Szukaj

Mechanizm wycieraczek.
Nissan Almera I

  • Autor: ~lafi
  • Kategoria: nadwozie
Delikatne (plastikowe) "tuleje". Trzeba wymienić cały mechanizm.
Czy usterka wystąpiła u Ciebie?
Wystąpiła: 63
Nie wystąpiła: 6

Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu

Komentarze

Nie ma sensu zabaw w wiercenie, śrubki itp. Do naprawy potrzebujemy tylko silnych kombinerek. Wywalamy plastikową tulejkę i cały ten trzpień. Stalowy trzpień wkładamy w owalny otwór aluminiowego korbowodu-płackownika, zaciskamy kombinerkami aby nie latało lewo-prawo. I to wszystko, wycieraczki jak nowe :)
Odpowiedz
Wystarczy podgrzać plastik zapalniczką następnie całość złożyć i mechanizm działa min. 2 lata
Odpowiedz
też załatwiłem problem za pomocą śrubki ale po 2 latach śrubka urwała się i teraz założyłem obejmę z gumowego paska skręconego śrubą oczywiście na tyle mocno żeby pozwalała ruszać się całemu mechanizmowi i żeby cięgno nie spadało
Odpowiedz
Ja w Almerze załatwiłem problem za pomocą wkręta.
Odpowiedz
damian ma racje Wystarczy wkręt i po problemie To samo jest w primerach
Odpowiedz
Trochę chęci , zaangażowania i da się zrobić samemu.
Odpowiedz
nie trzeba wymieniać całego mechanizmu. Wystarczy nawiercić i wkręcić wkręt zabezpieczający przedd rozsprzęgleniem. Zrobi to każdy oprócz serwisowych wymieniaczy!
Odpowiedz
Miałem też taką sytuację, że nagle w czasie ulewy spadł korbowód i wycieraczki stanęły. Problemem nie jest jakość tulejek, tylko to, że jedna z nich nie pracuje w jednej osi i z czasem wyrabiają się elastyczne listki na brzegach. Korbowód można odwrócić tuleja od strony silnika pracuje normalnie i będzie trzymać lepiej. Skutecznie udało się to naprawić dzięki małemu drucianemu kółku (zwój ze sprężynki) które po wciśnięciu w rowek wewnątrz tulei i zatopieniu lutownicą na gorąco dociska listki i zwęża średnicę. Teraz trzyma nawet lepiej niż oryginał.
Odpowiedz
Nissan Almera I