Szukaj

Informacje o BMW Seria 4 (M4)

Lata produkcji: 2013 – teraz
Segment: Klasa średnia
Sportowe coupe klasy średniej (segment D) produkowane od 2013 roku. Model, którego zapowiedzią była prezentacja prototypu o nazwie Concept 4 Series Coupe, został wprowadzony do oferty marki jako zastępstwo dla Serii 3 Coupe (E92). W przeciwieństwie do swojego poprzednika, Seria 4 jest samodzielnym modelem, a nie tylko dwudrzwiową wersją Serii 3. Oba samochody łączy jednak wiele rozwiązań konstrukcyjnych i technologicznych, np. zbudowano je na tej samej platformie podłogowej (F30). Seria 4 dostępna jest również w wersji cabrio. Jej topową wersją jest model M4.
czytaj więcej
Powagosław
Mamy dowód, że warto było rozwodzić coupe z Serią 3: powstało dzieło piękne, dynamiczne, pełne klasycznej elegancji. Grzechem byłoby „chowanie” go jako wersja bazowej „trójki”. ~Powagosław
Luzacjusz
Teraz jak u Maxa Kolonki: „Mówię jak jest”. Najładniejsze coupe, jakie kiedykolwiek powstało na bazie Serii 3. Seria 4 to seria z pistoletu maszynowego w stronę konkurencji, również tej niemieckiej. ~Luzacjusz

BMW Seria 4 – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny BMW Seria 4 (M4)

Liczba ocen: 50
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(90%)

Zalety

+ Silnik + Układ jezdny + Skrzynia biegów

Wady

- Widoczność - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,1
~Paweł
BMW Seria 4 F32-33-36
Gran Coupe Facelifting 430i 252KM 185kW
Niestety muszę wykazać niezadowolenie. Przesiadłem się z 13 letniego Lexusa i jestem zawiedziony. Auto mimo bardzo małego przebiegu, stan ogólny auta bardzo dobry, żadnego wypadku, kupiony od dealera, a zachoruje się jakby było złożone w sklepie zabawkowym. Najgorsze to co mnie drażni to skrzypienie wnętrza. Zdaję sobie sprawę, że bmw nie jest ikoną jakości , ale w tak młodym aucie, nie powinno to występować. Po psiesiadce z hybrydy, jazda po mieście nie jest zbyt przyjemna. Opóźniona reakcja na gaz. Porównuję z Lexusem gs w hybrydzie, moc 345 koni, gdzie reakcja była natychmiastowa. Do komfortu nie będę się czepiał. Inny rodzaj auta niż lexus. Do tego dochodzi inne poszanowanie kierowców. W Lexus jest całkowicie inaczej odbierany. Nie miałem sytuacji, żeby ktoś zachował się źle wobec mnie na drodze.
4,9
~gawadam
BMW Seria 4 F32-33-36
Gran Coupe 430i 252KM 185kW
Samochod nabylem w tym roku przy niskim przebiegu 45k, i zrobilem nim w 6-7 miesiecy kolejne 30k km na glownie na dlugich parodniowych trasach po 3-5k km w jedna strone (polska - wlochy, polska - portugalia), oraz w miastach (Warszawa, Krakow, aglomeracja slaska i trojmiejska). Plusy: Na duzy plus zasluguje silnik, uklad jezdny, automatyczna skrzynia - zmiany biegow sa bardzo plynne, w sport/sport+ daje przyjemne kopniecie, zmiany manetkami (chociaz rzadko uzywam) daja mnostwo frajdy. Wyprzedzanie na drogach jednopasmowych jest zupelnie bez stresowe. Naped xDrive spisuje sie bardzo dobrze - sprawdzone w wysokich szwajcarskich alpach i podjazdy pod strome osniezone dojazdy do gorskich chatek nie sprawialy wiekszych problemow. Kolejny plus to pojemnosc bagaznika - to bylo dla mnie kluczowe, i spokojnie moge stwierdzic ze mozna wpakowac tam wszystko czego bedzie sie potrzebowac na wyjezdzie na 3-4 miesiace dla 2-3os, i jeszcze zostanie nieco miejsca. Porownujac wygode zapakowania grancoupe vs sedan, grancoupe jest dla mnie bezdyskusyjnym zwyciezcą. Finalnie, subiektywnie, auto w mojej ocenie jest bardzo ladne. Czesto ktos podchodzi zapytac czy to czworka, co pod maska, podzielic sie ze sie podoba ;) Neturalne: Koszty utrzymania - dotychczas samochod na pakiecie naprawczym wiec oleje filtry, klocki hamulcowe, plyny czy tarcze byly wymieniane przez ASO za darmo, jednak za kazdym dowiadywalem sie jaki bylby to koszt i ceny byly spore (klocki i tarcze jakies 3k, olej silnikowy i filtry to ponad 1k). Pomiedzy cyklami (co 12-15k) wymianielm olej i filtry na wlasna reke - koszt ok 900zl. Mysle ze koszt nie niski, jednak mozna by sie tego spodziewac, stąd ocena neturalna. Spalanie na dluzszej trasie z miastami to jakies 8.6l/100 - nie jest zle, ale zaskoczenia pozytywnego tez nie ma - dlatego neutralna ocena. Zaobserwowalem nizsze spalanie o jakies 0.3-0.5 litra przy wymianie oleju z ASO na Motul 0w30. Zapewne kwestia lepkosci - 0w30 vs 5w40? Minusy: Wyciszenie - chociaz moze ciezko sie dziwic? Auto ma bezramkowe szyby, szyberdach i opony run flat - ciezko aby bylo cicho, i super cicho nie jest. Do 130-140km mozna spokojnie rozmawiac, jednak lecac przez niemcy ponad 170 w aucie jest dosyc glosno. Mysle ze w duzej mierze jest to wina opon run flat, wiec wkrotce wymienie je na zwykle i wtedy porownam ponownie. Naglosnienie - fabryczne glosniki, jak i HK, sa po prostu slabe. Do doinwestowania w rozwazylbym wymiane opon na nie-runflat, oraz wymiana naglosnienia. Poza tym, polecam.
4,6
~Marek Maron
BMW Seria 4 F32-33-36
Coupe 430i 252KM 185kW
Kupiony jako używany dwa lata temu. Pozytywne zaskoczenie. Bardzo zrywny i właściwie jak na razie bezawaryjny. Na pewno nie mam zamiaru przesiadać się do innego. Seria 4 ma zdecydowanie szerszy rozstaw osi i niższe osadzenie. Świetne rozwiązanie to wloty powietrza na przednich nadkolach skierowane do tyłu, zyskujemy tym samym mniejszy opór powietrza. O lekkiej konstrukcji auta czytałem na Motocaina i na pewno skuszony tą cechą, zdecydowałem się na zakup tego sportowego diabła - nie zawiodłem się.
Średnie spalanie dla BMW Seria 4
7,8 – 13,3
l/100 km
4,9 – 9,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,6
BMW Seria 4 F32-33-36
Coupe Facelifting 430i 252KM 185kW
Auto posiadam od 4 lat (zrobione 150 000 km) - reasumując spalanie jest genialne. Średnie spalanie po Gliwicach (realne) to okolice 8 litrów przyjemnej jazdy - silnik ma moc więc nie trzeba piłować, żeby szybciej jechać. Trasa to inna bajka na odcinku 300km w nocy z średnią prędkością 85km/h spalanie spadło poniżej 5 litrów co na auto ważące 1800kg i mające 250 koni jest bajka. Autostrada w okolicach 140 to spalanie w zależności od pogody i temperatury w przedziale 8-9l Maksymalne spalanie to piłowanie auta w mieście od świateł do świateł i niecałe 11 litrów.
8,1
BMW Seria 4 G22-23-26
Coupe 2.0 420i 184KM 135kW
Auto po pokonaniu 7 tyś.km i średniej prędkości z tych kilometrów wynoszącej 39,1 km/h wskazuje spalanie 8,0 l/100 km. W mieście jadąc w miarę płynnie spalanie oscyluje w okolicy 8 litrów, można zejść do wartości ok 7l ,ale ledwo co muskając gaz. Przy dynamicznej jeździe wskazania komputera oscylują w okolicy 11-12 litrów. W trasie jadąc płynnie ok. 90-110 km/h - wynik ok 6,1-6,4 litra. Jadąc przepisowe 140 km/h spalanie wynosi ok. 7,3-7,5 litra. Dynamiczna jazda autostradą Katowice - Wrocław spalanie ok. 9 -9,5 l/100 km. Porównując do serii 3 G20 z silnikiem 2.0D - 190 KM spalanie jest o 2 litry większe.
11,3
BMW Seria 4 F32-33-36
Coupe 435i 306KM 225kW
BMW 435xi połączone z MPerformance i M Power Kit, dzięki któremu auto generuje moc 340 km co daje mega frajdę z jazdy. Jest to totalnie warte tego spalania, gdzie przy na prawdę oszczędnej jeździe na ECO PRO (co jest nie warte tego) można osiągnąć ok 10l/100 w mieście. Przy jeździe mieszanej czyli trochę trasy, trochę miasta, przy sporadycznym dawaniu buta wychodzi ok. 12,5 l/100
BMW Seria 4