Szukaj

dziwne zachowanie kierunkowskazów
Seat Toledo III 1.9 TDI 105KM 77kW 2004-2009

  • Autor: krzysztofek_2
  • Kategoria: instalacja elektryczna
Mam pytanie do posiadaczy w/w auta lub Altea. Cy ktoś spotkał się może z takim zachowaniem kierunkowskazu u mnie lewego z tyłu. Kiedy jest sucho wilgotność w normie nie ma problemu, ale kiedy zacznie padać lub tak jak dziś mgła gęsta i mokro jest to po włączeniu kierunku w lewo mignie raz po czym wyskakuje komunikat żarówka uszkodzona podaje gdzie i która i co ciekawe szybko zaczyna w środku mrugać wskaźnik kierunku a na zewnątrz żarówki mrugają normalnie i co ciekawe niby uszkodzona żarówka jest dobra mrugnie trzy razy i się wyłączy. Jak zgaszę silnik wysiądę z auta i zamknę samochód centralnym z pilota kierunki mrugną, mrugnie też ta niby uszkodzona i potem jak zapale działa już wszystko ok do jakichś 20 użyć kierunkowskazu w lewo potem znów ta sama historia. Trochę to zagmatwane ale już prościej nie mogłem opisać. Wszystkie styki w lampach sprawdzałem zero wilgoci czy wody i nie wiem już co o tym myśleć, a Panowie w ASO cóż nie wolno wulgaryzmów pisać wiec powiem tyle chcieli wymienić połowę układu elektronicznego bo tak od razu powiedzieć co jest nie tak nie potrafią... Bardzo proszę o jakieś opinie rady może ktoś miał takie coś u siebie? poradźcie coś.
Pozdrawiam.

Komentarze

zadzwońcie do eletryka Sebastian Kitlinski, zna dobrze temat, zrobi to w godzinę, typowa usterka dla tego seata
coś tam wzmocnił w instalacji elektrycznej i powiedział, że problem nigdy nie wróci
Odpowiedz
Nie prawda czyszczenie nic nie da jest to błąd oprogramowania magistrali CAN za małe widełki oporności żarówki. Sposób jak się tak stanie jest lepszy taki zatrzymaj się na boku wyłącz światła mijania i pozycyjne włącz rzekomo uszkodzony kierunek mignie dwa razy szybko po czym nagłe ozdrowienie i żarówka działa tak to u siebie przerabiałem. Panowie w ASO to banda debili mi powiedzieli że trzeba wymienić całą instalacje wszystkie moduły plus komputer pokładowy (koszt bagatela 35tyś złotych ) dałem sobie spokój pojeździłem tak aż do sprzedania auta.
Odpowiedz
wystarczy przeczyścić styki w lampie i wymienić żarówkę na nową (stara pewnie ma już nadpalony +) miałem to samo podczas mrozów (robiło się cieplej i objaw znikał). w toledo żarówka jedno żarnikowa odsługuje światła pozycyjne oraz stop. Szyna CAN zmienia tylko natężenie prądu i przez to nadpalają się styki oraz żarówki
Odpowiedz
mam ten sam problem w swoim tolku, to jest kwestia zaśniedziałych styków, uchwyt żarówki jest konstrukcyjnie skopany i tam na stykach się utlenia łączenie żarówka - wtyczka, trzeba przeczyścić posmarować WD40 i sprawa załatwiona, fakt jest taki INż VW/Seat dali ciała;)
Odpowiedz
Konto usunięte #1816566350
w caddym mam to samo przednia zarowka kerunkowskazu nie zawsze łaczy anie jest spalona moj elektryk mowi że to kwestia jej uchwytu ukłon dla inż.vw
Odpowiedz
krzysztofek_2
do dnia dzisiejszego nie wiem co jest przyczyną :(
Odpowiedz
Seat Toledo III