Szukaj

Zawór EGR.
Opel Zafira A

  • Autor: ~wiwaldi124
  • Kategoria: silnik
Posiadam Zafirę 2,2 DTI 2002r. i też miałem problem z zaworem EGR, lecz wyczytałem na forum o smarowaniu, że nie nadaje się do tego WD-40, ale WURTH Smar wysokotemperaturowy HTS. Po zastosowaniu przejechałem 8000 bez żadnego problemu. Problem nie polega na zanieczyszczeniu, lecz na braku smarowania i WURTH świetnie się tu spisuje.
Czy usterka wystąpiła u Ciebie?
Wystąpiła: 47
Nie wystąpiła: 7

Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu

Komentarze

Posiadam zafirke 2.0 tdi mam taki problem ze wyczyszczony zistal zawór egr ale nadal nie rusza tzn nie ma mocy jak mu sie psika wspomahaczem to chodzi ale obrotów nie nabiera wiec gasnie co jest
Odpowiedz
Witam , mój egr u zoski mechanicznie działa ale nadal zapala sie kontrolka. po ponownym zapaleniu juz jej nie ma ale zaraz znowu sie pojawia. Zastanawiam sie czy kolektor dolotowy jest zawalony sadzami czy elektronicznie coś trzeba zaprrogamować jak piszą że po regeneracji jakoś programują
Odpowiedz
Mam Zafię 2.0 DTI. Któregoś dnia wypadła kostka z żarówką z reflektora lewego od świateł długich. Kiedy ją załążyłem okazało się - że auto słabe i ten tryb awaryjny , kontrolka "autko z kluczem". Jeden mechabik myślał i myślał i nic. Pojechałe do drugiego i też mu opowiedziałem o ty, że wkładałem rece do środka by wyjąć kostkę z żarówką. Co się okazało? Mechanik sprawdził mi przewody od podciśnienia i okazło się... No, że jeden był nadpęknięty, jak by naderżnięty nożem. Po uszczelnieniu , kontrolka znikła, a moja Zosia dostała powera. I to jest jazda.
Ps. mimo wszystko, mechanik przeczyśił jeszcze zawór EGR i usunął z niego smołę tawotu czarnego i go zaonserwował.
Moja rada - to o te przewody trzeba dbać by się nie przecierały wskutek drgań.
Pozdrawiam
Odpowiedz
Witam, mam zafirę a 2.0 dti i mam taki problem jak opisał jeden z Panów - po zapaleniu auta, po 2-3 minutach zapala się kontrolka z kluczykiem, wówczas auto przechodzi w tryb awaryjny i egr nie podaje na turbo. ale po tym jak zgaszę silnik i zapalę ponownie auto działa już normalnie. nie sądzę aby to był problem złącza elektrycznego - bo drgania silnika są cały czas a ja za drugim odpaleniem mogę 300 km zrobić na trasie i nic się nie włącza. zastanawiam się nad smarowaniem, jak jeden z kolegów wcześniej napisał - bo podczas jazdy gdy egr normalnie pracuje nagle Zośka dostaje jakby powietrza w płuca i przypomina, że 100 KM to nie to co zwykle oferuje tylko dopiero teraz jest 100 KM. Ale z tym smaorwaniem to tak-nie sądzę aby pomogło tylko posmarować jakiś sworzeń czy dzyndzelek pod plastikową obudową - trzeba rozebrać - czy ktoś ma może dokumentację w zdjęciach co gdzie odkręcić, aby wykręcić EGR, przeczyścić go wraz z kolektorem dolotowym? Zazmaczę, że mój EGR jest elektryczny.
Odpowiedz
mam opla zefire po założeniu gazu zapaliła się kontrolka od emisji spalin i pali się cały czas, byłem u gazownika i stwierdził że może być to wina sądy, co robić??
Odpowiedz
kolego Dominik 28 ja miałem taki sam problem podnieś maske i z przodu silnika jest zawór z czarną plastikową kopółką która zamocowana jest na zatrzaski zdejm i dokładnie oczyść szadze.Pozdrawiam
Odpowiedz
GIENEK Posiadam ZAFIRE 2,0 l DTI 2003 wymieniłem zawór na nowy prz czym uszkodzili mi kolektor ktury ruwnierz zostal wymieniony problem powrucił po przeiechaniu 3000 dalei pam ten problem pozdrawiam fanów ZAFIRA
Odpowiedz
JAK SIE SMARUJE ZAWOR ERG
Odpowiedz
ROMLALDO:PISZCIE NA E-MAIL KOCHLOWICE87@O2.PL DZIEKUJE
Odpowiedz
Dziennik kosztów dla Opel Zafira A
Średni koszt przejechania 100 km
33,67 zł
7,2
l/100km
10,3
l/100km
11,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Opel Zafira A