Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 F30-F31-F34 Limuzyna Facelifting 1.5 318i 136KM 100kW 2015-2018

Lata produkcji: 2015 – 2018
Segment: Klasa średnia
Wbrew pozorom nawet najsłabszy, 136-konny silnik benzynowy generuje dość dobre osiągi. Moc nie jest oszołamiająca, ale wystarcza podczas codziennej eksploatacji. Jeśli szukacie lepszych wrażeń za kierownicą, to warto sięgnąć po motor 170- lub 184-konny. Te jednostki chętnie wchodzą na obroty i żwawo napędzają samochód. Mocniejsze wersje to już oferta dla koneserów sportowego smaku. A co z dieslami? Najsłabszy ma 116KM. Taka moc robiła wrażenie w latach 80’, dlatego w tej Serii 3 rozczarowuje. Dobrym minimum jest wariant 143-konny, a optymalne silniki mają 163 i 184KM. Z większą lekkością napędzają samochód.
czytaj więcej
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz
Produkowany od 2015 do 2018 roku
Pojemność skokowa 1499 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 136 KM (100 kW) przy 4500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 220 Nm przy 1250-4000 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Skrzynia biegów + Układ jezdny

Wady

- Wyciszenie - Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,1
~PAPADENS182
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Limuzyna Facelifting 1.5 318i 136KM 100kW
Długo zastanawiałem się co wybrać, motałem się pomiędzy Mazdą 6 a CX5 a nawet Seatem Leonem FR, jednak trafiłem na ciekawą ofertę BMW 318i z niezłym wyposażeniem (skórzane fotele, kierownica sportowa M, automat) właśnie z silnikiem 1.5 136 KM. Nie myślałem o BMW w ogóle, ale przewiozłem się i miałem już jasność co wybrać. Jeździłem każdym z ww. aut na jeździe próbnej i bmw jeśli chodzi o komfort jazdy, dynamikę, zawieszenie wygrywa i to znaczenie. Mazda choć silniejsza bo 165 KM to jej dynamika i wyciszenie pozostawiało dużo do życzenia. Seat -w środku jakieś nieporozumienie, materiały plastik bombastic. Przechodząc do BMW, nie tylko urzekł mnie jego wygląd zewnętrzny, ale także jego wykończenie, sam projekt środka, pozycja za kierownicą. Choć sceptycznie podchodziłem do silnika 1.5, to bez obaw mogę go polecić - zadziwiająco dynamiczna konstrukcja zwłaszcza z 8 stopniowym automatem. Myślę że brak większej mocy jest odczuwalny powyżej 150 km/h choć na trybie sport i tak nieźle sobie radzi. Autem jeżdżę niespełna rok, mogę go polecić z czystym sumieniem. Na pewno jeśli ktoś z Was jeździł wcześniej z napędem na przód, to trzeba się przyzwyczaić do tego auta, czasem jest wrażanie że się trochę ślizga, zwłaszcza na krętych drogach.
3,6
~Bardzo Maltretowany Właściciel
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Limuzyna Facelifting 1.5 318i 136KM 100kW
Świetnie się prowadzi, świetna skrzynia biegów. Fajne auto póki nie trafi do serwisu a bardzo lubi tam trafiać. Zalety nie potrafią wygrać z wadami a szkoda. Może mialem pecha aczkolwiek mój znajomy z wariantem 318d miał większego (pecha)
4,7
~Grzegorz
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Limuzyna Facelifting 1.5 318i 136KM 100kW
Auto przez 2 lata robiło tylko trasy,135tys km Po wyjechaniu z salonu odrazu podniesiona moc do 175KM. Bez chipa auto słabo się zbiera. W mieście potwornie paliwo zerny 12l to standard. 135tys w 2 lata bez jakich kolwiek usterek. Silnik sprawuje się bardzo dobrze. Brak problemów z czym kolwiek.
Średnie spalanie dla BMW Seria 3 F30-F31-F34 Limuzyna Facelifting 1.5 318i 136KM 100kW 2015-2018
8,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,0
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Limuzyna Facelifting 1.5 318i 136KM 100kW
Auto jest bardzo oszczedne w trasie. Dzieki 8-biegom przy 120-130 km/h na ekspresówkach spala około 6.1-6.4 litra. Przy jeździe poza miastem (90-100 km/h) schodzi nawet ponizej 6 litrów, mój rekord to 5.9 litra. Slabo natomiast wychodzi w mieście, zatrzymywanie się i przyspieszanie bardzo podnosi mu spalanie - minimum 9-10 litrow trzeba liczyć. W korkach nawet i 13 litrow mi się pokazało (Wroclaw). Wóz idealny na trasy i równe drogi. Do miasta nie polecam, sporo spala jak na małą pojemność i ma twarde zawieszenie, pasażerowie z tylu na dołach obijają się jak kartofle w worku.
8,4
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Limuzyna Facelifting 1.5 318i 136KM 100kW
Auto na Run-Flatach, z automatem 8-biegowym i jazda w opcji "komfort". Auto strasznie oszczędne jeździe na dłuższych odcinkach na drogach z terenem niezabudowanym (jadąc w okolicy 100 km/h spala trochę powyżej 6 litrów, mój rekord to 6,2). Auto też w miarę mało pali w trasie z racji 8 biegów, przy 140 km/h spala w okolicy 7-7,5 litra. Auto natomiast fatalnie wypada w jeździe po mieście i na krótkich trasach "wokół komina" (wyjazd na zakupy), 10-11 to niestety norma (głównie mierzone w okolicach Wrocławia i we Wrocławiu). W moim przypadku w jeździe "mieszanej" średnia to niecałe 9 litrów.
7,8
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Limuzyna Facelifting 1.5 318i 136KM 100kW
Po przejechaniu 1300 km od zakupu (ok. 90% na autostradzie) pokazuje łączne średnie spalanie 7,8 litra/100 km. Minimalne spalanie (85% odcinka na autostradzie, reszta po mieście przy płynnym ruchu) - 5,8 litra, jazda bardzo oszczędna, bo warunki na autostradzie wymuszały dłuższymi odcinkami ok. 90km/h, z tego biorąc pod uwagę tylko autostradę to na dłuższych odcinkach zdarzyło się obiecane 5,5 l (może i trochę mniej), ale pedał gazu trzeba traktować bardzo delikatnie i unikać wyprzedzania (generalnie utrzymanie tak niskiego spalania pewnie po prostu było efektem niższej prędkości). Po mieście przy normalnej jeździe ok. 8,5-9,5 l / 100 km, dynamicznie (ale bez szaleństw) 10-11 l / 100 km, oszczędnie 7,5-8,5 l / 100km. Na autostradzie przy jeździe z tempomatem i średniej ok. 120-140 km/h - 6,7-7,5 l / 100 km.
Wadliwa skrzynia rozdzielcza x-drive
  • BMW Seria 3 F30-F31-F34 Gran Turismo 2.0 320d 184KM 135kW 2013-2015
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 13
Nie 6
Auto nie posiada międzyosiowego mechanizmu różnicowego wiec jest mega wrażliwe na różnice prędkości pomiędzy osia przednia i tylna, Autem nie wolno jeździć na zwykłych oponach, musza być run flaty. Wg BMW różnica w obwodach kół nie może być większa niż 1 cm. Złapałem gumę i przejechałem ok 600 m na flace potem koło wymieniłem, Następnego dnia pojawił się dziwny klik przy przelaczaniu skrzyni pomiędzy D i R, 3 dni później na środku skrzyżowania coś stuknęło w podwoziu i usłyszałem chrobotanie, auto o własnych siłach nie było w stanie opuścić skrzyżowania, Co za wstyd ! 3 letni samochód, ludzie nadziwić się nie mogli. Wymiana skrzyni rozdzielczej to wydatek ok 20 tys, można zregenerować za 5 tys ze wszystkim. Radzę unikać ASO maja problem z konfiguracja sterownika skrzyni, Na szczęście jest trochę serwisów niezależnych
1 komentarz
Prawdopodobnie usterka !!
  • BMW Seria 3 F30-F31-F34 Limuzyna 1.6 316i 136KM 100kW 2012-2015
  • układ napędowy
  • 55 tys. km
Nie problem lecz zapytanie do właścicieli tych o to modeli . Mam dziwne wrażenie że skrzynia nie działa tak jak powinna . Wy też tak macie że skrzynia czasami się długo zastanawia zanim włączy odpowiedni bieg , tyczy się to niskich prędkości . A gdy już dobierze odpowiedni bieg jest takie jak by szarpnięcie z 2 biegu na — 1 lub odwrotnie
Problem rozwiązany
12 komentarzy
Rozszczelniony dyfer
  • BMW Seria 3 F30-F31-F34 Gran Turismo Facelifting 2.0 318d 150KM 110kW 2016-2020
  • układ napędowy
  • 85 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Rozszczelnił się dyfer, wyciek oleju i wyciek przy 160km/h
BMW Seria 3 F30-F31-F34 Limuzyna Facelifting