Szukaj

Informacje o BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 5d E87 2.0 116d 115KM 85kW 2010-2011

Lata produkcji: 2010 – 2011
Segment: Niższa klasa średnia
Kompaktowy model należący do niższej klasy Å›redniej (segment C), klasyfikowany w grupie premium, produkowany od 2004 roku. Pierwszy samochód BMW w tym segmencie i najmniejsze auto marki od czasów modelu 700 z przeÅ‚omu lat 50. i 60. Technicznie spokrewniony z BMW Serii 3. „Jedynka” debiutowaÅ‚a jako piÄ™ciodrzwiowy hatchback, od 2007 roku dostÄ™pny również w wersjach coupe oraz kabriolet. Model szybko osiÄ…gnÄ…Å‚ rynkowy sukces – dziÅ› jest drugim najpopularniejszym autem BMW, który wyprodukowano już w liczbie ponad miliona egzemplarzy. Od 2011 roku dostÄ™pna jest druga generacja modelu.
czytaj więcej
Powagosław
Nie spodziewałem się rewolucji i nowa Seria 1 jest naturalną konsekwencją modelu pierwszej generacji. Jest przy tym bardziej zadziorna i chyba jeszcze bardziej kontrowersyjna. Ale dzięki temu chyba żaden kompakt tak mocno nie odróżnia się od konkurencji. ~Powagosław
Luzacjusz
Dziękuję BMW Serii 1 za to, że jest. Dzięki niej, utwierdzam się w przekonaniu, że wciąż rozumiem i nadążam za uciekającym światem. Słońce wciąż wstaje, zimą jest zimno, Seria 1 wciąż jest brzydka. ~Luzacjusz
Produkowany od 2010 do 2011 roku
Pojemność skokowa 1995 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 115 KM (85 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 260 Nm przy 1750-2500 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 16,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 84 x 90 mm
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,2 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Wentylacja i ogrzewanie + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Karoseria - Widoczność - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,3
~Mati
BMW Seria 1 E81/E87
Hatchback 5d E87 2.0 116d 115KM 85kW
Auto kupione od osoby w kraju i zarejestrowane już w Polsce, wcześniej jeździło w Niemczech (unikam aut sprzedawanych przez handlarzy na obcych blachach) przebieg 170000tyś. 2.0 diesel. Autem jeździ kobieta. Obawiałem się troszkę diesla (bo to dwumasa ., dpf, rozrząd itd), naczytałem się różnych opinii i co? Nie żałuję - auto super się prowadzi , fajny sportowy wygląd (jak dla młodej kobiety w sam raz), jak na razie wymieniam tylko olej i wcześniej wymiana tarcz i klocków ham. w końcu 170tyś. Polecam przestrzegać terminów i lać tylko dobry olej wówczas uniknie się kłopotów z rozrządem. Większość kłopotów N47 powstaje właśnie, że właściciele nie przestrzegają tej zasady (ponieważ większość to raczej młodzi ludzie, którzy chcą tylko jeździć) . Auto jak na tak duży silnik zaskakująco mało pali i to nie trzeba specjalnie się starać tj. ok.6,0 l w cyklu mieszanym. Silnik zrywny, duży moment obrotowy, jak na diesla cicho pracuje . Napęd na tył robi robotę super trzyma się drogi. Precyzyjny układ kierowniczy. Jak na razie nie mam kłopotów z akumulatorem i elektryką niektórzy w sieci narzekali??? Wady- mało miejsca z tyłu (ale to autko raczej sportowe i tak w porównaniu do mini przepaść) i twarde zawieszenie (córce to nie przeszkadza mnie owszem). Polecam BMW to raczej marka , to auto ma to coś ! chce się nim jeździć i świetnie wygląda. Były golfy, seaty, toyoty yaris przy BMW to nudziarze.
4,4
~szym4
BMW Seria 1 E81/E87
Hatchback 5d E87 2.0 116d 115KM 85kW
Ogólnie można powiedzieć o tym, że to auto prowadzi się po prostu rewelacyjnie! Mało miejsca jednak jest z tyłu - osobie o wzroście powyżej 180 cm będzie troszkę ciasno. Na minus zasługuje także widok do tyłu - szyba jest mała, ale ratują czujniki parkowania.
3,9
~Karolina
BMW Seria 1 E81/E87
Hatchback 5d E87 2.0 116d 115KM 85kW
bardzo twarde zawieszenie,ciasne wnętrze kiepska jakość materiałów,wnerwiający start-stop trzeba pamietać o wyłaczeniu,wsteczny bieg koszmar jak dla kobiety ciężko wchodzi.Kiepskie hamulce. Autko z zewnatrz bardzo ladne i tylko dlatego go kupiłam,ale frajdy z jazdy nie mam przereklamowany znaczek BMW za którego trzeba za dużo zapłacić.Nie jest wart tych pieniędzy

Usterki BMW Seria 1 E81/E87

Liczba wpisów: 28
Sonda lambda 1 przed katalizatorem PO134
  • BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 5d E87 1.6 116i 115KM 85kW 2004-2007
  • lpg
  • 277 tys. km
Jedyny check jaki wyskakuje to PO134 (obwod czujnika tlenu, brak dzialania, czujnik 1), wiec zostala wymieniona sonda z oryginalnej na magnetic po tygodniu ten sam problem plus znaczny wzrost spalania z 8.0 na 10l/100km. Po wymianie na sonde NFC ten sam blad wyskoczyl po miesiacu. Jazda na samej benzynie nie powoduje wyskakiwania tego bledu. Przewody byly sprawdzane nic nie jest przerwane. Gazownik stwierdzil ze wszystkie parametry sa w porzadku i sonda dziala normalnie, wiec caly czas cos jest nie tak
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
Szarpanie na pierwszym biegu, wycieki oleju z silnika, grzejÄ…cy siÄ™ silnik,
  • BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 5d E87 2.0 120i 150KM 110kW 2004-2007
  • silnik
  • 175 tys. km
Witam. Mam takie objawy/usterki. Rozrząd przy 160 tys wmieniany bo łancuch cały luźny, podobno napinacze żle napinaly łańcuch. Dodatkowo, falujące obroty na biegu jałowym, falują na poziomie 700-900 czasem 600-900. Szarpanie na pierwszym biegu, ale raczej tylko na zimnym silniku, wiec to moze nie być wina skrzyni biegów. Olej z silnika ucieka jak szalony. Jak pojeżdzę dynamiczniej i szybciej tak okolo 140 km/h to ubywa. Klima nie działa... Silnik grzeje się strasznie, chłodzenie silnika padło czy kij wie co sie dzieje. Tak więc podsumowując straszna kaszana. Wiele usterek i wydane miliony monet. Dodam że świece i odma była wymieniana rok temu.
Problem rozwiÄ…zany
3 komentarze
Układ przeciwpoślizgowy DSC i DTC - kiedy włączyć lub wyłączyć
  • BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 5d E87 1.6 116i 115KM 85kW 2004-2007
Układ DSC zapobiega obracaniu się kół napędowych przy ruszaniu i przyspieszaniu. DSC rozpoznaje również niestabilne stany podczas jazdy, jak np. nadsterowność i podsterowność. W takich przypadkach układ DSC pomaga utrzymać samochód na bezpiecznym kursie redukując moc silnika i hamując poszczególne koła. Układ DSC jest aktywny po każdym uruchomieniu silnika. DSC obejmuje funkcje DTC (dynamiczna kontrola trakcji) oraz DBC (dynamiczna kontrola hamowania). DTC jest wariantem DSC tak dostosowanym do szczególnych warunków drogowych, np. nie odśnieżonych nawierzchni jezdni, by zapewnić optymalną siłę pociągową kosztem mniejszej stabilności jazdy. Jak jeździć zimą? W poniższych sytuacjach wskazane jest krótkie naciśnięcie przycisku DTC (zapali się lampka kontrolna DTC): - podczas jazdy na ośnieżonych wzniesieniach, błocie pośniegowym lub na nieodśnieżonych nawierzchniach, - w celu rozkołysania samochodu, który utknął lub w celu ruszenia z głębokiego śniegu lub luźnego podłoża, - podczas jazdy z łańcuchami przeciwślizgowymi. Co tak na prawdę powoduje aktywowanie układu DTC? Układ ten pozwala na niewielki poślizg kół napędowych przy jednocześnie działającym układzie DSC. Układ DTC ma dwa podstawowe zastosowania. Pierwsze, zimą (w powyższych przypadkach) zalecane jest włączenie DTC ponieważ podczas jazdy w głębokim śniegu lub ruszania z parkingu niewielki uślizg kół (buksowanie) poprawia trakcję. Drugie zastosowanie to bardziej sportowa jazda przy jednoczesnej kontroli stabilności. Aktywny DTC pozwala doświadczonym kierowcom na kontrolowane poślizgi (drift). Możliwe jest także całkowite wyłączenie układu DSC (wraz z DTC). W tym celu należy przytrzymać wciśnięty przycisk DTC przez co najmniej 3 sekundy (zapali się lampka kontrolna prezentująca trójkąt ostrzegawczy otoczony strzałką). Od tej chwili, aż do następnego uruchomienia silnika, działania stabilizujące i wspomagające siłę pociągową nie będą przeprowadzane - samochód znajduje się w pełnej kontroli kierowcy.
Problem rozwiÄ…zany
3 komentarze
BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 5d E87