Szukaj

Informacje o BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 5d E87 118d 122KM 90kW 2004-2007

Lata produkcji: 2004 – 2007
Segment: Niższa klasa średnia
Kompaktowy model należący do niższej klasy średniej (segment C), klasyfikowany w grupie premium, produkowany od 2004 roku. Pierwszy samochód BMW w tym segmencie i najmniejsze auto marki od czasów modelu 700 z przełomu lat 50. i 60. Technicznie spokrewniony z BMW Serii 3. „Jedynka” debiutowała jako pięciodrzwiowy hatchback, od 2007 roku dostępny również w wersjach coupe oraz kabriolet. Model szybko osiągnął rynkowy sukces – dziś jest drugim najpopularniejszym autem BMW, który wyprodukowano już w liczbie ponad miliona egzemplarzy. Od 2011 roku dostępna jest druga generacja modelu.
czytaj więcej
Powagosław
Nie spodziewałem się rewolucji i nowa Seria 1 jest naturalną konsekwencją modelu pierwszej generacji. Jest przy tym bardziej zadziorna i chyba jeszcze bardziej kontrowersyjna. Ale dzięki temu chyba żaden kompakt tak mocno nie odróżnia się od konkurencji. ~Powagosław
Luzacjusz
Dziękuję BMW Serii 1 za to, że jest. Dzięki niej, utwierdzam się w przekonaniu, że wciąż rozumiem i nadążam za uciekającym światem. Słońce wciąż wstaje, zimą jest zimno, Seria 1 wciąż jest brzydka. ~Luzacjusz

Dane techniczne BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 5d E87 118d 122KM 90kW 2004-2007

Produkowany od 2004 do 2007 roku
Pojemność skokowa 1995 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 122 KM (90 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 280 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 84 x 90 mm
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6

Oceny BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 5d E87 118d 122KM 90kW 2004-2007

Liczba ocen: 21
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie + Brak poważnych usterek

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Karoseria - Widoczność

Wybrane oceny

4,5
~jaKubson
Hatchback 5d E87 118d 122KM 90kW
BMW Seria 1 E81/E87
Bardzo ciekawe auto. Nie jest to auto rodzinne chyba że 2 +1 .Daje mnóstwo frajdy z jazdy. Jeżeli ktoś szuka auta aby wiozło go z punktu a do punktu b i nie wie nawet , która oś jest napędzana w jego samochodzie to polecam VW Golfa , wszystkim innym wspomniane BMW. Doskonały układ kierowniczy - bardzo precyzyjny . Sztywne zawieszenie - seryjne - nie jest ono najbardziej komfortowe na nasze drogi ale auto świetnie trzyma się drogi ( w ciągu 6 lat eksploatacji wymieniłem amortyzatory - przód i jakieś tuleje z tyłu).
5,0
~Artek
Hatchback 5d E87 118d 122KM 90kW
BMW Seria 1 E81/E87
Dobre auto pod względem technicznym , silnik bardzo dynamiczny jak na tą moc co przenosi się na frajde z jazdy i niewielkie koszty paliwa. Na wypady za miasto nadaje się idealnie ale max.4 osób choć we 3 jest komfortowo i wygodnie. Cena zakupu niejest mała ale myśle że warto wydac w coś co daje przyjemność z jazdy oraz niemiecką bezawaryjność.
4,4
~Pepe
Hatchback 5d E87 118d 122KM 90kW
BMW Seria 1 E81/E87
Auto marki BMW , czyli premium i koncern nie może sobie pozwolić na buble ! Super połączenie : silnik diesiel ( 143 KM ) i automatyczna skrzynia biegów = razem wygoda,bezpieczeństwo i przejedziesz na jednym baku prawie 1000 km . Napęd na tył - zupełnie inna jazda !!! Nic nie skrzypi , jak w wielu autach już po roku czy po pierwszym przeglądzie . Oczywiście , że droższy - ale za to mniej kłopotów . Generalnie auto godne polecenia !!!

Raporty spalania BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 5d E87 118d 122KM 90kW 2004-2007

Liczba raportów: 26
Średnie spalanie dla BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 5d E87 118d 122KM 90kW 2004-2007
6,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,0
Hatchback 5d E87 118d 122KM 90kW
BMW Seria 1 E81/E87
Nie większe niż Golfa , Focusa , nie wspominając o autach francuskich. Bardzo dużo zamienników dobrej jakości w dobrej cenie . Ważne aby mieć dobrego mechanika - najlepiej specjalizującego się w BMW , który w porę wychwyci bolączki auta zanim przerodzą się w coś poważnego. Najpoważniejsza naprawa jaką miałem w ciągu 6 lat eksploatacji i 100 tkm to wymiana 2- masy wraz z kompletem sprzęgła oraz wymiana koła pasowego wraz z tłumikiem drgań , reszta to zwykła eksploatacja.
5,9
Hatchback 5d E87 118d 122KM 90kW
BMW Seria 1 E81/E87
Dopiero co kupiłem. Sprawdzałem na trasie krajowej na długości 150 km - trochę wyprzedzania, trochę jazdy za sznurem samochodów, hamowanie, przyśpieszanie, okazje do szybszej jazdy 120km/h. Dodatkowo 30 km w mieście. Na całej trasie wyszło 5.5 litra. W mieście zazwyczaj 7 litrów.
5,5
Hatchback 5d E87 118d 122KM 90kW
BMW Seria 1 E81/E87
Auto naprawdę oszczędne. Przy spokojnej jeździe po drogach krajowych można osiągnąć nawet wynik 4.3 l/100 km. Na trasie 600km (350km polska autostrada, 250km drogi krajowe) wynik 5.1-5.3. (średnia prędkość na całej trasie około 115km/h) W dużym mieście spalanie wzrasta, jednak nie jest tragicznie. Średnio to około 6-7 l. Zimą przy -25 spalanie w mieście rośnie do 9

Usterki BMW Seria 1 E81/E87

Liczba wpisów: 12
Układ przeciwpoślizgowy DSC i DTC - kiedy włączyć lub wyłączyć
  • BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 5d E87 116i 115KM 85kW 2004-2007
Układ DSC zapobiega obracaniu się kół napędowych przy ruszaniu i przyspieszaniu. DSC rozpoznaje również niestabilne stany podczas jazdy, jak np. nadsterowność i podsterowność. W takich przypadkach układ DSC pomaga utrzymać samochód na bezpiecznym kursie redukując moc silnika i hamując poszczególne koła. Układ DSC jest aktywny po każdym uruchomieniu silnika. DSC obejmuje funkcje DTC (dynamiczna kontrola trakcji) oraz DBC (dynamiczna kontrola hamowania). DTC jest wariantem DSC tak dostosowanym do szczególnych warunków drogowych, np. nie odśnieżonych nawierzchni jezdni, by zapewnić optymalną siłę pociągową kosztem mniejszej stabilności jazdy. Jak jeździć zimą? W poniższych sytuacjach wskazane jest krótkie naciśnięcie przycisku DTC (zapali się lampka kontrolna DTC): - podczas jazdy na ośnieżonych wzniesieniach, błocie pośniegowym lub na nieodśnieżonych nawierzchniach, - w celu rozkołysania samochodu, który utknął lub w celu ruszenia z głębokiego śniegu lub luźnego podłoża, - podczas jazdy z łańcuchami przeciwślizgowymi. Co tak na prawdę powoduje aktywowanie układu DTC? Układ ten pozwala na niewielki poślizg kół napędowych przy jednocześnie działającym układzie DSC. Układ DTC ma dwa podstawowe zastosowania. Pierwsze, zimą (w powyższych przypadkach) zalecane jest włączenie DTC ponieważ podczas jazdy w głębokim śniegu lub ruszania z parkingu niewielki uślizg kół (buksowanie) poprawia trakcję. Drugie zastosowanie to bardziej sportowa jazda przy jednoczesnej kontroli stabilności. Aktywny DTC pozwala doświadczonym kierowcom na kontrolowane poślizgi (drift). Możliwe jest także całkowite wyłączenie układu DSC (wraz z DTC). W tym celu należy przytrzymać wciśnięty przycisk DTC przez co najmniej 3 sekundy (zapali się lampka kontrolna prezentująca trójkąt ostrzegawczy otoczony strzałką). Od tej chwili, aż do następnego uruchomienia silnika, działania stabilizujące i wspomagające siłę pociągową nie będą przeprowadzane - samochód znajduje się w pełnej kontroli kierowcy.
Problem rozwiązany
3 kontrolki
  • BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 5d E87 118d 122KM 90kW 2004-2007
  • instalacja elektryczna
  • 192 tys. km
Po odpaleniu silnika zaswiecaja się 3 kontrolki abs kontrola trakcji oraz ręczny na pomarańczowo a gdy ruszę zmienia się na czerwono. Stało się to zimą. Nie działa abs, DSC generalnie samochodem nie można się ruszyć.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Coś przesuwa sie czasami pod spodem po śsrodku karoserii, gdy ruszam lub hamuje.
  • BMW Seria 1 E81/E87
  • inne
  • 132 tys. km
Występowanie usterki:
gdy powoli jade, gdy ruszam lub hamuje, cos przesuwa sie pode mna jakby po rodku auta pod spodem. Ale nie zawsze. To przypomina jakby jaks zaokraglona duza sruba przesuwala sie po metalu lub kulka. Co to moze byc? Pomozecie?
6 komentarzy