Szukaj

Informacje o BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 5d E87 116i 115KM 85kW 2004-2007

Lata produkcji: 2004 – 2007
Segment: Niższa klasa średnia
Kompaktowy model należący do niższej klasy średniej (segment C), klasyfikowany w grupie premium, produkowany od 2004 roku. Pierwszy samochód BMW w tym segmencie i najmniejsze auto marki od czasów modelu 700 z przełomu lat 50. i 60. Technicznie spokrewniony z BMW Serii 3. „Jedynka” debiutowała jako pięciodrzwiowy hatchback, od 2007 roku dostępny również w wersjach coupe oraz kabriolet. Model szybko osiągnął rynkowy sukces – dziś jest drugim najpopularniejszym autem BMW, który wyprodukowano już w liczbie ponad miliona egzemplarzy. Od 2011 roku dostępna jest druga generacja modelu.
czytaj więcej
Powagosław
Nie spodziewałem się rewolucji i nowa Seria 1 jest naturalną konsekwencją modelu pierwszej generacji. Jest przy tym bardziej zadziorna i chyba jeszcze bardziej kontrowersyjna. Ale dzięki temu chyba żaden kompakt tak mocno nie odróżnia się od konkurencji. ~Powagosław
Luzacjusz
Dziękuję BMW Serii 1 za to, że jest. Dzięki niej, utwierdzam się w przekonaniu, że wciąż rozumiem i nadążam za uciekającym światem. Słońce wciąż wstaje, zimą jest zimno, Seria 1 wciąż jest brzydka. ~Luzacjusz

Dane techniczne BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 5d E87 116i 115KM 85kW 2004-2007

Produkowany od 2004 do 2007 roku
Pojemność skokowa 1596 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 115 KM (85 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 150 Nm przy 4300 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 84 x 72 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5

Oceny BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 5d E87 116i 115KM 85kW 2004-2007

Liczba ocen: 23
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(71%)

Zalety

+ Karoseria + Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Stosunek jakość/cena - Koszty utrzymania

Wybrane oceny

4,4
~michal_p
Hatchback 5d E87 116i 115KM 85kW
BMW Seria 1 E81/E87
Auto zakupione od szwagra stąd decyzja o BMW (zmieniał na większe BMW). Czysty przypadek. Mielilśmy wcześniej Golfa III 1.9TDi potem Peugeot 206 1.4 benzyna. Nasza rodzinka to 2+1 więc gabaryty były wystarczające. Decyzja o zakupie to argumenty typu nowsze auto, sprawdzone, pewne, zadbane, nie składane z trzech innych, trochę większy bagażnik. Bagażnik przerósł nasze oczekiwania. Wbrew opiniom ludzi którzy muszą mieć gigantyczne kombi, bagażnik jest naprawde pojemny. Wyjazd na wakacje wraz z autkiem akumulatorowym dla córeczki na pokładzie nie stanowił problemu. Zaznaczam że nie jeździmy co miesiąc w kilkusetkilometrowe trasy stąd komentarz o kombi. Być może jest bardziej komfortowo, ale w tym momencie nam nie jest to potrzebne. Tylne siedzenia z tyłu mogą stanowić problem dla dużych dorosłych, ale w przypadku małego dziecka w foteliku miejsca jest dużo. Przednia siedzenia - trzeba sie przyzwyczaić. Po jakimś czasie okazuje się że wszystko jest pod ręką i jest wygodnie. Wykończenie z bardzo dobrych materiałów. Wszystko przyjemne w dotyku. Wersja posiadana to chyba troche wyżej niż standard ponieważ mamy 2-strefową klimatyzację, czujnik parkowania tył, podświetlane klamki, lusterko wewnętrzne przyciemniające się, wejście AUX i kierownicę sportową. Autem jeździ się fantastycznie. Jest cicho przyjemnie, świetnie się manewruje, trzyma się drogi jak gokart. Kupiłem nowe opony Michelin CrossClimate i auto na nich zachowuje się cudownie. Jedyny mankament to niestety silnik. Jest wg mnie troche za słaby. Trzeba kręcić go dość wysoko lecz wtedy wzrasta spalanie. Myslę że 1.8 i więcej jeest lepszym wyborem, ale jak pisałem wcześniej zakup to przypadek. Opisy w internecie przestrzegają przed zakupem tej wersji ze względu na wadę fabryczną. Wiele aut było objętych akcją serwisową. Mój niestety nie (silnik N45) ale myślę że to dlatego iż było sprowadzone z Niemiec. Chodzi oczywiście o wadliwy napinacz łańcucha rozrządu, który powoduje przeskoczenie łańcucha. Przżyliśmy to mimo iż auto było niezwykle zadbane, miało stałą opiekę serwisową. Wszystko było wymieniane na czas i było garażowane. Przy 128000 łańcuch przeskoczył (niezbyt przyjemne uczucie podczas jazdy). Na szczęście niedaleko od znajomego serwisu. Dało sie przeżyć. Od tej pory bez problemu. Silnik chodzi super. Generalnie auto uważam za bardzo udane. Przekonałem się do BMW mimo że moją miłością motoryzacyjną było Volvo :-) Jeździłem dużo S70 wersja T5 w automacie, która do dzisiaj zostaję moim marzeniem do kolekcji :-) Gdyby finanse pozwoliły to za jakiś czas chcyba chciałbym kupić nową "jedynkę". Pewnie nie da się w niej wymienić już samemu żarówek jak u mnie ale cóż, taka drogę obrali producenci i nie mamy na to żadnego wpływu. Bez względu na markę.
3,7
~Darek
Hatchback 5d E87 116i 115KM 85kW
BMW Seria 1 E81/E87
Mamy bezcenny znaczek BMW, wykończenie wnętrza wysokiej jakości materiałami, wspaniałe zawieszenie i napęd na tylną oś. W zamian mamy mało miejsca na tylnej kanapie, mały bagażnik, brak koła zapasowego (po prostu nie zmieściło się nawet dojazdówka - przez co zmuszeni jesteśmy kupować specjalne opony o wzmocnionym rancie zdolne do jazdy nawet po przebiciu oczywiście droższe od standardowych). Nie jest to auto dla praktycznych a z silnikiem 1,6 nie ma spektakularnych osiągów i wrażeń z jazdy, więc gdybym miał jeszcze raz je kupić może lepszym wyborem byłyby modele 118 (diesel) lub 120i (2,0 benzyna).
4,5
~housebee
Hatchback 5d E87 116i 115KM 85kW
BMW Seria 1 E81/E87
Idealne autko segmentu C. Trochę do miasta i na trasę. Nie przerażać się spalaniem tylko obliczyć ile zaoszczędzicie miesięcznie przy innych opcjach. Przy przebiegach rzędu 20 tys. rocznie wydatki na paliwo są porównywalne w tej klasie. Decydując się na BMW można na własne oczy się przekonać o wartości tej marki, o smaczkach, o których nie mówi się w reklamach (np. zastępcza żarówka w tylnej lampie), o jakości, o niebanalnym wyglądzie i świetnym układzie jezdnym. Nigdy nie byłem fanem BWM, nie podobało mi się wnętrze i ilość starych trójek, które jeżdżą po naszych drogach. Jednak jedynka już jakoś wygląda i zapewne zostanie z nami do końca jako drugie autko w rodzinie. PS Nigdzie nie ma kategorii bezpieczeństwo. Samochód może i mały, ale stosunkowo ciężki, ponadto w standardzie jest 6 poduszek, ABS i kontrola trakcji.

Raporty spalania BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 5d E87 116i 115KM 85kW 2004-2007

Liczba raportów: 30
Średnie spalanie dla BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 5d E87 116i 115KM 85kW 2004-2007
8,8
l/100 km
10,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,0
Hatchback 5d E87 116i 115KM 85kW
BMW Seria 1 E81/E87
Minimalne spalanie jakie udało mi się osiągnąć to 8,02 l/100km. Myślę, że przy ekonomicznej jeździe spokojnie da się zejść do 7 - kiedyś spróbuję. Niestety w wielkomiejskich korkach pali 11 lub 12 litrów. Średnio wychodzi 9 l/100km przy codziennych dojazdach do pracy (5km w jedną stronę w mieście) i trasie 350km w jedną stronę raz w miesiącu. Generalnie na baku przejeżdżam około 500km. Tankuję raz 95 raz premium 98 - różnicy nie odczułem, ale podobno paliwa typu Shell V-power Nitro+, czy BP Ultimate 98 mają właściwości oczyszczające silnik. Myślę nad zrobieniem kuracji tylko na jednym rodzaju paliwa, np. BP Ultimate 98 przez 10000 km.
9,7
Hatchback 5d E87 116i 115KM 85kW
BMW Seria 1 E81/E87
Po mieście pali jak smok, lecz wrażenia są świetne ! Po mieście nie mogę spaść poniżej 12l, jednakże w trasie z prędkością 100km/h 6,5/7l przy 120km/h 8l. Przymierzam się do gazu ale jeszcze trochę się pobawię jeżdżąc na 95 ;)
8,8
Hatchback 5d E87 116i 115KM 85kW
BMW Seria 1 E81/E87
Spalanie oscyluje mi średnio pomiędzy 8-8,5l - raczej spokojna jazda po przedmieściach Warszawy i trochę po centrum, ale staram się unikać korków. Przy większej ilości korków spalanie potrafi dojść do dychy. Na trasie spali poniżej 8, ale pod warunkiem nieprzekraczania 140km/h. W okolicach 140 (ok. 4 tys. obr) vanossy przestawiają się na większą moc, auto lepiej idzie, ale i spalanie podskakuje do 10.

Usterki BMW Seria 1 E81/E87

Liczba wpisów: 12
Układ przeciwpoślizgowy DSC i DTC - kiedy włączyć lub wyłączyć
  • BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 5d E87 116i 115KM 85kW 2004-2007
Układ DSC zapobiega obracaniu się kół napędowych przy ruszaniu i przyspieszaniu. DSC rozpoznaje również niestabilne stany podczas jazdy, jak np. nadsterowność i podsterowność. W takich przypadkach układ DSC pomaga utrzymać samochód na bezpiecznym kursie redukując moc silnika i hamując poszczególne koła. Układ DSC jest aktywny po każdym uruchomieniu silnika. DSC obejmuje funkcje DTC (dynamiczna kontrola trakcji) oraz DBC (dynamiczna kontrola hamowania). DTC jest wariantem DSC tak dostosowanym do szczególnych warunków drogowych, np. nie odśnieżonych nawierzchni jezdni, by zapewnić optymalną siłę pociągową kosztem mniejszej stabilności jazdy. Jak jeździć zimą? W poniższych sytuacjach wskazane jest krótkie naciśnięcie przycisku DTC (zapali się lampka kontrolna DTC): - podczas jazdy na ośnieżonych wzniesieniach, błocie pośniegowym lub na nieodśnieżonych nawierzchniach, - w celu rozkołysania samochodu, który utknął lub w celu ruszenia z głębokiego śniegu lub luźnego podłoża, - podczas jazdy z łańcuchami przeciwślizgowymi. Co tak na prawdę powoduje aktywowanie układu DTC? Układ ten pozwala na niewielki poślizg kół napędowych przy jednocześnie działającym układzie DSC. Układ DTC ma dwa podstawowe zastosowania. Pierwsze, zimą (w powyższych przypadkach) zalecane jest włączenie DTC ponieważ podczas jazdy w głębokim śniegu lub ruszania z parkingu niewielki uślizg kół (buksowanie) poprawia trakcję. Drugie zastosowanie to bardziej sportowa jazda przy jednoczesnej kontroli stabilności. Aktywny DTC pozwala doświadczonym kierowcom na kontrolowane poślizgi (drift). Możliwe jest także całkowite wyłączenie układu DSC (wraz z DTC). W tym celu należy przytrzymać wciśnięty przycisk DTC przez co najmniej 3 sekundy (zapali się lampka kontrolna prezentująca trójkąt ostrzegawczy otoczony strzałką). Od tej chwili, aż do następnego uruchomienia silnika, działania stabilizujące i wspomagające siłę pociągową nie będą przeprowadzane - samochód znajduje się w pełnej kontroli kierowcy.
Problem rozwiązany
3 kontrolki
  • BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 5d E87 118d 122KM 90kW 2004-2007
  • instalacja elektryczna
  • 192 tys. km
Po odpaleniu silnika zaswiecaja się 3 kontrolki abs kontrola trakcji oraz ręczny na pomarańczowo a gdy ruszę zmienia się na czerwono. Stało się to zimą. Nie działa abs, DSC generalnie samochodem nie można się ruszyć.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Coś przesuwa sie czasami pod spodem po śsrodku karoserii, gdy ruszam lub hamuje.
  • BMW Seria 1 E81/E87
  • inne
  • 132 tys. km
Występowanie usterki:
gdy powoli jade, gdy ruszam lub hamuje, cos przesuwa sie pode mna jakby po rodku auta pod spodem. Ale nie zawsze. To przypomina jakby jaks zaokraglona duza sruba przesuwala sie po metalu lub kulka. Co to moze byc? Pomozecie?
6 komentarzy

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 5
5,0
Hatchback 5d E87 116i 115KM 85kW
BMW Seria 1 E81/E87
homologacja: "AUTO-GAZ CENTRUM"
instalacja: AC STAG 300 - premium
przebieg: 70 tys. km
użytkowana przez: 70 tys. km
W odpowiedzi na zamieszczoną tutaj poprzednią opinię przez mojego klienta Łukasza Burka jestem zbulwersowany tym co on tutaj wypisuje.Jest to sterta bzdur i kłamstw,a tylko po to aby się odgryśdź,zresztą sam nie wiem za co. W tym miejscu chciałbym przedstawić moją wersję zdażeń: Montaż instalacji gazowej miał miejsce 26 08 2011 przy przebiegu 76464 km. Koszt zabudowy...
5,0
Hatchback 5d E87 116i 115KM 85kW
BMW Seria 1 E81/E87
homologacja: "AUTO-GAZ CENTRUM"
instalacja: AC STAG 300 - premium
przebieg: 70 tys. km
użytkowana przez: 20 tys. km
W odpowiedzi na zamieszczoną tutaj poprzednią opinię przez mojego klienta Łukasza Burka jestem zbulwersowany tym co on tutaj wypisuje.Jest to sterta bzdur i kłamstw,a tylko po to aby się odgryśdź,zresztą sam nie wiem za co. W tym miejscu chciałbym przedstawić moją wersję zdażeń: Montaż instalacji gazowej miał miejsce 26 08 2011 przy przebiegu 76464 km. Koszt zabudowy...
2,5
Hatchback 5d E87 116i 115KM 85kW
BMW Seria 1 E81/E87
przebieg: 50 tys. km
użytkowana przez: 0 tys. km
Montowałem instalacje gazową w firmie Auto MIX w Skrzyszowie. Nie polecam! Na samym początku szef wydawał się osobą kulturalną i godną zaufania, mówił profesjonalnie i na rzeczy. Zaproponował solidną instalacje gazową do mojego samochodu. Wszystko było okej, do czasu zapłaty. Po zapłaceniu za instalacje gazową kwoty prawie 4 tyś złotych rozpoczęły się problemy. Pierwszy...