Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E46 Sedan 318 i 143KM 105kW 2001-2005

Lata produkcji: 2001 – 2005
Segment: Klasa średnia
Czwarty model należący do Serii 3 był oznaczony symbolem E46. Jego debiut rynkowy przypadł na rok 1998 roku. Pod względem stylistycznym samochód znów przeszedł spore zmiany - sylwetka zyskała znacznie bardziej opływowe kształty. W 2001 roku E46 został poddany face-liftingowi. E46 Coupe i Cabrio zostały poddane face-liftingowi w 2002 roku. Przez wszystkie lata produkcji model był wybierany do pierwszej dziesiątki najlepszych samochodów wg magazynu „Car and Driver”. W 2007 roku auto zostało wycofane z produkcji.
czytaj więcej
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz

Dane techniczne BMW Seria 3 E46 Sedan 318 i 143KM 105kW 2001-2005

Produkowany od 2001 do 2005 roku
Pojemność skokowa 1995 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 143 KM (105 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm przy 3750 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5

Oceny BMW Seria 3 E46 Sedan 318 i 143KM 105kW 2001-2005

Liczba ocen: 30
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(62%)

Zalety

+ Karoseria + Układ jezdny + Wyciszenie

Wady

- Poważne usterki - Drobne usterki - Koszty utrzymania

Wybrane oceny

2,4
~Paweł
Sedan 318 i 143KM 105kW
BMW Seria 3 E46
Chyba nikt nie miał takich problemów z autem (inne marki) jak ja z tym bmw. Silnik to porażka. Pasek klinowy urywał się co roku. Remont silnika zrobiony za 4 tyś a po roku już coś z nim nie tak. Wymieniane kupe rzeczy i wiele razy (nie licząc remontu m.in sondy lambda, cewki, czujniki położenia wału, smok od oleju, ). Bez ubezpieczenia z holowaniem w cenie nie wybierałbym się się nim dalej niż 10km poza miejsce zamieszkania. Poza silnikiem reszta w miarę. Tzn skrzynia średnio, ale przez 5 lat nie naprawiałem - sprzęgło źle bierze. Blachy w miarę, drobne oznaki rdzy (na auto 18 letnie to raczej na plus). Elektryka niestety też była co jakiś czas poprawiana (m. in czujniki parkowania, światła tylne i przednie, immobilizer wraz z zabezpieczeniem do odpalania samochodu, radio itp). Co do spalania. Pali w mieście ok 15l LPG. Poza miastem w trasie ok 9-10. Średnio pół na pół wychodzi ok 11l. Dzięki temu że silnik jest duży jak na dzisiejsze czasy to przy 140km/h dalej pali 11,5 l/100 lpg (spalanie nie rośnie lawinowo przy większych prędkościach jak przy małych silnikach).
4,5
~Boniek1993
Sedan 318 i 143KM 105kW
BMW Seria 3 E46
Dałem tylko 4 bo jestem wymagającym kierowcą aczkolwiek BMW E46 318i to moje pierwsze własne auto i myśle że to dobry wybór. Jeśli chodzi o silnik to pięknie brzmi prawie jak 6 cylindrów mimo że to tylko 4. Moc jest taka jaką oczekiwałem. Każdego kowalskiego i wszędobylskie volkswageniaste złomostwa zostawiam w tyle. Naprawde dobrze przyspiesza. Układ jezdny chowa się np . wielowahaczowego w Focusie II. Tamtego auta nie idzie oderwać od drogi. BMW łatwij bo jest węższe i nie ma aż tak zaawansowanego tylnego zawieszenia ale teraz pochwale ten wspaniały napęd na tył przez który kupiłem ten wóz. Naprawde daje rade ,można poszaleć nawet na asfalcie. Spalanie? Jestem studentem więc założyłem gaz BRC za 2600 zł i śmiga elegancko o połowę taniej. Ciężko go utrzymać na benzynie ( bynajmniej jako student) bo pali ok. 12 litrów - mam ciężką nogę. Nie przepadałem za niemieckimi autami ale Bmw mnie zawsze kusiło i stało sie ,kupiłem i jestem naprawdę zadowolony. Jest naprawde wielkie zainteresowanie typ autem . Wielu mnie pyta na stacji czy na parkingu o szczegóły. Mogę szczerze polecić ten solidny ,lekko sportowy i 4 drzwiowy Wózek.
3,5
~ati
Sedan 318 i 143KM 105kW
BMW Seria 3 E46
Mimo iz to oslawaione BMW dam tylko 3.Jakosc wykonczenia wnetrza na najwyzszym poziomie,ale co po tym jak techniczne sprawy kuleja.W moim przypadku chyba mielm peach i trafilem na auto od dresa.Silnik-po 3 miesiacach zaczely sie wycieki,wiec wymienielm uszczelke pod pokrywa zaworow,problem na chwile ustal,jedank wkrotce znowu plama oleju na chodniku.....nie dochodzilem juz ,stracilem cieprliwosc,dalej-podciekaly drzwi kirowcy,po deszczu widac bylo na tapicerce piekne zacieki,kupilem listwe usczelniajca,problem pozostal,jeszcze usczelke od okien,cos tam pomoglo,ale nie usunelo problemu.Radio....zmieniarka na 6 plyt,w radiu,dzialy tylko niektore przyciski poza tym zminiarka miala problem z odczytaniem plyt.Idzmiemy dalej....wkrotce zaczal gwizadac zawor DISA,proba reanimacji bezskuteczna...wymiana na nowy,kupa kasy...darowalem sobie,pozostawilem to przyszlemu wlscicielowi,tylny most mial male luzy,przy wrzuceniu biegi slychac bylo stukniecie,prawdopdnie to wina katowania,jak juz pisalem wahacze do wymiany...Zawsze mialem wrazenie,ze moja BMW jest przechylona na lewy bok.Juz nie dochodzilem co i jak.Podsumowanie....Kupujscie tylko te drozsze modele z danego rocznika,nie napalajcie sie na marke,bo utoniecie w morzu problemow

Usterki BMW Seria 3 E46

Liczba wpisów: 75
Nie mogę uruchomić samochodu. Rozrusznik nie kręci.
  • BMW Seria 3 E46 Sedan 320 d 150KM 110kW 2001-2005
  • instalacja elektryczna
Proszę o pomoc w moim problemie. Nie mogę odpalić silnika. Kontrolki zapalają się normalnie i gasną, a po przekręceniu kluczyka nic się nie dzieje. Rozrusznik nie kręci. Czasem można próbować do bólu, a innym razem odpala od razu. Pomaga chwilowe odłączenie akumulatora ale po jakimś czasie problem powraca. Zazwyczaj nie odpala jak jest zimny. Chyba na ciepło to się jeszcze nie zdarzyło. Próbowałem używać obydwu kluczyków ale to nic nie zmienia. Fachowcy twierdzą że nie mogą go zdiagnozować bo jak do nich zajechał to akurat działało bez zarzutu. Twierdzą że mogą wymienić moduł immobilizera za 400 zł ale nie dają gwarancji. Poza nie odpalaniem nie ma żadnych innych objawów.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Jak skaskować inspekcję oleju?
  • BMW Seria 3 E46 Sedan
W modelach BMW wyprodukowanych po roku 2000 inspekcje olejową można skasować przyciskiem. Poniżej przedstawiam kompletną procedurę 1. Wyłączyć zapłon. 2. Wcisnąć i przytrzymać przycisk od kasowania przebiegu 3. Ustawić przełącznik zapłonu w pozycji 1. 4. Po 5 sekundach pojawia się OIL SERVICE albo INSPECTION razem z informacją reset albo re 5. Zwolnić przycisk 6. Wcisnąć i przytrzymać przycisk 7. Po kolejnych 5 sekundach informacja reset zaczyna migać. 8. Zwolnić przycisk 9. Ponownie nacisnąć i puścić przycisk 10. Wyświetlony został nowy okres przeglądu. 11. Nacisnąć i puścić przycisk END przeglądu. 12. Wyłączyć zapłon
Problem rozwiązany
Problemy z wbijaniem biegów przy redukcji
  • BMW Seria 3 E46 Sedan 320 d 136KM 100kW 1998-2001
  • układ napędowy
Od niedawna od jakiś 300km zaobserwowałem, że mam problemy przy np redukcji z 5 biegu na 4 bieg. Bieg czasem się blokuje tak jak by był tam bariera, a czasem wchodzi z oporem takim jak przy wrzucaniu wstecznego tylko ze większym ale po 0,5 sekundę opór ten puszcza i bieg wchodzi tak jak bym jeździł dźwignia po zębach piły ręcznej do cięcia drzewa, ale bez odgłosów zgrzytu. Przy redukcji z 5 na 4 bieg najbardziej odczuwalne jest to zjawisko. Przy większych prędkościach jest to bardziej odczuwalne niż przy mniszych. Przy redukcji z 4 na 3 jest mniej problemów ale żeby to po maśle szło to nie mogę powiedzieć. Przy normalnym przejściu z 4 na 5 tego nie zaobserwowałem wchodzi jak po maśle. Z 3 na 4 po maśle..Jedynie z 1 na 2 jest jakiś większy opór. Natomiast mam czasem problem z wrzuceniem 1, np jadę hamuje bo widzę że samochód przede mną zahamował i się toczy i ja hamuje ledwo co się toczę chce wtedy 1 a ona nie wchodzi mogę tylko 2. - nie wiem może to normalne zachowanie że nie wolno wrzucać 1 przy lekkim toczeniu się BMW. Proszę o pomoc spotkał się ktoś z takim problem, co tu może nie grać?
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
BMW Seria 3 E46 Sedan