Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E90-91-92-93 Touring E91 316d 115KM 85kW 2010-2013

Lata produkcji: 2010 – 2013
Segment: Klasa średnia
BMW Serii 3 – dynamiczna limuzyna. Tak postrzega ją większość osób, dlatego jeśli brać, to co najmniej benzynowe 2.0l o mocy 143KM i oznaczeniu 318i. Moc wydaje się niska w stosunku do pojemności, zupełnie tak, jakby inżynier, który projektował ten silnik myślał o swoim obiedzie zamiast o szałowych rozwiązaniach konstrukcyjnych. Jednak wystarczy przejechać kilkaset metrów, by zrozumieć, że ten motor jest dziwny - wydaje się znacznie mocniejszy niż jest w rzeczywistości, a jeśli to mało - można go też dostać w wersji 170-konnej. Dla poszukiwaczy mocniejszych doznań są rzędowe, 6-cylindrowe silniki o pojemności 3l. Najsłabszy ma 218KM, a najmocniejszy, bagatela 306 – są jednymi z najlepszych konstrukcji na rynku. Diesle też są niczego sobie. Już 2.0l o mocy 143KM pozwala cieszyć się z walorów jezdnych auta, ale jeśli posiadacie trochę więcej banknotów pochowanych w kieszeniach, to lepiej rozejrzeć się za motorami podchodzącymi pod 200KM. W ofercie znajdą się dwa takie – 2.0l 177KM i 3.0l 197KM. Są bardzo dynamiczne i posłuszne, a przy tym niedrogie w eksploatacji. Ten większy można dostać nawet z 286KM. Trzeba trochę na niego wyłożyć, ale kto powiedział, że emocje są tanie?
czytaj więcej
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz

Dane techniczne BMW Seria 3 E90-91-92-93 Touring E91 316d 115KM 85kW 2010-2013

Produkowany od 2010 do 2013 roku
Pojemność skokowa 1995 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 115 KM (85 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 260 Nm przy 1750-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny

Oceny BMW Seria 3 E90-91-92-93 Touring E91 316d 115KM 85kW 2010-2013

Liczba ocen: 2
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 50% / przeciw: 50%

Zalety

+ Karoseria + Układ jezdny + Widoczność

Wady

- Poważne usterki - Wyciszenie - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

2,9
~Akhilesh
Touring E91 316d 115KM 85kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Dużo pierdół psuje klimat tego auta. Auto posiadam niecałe dwa lata. Jestem drugim właścicielem. Od początku serwisowane w tym samym ASO. Kontynuuję serwis w tym samym ASO. Samochód jest ładny i dobrze się prowadzi, auto jest bezwypadkowe. Wydaje mi się, że jest dość dobra blacha. Tyle z zalet ! W aucie jest słaby lakier (bardzo podatny na zarysowania). Strach się dotknąć, bo od samego patrzenia auto się rysuje. Jeżeli w szybkim tempie nie usuniemy np. ptasich odchodów mamy murowany "wżer". Kolejna sprawa sławne "koziołkowanie", a więc problemy podczas ruszania (szarpanie). Na forach pełno o tym informacji. Auto jest drogie i nie powinno być takich przypadłości. Następna rzecz to wtryski. Po 109 tys. km 4 wtryski poszły do regeneracji. Nawet nie pomyślę o paliwie z podrzędnej stacji, zawsze tylko Shell. Kolejna sprawa, głośna praca silnika. Jeżdżę w długie trasy i jest to bardzo męczące. Do tego stopnia, że marzę aby w końcu wysiąść z tego auta i odpocząć, bo uszy "więdną". Dodam że siedzenia są bardzo niewygodne. Po dłuższej trasie bolą plecy. Części dość drogie, bo przecież to BMW. Ogólnie auto porażka. Niewarte ceny, jaką trzeba za nie zapłacić. Hundai i inne tego typu w niczym nie są gorsze. Więc zastanawiam się po co przepłacać. Ja swoje BMW będę sprzedawał. Miałem różne auta, w tym też wcześniej BMW e46 330xi. Tamto BMW było ok. Obecne to zabawka, w której zastosowano awaryjne silniki, awaryjne sprzęgła itd.. BMW nie robi już dobrych aut. Tej marki nie biorę pod uwagę przy zakupie kolejnego auta. Dla mnie BMW już nie istnieje!
4,9
~nastrich
Touring E91 316d 115KM 85kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
316d, 2.0, 116kM, 2010r, Auto ma przejechane 260 tys, z tego ja zrobiłem 120 tys i nie mam się do czego przyczepić.

Usterki BMW Seria 3 E90-91-92-93

Liczba wpisów: 26
BMW Seria 3 E90-91-92-93 Touring E91