Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 F30-F31-F34 Touring 2.0 318d 143KM 105kW 2012-2015

Lata produkcji: 2012 – 2015
Segment: Klasa średnia
Wbrew pozorom nawet najsłabszy, 136-konny silnik benzynowy generuje dość dobre osiągi. Moc nie jest oszołamiająca, ale wystarcza podczas codziennej eksploatacji. Jeśli szukacie lepszych wrażeń za kierownicą, to warto sięgnąć po motor 170- lub 184-konny. Te jednostki chętnie wchodzą na obroty i żwawo napędzają samochód. Mocniejsze wersje to już oferta dla koneserów sportowego smaku. A co z dieslami? Najsłabszy ma 116KM. Taka moc robiła wrażenie w latach 80’, dlatego w tej Serii 3 rozczarowuje. Dobrym minimum jest wariant 143-konny, a optymalne silniki mają 163 i 184KM. Z większą lekkością napędzają samochód.
czytaj więcej
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz
Produkowany od 2012 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1995 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 143 KM (105 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 1750-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 84 x 90 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Ergonomia + Karoseria

Wady

- Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,1
~123456789
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Touring 2.0 318d 143KM 105kW
Samochód bardzo przyjemny i odplaca sie jak sie o niego zadba. Kupilem trzylatka z przebiegiem 120k km. Jak na silnik N47 przystalo nie obylo sie bez wymiany rozrzadu. Kto liczy, ze lancuchowy rozrzad jest bezobslugowy to nie te czasy. Trzeba miec to na uwadze jak pasek, ale wymiana nie co 60 tysiecy, a co 150-200. Wymiana rozrzadu wraz z olejami to 2600pln - robocizny nie licze, bo robilem sam. Ważne to wymieniac olej co max 15tysiecy i wylaczyc na stale start/stop. Skrzynia bardzo dopracowana. Zrobilem juz dwie wymiany oleju w skrzyni. Staram sie to robic co 70 tysiecy. W zawieszeniu nie bylo grzebane, wszystko jeszcze na fabryce. Spalanie bardzo niskie - trasa ponizej 5/100, a trasa ostatnio Krynica-Zdroj 》》》 Warszawa i powrót srednia 5.9/100. Jak na jazde miedzy wioskami przy duzym ruchu to bardzo ok. Skrzypienie podlokietnika latwe do wyeliminiwania. Ogolnie bardzo przyjemny samochód, ale nie dla ludzi szukajacych auta bezobslugowego.
4,1
~Paweł
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Touring 2.0 318d 143KM 105kW
Super auto, głównie podróżowaliśmy nim z moją już byłą dziewczyną i docenialiśmy ilość miejsca n tylnej kanapie podczas zabawy ;) (lubiła nagrywać z tego filmiki można zobaczyć na jej insta @tonierandka)
5,0
~Eniu
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Touring 2.0 318d 143KM 105kW
Jestem bardzo zadowolony małe spalanie komfort jazdy na odpowiednim poziomie wyciszenie tez ok. Spalanie na autostradzie przy 130 km/h plus jazda po nie zakorkowanym mieście może zejść nawet do 4 litrów
Wadliwa skrzynia rozdzielcza x-drive
  • BMW Seria 3 F30-F31-F34 Gran Turismo 2.0 320d 184KM 135kW 2013-2015
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 13
Nie 6
Auto nie posiada międzyosiowego mechanizmu różnicowego wiec jest mega wrażliwe na różnice prędkości pomiędzy osia przednia i tylna, Autem nie wolno jeździć na zwykłych oponach, musza być run flaty. Wg BMW różnica w obwodach kół nie może być większa niż 1 cm. Złapałem gumę i przejechałem ok 600 m na flace potem koło wymieniłem, Następnego dnia pojawił się dziwny klik przy przelaczaniu skrzyni pomiędzy D i R, 3 dni później na środku skrzyżowania coś stuknęło w podwoziu i usłyszałem chrobotanie, auto o własnych siłach nie było w stanie opuścić skrzyżowania, Co za wstyd ! 3 letni samochód, ludzie nadziwić się nie mogli. Wymiana skrzyni rozdzielczej to wydatek ok 20 tys, można zregenerować za 5 tys ze wszystkim. Radzę unikać ASO maja problem z konfiguracja sterownika skrzyni, Na szczęście jest trochę serwisów niezależnych
1 komentarz
Prawdopodobnie usterka !!
  • BMW Seria 3 F30-F31-F34 Limuzyna 1.6 316i 136KM 100kW 2012-2015
  • układ napędowy
  • 55 tys. km
Nie problem lecz zapytanie do właścicieli tych o to modeli . Mam dziwne wrażenie że skrzynia nie działa tak jak powinna . Wy też tak macie że skrzynia czasami się długo zastanawia zanim włączy odpowiedni bieg , tyczy się to niskich prędkości . A gdy już dobierze odpowiedni bieg jest takie jak by szarpnięcie z 2 biegu na — 1 lub odwrotnie
Problem rozwiązany
12 komentarzy
Rozszczelniony dyfer
  • BMW Seria 3 F30-F31-F34 Gran Turismo Facelifting 2.0 318d 150KM 110kW 2016-2020
  • układ napędowy
  • 85 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Rozszczelnił się dyfer, wyciek oleju i wyciek przy 160km/h
BMW Seria 3 F30-F31-F34 Touring