Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E46 Sedan 328 i 193KM 142kW 1998-2000

Lata produkcji: 1998 – 2000
Segment: Klasa średnia
Czwarty model należący do Serii 3 był oznaczony symbolem E46. Jego debiut rynkowy przypadł na rok 1998 roku. Pod względem stylistycznym samochód znów przeszedł spore zmiany - sylwetka zyskała znacznie bardziej opływowe kształty. W 2001 roku E46 został poddany face-liftingowi. E46 Coupe i Cabrio zostały poddane face-liftingowi w 2002 roku. Przez wszystkie lata produkcji model był wybierany do pierwszej dziesiątki najlepszych samochodów wg magazynu „Car and Driver”. W 2007 roku auto zostało wycofane z produkcji.
czytaj więcej
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz

Dane techniczne BMW Seria 3 E46 Sedan 328 i 193KM 142kW 1998-2000

Produkowany od 1998 do 2000 roku
Pojemność skokowa 2793 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 193 KM (142 kW) przy 5300 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 280 Nm przy 3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny

Oceny BMW Seria 3 E46 Sedan 328 i 193KM 142kW 1998-2000

Liczba ocen: 24
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(95%)

Zalety

+ Silnik + Wentylacja i ogrzewanie + Układ jezdny

Wady

- Koszty utrzymania - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Drobne usterki

Wybrane oceny

3,5
~Kastor
Sedan 328 i 193KM 142kW
BMW Seria 3 E46
Auto ogólnie spisywało się dobrze ale niestety zawsze coś, a to już chyba z racji wieku. Ogólnie odradzam auta z początku produkcji, dopóki nie wyeliminowali "ciągłego walenie w podłodze". O czym mowa przekonacie się dalej, gdy przeczytacie całość opinii. Jazda to oczywiście świetna sprawa, ale mankamenty tego auta i ciasnota wewnątrz, doprowadziły do tego, że je sprzedałem. Poza tym robią się popularne jak niegdyś Golfy III i w dodatku większość jest w silniku 1.8. Teraz będzie na pewno seria 5 lub 7. Przez okres bez auta jeździłem kilkoma Opelkami, nowymi VW i stwierdzam jedno, że gdym był kupił coś takiego to sam bym się oszukiwał. Jazda tym autem wciąga. Tych opinii nie wyciągnąłem z rękawa tylko sam to przeszedłem mając auto trzy lata. Przed zakupem obowiązkowo jakieś SKP i "ścieżka zdrowia". Aha i nigdy więcej aut z początku produkcji.
3,9
~docent
Sedan 328 i 193KM 142kW
BMW Seria 3 E46
OD debiutu rynkowego minelo blisko 14 lat,a te samochody ciagle wygladaja swiezo,sa tacy ktorzy twierdza ze, ten model wyglada lepiej niz nastepna generacja ,i jak to ktos okreslil,zwykle te auto wygladaja na mlodsze niz faktycznie sa, do tego sietnie silniki np. 2.8 benzyna ,czy 3.0 diesel i perfekcyjne zawieszenia powoduja ze,te auto cigle trzymaj doba cene z zestawieni np. za francuzami .Prowadzacy top gear guru motoryzacji j.clarkson powiedzial o modelu 328 ze to najlepsze auto w swojej klasie- w chwili wejscia na rynek.Najtansze 4-ro cylindrowe auta sa w cenach nieco ponad 10000 pln ale ,zeby naprawde cieszyc sie radoscia z jazdy co jest mottem bmw, pod maska trzeba miec 6 garow.
4,7
[email protected]
Sedan 328 i 193KM 142kW
BMW Seria 3 E46
Powiem krótko-zostaje przy BMW!!! Bo za nieco ponad 20 tys kupiłem auto które jeździ, wygląda, do tego nie jest bardzo drogie w utrzymaniu, a często zachowuje się jak nowe. Przejechałem nim 30.000 KM i nigdy mnie nie zawiódł. TOP

Raporty spalania BMW Seria 3 E46 Sedan 328 i 193KM 142kW 1998-2000

Liczba raportów: 31
Średnie spalanie dla BMW Seria 3 E46 Sedan 328 i 193KM 142kW 1998-2000
10,2
l/100 km
11,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,5
Sedan 328 i 193KM 142kW
BMW Seria 3 E46
Bardzo dziwią mnie bajki zarówno o spalaniu 20litrów 20 jak i 9 litrów gazu. Bmw ma to do siebie, ze musi spalić. Napęd na tył to raz, łańcuch rozrządu dwa. Bmw pali mi 130% tego co pokazuje komputer, tzn jeżeli benzyny pokazuje 10l, to gazu 13. Instalacja na wypasie, stag, kme gold, wtryski hana. Idealnie ustawiona, przełącza sie po około 2-3km w zimie przy mrozach, mnożnik ustawiałem osobiście, tak, zeby była idealnie skalibrowana. Miałem wcześniej galanta 2.5 v6 w sedanie i manualu, śmiało mogę powiedzieć, ze do setki pomimo, ze przyspieszenie niby słabsze, to na jedynce galant wygrywa bez problemu, skrzynia także lepiej zmienia biegi. Spalanie jak dla mojego portfela przepaść, bo misiek palił 9 w trasie, 10 na mieście, powyżej 11 nie udało mi sie w życiu wyjść. Co najlepsze, czy jechało sie w trasie 100 czy 160, miało małe znaczenie dla spalania - w Bmw różnica byłaby kolosalna :)
11,3
Sedan 328 i 193KM 142kW
BMW Seria 3 E46
osobiscie nie posiadam 328 lecz 320D aczkolwiek miałem okazje testować 328 i byłem naprawde bardzo miło zaskoczony spalaniem tego samochodu , wiadomo za spalanie odpowiada łącznik pomiędzy siedzeniem kierowcy a kierownicą :) osobiscie 320d spala mi nawet 13 litrów a wcale bardzo go nie cisne bo poprostu nie mam czym przycisnąć , wszyscy mi mówili że moje auto świetnie chodzi itd , ja mimo wszystko jadac pod góre np na 2000 rpm nie mogłem wydzierżyć a 2000 rpm = połowa zakresu obrotów możliwych do wykozystania , wiec max moment obrotowy juz miałem i co ? i redukcja i co ? i nic . przypomniało mi się to podczas jazdy 328 czyli że gdy jade np na 5 biegu 90 i zredukuje w 320d na 3 to nie dzieje sie nic , a w 328 ,,, dzieje się wiele koszty utrzymania obydwu są podobne , benzyny nieco nizsze ( własciciciele pewnie powiedzą że znacznie , ale to nie do konca prawda ) a spalanie ? wyzsze bo po miescie od 10 do nawet 17l ale jesli chcesz zaoszczędzić na paliwie po miescie nie kupuj diesla a załuż gaz , 17l lpg = 8,5 PB a żeby spaliła 17l na 100 musicie ją naprawde mocno ciśnąc i wlasnie wersją z lpg jechałem , cena nizsza , przebieg nizszy całość lepiej wygląda w trasie pali od 8 do 13 litrów LPG benzyny może mniej , nie mam pojęcia . 8l lpg - 4l ON mój schodzi do max 5.4 . PS drugi raz nie kupilbym 320d lecz 328 , owszem 330d moze byc szybszy od 328 ale ekonomia ,,, całkiem mija się z celem , pozdrawiam
15,9
Sedan 328 i 193KM 142kW
BMW Seria 3 E46
Dziwię się ludziom, którzy piszą, że 328 pali w mieście 10l, moja paliła w mieście zimą 24l!!!! i od razu uprzedzę wszystkie komentarze,auto z salonu,tiptronic, bezwypadkowe, nie poskładane z kilku, bardzo sie nie wściekałem po mieście, ale też nie jeżdziłem jak emeryt, sprawdzałem w serwisie jej ewentualne wady typu: sondy lambada, przepływomierz itp., była wielokrotnie podpinana pod komputer i wszystko było w porzadku, żadnych błędów. Dodam, że na trasie auto paliło w granicach 7,5-8l i to nie ważne czy jechałem 80 czy 180km/h. Generalnie bardzo fajny samochód, świetne zawieszenie i osiągi, łatwa dostępność części i przystępne ceny, auto jak większość BMW BEZAWARYJNE!!!! w/g zasady jak dbasz, tak masz. To było moje 15 BMW w karierze,jeżdżę nimi od 17 lat i nie wiem, może pechowo trafiłem, a może inni właściciele nie bardzo chcą się przyznawać do prawdziwego spalania. Generalnie polecam, bo to świetne auta

Usterki BMW Seria 3 E46

Liczba wpisów: 75
Nie mogę uruchomić samochodu. Rozrusznik nie kręci.
  • BMW Seria 3 E46 Sedan 320 d 150KM 110kW 2001-2005
  • instalacja elektryczna
Proszę o pomoc w moim problemie. Nie mogę odpalić silnika. Kontrolki zapalają się normalnie i gasną, a po przekręceniu kluczyka nic się nie dzieje. Rozrusznik nie kręci. Czasem można próbować do bólu, a innym razem odpala od razu. Pomaga chwilowe odłączenie akumulatora ale po jakimś czasie problem powraca. Zazwyczaj nie odpala jak jest zimny. Chyba na ciepło to się jeszcze nie zdarzyło. Próbowałem używać obydwu kluczyków ale to nic nie zmienia. Fachowcy twierdzą że nie mogą go zdiagnozować bo jak do nich zajechał to akurat działało bez zarzutu. Twierdzą że mogą wymienić moduł immobilizera za 400 zł ale nie dają gwarancji. Poza nie odpalaniem nie ma żadnych innych objawów.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Jak skaskować inspekcję oleju?
  • BMW Seria 3 E46 Sedan
W modelach BMW wyprodukowanych po roku 2000 inspekcje olejową można skasować przyciskiem. Poniżej przedstawiam kompletną procedurę 1. Wyłączyć zapłon. 2. Wcisnąć i przytrzymać przycisk od kasowania przebiegu 3. Ustawić przełącznik zapłonu w pozycji 1. 4. Po 5 sekundach pojawia się OIL SERVICE albo INSPECTION razem z informacją reset albo re 5. Zwolnić przycisk 6. Wcisnąć i przytrzymać przycisk 7. Po kolejnych 5 sekundach informacja reset zaczyna migać. 8. Zwolnić przycisk 9. Ponownie nacisnąć i puścić przycisk 10. Wyświetlony został nowy okres przeglądu. 11. Nacisnąć i puścić przycisk END przeglądu. 12. Wyłączyć zapłon
Problem rozwiązany
Problemy z wbijaniem biegów przy redukcji
  • BMW Seria 3 E46 Sedan 320 d 136KM 100kW 1998-2001
  • układ napędowy
Od niedawna od jakiś 300km zaobserwowałem, że mam problemy przy np redukcji z 5 biegu na 4 bieg. Bieg czasem się blokuje tak jak by był tam bariera, a czasem wchodzi z oporem takim jak przy wrzucaniu wstecznego tylko ze większym ale po 0,5 sekundę opór ten puszcza i bieg wchodzi tak jak bym jeździł dźwignia po zębach piły ręcznej do cięcia drzewa, ale bez odgłosów zgrzytu. Przy redukcji z 5 na 4 bieg najbardziej odczuwalne jest to zjawisko. Przy większych prędkościach jest to bardziej odczuwalne niż przy mniszych. Przy redukcji z 4 na 3 jest mniej problemów ale żeby to po maśle szło to nie mogę powiedzieć. Przy normalnym przejściu z 4 na 5 tego nie zaobserwowałem wchodzi jak po maśle. Z 3 na 4 po maśle..Jedynie z 1 na 2 jest jakiś większy opór. Natomiast mam czasem problem z wrzuceniem 1, np jadę hamuje bo widzę że samochód przede mną zahamował i się toczy i ja hamuje ledwo co się toczę chce wtedy 1 a ona nie wchodzi mogę tylko 2. - nie wiem może to normalne zachowanie że nie wolno wrzucać 1 przy lekkim toczeniu się BMW. Proszę o pomoc spotkał się ktoś z takim problem, co tu może nie grać?
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
BMW Seria 3 E46 Sedan