Szukaj

Czujnik poziomu płynu chłodzenia w zbiorniczku wyrównawczym.
Skoda Fabia I

  • Autor: ~Bart
  • Kategoria: układ chłodzenia
Średnio co 2-3 miesiace jestem zmuszony do czyszczenia zbiorniczka wyrównawczego, bo zapala się błąd od temperatury i tworzy się w nim czarny osad (płyn wlewany tylko orginalny skody).
Czy usterka wystąpiła u Ciebie?
Wystąpiła: 120
Nie wystąpiła: 16

Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu

Komentarze

Witam kupiłem fabie 1.4 16v 2007r to jest fabia 1 generacji. U mnie także swieci sie kontrolka plynu chlodzacego zaraz po odpaleniu auta. Po kilku minutach gaśnie. Masła na korku oleju nie ma . Zbiorniczek lekko brudny. Auto mam 2 dni.
Odpowiedz
Witam. Mam danie 1,4 mpi 2002 r. Tracę na nią już nerwy. Kupiłam niby okazyjnie . Wymieniony rozrząd planowana glowica (można powiedzieć że zrobiłam kapitalny remont silnika) zrobiłam alternator . Wymienilam czujnik wody. A nadal mi się pali pylga na pomarańczowo lampka od wody . Co to może być . Brak mi sił nanten samochód.
Odpowiedz
jest dużo porad w tym temacie miałem podobne objawy ale nie dałem się ponieść sugestiom, jak niema majonezu na korku zbiorniczka to przyczyna leży we wtyczce podejrzewam że łączy czujnik pojemnościowy z bardzo czułym układem i tu poświęciłem swoją uwagę bardzo starannie wyczyściłem styki w środku i problem się skończył.Dodam tylko że sprawdzano w serwisie, diagnoza to zły zbirnik wiem że wstawiłem nowy zgadzam się że w starym mógł szwankować zanieczyszczony czujnik ale wymiana nic nie dała stąd wniosek sprawdzić wtyczkę .Najgorsze w tym wszystkim jest to że nikt niepowie jakiego typu jest czujnik tajemnica serwisu.Umnie obeszło się bez ich łaski.Nim narobicie głupot zacznijcie od wtyczki
Odpowiedz
Skoda Fabia1,4 MPI - 2000 r. Stan płynu w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodniczego poniżej minimum a nie mogę uzupełnić - tak jakby był zapowietrzony. Po zdjęciu przwodów z góry i dołu zbiorniczka spuściłem płyn ze zbiorniczka. Przy ponownym zalaniu osiągnąłem tylko poziom poprzedni, poniżej minimalnego przy kompletnym zalaniu aż do przelania. Nie da się podnieść poziomu płynu do normalnego. Dziwne ale nie zapala się kontrolka wskazująca zbyt niski poziom. Gdzie tkwi problem? Nie znalazłem nigdzie podobnie opisanej sytuacji.
Odpowiedz
próbować odpowietrzyć
Odpowiedz
Konto usunięte #95752326
Pozwolę sobie opisać problem brudnego zbiorniczka płynu chłodzącego w Fabi z silnikiem 1,4 MPI. Otóż jedną z przyczyn zabrudzonego zbiorniczka w tzw. "czeskich" silnikach 1,4 MPI jak już większość zauważyła jest olej przedostający się do układu chłodzenia, który po osadzeniu się na czujniku płynu chłodzącego umieszczonego w zbiorniczku wyrównawczym powoduje jego nieprawidłowe działanie. Konsekwencją jest pojawianie się za każdym razem po uruchomieniu silnika lub zaraz po włożeniu klucza do stacyjki objawów w postaci potrójnego dźwięku ostrzegawczego i mrugania diody termometru oznaczającej, że coś z układem chłodzenia jest nie tak. Czasami po rozgrzaniu silnika i po ponownym jego uruchomieniu dźwięk się nie pojawia a dioda już się nie zapala. Objawy te występują przy prawidłowym poziomie cieczy chłodzącej. W moim przypadku objawy związane z zaolejonym zbiorniczkiem pojawiły się około 1 miesiąc po zakupie auta, czyli mogę powiedzieć, że z dużym prawdopodobieństwem poprzedni właściciel wiedział o problemie, a zbiorniczek przed sprzedażą auta po prostu wypłukał, aby nie budził zastrzeżeń przy oględzinach. Ja zbiorniczek płukałem 2 razy i za każdym razem problem po jakimś czasie powracał. W związku, z czym samo płukanie nie rozwiązuje problemu, bo przyczyna jest gdzie indziej. Problem jest niestety dosyć poważny, bo leży po stronie silnika a naprawa, jeżeli zależy nam na całkowitym usunięciu usterki może być dosyć kosztowna i jak ktoś już wspominał najlepiej jest ją wykonać w ASO, ponieważ tylko w takim punkcie wykona się ją prawidłowo a także otrzymamy na taką naprawę gwarancję. Naprawa polega nie tylko na wymianie uszczelki pod głowicą, planowaniu głowicy, ale także na sprawdzeniu wysokości tulei cylindrów w stosunku do płaszczyzny bloku silnika. Jeżeli zlecimy mało ogarniętemu mechanikowi wymianę samej uszczelki i nawet, jeżeli głowica zostanie splanowana to w przypadku, gdy wystąpiło zjawisko opadnięcia tulei (tak było w moim przypadku) to problem oleju w zbiorniczku na pewno znowu wystąpi za jakiś czas. Tak, więc jeżeli wystąpiło opadnięcie tulei cylindra lub kilku cylindrów (jest ich 4), to należy te tuleje podnieść, a to wiąże się z koniecznością zdjęcia miski olejowej w celu dostania się do korbowodu w celu wyjęcia tłoków. Jest to niezbędne, aby podłożyć pod tuleje cylindra miedziane podkładki o właściwej grubości w celu prawidłowego wyrównania wysokości tychże tulei w stosunku do płaszczyzny bloku silnika, na której będzie spoczywała uszczelka dociśnięta głowicą z zaworami. Ponadto przy takiej naprawie warto wymienić cały komplet węży układu chłodzenia, termostat razem z obudową i dokładnie wypłukać blok silnika oraz chłodnicę i nagrzewnicę, ponieważ to, co się gromadzi w zbiorniczku jest tylko drobną częścią tego, co jest nagromadzone w całym układzie chłodzenia. Jeżeli nie usuniemy nagromadzonego oleju z całego układu chłodzenia to pomimo usunięcia przyczyny, skutki wcześniejszej nieszczelności będą powracały a co za tym idzie potrójny dźwięk, oraz mrugająca kontrolka cieczy chłodzącej. W moim przypadku podczas płukania chłodnicy okazało się, że jest ona zardzewiała w narożniku i po płukaniu po prostu się rozszczelniła w związku, z czym musiałem zakupić nową. To tyle, jeżeli chodzi o moje doświadczenie w tej sprawie.
Odpowiedz
Do tarantino: Najlepiej to zmienić całe to auto... no cóż to tylko skoda.
Odpowiedz
Do tarantino: witam jakie som koszta w serwisie zadz lub wyś sms to odzw 784-045-560
Odpowiedz
Mam ten problem w Fabii 1.4 TDI. Ja nie mam zamiaru nic z tym robić. Jak przyjdzie do odsprzedaży to sprzedam ją latem gdy nie ma tego problemu
Odpowiedz
Dziennik kosztów dla Skoda Fabia I
Średni koszt przejechania 100 km
27,75 zł
5,4
l/100km
7,3
l/100km
9,3
l/100km
8,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Skoda Fabia I