Szukaj

Informacje o BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 5d E87 118d 143KM 105kW 2007-2011

Lata produkcji: 2007 – 2011
Segment: Niższa klasa średnia
Kompaktowy model należący do niższej klasy średniej (segment C), klasyfikowany w grupie premium, produkowany od 2004 roku. Pierwszy samochód BMW w tym segmencie i najmniejsze auto marki od czasów modelu 700 z przełomu lat 50. i 60. Technicznie spokrewniony z BMW Serii 3. „Jedynka” debiutowała jako pięciodrzwiowy hatchback, od 2007 roku dostępny również w wersjach coupe oraz kabriolet. Model szybko osiągnął rynkowy sukces – dziś jest drugim najpopularniejszym autem BMW, który wyprodukowano już w liczbie ponad miliona egzemplarzy. Od 2011 roku dostępna jest druga generacja modelu.
czytaj więcej
Powagosław
Nie spodziewałem się rewolucji i nowa Seria 1 jest naturalną konsekwencją modelu pierwszej generacji. Jest przy tym bardziej zadziorna i chyba jeszcze bardziej kontrowersyjna. Ale dzięki temu chyba żaden kompakt tak mocno nie odróżnia się od konkurencji. ~Powagosław
Luzacjusz
Dziękuję BMW Serii 1 za to, że jest. Dzięki niej, utwierdzam się w przekonaniu, że wciąż rozumiem i nadążam za uciekającym światem. Słońce wciąż wstaje, zimą jest zimno, Seria 1 wciąż jest brzydka. ~Luzacjusz

Dane techniczne BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 5d E87 118d 143KM 105kW 2007-2011

Produkowany od 2007 do 2011 roku
Pojemność skokowa 1995 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 143 KM (105 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 300 Nm przy 1750-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 16,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 90 x 84 mm
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6

Oceny BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 5d E87 118d 143KM 105kW 2007-2011

Liczba ocen: 26
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Układ jezdny

Wady

- Karoseria - Widoczność - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,5
~Michał
Hatchback 5d E87 118d 143KM 105kW
BMW Seria 1 E81/E87
Generalnie auto po 6 latach eksploatacji i przebiegu ponad 180 tysięcy km oceniam bardzo dobrze. Stan podwozia, materiałów wykończeniowych wnętrza nie wykazują jakiegokolwiek zużycia. Wersja z wszystkimi pakietami M Performance wygląda bardzo dynamicznie. W wyposażeniu obniżone zawieszenie, ładne szprychowe felgi, sportowe fotele z świetnymi siedziskami, czarna podsufitka itp. Lakier metalik w doskonałej kondycji, brak oznak jakiejkolwiek korozji w podwoziu. Rura wydechowa od wewnętrznej strony praktycznie czysta. Elementy wyposażenia, komfortu nie wykazują zużycia. Przy odpowiednio zadbanym egzemplarzu daje poczucie zadowolenia.
4,0
~looko
Hatchback 5d E87 118d 143KM 105kW
BMW Seria 1 E81/E87
Witam, bardzo pomogły mi opinie z tej strony przy kupnie auta. Więc po roku użytkowania postanawiam się również podzielić z Wami swoją opinią. Auto sprawuje się bardzo dobrze, bez usterkowo. Zrobiłem nim w roku przeszło 25tys. km. Po roku wymieniłem w nim tarcze z przodu, klocki, wszystkie filtry i olej. Koszt 1000zł, czyli porównywalnie z innymi autami. Auto bardzo żwawe, poradzi sobie w każdych warunkach czy to w mieście czy po za. Po roku śmiało mogę auto polecić, nie mam do niego żadnych zastrzeżeń.
2,9
~użytkownik od nowości
Hatchback 5d E87 118d 143KM 105kW
BMW Seria 1 E81/E87
po 100tys i 2,5 roku użytkowania: >wyeksploatowany tłumik drgań skrętnych >Wycieki oleju silnikowego z czujnika poziomu oleju >Pasek wielorowkowy zużyty >Pęknięty wąż od intercoolera do kolektora ssącego >uszkodzony łącznik elastyczny układu wydechowego >luzy na rolce prowadzącej i napinającej pasek wielorowkowy >rozrząd do weryfikacji i naprawy auto kupowane w salonie i serwisowane w salonach bmw po czwartym serwisie po 100tys (koszt 1560zł) dostałem także w pozycji na fakturze mycie auta, pomimo że nie byłem poinformowany o takiej usłudze dodatkowej skarbonka, totalnie odradzam i a dla napalonych popytajcie o przypadłości tego silnika (w bmw o tym wiedzą)

Raporty spalania BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 5d E87 118d 143KM 105kW 2007-2011

Liczba raportów: 34
Średnie spalanie dla BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 5d E87 118d 143KM 105kW 2007-2011
5,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,7
Hatchback 5d E87 118d 143KM 105kW
BMW Seria 1 E81/E87
Średnie zużycie paliwa mam na poziomie 7,2 l/100 km, przy czym moją jazdę spokojnie można nazwać dynamiczną.To spalanie to głównie miasto. Na trasie koło 6 litrów, choć udało mi się zejść do 3,8 l, przy prędkościach do 100km/h.Wszystkie dane wg komputera.Jak na 2 l i 184 km i emocjach jakie auto dostarcza spalanie jest więcej niż doskonałe.Osiągi bardzo podobne do 330d e 46, a spalanie 3 litry mniejsze. Co do przeglądów - nie robiłem przy samochodzie nic prócz wymiany oleju, 5,5 l - 400zł.Nic więcej nie robiłem.Dlaczego?Pan majster powiedział mi, że mam czekać na informacje z komputera, podobno informuje jeśli trzeba cokolwiek wymienić.
6,3
Hatchback 5d E87 118d 143KM 105kW
BMW Seria 1 E81/E87
Samochód w cyklu mieszanym zużywa 6,7 litra oleju napędowego na 100 km. (pomiar na dystansie ponad 7 tys km). Jeżdżę i dynamicznie i ekonomicznie. Rozkłada to się mniej więcej równo. Zapewnienia producenta o śmiesznie niskim spalaniu należy między bajki włożyć. Mimo to nie ma co narzekać, i tak jest dobrze. Z przeglądami jest już trochę gorzej. Serwisy BMW nigdy nie należały do tanich. Za pierwszy przegląd zapłaciłem 950 zł. Za głupią dezynfekcję klimatyzacji i to bez uzupełniania czynnika chłodzącego 450 zł?? Za ustawienie zbieżności kół 350 zł. Lekka przesada. Drugi przegląd będzie zapewne bardzo kosztowny z uwagi na konieczność wymiany nie tylko oleju silnikowego, ale również klocków hamulcowch, uzupełnienie płynu hamulcowego i pewnie jeszcze kilku innych rzeczy. Ale tak jest w większości marek premium. Tak, tak, to właśnie serwisy zapewniają rentowność autoryzowanym dealerom.
5,2
Hatchback 5d E87 118d 143KM 105kW
BMW Seria 1 E81/E87
Ceny części przeciętne. Chcąc utrzymać auto w doskonałym stanie technicznym należy liczyć się z kosztami. Przeciętnie myślę, że z 50% drożej niż porównaniu do golfa. Opony ze względu na czasami nietypowe rozmiary i technologię RF również trochę droższe. Profilaktyczna wymiana rozrządu dosyć kosztowna ze względu na usytuowanie od strony skrzyni biegów.

Usterki BMW Seria 1 E81/E87

Liczba wpisów: 12
Układ przeciwpoślizgowy DSC i DTC - kiedy włączyć lub wyłączyć
  • BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 5d E87 116i 115KM 85kW 2004-2007
Układ DSC zapobiega obracaniu się kół napędowych przy ruszaniu i przyspieszaniu. DSC rozpoznaje również niestabilne stany podczas jazdy, jak np. nadsterowność i podsterowność. W takich przypadkach układ DSC pomaga utrzymać samochód na bezpiecznym kursie redukując moc silnika i hamując poszczególne koła. Układ DSC jest aktywny po każdym uruchomieniu silnika. DSC obejmuje funkcje DTC (dynamiczna kontrola trakcji) oraz DBC (dynamiczna kontrola hamowania). DTC jest wariantem DSC tak dostosowanym do szczególnych warunków drogowych, np. nie odśnieżonych nawierzchni jezdni, by zapewnić optymalną siłę pociągową kosztem mniejszej stabilności jazdy. Jak jeździć zimą? W poniższych sytuacjach wskazane jest krótkie naciśnięcie przycisku DTC (zapali się lampka kontrolna DTC): - podczas jazdy na ośnieżonych wzniesieniach, błocie pośniegowym lub na nieodśnieżonych nawierzchniach, - w celu rozkołysania samochodu, który utknął lub w celu ruszenia z głębokiego śniegu lub luźnego podłoża, - podczas jazdy z łańcuchami przeciwślizgowymi. Co tak na prawdę powoduje aktywowanie układu DTC? Układ ten pozwala na niewielki poślizg kół napędowych przy jednocześnie działającym układzie DSC. Układ DTC ma dwa podstawowe zastosowania. Pierwsze, zimą (w powyższych przypadkach) zalecane jest włączenie DTC ponieważ podczas jazdy w głębokim śniegu lub ruszania z parkingu niewielki uślizg kół (buksowanie) poprawia trakcję. Drugie zastosowanie to bardziej sportowa jazda przy jednoczesnej kontroli stabilności. Aktywny DTC pozwala doświadczonym kierowcom na kontrolowane poślizgi (drift). Możliwe jest także całkowite wyłączenie układu DSC (wraz z DTC). W tym celu należy przytrzymać wciśnięty przycisk DTC przez co najmniej 3 sekundy (zapali się lampka kontrolna prezentująca trójkąt ostrzegawczy otoczony strzałką). Od tej chwili, aż do następnego uruchomienia silnika, działania stabilizujące i wspomagające siłę pociągową nie będą przeprowadzane - samochód znajduje się w pełnej kontroli kierowcy.
Problem rozwiązany
3 kontrolki
  • BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 5d E87 118d 122KM 90kW 2004-2007
  • instalacja elektryczna
  • 192 tys. km
Po odpaleniu silnika zaswiecaja się 3 kontrolki abs kontrola trakcji oraz ręczny na pomarańczowo a gdy ruszę zmienia się na czerwono. Stało się to zimą. Nie działa abs, DSC generalnie samochodem nie można się ruszyć.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Coś przesuwa sie czasami pod spodem po śsrodku karoserii, gdy ruszam lub hamuje.
  • BMW Seria 1 E81/E87
  • inne
  • 132 tys. km
Występowanie usterki:
gdy powoli jade, gdy ruszam lub hamuje, cos przesuwa sie pode mna jakby po rodku auta pod spodem. Ale nie zawsze. To przypomina jakby jaks zaokraglona duza sruba przesuwala sie po metalu lub kulka. Co to moze byc? Pomozecie?
6 komentarzy