Szukaj

Informacje o BMW Seria 4 F32-33-36 Gran Coupe 430i 252KM 185kW 2016-2017

Lata produkcji: 2016 – 2017
Segment: Klasa średnia
Sportowe coupe klasy średniej (segment D) produkowane od 2013 roku. Model, którego zapowiedzią była prezentacja prototypu o nazwie Concept 4 Series Coupe, został wprowadzony do oferty marki jako zastępstwo dla Serii 3 Coupe (E92). W przeciwieństwie do swojego poprzednika, Seria 4 jest samodzielnym modelem, a nie tylko dwudrzwiową wersją Serii 3. Oba samochody łączy jednak wiele rozwiązań konstrukcyjnych i technologicznych, np. zbudowano je na tej samej platformie podłogowej (F30). Seria 4 dostępna jest również w wersji cabrio. Jej topową wersją jest model M4.
czytaj więcej
Powagosław
Mamy dowód, że warto było rozwodzić coupe z Serią 3: powstało dzieło piękne, dynamiczne, pełne klasycznej elegancji. Grzechem byłoby „chowanie” go jako wersja bazowej „trójki”. ~Powagosław
Luzacjusz
Teraz jak u Maxa Kolonki: „Mówię jak jest”. Najładniejsze coupe, jakie kiedykolwiek powstało na bazie Serii 3. Seria 4 to seria z pistoletu maszynowego w stronę konkurencji, również tej niemieckiej. ~Luzacjusz
Produkowany od 2016 do 2017 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 252 KM (185 kW) przy 5200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm przy 1450-4800 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 82 x 94,6 mm
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 8
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Silnik + Układ jezdny + Ergonomia

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,9
~gawadam
BMW Seria 4 F32-33-36
Gran Coupe 430i 252KM 185kW
Samochod nabylem w tym roku przy niskim przebiegu 45k, i zrobilem nim w 6-7 miesiecy kolejne 30k km na glownie na dlugich parodniowych trasach po 3-5k km w jedna strone (polska - wlochy, polska - portugalia), oraz w miastach (Warszawa, Krakow, aglomeracja slaska i trojmiejska). Plusy: Na duzy plus zasluguje silnik, uklad jezdny, automatyczna skrzynia - zmiany biegow sa bardzo plynne, w sport/sport+ daje przyjemne kopniecie, zmiany manetkami (chociaz rzadko uzywam) daja mnostwo frajdy. Wyprzedzanie na drogach jednopasmowych jest zupelnie bez stresowe. Naped xDrive spisuje sie bardzo dobrze - sprawdzone w wysokich szwajcarskich alpach i podjazdy pod strome osniezone dojazdy do gorskich chatek nie sprawialy wiekszych problemow. Kolejny plus to pojemnosc bagaznika - to bylo dla mnie kluczowe, i spokojnie moge stwierdzic ze mozna wpakowac tam wszystko czego bedzie sie potrzebowac na wyjezdzie na 3-4 miesiace dla 2-3os, i jeszcze zostanie nieco miejsca. Porownujac wygode zapakowania grancoupe vs sedan, grancoupe jest dla mnie bezdyskusyjnym zwyciezcą. Finalnie, subiektywnie, auto w mojej ocenie jest bardzo ladne. Czesto ktos podchodzi zapytac czy to czworka, co pod maska, podzielic sie ze sie podoba ;) Neturalne: Koszty utrzymania - dotychczas samochod na pakiecie naprawczym wiec oleje filtry, klocki hamulcowe, plyny czy tarcze byly wymieniane przez ASO za darmo, jednak za kazdym dowiadywalem sie jaki bylby to koszt i ceny byly spore (klocki i tarcze jakies 3k, olej silnikowy i filtry to ponad 1k). Pomiedzy cyklami (co 12-15k) wymianielm olej i filtry na wlasna reke - koszt ok 900zl. Mysle ze koszt nie niski, jednak mozna by sie tego spodziewac, stąd ocena neturalna. Spalanie na dluzszej trasie z miastami to jakies 8.6l/100 - nie jest zle, ale zaskoczenia pozytywnego tez nie ma - dlatego neutralna ocena. Zaobserwowalem nizsze spalanie o jakies 0.3-0.5 litra przy wymianie oleju z ASO na Motul 0w30. Zapewne kwestia lepkosci - 0w30 vs 5w40? Minusy: Wyciszenie - chociaz moze ciezko sie dziwic? Auto ma bezramkowe szyby, szyberdach i opony run flat - ciezko aby bylo cicho, i super cicho nie jest. Do 130-140km mozna spokojnie rozmawiac, jednak lecac przez niemcy ponad 170 w aucie jest dosyc glosno. Mysle ze w duzej mierze jest to wina opon run flat, wiec wkrotce wymienie je na zwykle i wtedy porownam ponownie. Naglosnienie - fabryczne glosniki, jak i HK, sa po prostu slabe. Do doinwestowania w rozwazylbym wymiane opon na nie-runflat, oraz wymiana naglosnienia. Poza tym, polecam.
4,4
~Jacek
BMW Seria 4 F32-33-36
Gran Coupe 430i 252KM 185kW
Spośród samochodów, które użytkowałem do tej pory, ten jest najbardziej "sportowym", zatem od początku zrobił na mnie świetne wrażenie jeśli chodzi o pewność prowadzenia, precyzję układu kierowniczego i zawieszenia, dynamikę silnika. Jak na moje potrzeby oraz użytkowanie w normalnym ruchu, a nie na torze wyścigowym, zawsze imponowała mi moc i zwinność tego auta
4,6
~Tomek
BMW Seria 4
Gran Coupe 430i 252KM 185kW
Subiektywne odczucie... marzenie , wszystko w tym aucie odpowiada mi od początku do końca, wygląd, moc, komfort, pazur.... Auto bardzo sexi
BMW Seria 4 F32-33-36 Gran Coupe