Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 F30-F31-F34 Gran Turismo Facelifting 2.0 318d 150KM 110kW 2016-2020

Lata produkcji: 2016 – 2020
Segment: Klasa średnia
Wbrew pozorom nawet najsÅ‚abszy, 136-konny silnik benzynowy generuje dość dobre osiÄ…gi. Moc nie jest oszoÅ‚amiajÄ…ca, ale wystarcza podczas codziennej eksploatacji. JeÅ›li szukacie lepszych wrażeÅ„ za kierownicÄ…, to warto siÄ™gnąć po motor 170- lub 184-konny. Te jednostki chÄ™tnie wchodzÄ… na obroty i żwawo napÄ™dzajÄ… samochód. Mocniejsze wersje to już oferta dla koneserów sportowego smaku. A co z dieslami? NajsÅ‚abszy ma 116KM. Taka moc robiÅ‚a wrażenie w latach 80’, dlatego w tej Serii 3 rozczarowuje. Dobrym minimum jest wariant 143-konny, a optymalne silniki majÄ… 163 i 184KM. Z wiÄ™kszÄ… lekkoÅ›ciÄ… napÄ™dzajÄ… samochód.
czytaj więcej
Powagosław
NajÅ‚adniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by staÅ‚o siÄ™ tak wiele. Wszak niektórzy powiedzÄ…, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~PowagosÅ‚aw
Luzacjusz
„UdaÅ‚o siÄ™” – rzekÅ‚ czÅ‚owiek do maszyny, którÄ… stworzyÅ‚. Maszyna pokiwaÅ‚aby gÅ‚owÄ…, gdyby jÄ… miaÅ‚a. Za odpowiedź wystarczyÅ‚o potakiwanie tÅ‚umu, który niczym echo, powtórzyÅ‚: „UdaÅ‚o siÄ™”. „W koÅ„cu” – dodaÅ‚ ktoÅ›, kto sÄ…dziÅ‚, że to, co dobre w Serii 3 to już byÅ‚o. ~Luzacjusz
Produkowany od 2016 do 2020 roku
Pojemność skokowa 1995 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 1500-3000 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba stopni 8
Ogólna ocena
4,2 /5 Åšrednia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 25% / przeciw: 75%

Zalety

+ Skrzynia biegów + Układ jezdny + Karoseria

Wady

- Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki)

Wybrane oceny

4,2
~QQFan
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Gran Turismo Facelifting 2.0 318d 150KM 110kW
Zanim zdecydowałem się na zakup przeczytałem tutaj opinie na temat 3GT. I szczerze mówiąc myślałem, że również tak jak poprzednicy będę zachwycony BMW GT. Zwłaszcza, że przesiadłem się z niższej klasy do wyższej (chyba). Na razie jednak, denerwujące ustawienia auta przesłaniają mi ogrom zalet. Nie wiem czy poprzednicy nie dostrzegają opisanych przeze mnie mankamentów, czy tylko ja zwracam uwagę na takie rzeczy. Tym, którzy zastanawiają się nad zakupem 3 GT polecam przeczytać do końca moją opinię. Będę też wdzięczny za jej ocenę. Na początek muszę zaznaczyć, że auto pomimo swoich "niedogodności" bardzo mi się podoba. Ma dużo miejsca w środku, duży bagażnik, ładną linię, w sumie bogate wyposażenie, dobrze się prowadzi, przyśpiesza itp. Brakuje mi tylko asystenta jazdy w korku, siedzeń z alcantarą i szyber dachu. (Na końcu zaznaczam jednak, że nie kupiłbym go ponownie. Opisane "wady" wpływają na taką decyzję, ale głównym powodem jest to, że nowe auto chciałbym mieć inne niż poprzednie. Gdybym teraz kupował BMW wybrałbym X3, chociażby dlatego, że lepiej się do niego wsiada i łatwiej wysiąść. 3 GT jest dla mnie ciut za niskie.) Auto kupiłem przez internet nie widząc go na żywo. Co dziwne u okolicznych pięciu dealerów nie było takiego modelu w salonie, także nie miałem okazji w nim dłużej posiedzieć i wszystkiego sprawdzić. U dwóch, były jednak na jazdach testowych. ************************************************************************************************************************************************************************************************************************** Nowa ocena po 4 latach użytkowania i 40 tys. przebiegu to 4 z plusem. Auto sprawuje się dobrze i odpukać nie ma żadnych problemów. Skończył się leasing i 5 letnia gwarancja, także myślę że nawet z autoryzowanym serwisem dam finansowo radę. Po ok. 2 latach użytkowania, miałem już dość denerwujących ustawień, i postanowiłem zaryzykować i coś z tym zrobić. Kupiłem bezprzewodową wtyczkę OBDII i aplikację BMW na telefon do zmiany ustawień. Komplet z przesyłką kosztował mnie góra 450 zł. Pozmieniałem większość denerwujących funkcji tj. dezaktywowałem start/stop, dodałem dźwięk alarmu, zmieniłem ustawienia centralnego zamka i czas zamykania, ustawienie jasności świateł, dodałem światła dzienne tylne, zmieniłem ustawienie spojlera, zamykanie szyb, dodałem temperaturę opon, zmieniłem czas pracy wycieraczek, przełączyłem skrzynię automatyczną w tryb pracy sportowej oraz dodałem tryb sport +, zmieniłem logo na wyświetlaczach, dodałem cyfrowy wskaźnik prędkości, aktywowałem oświetlenie boczne w klamkach przy cofaniu oraz doświetlanie zakrętów przez światła przeciwmgłowe, zmieniłem kolor wskaźników sportowych z pomarańczowego na czerwony, dodałem zoom haka holowniczego (chociaż go nie mam) do kamery cofania aby lepiej widzieć szczegóły przy cofaniu na "minimetry" na parkingach w galeriach handlowych. Po zmianach wywaliło się parę błędów, ale po odpaleniu auta wszystkie się skasowały. W sumie zmieniłem ok. 20 parę ustawień i teraz jest już prawie tak jak powinno być. Pozostała tylko regulacja fotela (której z oczywistych względów nie da się zmienić) i zmiana widoku na ekranie głównym (czego nie znalazłem w aplikacji), ale to już mniejsze zło. Teraz pytanie za 100 punktów: skoro można to zrobić samemu, za śmieszne pieniądze w porównaniu z ceną auta, dlaczego BMW nie dodaje takiej funkcjonalności fabryczne ?? Nie mam pojęcia. Teraz z czystym sumieniem mogę polecić mój model BMW, pod warunkiem że wydacie jeszcze parę stów na usprawnienia :) Aplikacja pozwala na powrót do ustawień fabrycznych, także zawsze można je cofnąć. Zakres dopuszczalnych zmian zależy od rocznika i wersji wyposażenia, więc w każdym aucie może się min. różnić, jednak generalnie i tak jest spory.
4,1
~Dzejkob
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Gran Turismo Facelifting 2.0 318d 150KM 110kW
Samochód duży i wygodny, jednak diabeł tkwi w szczegółach
3,5
~Witek
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Gran Turismo Facelifting 2.0 318d 150KM 110kW
Wadliwa skrzynia rozdzielcza x-drive
  • BMW Seria 3 F30-F31-F34 Gran Turismo 2.0 320d 184KM 135kW 2013-2015
  • ukÅ‚ad napÄ™dowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 13
Nie 6
Auto nie posiada międzyosiowego mechanizmu różnicowego wiec jest mega wrażliwe na różnice prędkości pomiędzy osia przednia i tylna, Autem nie wolno jeździć na zwykłych oponach, musza być run flaty. Wg BMW różnica w obwodach kół nie może być większa niż 1 cm. Złapałem gumę i przejechałem ok 600 m na flace potem koło wymieniłem, Następnego dnia pojawił się dziwny klik przy przelaczaniu skrzyni pomiędzy D i R, 3 dni później na środku skrzyżowania coś stuknęło w podwoziu i usłyszałem chrobotanie, auto o własnych siłach nie było w stanie opuścić skrzyżowania, Co za wstyd ! 3 letni samochód, ludzie nadziwić się nie mogli. Wymiana skrzyni rozdzielczej to wydatek ok 20 tys, można zregenerować za 5 tys ze wszystkim. Radzę unikać ASO maja problem z konfiguracja sterownika skrzyni, Na szczęście jest trochę serwisów niezależnych
1 komentarz
Prawdopodobnie usterka !!
  • BMW Seria 3 F30-F31-F34 Limuzyna 1.6 316i 136KM 100kW 2012-2015
  • ukÅ‚ad napÄ™dowy
  • 55 tys. km
Nie problem lecz zapytanie do właścicieli tych o to modeli . Mam dziwne wrażenie że skrzynia nie działa tak jak powinna . Wy też tak macie że skrzynia czasami się długo zastanawia zanim włączy odpowiedni bieg , tyczy się to niskich prędkości . A gdy już dobierze odpowiedni bieg jest takie jak by szarpnięcie z 2 biegu na — 1 lub odwrotnie
Problem rozwiÄ…zany
12 komentarzy
Rozszczelniony dyfer
  • BMW Seria 3 F30-F31-F34 Gran Turismo Facelifting 2.0 318d 150KM 110kW 2016-2020
  • ukÅ‚ad napÄ™dowy
  • 85 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Rozszczelnił się dyfer, wyciek oleju i wyciek przy 160km/h
BMW Seria 3 F30-F31-F34 Gran Turismo Facelifting