chudnie ;-)
Proszę o pomoc.
kgross@op.pl

Komentarze

Gaśnie szarpie zaczyna kopcic. Po wymianie niżej wymienionych czesci i kalibracji 2 mc było Oki.oczywiście błąd z dawką paliwa dalej powracal. I wczoraj wszystko od nowa tragedia nie trzyma nic obrotów. W czasie jazdy w miarę Oki trochę brak mocy ,tragedia na wolnych obrotach
Odpowiedz
Mam problem z607 2.2 16v +LPG skaczą obroty z 1500 do 100 gaśnie szarpie przy dojeżdżamy do świateł,skrzyżowań. Po wymianie Pompy paliwa wtryskow gaz i benzyny zaznaczam że na moich starych jak i nowych benzynowych wyskakuje błąd blok cylinder 1 nieprawidlowa dawka paliwa.
Odpowiedz
Wyczyść silnik krokowy. Ja tak miałem w dwóch autach.
Odpowiedz
ja mam problem z 607 2.2 bezyna swieci mi sie nty pollution system fault I skacza obroty dzisiaj podpiol pod kompa I powiedzial ze to czujnik cisnienia wymienil I dalej to samo ... pomocy
Odpowiedz
Do : filtr cząstek stałych traci moc i odłącza turbine
Odpowiedz
Przy takich objawach przeładowywania sprawdzić DOKŁADNIE wszystkie podciśnienia,układ SWIRL, EGR, przepływomierz.
Odpowiedz
peugot 607 2.2 HDI 16V . mam 6 lat ,a przez ostatni rok raz na miesiac tracil moc. ostatnie dwa miesiace tragedia.wymienilem zawor EGR ,czyszczony filter FAP i do tego wymienilem szkrzynie automatyczna. bardzo lubie te autko. wiec troche mnie to irytuje.PROBLEM jest taki, jade czasami 5km, a czasami 100km,a po tym czasie niezaleznie od predkosci wylacza sie turbo. ciekawe jest to ze wchodzi powyzej 4500 RPM .wiec stop auto ,podlaczam komputer ,resetuje i jak nowo narodzony. moze wy koledzy macie jakas propozycje... wymiana czujnika FAP. dolanie plynu do FAP.czy tez ustawienie komputera u profesjonalisty.z
Odpowiedz
2.2hdi jest tez w 406. Problem miałem ten sam. Poczytałem forum 'peugeot 406 klub' i teraz zero problemów. IDEALNIE jest opisane co zrobić i to bez wydawania kasy. 90% rzeczy zrobiłem we własnym zakresie, a nie jestem mech. i to mój pierwszy diesel. FAP-a wcale nie trzeba wywalać tylko w 2-3 godz. samemu wyczyścić, dolać płyn i wpisać do kompa. To auto jak się pozna to proste jest jak budowa cepa. Najpierw czytać ( w necie jest rozebrany na śrubki), popróbować samemu ( byle z głową), a na końcu mechanik-czyściciel kieszeni. Ale lubię opinie że na f to do bani, tanio się kupuje swietne autka, a niemieckimi gnojopijami niech jeżdżą znawcy.
Odpowiedz
jesli ktos ma problem z filtrem FAB to mozna go wypalic trzeba podlaczyc pod kaputer jest funkcja wypalanie dzis to robilem w warsztacie problem zginol katrolka zgasla jest ok
Odpowiedz
Peugeot 607