Szukaj

Informacje o BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 5d E87 116i 122KM 90kW 2007-2011

Lata produkcji: 2007 – 2011
Segment: Niższa klasa średnia
Kompaktowy model należący do niższej klasy średniej (segment C), klasyfikowany w grupie premium, produkowany od 2004 roku. Pierwszy samochód BMW w tym segmencie i najmniejsze auto marki od czasów modelu 700 z przełomu lat 50. i 60. Technicznie spokrewniony z BMW Serii 3. „Jedynka” debiutowała jako pięciodrzwiowy hatchback, od 2007 roku dostępny również w wersjach coupe oraz kabriolet. Model szybko osiągnął rynkowy sukces – dziś jest drugim najpopularniejszym autem BMW, który wyprodukowano już w liczbie ponad miliona egzemplarzy. Od 2011 roku dostępna jest druga generacja modelu.
czytaj więcej
Powagosław
Nie spodziewałem się rewolucji i nowa Seria 1 jest naturalną konsekwencją modelu pierwszej generacji. Jest przy tym bardziej zadziorna i chyba jeszcze bardziej kontrowersyjna. Ale dzięki temu chyba żaden kompakt tak mocno nie odróżnia się od konkurencji. ~Powagosław
Luzacjusz
Dziękuję BMW Serii 1 za to, że jest. Dzięki niej, utwierdzam się w przekonaniu, że wciąż rozumiem i nadążam za uciekającym światem. Słońce wciąż wstaje, zimą jest zimno, Seria 1 wciąż jest brzydka. ~Luzacjusz

Dane techniczne BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 5d E87 116i 122KM 90kW 2007-2011

Produkowany od 2007 do 2011 roku
Pojemność skokowa 1599 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 122 KM (90 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 160 Nm przy 4250 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Średnica cylindra × skok tłoka 75,7 x 82 mm
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6

Oceny BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 5d E87 116i 122KM 90kW 2007-2011

Liczba ocen: 9
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(78%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Skrzynia biegów + Układ jezdny

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Koszty utrzymania - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,1
~Marcin
Hatchback 5d E87 116i 122KM 90kW
BMW Seria 1 E81/E87
Jest ok, jak ktoś potrzebuje auta szybkiego, (szczególnie polecam na autostrady) i przewozi mało bagażu. Różnice pomiędzy tym BMW a zwykłymi autami widać przy prędkości powyżej 170km/h. Inne auta tańczą od paska do paska a ten im szybciej jedziesz tym większa frajda! Tylko że w Polsce ta zaleta auta nie jest wykorzystywana i dlatego dla kogoś kto jeździ tym autem 130/140 nie będzie różnicy pomiędzy np. astrą, aurisem, golfem, np. moja mama nie widzi różnicy pomiędzy tym autem a chevroletem aveo... co najgorsze, naprawdę jazda po mieście jest podobna, bmw tylko trochę szybsze...
4,2
~LucS
Hatchback 5d E87 116i 122KM 90kW
BMW Seria 1 E81/E87
Samochód jest super jak na te gabaryty i silnik, choć troche mocy mi brakuje bo dawno niejeździłem z niższą pojemnaścią jak 2.0. Skrzynia 6-biegów nanualna bardzo fajna, tęskniłem za tym, bo trzy poprzednie auta miałem w automacie, opel vectraA, mercedes C-klasa x2, 95' 94' 93'. Teraz coś droższego, nowszego i fajnego, noi mam bmw serii1.
4,8
~ja
Hatchback 5d E87 116i 122KM 90kW
BMW Seria 1 E81/E87
Bardzo polecamy ten samochodzik kupując go będziecie zachwyceni autko daje dużą frajdę z jazdy, jest bezawaryjne, do miasta czy na trasę dla faceta czy kobiety. My jesteśmy bardzo zadowoleni mimo że to bmw 1 a nasza rodzinka liczy 4 osoby autko wystarcza nam i daje dużo radości w codziennym użytkowaniu!

Raporty spalania BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 5d E87 116i 122KM 90kW 2007-2011

Liczba raportów: 19
Średnie spalanie dla BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 5d E87 116i 122KM 90kW 2007-2011
7,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,7
Hatchback 5d E87 116i 122KM 90kW
BMW Seria 1 E81/E87
Średnio w Krakowie spala około 8.5 litra na 100km, przy jeździe trochę po centrum + obwodnica Krakowa. W trasie około 7litrów. Gdyby miał jeszcze raz kupować ponownie wybrałbym benzynę ale w wersji 140 konnej 118i. Diesla nie kupiłem w związku z opiniami o awaryjności serii N. To co zaoszczędziłbym na spalaniu diesla, oddałbym przy ewentualnej naprawie. Rzecz jasna dieslem BMW jeździ się znakomicie ale wybrałem 'bezpiecznięjszą' opcję. Silnik N43, obecnie zrobionie 186tys km, czyli moje 36tys km po odkupieniu auta od pierwszego właściciela.
6,8
Hatchback 5d E87 116i 122KM 90kW
BMW Seria 1 E81/E87
Silnik BMW Serii 1 zadawala się niewielką ilością benzyny. Na trasie jadąc w pojedynkę można osiagnać spalanie delikatnie przekraczające granicę 5 l/100km. To wynik dorównujący sławnemu silnikowy VW 1,9 TDI. W mieście auto konsumuje nie więcej niz 9 l/100km przy w miarę dynamicznej jeździe. Jeżeli chodzi o osiągi to w najmniejszym dziecku BMW nie doświadczymy wciskania w fotel przy przyśpieszeniu, jedynie tylni napęd zapewnia frajdę z jazdy,ale tylko na mokrej nawierzchni czy na śniegu. Elastyczność silnika niezachwyca, fakt że można się puruszać na 6 biegu przy prędkości 50, a nawet 40 km/h, a silnik nie będzie błagał nas szarpaniem o zmianę biegu na niższy, aczkolwiek przyśpieszenie bedzie trwało wieki. Maksymalną moc 122 KM silnik osiąga dopiero przy 6 tys.obr/min (praktycznie na końcu skali, gdyż silnik kręci sie do niecałych 7 tys.obrotów), a maksymalny moment obrotowy dopiero powyżej 4 tys.obrotów, zatem aby wykonać dynamiczny manewr wyprzedzania jesteśmy zmuszeni do "ostrej" redukcji biegów. Podsumowyjąc BMW 116i jest oszczędnym, wdzięcznie prowadzącym się samochodem dzięki rewelacyjnemu układowi kierowniczemu, który natychmiastowo reaguję na polecenia kierowcy, ale silnik 1,6 jest zbyt płynie zaprogramowany na naciśnięcie pedału gazu i naturalnie brakuję mocy. Polecam wersję 118d 143KM lub jeszcze lepsza 120d 177KM, którymi miałem możliwośc się przejechać...niestety już po kupnie 116i :(
7,5
Hatchback 5d E87 116i 122KM 90kW
BMW Seria 1 E81/E87
Przy ciężkiej nodze w mieście i trochę trasy wychodzi 8.6, ale ciężko zejść poniżej 8 przy jeździe delikatnej :D ale wiadomo że bmw sie nie kupuje żeby oszczędzać na paliwie a przyjemność z jazdy nieporównywalne, szczególnie z zawieszeniem M w zakrętach!

Usterki BMW Seria 1 E81/E87

Liczba wpisów: 12
Układ przeciwpoślizgowy DSC i DTC - kiedy włączyć lub wyłączyć
  • BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 5d E87 116i 115KM 85kW 2004-2007
Układ DSC zapobiega obracaniu się kół napędowych przy ruszaniu i przyspieszaniu. DSC rozpoznaje również niestabilne stany podczas jazdy, jak np. nadsterowność i podsterowność. W takich przypadkach układ DSC pomaga utrzymać samochód na bezpiecznym kursie redukując moc silnika i hamując poszczególne koła. Układ DSC jest aktywny po każdym uruchomieniu silnika. DSC obejmuje funkcje DTC (dynamiczna kontrola trakcji) oraz DBC (dynamiczna kontrola hamowania). DTC jest wariantem DSC tak dostosowanym do szczególnych warunków drogowych, np. nie odśnieżonych nawierzchni jezdni, by zapewnić optymalną siłę pociągową kosztem mniejszej stabilności jazdy. Jak jeździć zimą? W poniższych sytuacjach wskazane jest krótkie naciśnięcie przycisku DTC (zapali się lampka kontrolna DTC): - podczas jazdy na ośnieżonych wzniesieniach, błocie pośniegowym lub na nieodśnieżonych nawierzchniach, - w celu rozkołysania samochodu, który utknął lub w celu ruszenia z głębokiego śniegu lub luźnego podłoża, - podczas jazdy z łańcuchami przeciwślizgowymi. Co tak na prawdę powoduje aktywowanie układu DTC? Układ ten pozwala na niewielki poślizg kół napędowych przy jednocześnie działającym układzie DSC. Układ DTC ma dwa podstawowe zastosowania. Pierwsze, zimą (w powyższych przypadkach) zalecane jest włączenie DTC ponieważ podczas jazdy w głębokim śniegu lub ruszania z parkingu niewielki uślizg kół (buksowanie) poprawia trakcję. Drugie zastosowanie to bardziej sportowa jazda przy jednoczesnej kontroli stabilności. Aktywny DTC pozwala doświadczonym kierowcom na kontrolowane poślizgi (drift). Możliwe jest także całkowite wyłączenie układu DSC (wraz z DTC). W tym celu należy przytrzymać wciśnięty przycisk DTC przez co najmniej 3 sekundy (zapali się lampka kontrolna prezentująca trójkąt ostrzegawczy otoczony strzałką). Od tej chwili, aż do następnego uruchomienia silnika, działania stabilizujące i wspomagające siłę pociągową nie będą przeprowadzane - samochód znajduje się w pełnej kontroli kierowcy.
Problem rozwiązany
3 kontrolki
  • BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 5d E87 118d 122KM 90kW 2004-2007
  • instalacja elektryczna
  • 192 tys. km
Po odpaleniu silnika zaswiecaja się 3 kontrolki abs kontrola trakcji oraz ręczny na pomarańczowo a gdy ruszę zmienia się na czerwono. Stało się to zimą. Nie działa abs, DSC generalnie samochodem nie można się ruszyć.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Coś przesuwa sie czasami pod spodem po śsrodku karoserii, gdy ruszam lub hamuje.
  • BMW Seria 1 E81/E87
  • inne
  • 132 tys. km
Występowanie usterki:
gdy powoli jade, gdy ruszam lub hamuje, cos przesuwa sie pode mna jakby po rodku auta pod spodem. Ale nie zawsze. To przypomina jakby jaks zaokraglona duza sruba przesuwala sie po metalu lub kulka. Co to moze byc? Pomozecie?
6 komentarzy