Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E46 Sedan 1.9 316 i 105KM 77kW 1999-2001

Lata produkcji: 1999 – 2001
Segment: Klasa średnia
Czwarty model należący do Serii 3 był oznaczony symbolem E46. Jego debiut rynkowy przypadł na rok 1998 roku. Pod względem stylistycznym samochód znów przeszedł spore zmiany - sylwetka zyskała znacznie bardziej opływowe kształty. W 2001 roku E46 został poddany face-liftingowi. E46 Coupe i Cabrio zostały poddane face-liftingowi w 2002 roku. Przez wszystkie lata produkcji model był wybierany do pierwszej dziesiątki najlepszych samochodów wg magazynu „Car and Driver”. W 2007 roku auto zostało wycofane z produkcji.
czytaj więcej
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz
Produkowany od 1999 do 2001 roku
Pojemność skokowa 1895 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 105 KM (77 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 165 Nm przy 2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(87%)

Zalety

+ Układ jezdny + Wyciszenie + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Karoseria - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

3,1
~Stefan
BMW Seria 3 E46
Sedan 1.9 316 i 105KM 77kW
- Silnik mega udany, ALE zdecydowanie za słaby. Kompletnie nie daje rady w mieście, a co dopiero w trasie czy na autostradzie. Jeśli komuś wystarcza moc 105 koni w sedanie to chyba nigdy nie jechał niczym szybszym. - Bardzo dużo małych usterek, kilka dużych unieruchamiających auto. - zawieszenie średnio - miejsce w środku średnio - bagażnik średnio - rdza właściwie wszędzie - spalanie w dużym mieście 12-13 (przy w miarę oszczędnej jeździe. Podobno niektórym w mieście pali 10 - chyba to miasto ma 2000 mieszkańców)
4,4
~Bmw e46 316i 105km LPG
BMW Seria 3 E46
Sedan 1.9 316 i 105KM 77kW
Mimo iż to tylko 105km auto nie zamula. Da sie sensowanie wyprzedzać czy przyspieszać nie jadąc na odcinie. Z usterek jakie napotkałem to wyciek paliwa przy filtrze (przewod sparcial) i wylany amorek ale tego bym nie liczył w koncu część eksploatacyjna. Z innych usterek cieknacy uklad wspomagania. Po 22 latach myślę ze to i tak nie najgorzej (do 1000zl naprawie ją cala) korozja tylko delikatnie widoczna. Podloga wymaga delikatnego dopieszczenia (przeglad przejdzie na luzie, jest dobrze jak na te lata i braku konserwacji ze strony poprzedniego wlasciciela) Jak na to ze dalem 6000 to swietne autko. Super wyciszenie (na swiatlach czasem mam wrazenie ze mi zgasl tak cicho chodzi) elektryka cala dziala, wygodne siedzenia i duzo miejsca. Mysle ze silnik 1.9 105km nie specjalnie przyciaga "dresiarzy katungu" napewno mniej niz 1.8 118km czy 2.0 150km. Takze dla osob ceniacych sobie bezawaryjnosc silnika oraz braku wiejskiego tuningu czy gruzu polecam.
4,8
~Filozof
BMW Seria 3 E46
Sedan 1.9 316 i 105KM 77kW
Posiadam auto od lutego 2015 r. Zastanawiałem się wtedy, a właściwie szukałem koniecznie Mazdy 3. Ale brak odpowiednich egzemplarzy zachęcił mnie do E46. Szczerze? Najlepszy wybór na jaki mogłem się zdecydować. Swój egzemplarz kupiłem ze sprawdzonego źródła. Kosztował mnie 11 tys. Za tę cenę, prócz najsłabszego silnika otrzymałem: climatronic, wbudowane radio, 4 poduszki, abs, szyberdach, 17" alu z nowymi Dunlopami 225/55, pełną elektykę itd. itd. Przez 13 miesięcy przejechałem prawie 25 tys. km. Przez ten czas naprawy wyniosły mnie 70 zł :))) Polecam wszystkim, zadbany egzemplarz będzie cieszył dłuuugo!
Średnie spalanie dla BMW Seria 3 E46 Sedan 1.9 316 i 105KM 77kW 1999-2001
8,2
l/100 km
10,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,0
BMW Seria 3 E46
Sedan 1.9 316 i 105KM 77kW
Autem jak na razie zrobiłem koło 15 tyś km, spalanie w trasie jadąc 120-130 km/h kształtuje się na poziomie ok. 10l. Po mieście jeżdżąc do pracy (25km) od 8,5l gazu przy spokojnej i delikatnej jeździe, do 11l-12l przy jeździe dosyć dynamicznej. Wszystko zależy od stylu jazdy, ale przy takiej normalnej jeździe po mieście minimum te 10 litrów trzeba liczyć, co według mnie i tak jest bardzo dobrym wynikiem w zamian za komfort podróżowania. Minimalne spalanie jakie udało mi się kiedykolwiek osiągnąć to 6,09l/100km na odcinku 162 km, jadąc z prędkością 70-90 km/h i bardzo delikatnie obchodząc się z pedałem gazu. Nie ma co wybrzydzać bo za 100 km za około 20 zł w takim aucie jest wynikiem bardzo akceptowalnym :)
8,7
BMW Seria 3 E46
Sedan 1.9 316 i 105KM 77kW
Jeżdzę BMW e46 od sierpnia br. Po przejechaniu 3.5tys kilometrów średnie spalanie podczas jazdy na trasie Grodzisk - Warszawa oscyluje w granicach 8.5L/100km. Zaznaczam jednak, że jeżdzę spokojnie i staram się nie przekraczać 3.5tys obr/min. Najwyższe spalanie 10.5L odnotowałem jeżdząc tylko i wyłącznie po mieście i to na bardzo krótkich odcinkach (do 5km). Najniższe spalnie 7L/100km uzyskałem na dłuższej trasie (340km) przy prędkościach 110-130km/h ze sporadycznym wyprzedzaniem. Od siebie powiem, że silnik jest bardzo elastyczny. Spokojnie można wyprzedzać na wysokim biegu od prędkości obrotowej 2tys. Jeżdząc w warunkach miejskich spokojnie można ograniczyć się do 2 i 3 biegu ponieważ przy prędkości 50km/h obrotomierz wskazuje 2250obr/min. Silnik, w moim egzemplarzu, uzyskuje temperaturę roboczą już po przejechaniu 2km. Z czystym sumieniem mogę każdemu polecić BMW e46 ponieważ jest to świetnie zbudowany samochód. Fotele w wersji sportsitze zapewniają duży komfort a podczas jazdy samochód sprawia wrażenie dużego i masywnego pojazdu.
8,7
BMW Seria 3 E46
Sedan 1.9 316 i 105KM 77kW
Jeżdzę BMW e46 od sierpnia br. Po przejechaniu 3.5tys kilometrów średnie spalanie podczas jazdy na trasie Grodzisk - Warszawa oscyluje w granicach 8.5L/100km. Zaznaczam jednak, że jeżdzę spokojnie i staram się nie przekraczać 3.5tys obr/min. Najwyższe spalanie 10.5L odnotowałem jeżdząc tylko i wyłącznie po mieście i to na bardzo krótkich odcinkach (do 5km). Najniższe spalnie 7L/100km uzyskałem na dłuższej trasie (340km) przy prędkościach 110-130km/h ze sporadycznym wyprzedzaniem. Od siebie powiem, że silnik jest bardzo elastyczny. Spokojnie można wyprzedzać na wysokim biegu od prędkości obrotowej 2tys. Jeżdząc w warunkach miejskich spokojnie można ograniczyć się do 2 i 3 biegu ponieważ przy prędkości 50km/h obrotomierz wskazuje 2250obr/min. Silnik, w moim egzemplarzu, uzyskuje temperaturę roboczą już po przejechaniu 2km. Z czystym sumieniem mogę każdemu polecić BMW e46 ponieważ jest to świetnie zbudowany samochód. Fotele w wersji sportsitze zapewniają duży komfort a podczas jazdy samochód sprawia wrażenie dużego i masywnego pojazdu.

Usterki BMW Seria 3 E46

Liczba wpisów: 82
Nie mogę uruchomić samochodu. Rozrusznik nie kręci.
  • BMW Seria 3 E46 Sedan 2.0 320d 150KM 110kW 2001-2005
  • instalacja elektryczna
Proszę o pomoc w moim problemie. Nie mogę odpalić silnika. Kontrolki zapalają się normalnie i gasną, a po przekręceniu kluczyka nic się nie dzieje. Rozrusznik nie kręci. Czasem można próbować do bólu, a innym razem odpala od razu. Pomaga chwilowe odłączenie akumulatora ale po jakimś czasie problem powraca. Zazwyczaj nie odpala jak jest zimny. Chyba na ciepło to się jeszcze nie zdarzyło. Próbowałem używać obydwu kluczyków ale to nic nie zmienia. Fachowcy twierdzą że nie mogą go zdiagnozować bo jak do nich zajechał to akurat działało bez zarzutu. Twierdzą że mogą wymienić moduł immobilizera za 400 zł ale nie dają gwarancji. Poza nie odpalaniem nie ma żadnych innych objawów.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Jak skaskować inspekcję oleju?
  • BMW Seria 3 E46 Sedan
W modelach BMW wyprodukowanych po roku 2000 inspekcje olejową można skasować przyciskiem. Poniżej przedstawiam kompletną procedurę 1. Wyłączyć zapłon. 2. Wcisnąć i przytrzymać przycisk od kasowania przebiegu 3. Ustawić przełącznik zapłonu w pozycji 1. 4. Po 5 sekundach pojawia się OIL SERVICE albo INSPECTION razem z informacją reset albo re 5. Zwolnić przycisk 6. Wcisnąć i przytrzymać przycisk 7. Po kolejnych 5 sekundach informacja reset zaczyna migać. 8. Zwolnić przycisk 9. Ponownie nacisnąć i puścić przycisk 10. Wyświetlony został nowy okres przeglądu. 11. Nacisnąć i puścić przycisk END przeglądu. 12. Wyłączyć zapłon
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Problemy z wbijaniem biegów przy redukcji
  • BMW Seria 3 E46 Sedan 2.0 320d 136KM 100kW 1998-2001
  • układ napędowy
Od niedawna od jakiś 300km zaobserwowałem, że mam problemy przy np redukcji z 5 biegu na 4 bieg. Bieg czasem się blokuje tak jak by był tam bariera, a czasem wchodzi z oporem takim jak przy wrzucaniu wstecznego tylko ze większym ale po 0,5 sekundę opór ten puszcza i bieg wchodzi tak jak bym jeździł dźwignia po zębach piły ręcznej do cięcia drzewa, ale bez odgłosów zgrzytu. Przy redukcji z 5 na 4 bieg najbardziej odczuwalne jest to zjawisko. Przy większych prędkościach jest to bardziej odczuwalne niż przy mniszych. Przy redukcji z 4 na 3 jest mniej problemów ale żeby to po maśle szło to nie mogę powiedzieć. Przy normalnym przejściu z 4 na 5 tego nie zaobserwowałem wchodzi jak po maśle. Z 3 na 4 po maśle..Jedynie z 1 na 2 jest jakiś większy opór. Natomiast mam czasem problem z wrzuceniem 1, np jadę hamuje bo widzę że samochód przede mną zahamował i się toczy i ja hamuje ledwo co się toczę chce wtedy 1 a ona nie wchodzi mogę tylko 2. - nie wiem może to normalne zachowanie że nie wolno wrzucać 1 przy lekkim toczeniu się BMW. Proszę o pomoc spotkał się ktoś z takim problem, co tu może nie grać?
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 8
5,0
BMW Seria 3 E46
Sedan 1.9 316 i 105KM 77kW
homologacja: "NAGAZ" STEFANOWSKI. S.J.
instalacja: STEFANELLI
przebieg: 0 tys. km
użytkowana przez: 0 tys. km
Chciałbym się odnieść do opiń pana Mariusza. Instalacja w jego samochodzie jest z 2001r. i nie przypominam sobie aby była servisowana co świadczy iż jest bardzo dobrej jakości (wtryskiwacze nadal nie były wymieniane). Klient zażyczył sobie wymianie reduktora ponieważ jego próby były bez owoce, i iak mi powiedział od dłuższego czasu jeździ na benzynie bo na gazie samochód...
3,0
BMW Seria 3 E46
Sedan 1.9 316 i 105KM 77kW
przebieg: 90 tys. km
użytkowana przez: 30 tys. km
Właściciel zakładu założył mi nowy reduktor do sekwencji. Po tym zabiegu z nieznanych mi przyczyn auto gasło za każdym razem gdy wrzucałem na luz, dławiło się falowały obroty. Przykładowa rozmowa z dnia dzisiejszego: Ja (właściciel auta):"...problemy zaczęły się odkąd założył mi Pan ten nowy reduktor..." wolański (właściciel mon gazu):"...a gdyby po zmianie reduktora...
3,0
BMW Seria 3 E46
Sedan 1.9 316 i 105KM 77kW
instalacja: STEFANELLI
przebieg: 0 tys. km
użytkowana przez: 0 tys. km
Zdecydowanie odradzam. Facet zmieniał mi reduktor. Po zmianie samochodem nie dało się jeździć ponieważ gasł za każdym razem kiedy wrzuciłem na luz, do tego szarpanie, dławienie się, pływające obroty. Właściciel nie potrafi przyjąć ani odpowiedzialności ani konsekwencji swojej pracy. Przykładowa rozmowa: Właściciel auta: po zmianie reduktora zaczeły sie duże problemy z tym że...
BMW Seria 3 E46 Sedan