Szukaj

Informacje o BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 5d E87 120d 163KM 120kW 2004-2007

Lata produkcji: 2004 – 2007
Segment: Niższa klasa średnia
Kompaktowy model należący do niższej klasy średniej (segment C), klasyfikowany w grupie premium, produkowany od 2004 roku. Pierwszy samochód BMW w tym segmencie i najmniejsze auto marki od czasów modelu 700 z przełomu lat 50. i 60. Technicznie spokrewniony z BMW Serii 3. „Jedynka” debiutowała jako pięciodrzwiowy hatchback, od 2007 roku dostępny również w wersjach coupe oraz kabriolet. Model szybko osiągnął rynkowy sukces – dziś jest drugim najpopularniejszym autem BMW, który wyprodukowano już w liczbie ponad miliona egzemplarzy. Od 2011 roku dostępna jest druga generacja modelu.
czytaj więcej
Powagosław
Nie spodziewałem się rewolucji i nowa Seria 1 jest naturalną konsekwencją modelu pierwszej generacji. Jest przy tym bardziej zadziorna i chyba jeszcze bardziej kontrowersyjna. Ale dzięki temu chyba żaden kompakt tak mocno nie odróżnia się od konkurencji. ~Powagosław
Luzacjusz
Dziękuję BMW Serii 1 za to, że jest. Dzięki niej, utwierdzam się w przekonaniu, że wciąż rozumiem i nadążam za uciekającym światem. Słońce wciąż wstaje, zimą jest zimno, Seria 1 wciąż jest brzydka. ~Luzacjusz

Dane techniczne BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 5d E87 120d 163KM 120kW 2004-2007

Produkowany od 2004 do 2007 roku
Pojemność skokowa 1995 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 163 KM (120 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 340 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 84 x 90 mm
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny

Oceny BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 5d E87 120d 163KM 120kW 2004-2007

Liczba ocen: 22
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Układ jezdny + Silnik + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Stosunek jakość/cena - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Widoczność

Wybrane oceny

3,8
~Piotr
Hatchback 5d E87 120d 163KM 120kW
BMW Seria 1 E81/E87
Spodziewałem się trochę więcej po aucie a tak bez rewelacji. Ani pod względem właściwości jezdnych ani pod względem dość mocnego silnika jak na te gabaryty. Plusy są takie że auto dalej jest ciekawe z wyglądu, nie rdzewieje i nie ma jak do tej pory żadnych poważnych usterek. Spalanie od 7 do nawet 10 (Kraków korki w zimie) jazda normalna-dynamiczna. Bardzo mało miejsca w środku. Mimo że jest to BMW koszty utrzymania są na normalnym poziomie a niektóre części nawet tańsze niż do VW. Czy kupił bym to auto ponownie? Tak jeśli musiał by być to koniecznie kompakt. Uważam że jest ciekawsze i mniej pospolite niż Audi A3, Golf itp.
3,7
~oleeee
Hatchback 5d E87 120d 163KM 120kW
BMW Seria 1 E81/E87
Osobiscie jestem odrobine zawiedziony BMW. Jest to moj pierwszy samochod klasy premium i juz wiem ze 25 %ceny tego auta to znaczek na masce. W srodku plastiki trzeszcza, drzwi skrzypia (i smarowanie nie pomaga).W srodku odchodzi powloka gumowa od panelu centralnego. Auto ma prawdopodobnie problem z kolem pasowym ktore kosztuje okolo 1k. ...ale te rzeczy maja prawo sie zepsuc wiec nie narzekam. Niewybaczale sa jednak takie wady jak beznadziejne umiejscowienie sterowania szybami (trzeba miec kikuty zamiast normalnych rak). Auto tez kiepsko wyglada w srodku. Tanio w wersji es. Co to auto mowi o jego posiadaczu? ze nie bylo mnie stac na serie 3 coupe niestety. ale generalnie nie jest zle....znaczek dziala na podswiadomosc moja i innych osob!!!.Auto swietnie sie prowadzi no i wyglada lepiej niz rdzewiejace japonczyki.
4,9
~DiKamillo
Hatchback 5d E87 120d 163KM 120kW
BMW Seria 1 E81/E87
Moje nowo nabyte BMW 120D Sport 2005 automat bardzo pozytywnie mnie zaskoczylo. Super sie prowadzi. Najlepsza satysfakcja jest, kiedy przy mocniejszym wcisniesciu gazu wrecz wciska w fotel. Polecam. Naprawde jest niesamowite. Pozdrawiam

Raporty spalania BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 5d E87 120d 163KM 120kW 2004-2007

Liczba raportów: 33
Średnie spalanie dla BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 5d E87 120d 163KM 120kW 2004-2007
7,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,7
Hatchback 5d E87 120d 163KM 120kW
BMW Seria 1 E81/E87
Wersja 120d 163KM po programie na 196KM. Minimalne spalanie w trasie po skasowaniu komputera przy prędkościach 80-100km/h 4,8/100km, zazwyczaj jeżdżę w cyklu mieszanym i komputer wskazuje ok. 7,3l. Jak na moc i Nm to bardzo rozsądnie. Kilkakrotnie sprawdzałem dokładność wskazań komputera i komputer zawyża spalanie o 0.3/100km. Jeżeli chodzi o części to kosztują podobnie jak w innych niemieckich markach (nie odbiegają kosztem od Audi A4 B6, BMW e46, które wcześniej posiadałem). Zawieszenie posiadam fabrycznie od M´ki (sztywne i twarde), ale dzięki temu prowadzi się jak po szynach i nie straszne jej szybkie zakręty.
6,5
Hatchback 5d E87 120d 163KM 120kW
BMW Seria 1 E81/E87
Spalanie super na oponach zimowych 225/45r17, tankowany do pełna po 100km, 90km miasto i 9,6 km trasa komputer pokazał 8,5 na sto w temperaturze -10 StC, po zatankowaniu weszło 7,64l za drugim razem tankowałem z 3 odbiciami pistoletu a za pierwszym tylko raz :).Więc komp oszukuje na naszą korzyść. Koszty wymiany wszystkich filtrów i oleju to około od 400 do 650 zł zależy jakiej firmy i co się leje. Zawieszenie super trzyma się drogi w brew pozorom nie jest twarde na tyle by nie być komfortowym zawieszeniem i przy tych rozmiarach felg jeździ się super i co najważniejsze nie tłucze.
6,6
Hatchback 5d E87 120d 163KM 120kW
BMW Seria 1 E81/E87
Spalanie samochodu w dużym stopniu uzależnione jest od specyfiki otoczenia w jakim się poruszmy. Jeśli jeździmy 50/50 miasto/trasa - to spalanie nie powinno przekroczyć 7 litrów. Im więcej miasta tym spalanie wzrasta, nawet może osiągnąć 8 litrów/100km. Trasa - bajka bez większych problemów przy spokojnej jeździe schodzimy poniżej 6 litrów. Jazda w trasie - czysta przyjemność !

Usterki BMW Seria 1 E81/E87

Liczba wpisów: 12
Układ przeciwpoślizgowy DSC i DTC - kiedy włączyć lub wyłączyć
  • BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 5d E87 116i 115KM 85kW 2004-2007
Układ DSC zapobiega obracaniu się kół napędowych przy ruszaniu i przyspieszaniu. DSC rozpoznaje również niestabilne stany podczas jazdy, jak np. nadsterowność i podsterowność. W takich przypadkach układ DSC pomaga utrzymać samochód na bezpiecznym kursie redukując moc silnika i hamując poszczególne koła. Układ DSC jest aktywny po każdym uruchomieniu silnika. DSC obejmuje funkcje DTC (dynamiczna kontrola trakcji) oraz DBC (dynamiczna kontrola hamowania). DTC jest wariantem DSC tak dostosowanym do szczególnych warunków drogowych, np. nie odśnieżonych nawierzchni jezdni, by zapewnić optymalną siłę pociągową kosztem mniejszej stabilności jazdy. Jak jeździć zimą? W poniższych sytuacjach wskazane jest krótkie naciśnięcie przycisku DTC (zapali się lampka kontrolna DTC): - podczas jazdy na ośnieżonych wzniesieniach, błocie pośniegowym lub na nieodśnieżonych nawierzchniach, - w celu rozkołysania samochodu, który utknął lub w celu ruszenia z głębokiego śniegu lub luźnego podłoża, - podczas jazdy z łańcuchami przeciwślizgowymi. Co tak na prawdę powoduje aktywowanie układu DTC? Układ ten pozwala na niewielki poślizg kół napędowych przy jednocześnie działającym układzie DSC. Układ DTC ma dwa podstawowe zastosowania. Pierwsze, zimą (w powyższych przypadkach) zalecane jest włączenie DTC ponieważ podczas jazdy w głębokim śniegu lub ruszania z parkingu niewielki uślizg kół (buksowanie) poprawia trakcję. Drugie zastosowanie to bardziej sportowa jazda przy jednoczesnej kontroli stabilności. Aktywny DTC pozwala doświadczonym kierowcom na kontrolowane poślizgi (drift). Możliwe jest także całkowite wyłączenie układu DSC (wraz z DTC). W tym celu należy przytrzymać wciśnięty przycisk DTC przez co najmniej 3 sekundy (zapali się lampka kontrolna prezentująca trójkąt ostrzegawczy otoczony strzałką). Od tej chwili, aż do następnego uruchomienia silnika, działania stabilizujące i wspomagające siłę pociągową nie będą przeprowadzane - samochód znajduje się w pełnej kontroli kierowcy.
Problem rozwiązany
3 kontrolki
  • BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 5d E87 118d 122KM 90kW 2004-2007
  • instalacja elektryczna
  • 192 tys. km
Po odpaleniu silnika zaswiecaja się 3 kontrolki abs kontrola trakcji oraz ręczny na pomarańczowo a gdy ruszę zmienia się na czerwono. Stało się to zimą. Nie działa abs, DSC generalnie samochodem nie można się ruszyć.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Coś przesuwa sie czasami pod spodem po śsrodku karoserii, gdy ruszam lub hamuje.
  • BMW Seria 1 E81/E87
  • inne
  • 132 tys. km
Występowanie usterki:
gdy powoli jade, gdy ruszam lub hamuje, cos przesuwa sie pode mna jakby po rodku auta pod spodem. Ale nie zawsze. To przypomina jakby jaks zaokraglona duza sruba przesuwala sie po metalu lub kulka. Co to moze byc? Pomozecie?
6 komentarzy