Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E46 Sedan 330 d 184KM 135kW 1999-2005

Lata produkcji: 1999 – 2005
Segment: Klasa średnia
Czwarty model należący do Serii 3 był oznaczony symbolem E46. Jego debiut rynkowy przypadł na rok 1998 roku. Pod względem stylistycznym samochód znów przeszedł spore zmiany - sylwetka zyskała znacznie bardziej opływowe kształty. W 2001 roku E46 został poddany face-liftingowi. E46 Coupe i Cabrio zostały poddane face-liftingowi w 2002 roku. Przez wszystkie lata produkcji model był wybierany do pierwszej dziesiątki najlepszych samochodów wg magazynu „Car and Driver”. W 2007 roku auto zostało wycofane z produkcji.
czytaj więcej
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz

Dane techniczne BMW Seria 3 E46 Sedan 330 d 184KM 135kW 1999-2005

Produkowany od 1999 do 2005 roku
Pojemność skokowa 2926 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 184 KM (135 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 390 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5

Oceny BMW Seria 3 E46 Sedan 330 d 184KM 135kW 1999-2005

Liczba ocen: 20
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Silnik + Wentylacja i ogrzewanie + Układ jezdny

Wady

- Poważne usterki - Koszty utrzymania - Karoseria

Wybrane oceny

3,7
[email protected]
Sedan 330 d 184KM 135kW
BMW Seria 3 E46
gdyby nie ten problem ze znikajaca woda,wyrazac by sie moglo w samych super latywach...mechanicy nie potrafia mi dokladnie zdiagnozowac,co jest tego powodem,wiec bede dalej szukal rozwiazania.. Poniewaz wymieniac czesci po kolei i gdybac,moze to to,moze tamto,a moze jeszcze to wymienimy...juz mnie wku....Gdy cierpliwosci zabraknie sprzedam to auto, a kupie new beetle tdi i bede nim jezdzil do konca swiata!!!:) Ten vw jest duzo tanszy w wypadku ewentualnych napraw i nie prowokuje innych do wyscigu!Chyba sie juz wyszalalem i nieco inaczej patrze na samochody.
4,7
~henryxx
Sedan 330 d 184KM 135kW
BMW Seria 3 E46
Idealne auto dla osób szukających szybkiego i oszczędnego auta w tej klasie dla rodziny z dziećmi polecał bym ten sam model 330d ale w kombi. Następne na pewno BMW nowszy model z tym motorem 218KM i kombi
4,9
~Kamil
Sedan 330 d 184KM 135kW
BMW Seria 3 E46
Po lifcie, z chromami i z silnikiem 3.0 D o którego dbamy auto jest niezawodne i piękne.

Raporty spalania BMW Seria 3 E46 Sedan 330 d 184KM 135kW 1999-2005

Liczba raportów: 43
Średnie spalanie dla BMW Seria 3 E46 Sedan 330 d 184KM 135kW 1999-2005
7,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,2
Sedan 330 d 184KM 135kW
BMW Seria 3 E46
Spalanie realne, bo komputer pokazuje na trazsie 600km spalanie 5,8l, a faktycznie spalił 6,6l/100km (przy prędkości 120km/h ekspresówki). Przy wersji 5 biegowej brakuje jednego biegu na ekspresówki i autostrady. Osiągi bardzo dobre, po lekkim chipie do 202KM atku 0-100 ok 7 sek, max 245km/h przy tej prędkości spalanie na kompie 12,5l. przy 160km/h spalanie ok 8l. Jazda poza miastem ok 100-110 z wyprzedzaniem komputer spokojnie pokazuje poniżej 6l. Autkiem przejechałem 65tys. z silnikiem nic sie nie dzieje, ale wiadomo zawieszenie, filtry i inne drobnostki, a koszty napraw faktycznie wysokie. Z drugiej strony dużo zaoszczędzone na paliwie w porównaniu do innych modeli.
8,6
Sedan 330 d 184KM 135kW
BMW Seria 3 E46
Posiadam od 2 tygodni z 2002 roku w sedanie ślicznotkę e46 automat. Nadmienię, że temperatura w tym czasie jest ok 0 stopni, a jeżdżę na trochę szerszych niż standardowe oponach 225/45/17 przód i tył. Do meritum: Wszystkie dane podaje na podstawie wskazań komputera. Na trasie minimalnie spalał 6.2, natomiast przy zablokowaniu go na autostradzie na tempomacie na 180 km/h imponująco spalał tylko 10L/100km. Natomiast przy jeździe po niedużym mieście, gdzie jest mało sygnalizacji świetlnych pali ok 11L/100km. Jak ruszam, to wskazówka opiera się za wskazaniem 20 L/100km. Auto nie nadaje się do ekonomicznych podróży po mieście. Jak się go rozbuja to jest ok. Automat działa super wygodnie i bez zarzutów, ale to co potrafi zrobić ze spalaniem... 20km/h jazda po parkingu w trybie D i spalanie wyskakuje 10-15 L/100km. Ale jeżeli zmienię wtedy na sekwencyjną zmianę i zapnę mu 1, to spada i jest ok. Czy to dużo? Poprzednio miałem octavie 1.9 tdi 90KM, ale chyba coś było nie tak, bo paliła średnio po ponad 7L. Ale tu jest moc...:) Pozdrawiam wszystkich, którzy nie ulegają propagandzie jełopów w TV, że BMW jeżdżą tylko złodzieje, bandyci, sutenerzy, gangsterzy... Co do ceny części odsyłam, aby porównać poszczególne, a później się wypowiadać. P.S Silnik ma takie brzmienie, że gdyby nie włączać muzyki w radio (audio też rewelacyjne dla ucha), to nie było by żadnej straty
8,1
Sedan 330 d 184KM 135kW
BMW Seria 3 E46
Na trasie auto spisuje się bardzo dobrze. Robie nim dalekie trasy,bo pracuję w Anglii i jeżdżac do Polski pokonuję dystans ponad 1500km przy czym auto spala mi ok6.5-7.0litrów/100km,a prędkość oscyluje w granicach 120-140km/h Na takiej trasie zawsze mam pełen bagażnik i min.4 osoby w samochodzie. To nie wiele patrząc na pojemność auta i to że posiada ono automatyczną skrzynię. Raz zdażyło mi się jechać przez ponad 300km na dojazdówce,bo złapałem kapcia-bmw spaliło wtedy średnio 5.5litra,ale jadąc na tempomacie z prędkością nie większą niż 80-90km/h to żadna przyjemność.Zwłaszcza w tak dalekiej trasie kiedy po drodze wyprzedzają Cię ciężarówki i skutery. Jeżdżac tylko po mieście trzylitrówka pali mi w granicy 8.5 do nawet 10litrów.(Szczególnie w okresie zimowym). Co ważne-rozmiar kół też ma znaczenie od tego ile nasze auto potrafi spalić. Przed zmianą moich kół z rozmiaru 205/45 na 225/40 auto paliło średnio(trasa-miasto) 7.5litra,a po zmianie nigdy nie zeszło poniżej 8-miu litrów. To nie wiele jeżeli ktoś pokonuje swoim BMW krótkie dystanse,natomiast przy trasach liczących sobie ponad 1000km taka kalkulacja może mieć już większe znaczenie. Ogólnie mówiąc M57 to solidna,oszczędna konstrukcja,która gwarantuje dobre osiągi i bezproblemowo można nim pokonywać bardzo dalekie trasy i których koszta nie przyprawią kierowcy o zawał serca. Polecam ten motor i planuję zamianę na kolejną trzylitrówkę...ale już nowszej generacji.

Usterki BMW Seria 3 E46

Liczba wpisów: 75
Nie mogę uruchomić samochodu. Rozrusznik nie kręci.
  • BMW Seria 3 E46 Sedan 320 d 150KM 110kW 2001-2005
  • instalacja elektryczna
Proszę o pomoc w moim problemie. Nie mogę odpalić silnika. Kontrolki zapalają się normalnie i gasną, a po przekręceniu kluczyka nic się nie dzieje. Rozrusznik nie kręci. Czasem można próbować do bólu, a innym razem odpala od razu. Pomaga chwilowe odłączenie akumulatora ale po jakimś czasie problem powraca. Zazwyczaj nie odpala jak jest zimny. Chyba na ciepło to się jeszcze nie zdarzyło. Próbowałem używać obydwu kluczyków ale to nic nie zmienia. Fachowcy twierdzą że nie mogą go zdiagnozować bo jak do nich zajechał to akurat działało bez zarzutu. Twierdzą że mogą wymienić moduł immobilizera za 400 zł ale nie dają gwarancji. Poza nie odpalaniem nie ma żadnych innych objawów.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Jak skaskować inspekcję oleju?
  • BMW Seria 3 E46 Sedan
W modelach BMW wyprodukowanych po roku 2000 inspekcje olejową można skasować przyciskiem. Poniżej przedstawiam kompletną procedurę 1. Wyłączyć zapłon. 2. Wcisnąć i przytrzymać przycisk od kasowania przebiegu 3. Ustawić przełącznik zapłonu w pozycji 1. 4. Po 5 sekundach pojawia się OIL SERVICE albo INSPECTION razem z informacją reset albo re 5. Zwolnić przycisk 6. Wcisnąć i przytrzymać przycisk 7. Po kolejnych 5 sekundach informacja reset zaczyna migać. 8. Zwolnić przycisk 9. Ponownie nacisnąć i puścić przycisk 10. Wyświetlony został nowy okres przeglądu. 11. Nacisnąć i puścić przycisk END przeglądu. 12. Wyłączyć zapłon
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Problemy z wbijaniem biegów przy redukcji
  • BMW Seria 3 E46 Sedan 320 d 136KM 100kW 1998-2001
  • układ napędowy
Od niedawna od jakiś 300km zaobserwowałem, że mam problemy przy np redukcji z 5 biegu na 4 bieg. Bieg czasem się blokuje tak jak by był tam bariera, a czasem wchodzi z oporem takim jak przy wrzucaniu wstecznego tylko ze większym ale po 0,5 sekundę opór ten puszcza i bieg wchodzi tak jak bym jeździł dźwignia po zębach piły ręcznej do cięcia drzewa, ale bez odgłosów zgrzytu. Przy redukcji z 5 na 4 bieg najbardziej odczuwalne jest to zjawisko. Przy większych prędkościach jest to bardziej odczuwalne niż przy mniszych. Przy redukcji z 4 na 3 jest mniej problemów ale żeby to po maśle szło to nie mogę powiedzieć. Przy normalnym przejściu z 4 na 5 tego nie zaobserwowałem wchodzi jak po maśle. Z 3 na 4 po maśle..Jedynie z 1 na 2 jest jakiś większy opór. Natomiast mam czasem problem z wrzuceniem 1, np jadę hamuje bo widzę że samochód przede mną zahamował i się toczy i ja hamuje ledwo co się toczę chce wtedy 1 a ona nie wchodzi mogę tylko 2. - nie wiem może to normalne zachowanie że nie wolno wrzucać 1 przy lekkim toczeniu się BMW. Proszę o pomoc spotkał się ktoś z takim problem, co tu może nie grać?
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
BMW Seria 3 E46 Sedan