Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 F30-F31-F34 Limuzyna Facelifting 2.0 320i 184KM 135kW 2015-2018

Lata produkcji: 2015 – 2018
Segment: Klasa średnia
Wbrew pozorom nawet najsłabszy, 136-konny silnik benzynowy generuje dość dobre osiągi. Moc nie jest oszołamiająca, ale wystarcza podczas codziennej eksploatacji. Jeśli szukacie lepszych wrażeń za kierownicą, to warto sięgnąć po motor 170- lub 184-konny. Te jednostki chętnie wchodzą na obroty i żwawo napędzają samochód. Mocniejsze wersje to już oferta dla koneserów sportowego smaku. A co z dieslami? Najsłabszy ma 116KM. Taka moc robiła wrażenie w latach 80’, dlatego w tej Serii 3 rozczarowuje. Dobrym minimum jest wariant 143-konny, a optymalne silniki mają 163 i 184KM. Z większą lekkością napędzają samochód.
czytaj więcej
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz
Produkowany od 2015 do 2018 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 184 KM (135 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 290 Nm przy 1350-4600 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4 xDrive
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 8
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Skrzynia biegów + Silnik

Wady

- Wyciszenie - Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

3,8
~Miecz
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Limuzyna Facelifting 2.0 320i 184KM 135kW
Auto mam od niecałego tygodnia ale chyba wyrobiłem sobie opinię... która jest taka, że mógłbym je polecić chyba tylko fanom marki. Samemu uważam, że ten zakup to jest moja nawiększy porażka od czasu jak wszedłem w kredyt hipoteczny we frankach. Ale do rzeczy: po przesiadce z Mercedesa C klasy w BMW 3 czuje się jak w samochodzie z lat dziewiędziesiątych. I nie zmieni tego całkiem bogate wyposażenie. Deska, zegary,obsługa klimy - w Mercu to wszystko jest o klasę lepsze. Irytuje cała lista drobnych spraw - drzwi i bagażnik trzeba traktować jak teściową bo jak nie trzaśniesz to się nie zamknie. Brakuje oświetlenia przy lusterkach kierowcy i pasażera. Nie ma znaczka pokazującego, z której strony jest wlew paliwa. Nie udało mi się znaleźć jak zrobić sync tak, żeby kręcąc temperaturą kierowcy, zmieniać też temperaturę pasażera. Skóra kierownicy w dotyku jest jak tani plastik. Brak wyświetlania cyfrowo prędkości na wskaźniku głównym. Po zmroku oświetlenie zegarów zmienia się na paskudny pomarańczowy (wygląda wtedy jak zegary LCD w tanich kalkulatorach). Pasażer na tylnej kanapie nie może sobie włączyć światełka, trzeba włączyć oświetlenie całej kabiny (co przeszkadza kierowcy). Instrukcja nic nie mówi o ostrzeżeniu o niskim poziomie płynu spryskiwaczy więc zakładam, że nie ma. Zagłówki niewygodne jak łoże madejowe. O ile silnik jest dosyć fajnie wyciszony, o tyle szum powietrza przy powyżej 140kph po prostu urywa głowę. Różnica jest tak znacząca, że aż nie mogę uwierzyć, że klasa „premium” może być tak głośna. Oczywiście, jest kilka zalet, ale gdybym mógł to od razu wróciłbym do C200. Fajne rzeczy w BMW: Wygląd -auto z zewnątrz jest ładne i drapieżne. Silnik - wciąż mam go na dotarciu, ale to, co do tej pory widziałem robi wrażenie. Silnik chętnie wkręca się na obroty i przyjemnie ciągnie od samego dołu. Skrzynia - nie na darmo automat w BMW ma opinię jednego z najlepszych na rynku. Szybki jak błyskawica, robi dokładnie to, co zrobiłbym jadąc manualem.
4,5
~mat11
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Limuzyna Facelifting 2.0 320i 184KM 135kW
320i, Sport Line, napęd na tył... BMW:-) Moje pierwsze w życiu i chyba nie ostatnie, ale do rzeczy:-) Pod uwagę wziąłem jedynie dwa modele: C 200 z pakietem AMG oraz właśnie F30 we wspomnianej wersji. Oba wozy zachwyciły mnie wyglądem, osiągami oraz prowadzeniem. Mercedes sprawiał jednak wrażenie bardziej odważnego w zakrętach, BMW z kolei lepiej maskuje niedoskonałości polskich dróg. Generalnie do pakietu AMG powinienem porównywać BMW z pakietem M, ale wtedy trójka robi się taka wulgarna, hmm... to nie dla mnie. Natomiast C bez wspomnianego pakietu AMG jest jednak troszkę zbyt spokojna (ale tylko troszkę). Sprawdzałem też A4 by zobaczyć czy rzeczywiście jest takie cudowne - nie jest. Jest nudne jak moje zimowe skarpety, albo bardziej. Sprawdzałem jeszcze Jaguara XE - taki z pazurem, fajny, lecz cholernie drogi i niedostępny z manualną przekładnią (w 200-konnej benzynie). No i... koniec końców padło na to BMW. Mercedes przegrał właściwie tylko na jednym polu - byłby moim drugim Mercedesem klasy C pod rząd i mimo, że nowym i ogólnie świetnym, to jednak dobrze znanym. Chciałem rewolucji, ciekawość do bawarskiej marki wzięła górę. Puki co auto spisuje się rewelacyjnie, pierwsze 10 tys. kilometrów przejechałem bez najmniejszych problemów. Co nie znaczy, że nic się w tym czasie nie działo:-) Trójka miała już dwie zmiany oleju +filtry: po 2000tys. i po 5000tys. Od niedawna mam nowe Toyo tires, felgi oczywiście pozostały fabryczne (17"). Runflaty nie były jakieś tragiczne, ale nikt mnie nie przekona, że są lepsze od zwykłych opon. Na normalnych gumach auto lepiej trzyma się w zakrętach, szumy są mniejsze a komfort jazdy - wzrósł. Ogólnie same zalety, każdemu polecam zrezygnować z głupiego wynalazku. Co konkretnie urzekło mnie w tym aucie? >>>przytulne wnętrze z kokpitem zwróconym w stronę kierowcy, jakość wykończenia, naprawdę fenomenalne fotele (w lepszych nie siedziałem, serio), prosta obsługa, czytelne zegary z czerwonym podświetleniem, hamulec ręczny który to jest ręczny a nie elektryczny. Ale przede wszystkim ten design i niesamowity klimat, to jak dobrze można poczuć się jadąc czy nawet patrząc. Choć seria 3 F30 ma kilka wad to i tak jest najlepszym pojazdem jaki miałem. Polecam i zapraszam do przeczytania mojej drugiej opinii.
4,4
~keraj79
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Limuzyna Facelifting 2.0 320i 184KM 135kW
Dobre auto ale oczekiwania po przesiadce z VW były większe. Premium robią dodatki, a te sa takie same jak w Passacie tylko droższe. Napęd to klasa sama w sobie. Realnie zawsze będę miał dylemat czy mniejsze premium segmentu D (C-klasa/A4/BMW) czy Passat/Arteon (innych nie rozważam). Trzeba mieć świadomość, że to auto bez dodatków za wiele radości nie da, ale przy dobrej konfiguracji zaczyna być przyjemnie.
Wadliwa skrzynia rozdzielcza x-drive
  • BMW Seria 3 F30-F31-F34 Gran Turismo 2.0 320d 184KM 135kW 2013-2015
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 13
Nie 6
Auto nie posiada międzyosiowego mechanizmu różnicowego wiec jest mega wrażliwe na różnice prędkości pomiędzy osia przednia i tylna, Autem nie wolno jeździć na zwykłych oponach, musza być run flaty. Wg BMW różnica w obwodach kół nie może być większa niż 1 cm. Złapałem gumę i przejechałem ok 600 m na flace potem koło wymieniłem, Następnego dnia pojawił się dziwny klik przy przelaczaniu skrzyni pomiędzy D i R, 3 dni później na środku skrzyżowania coś stuknęło w podwoziu i usłyszałem chrobotanie, auto o własnych siłach nie było w stanie opuścić skrzyżowania, Co za wstyd ! 3 letni samochód, ludzie nadziwić się nie mogli. Wymiana skrzyni rozdzielczej to wydatek ok 20 tys, można zregenerować za 5 tys ze wszystkim. Radzę unikać ASO maja problem z konfiguracja sterownika skrzyni, Na szczęście jest trochę serwisów niezależnych
1 komentarz
Prawdopodobnie usterka !!
  • BMW Seria 3 F30-F31-F34 Limuzyna 1.6 316i 136KM 100kW 2012-2015
  • układ napędowy
  • 55 tys. km
Nie problem lecz zapytanie do właścicieli tych o to modeli . Mam dziwne wrażenie że skrzynia nie działa tak jak powinna . Wy też tak macie że skrzynia czasami się długo zastanawia zanim włączy odpowiedni bieg , tyczy się to niskich prędkości . A gdy już dobierze odpowiedni bieg jest takie jak by szarpnięcie z 2 biegu na — 1 lub odwrotnie
Problem rozwiązany
12 komentarzy
Rozszczelniony dyfer
  • BMW Seria 3 F30-F31-F34 Gran Turismo Facelifting 2.0 318d 150KM 110kW 2016-2020
  • układ napędowy
  • 85 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Rozszczelnił się dyfer, wyciek oleju i wyciek przy 160km/h
BMW Seria 3 F30-F31-F34 Limuzyna Facelifting